بازدید 3706

بیماری‌های قلبی سومین علت مرگ و میر مادران

کد خبر: ۴۳۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰ 01 October 2014
نایب رئیس انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران با تشریح علایمی که باید در دوران بارداری جدی گرفته شود گفت: بیماری‌های قلبی سومین علت مرگ و میر مادران حین بارداری است.

به گزارش فارس، نسیم سنجری افزود: در دوران بارداری سیستم قلبی و عروقی دچار تغییرات زیادی می‌شود تا بدن فرد باردار را با بارداری و خونرسانی به جنین هماهنگ کند و قابلیت برخورد با خونریزی زمان زایمان را داشته باشد.

وی اظهار داشت: متأسفانه برخی از این تغییرات در خانم‌هایی که از قبل بیماری قلبی دارند به تشدید بیماری آنها منجر می‌شود لذا مهم است که خانم‌هایی با بیماری قلبی هر چند جزئی قبل از بارداری با پزشک قلب و متخصص زنان خود مشورت کنند.

* علایمی که باید در دوران بارداری جدی گرفته شود


وی افزود: گاهی بیماری‌های قلبی برای اولین بار در دوران بارداری ایجاد می‌شوند خانم‌های بارداری که دچار علایمی مانند تنگی نفس شدید یا پیشرونده، سرفه‌های شبانه، خلط خونی، حملات سنکوپ، درد جلوی قفسه سینه، احساس نامنظمی ضربان قلب یا کبودی دور لب‌ها و انگشتانشان هستند بهتر است از نظر احتمال وجود بیماری قلبی توسط متخصص قلب بررسی شوند.

نایب رئیس انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران گفت: در صورت تشخیص زودهنگام بیماری قلبی تیم متشکل از متخصص قلب و زنان، کنترل بارداری را به عهده می‌گیرند تا نوزادی سالم از مادری سالم به دنیا بیاید اما اگر بیماری قلبی تشخیص داده نشود در برخی موارد بیماری قلبی تشدید می‌شود و حتی در برخی زنان باردار می‌تواند با افزایش خطر مرگ و میر مادر همراه باشد.

* بیماری‌های قلبی سومین علت مرگ و میر مادران باردار

این جراح و متخصص زنان ادامه داد: در حال حاضر در ایران سومین علت مرگ و میر مادران باردار به دلیل بیماری‌های قلبی حین بارداری است و حدود 10 درصد موارد مرگ و میر مادری را به خود اختصاص می‌دهد.

سنجری اظهار داشت: در راستای تلاش برای کاهش مرگ و میر مادری انجمن علمی متخصصان زنان و مامایی ایران همراه اداره سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کنفرانس‌های ماهانه‌ای را جهت ارتقای علمی و عملی پزشکان متخصص تدارک دیده است.

* 6 امتیاز بازآموزی برای متخصصان زنان، داخلی و قلب


دبیر و نایب رئیس انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران گفت: جلسه این هفته 10 مهر سال جاری درباره بیماری‌های قلبی در دوران بارداری است که دارای 6 امتیاز بازآموزی برای متخصصان زنان و زایمان، داخلی و قلب است.

وی خاطرنشان کرد: کنفرانس از ساعت 8  تا 14 در سالن سعدی برج میلاد برگزار می‌شود همچنین ثبت‌نام برای متخصصان در محل برگزاری انجام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل