بازدید 69096

درمان گیاهی سنگ کیسه صفرا

کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است که مواد ترشح‌شده از کبد یعنی مواد صفراوی در آن جمع می‌شود و هنگام نیاز از طریق مجرای صفراوی به روده کوچک ریخته می‌شود.
کد خبر: ۴۴۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹ 11 October 2014
کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است که مواد ترشح‌شده از کبد یعنی مواد صفراوی در آن جمع می‌شود و هنگام نیاز از طریق مجرای صفراوی به روده کوچک ریخته می‌شود.

به نوشته فرهیختگان، عواملی که باعث ایجاد سنگ صفرا هستند بسیارند اما مهم‌ترین آنها چاقی است زیرا با افزایش وزن میزان ترشح کلسترول در صفرا بیشتر می‌شود و این افزایش کلسترول در صفرا موجب می‌شود میزان کلسترول عادی موجود در کیسه صفرا از حالت محلول خارج شود و باعث به‌وجود آمدن کریستال‌های کلسترولی یا همان سنگ‌های کلسترولی صفراوی شود. 

همچنین رژیم‌های غذایی پرچرب و مصرف بیش از حد تخم‌مرغ بر افزایش کلسترول و ایجاد سنگ‌های صفراوی موثر است. از دست دادن ناگهانی وزن به مقدار زیاد و استفاده بیش از حد از قرص‌های هورمونی و ضدبارداری از دیگر عوامل به وجود آمدن سنگ‌های صفراوی است.

امروزه محققان استفاده از گیاهان دارویی را بیشتر از داروهای شیمیایی در درمان و جلوگیری از به‌وجودآمدن سنگ‌های صفراوی موثر دانسته‌اند. دم‌نوش گیاهانی مانند نعناع، ریواس، کرفس، رزماری و برگ زیتون از جمله داروهای گیاهی این بیماری است اما امروزه گیاه‌پزشکان آمریکایی با مطالعه روی قهوه سبز یا همان آکا دریافته‌اند که این گیاه به‌طور معجزه‌آسایی روی سنگ کیسه صفرا اثر می‌گذارد و جریان صفراوی را از کیسه صفرا به سمت روده افزایش می‌دهد و مانع اشباع آن در کیسه صفرا می‌شود. کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز یک صفراآور بسیار قوی بوده و از تجمع صفرا و بلوری شدن کلسترول‌ها و ایجاد سنگ‌های کلسترولی جلوگیری می‌کند. همچنین قهوه سبز علاوه‌بر کاهش بیماری‌های صفراوی به درمان بیماری‌های کبد کمک می‌کند.

علاوه‌بر گیاهان ذکرشده استفاده از انگور و جویدن دانه‌های آن در طول چند روز متوالی و به مقدار مناسب نیز می‌تواند به بهبود هرچه سریع‌تر سنگ کیسه صفرا کمک کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر