بازدید 23826
۳

دریاچه ارومیه جان دوباره گرفت

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربیاجان غربی گفت: بارش باران در دو روز گذشته جانی دوباره به طبیعت دریاچه ارومیه بخشید .
کد خبر: ۴۴۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲ 20 October 2014
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربیاجان غربی گفت: بارش باران در دو روز گذشته جانی دوباره به طبیعت دریاچه ارومیه بخشید .

به گزارش ایسنا، عباس‌نژاد در این باره اظهار کرد: دریاچه ارومیه که در سالهای اخیر با بحران شدید کم آبی مواجه شده است هم اکنون با افزایش سطح آب آن در پاییز نسبتا وضعیت خوبی داشته و امیدوراریم با تداوم بارندگی ها این روند ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: بارندگی های مطلوب سال آبی جاری که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش بسیار چشمگیری نشان می دهد باعث شده تا سطح آب دریاچه ارومیه با این افزایش به 1270.29 متر برسد.

وی با تاکید بر اینکه تراز اکولوژیک و لازم دریاچه ارومیه 1274 متر است ، اما با توجه به کاهش سطح تراز آب دریاچه طی سال های اخیر بارش باران در دو روز گذشته افزایش 15سانتی متری ارتفاع دریاچه را در پی داشته است .

عباس نژاد گفت: با توجه به ساخت تاسیسات جمع آوری نزولات آسمانی در جزایر اشک و کبودان دریاچه ارومیه، بارش پاییزه از طریق سیستم های احداثی آب باران در آب انبارهای این جزایر ذخیره می شود.

وی گفت: این اقدام گامی در جهت مدیریت منابع آب و برون رفت حیات وحش از مشکلات کم آبی در جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه است.

وی اظهار کرد: انتقال آب با استفاده از خودرو، شناور و به صورت دستی از طریق سواحل دریاچه ارومیه به جزیره اشک در تابستان امسال انجام می شد که با آغاز فصل پاییز و بارندگی های خوب روزهای اخیر این روند متوقف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: برای جلوگیری از خروج گوزن های زرد و حفاظت از این گونه با ارزش از محل زندگیشان، 14 آب انبار و آبشخور جدید در جزیره اشک دریاچه ارومیه تعریف شده که اکثر این آب انبارها آبگیری شده است.

عباس نژاد گفت: گوزن زرد اکنون از وضع زیستگاهی مطلوب و زاد و ولد خوبی برخوردار است به طوری که براساس آخرین مشاهدات و سرشماری ها، بیش از 250 راس گوزن زرد در جزایر دریاچه مشاهده و سرشماری شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۳
اومیدوارم با این چند سانتی متر افزایش دریاچه ارومیه فراموش نشود. چون انجا نیاز به یه راه حل دایمی دارد.
مگه چقدر بارون اومده؟
نمیدانیم کاش اینجوری بشه ولی خشک شدنش قطعیه ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر