بازدید 6101

روایت ربیعی از فساد یقه "سفید و آبی‌ها"

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با روایتی از فساد یقه "سفید و آبی‌ها"، گفت: مبارزه با فساد باید از حالت سیاسی و "بگم‌بگم" خارج شود.
کد خبر: ۴۵۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵ 08 December 2014
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با روایتی از فساد یقه "سفید و آبی‌ها"، گفت: مبارزه با فساد باید از حالت سیاسی و "بگم‌بگم" خارج شود.

به گزارش مهر، علی ربیعی امروز در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، گفت: فساد مختص به یک جامعه نیست و تمامی دنیا درگیر آن هستند و در کشورهای توسعه یافته، عقب مانده و در حال توسعه انواعی از فساد شکل می گیرد اما به دلیل خاصیت توپی بودن فساد، کشورهای در حال گذار را بیشتر درگیر می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ایران به دلیل در حال توسعه بودن، فساد زیادی در آن رخ می‌دهد که البته هر چه فساد به قدرت و ثروت نزدیک‌تر باشد، شکل بدتری به خود می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فساد قابل کنترل است، افزود: در کشورهایی شبیه ایران که وضعیت بدتری نسبت به فساد داشتند، کنترل زیادی صورت داده‌اند و توانسته‌اند فساد را کنترل کنند اما فساد از بین رفتنی نیست.

به گفته ربیعی، فرآیند مبارزه با فساد، برنامه بلند مدتی را می‌طلبد و البته باید توجه داشت که آسیب فساد در ایران آن است که به یک شعار سیاسی تبدیل شده و برای از بین بردن رقیب سیاسی مطرح می‌شود در حالی که برنامه‌ریزی برای فساد باید به شکل قانونی، حقوقی و فرهنگی صورت گیرد.

این عضو کابینه یازدهم خواستار تبدیل مبارزه با فساد به عنوان یک جنبش اجتماعی شد و خاطر نشان کرد: فساد با کاهش رفاه رابطه تنگاتنگی دارد و توسعه را گران می کند، البته دو نوع فساد "یقه آبی" و "یقه سفید" مشاهده می‌شود که فساد یقه آبی مرتبط با عام مردم و در سطح خرد صورت می‌گیرد که برنامه‌ریزی برای کنترل آن، ساده ولی گران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فساد "یقه سفیدها" در سطح کلان رخ می‌دهد و کار دولت را سخت می‌کند که ما برنامه داریم با هر نوع فساد مقابله کنیم.

وی ادامه داد: فساد باید از حالت سیاسی و حالت "بگم‌بگم" خارج شود، ضمن اینکه هیچ‌گاه مبارزه با فساد از جیب مسئولان خارج نمی‌شود و آن یک برنامه‌ریزی مقطعی در مبارزه با فساد را می‌طلبد در حالی که فساد باید همراه با تهیه پیوست‌دار طبیعی باشد. مناقصه‌ها و مزایده‌ها باید به صورت شفاف باشد و البته قبح فساد نیز نریزد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس