بازدید 2552

پیله پایداری بر ریشه‌ی انحراف

کد خبر: ۴۷۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶ 01 March 2015
مردم برای تحلیل مسائل و اتفاقات تلخ دولت دهم شهرزاد قصه‌گو نمی‌خواهند؛ سیاسیونی به عنوان چشم بینا و گوش شنوا می‌خواهند تا بدون وام‌داری و سرسپردگی به فرد و جریانی خاص، واقعیت را روایت کنند و قضاوت را به افکار عمومی آگاه بسپارند.

عینکی که برخی مردان سیاست بر چشم زده‌اند دیگر عینک خوش‌بینی نیست؛ شهرفرنگی را نشانشان می‌دهد که در آن همه چیز گل و بلبل است. حکایت جبهه پایداری و احمدی‌نژاد هم از این دست است و گویا پایداری‌ها را بنای سربرداشتن از دامان احمدی‌نژاد نیست.

روایت جدید، نو و خاص آنها از اتفاقاتی که فقط چند سال از زمان وقوع آنها گذشته و تلاش برای ارائه تاویل و تفسیری متفاوت از آنها، ما را به این فکر می‌برد که نکند اینان هم هاله نور می‌بینند.

شاید قصه پایداری از روزهای تلخ دولت دهم ملایم‌تر و شیرین‌تر باشد ولی مردم ایران برای تحلیل این مسائل شهرزاد قصه‌گو نمی‌خواهند؛ سیاسیونی به عنوان چشم بینا و گوش شنوا می‌خواهند تا بدون وام داری و سرسپردگی به فرد و جریانی خاص، واقعیت را -هرچند تلخ- روایت کنند.

اما محاسبات غلط پایداری‌چی‌ها و در رأس آن دبیر کل این جبهه، آنها را به این خیال انداخته که روزهای خوش خود را بار دیگر با احمدی‌نژاد تکرار کنند و عقد اخوتی چنان محکم با یکدیگر بسته‌اند که ظاهرا هیچ چیزهم باعث نمی‌شود دیگری از او دست بکشد!

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در برنامه‌ای تلویزیونی با حسن نیتی وصف ناشدنی که تنها از استاد اخلاق دولت قبل برمی‌آید، اتفاقات دوره دولت دهم را قلب کرد. او گفته احمدی‌نژاد مریض بود که 11 روز در خانه نشست و با رئیس مجلس اختلاف داشت که یکشنبه سیاه را به وجود آورد و قس علی هذا.

 این چهره شاخص جبهه پایداری اتفاق تلخ و سیاه احمدی نژاد را در لجن پراکنی به ساحت قوه مقننه و قوه قضائیه به اختلاف دو نفر تقلیل می دهد و حتی برای تطهیر احمدی نژاد به بیانات رهبری بعد از این حادثه نیز بی توجهی می کند.

رهبر معظم انقلاب درباره این رویداد فراموش ناشدنی با اشاره به  ماجرای استیضاح وزیر کار و اتفاقاتی که در آن جلسه بین آقایان احمدی نژاد و لاریجانی رخ داد، فرمودند: این که رئیس یک قوه به خاطر یک سند اثبات نشده دو قوه دیگر را متهم کند، خلاف شرع و قانون و تضییع حقوق مردم است/مردم آرامش اخلاقی و روانی میخواهند/بنده فعلا نصیحت میکنم.

ایشان تصریح کردند: اصل استیضاح در مجلس غلط بود، آن هم با دلیلی که مربوط به آن وزیر نیست/دفاع رئیس محترم مجلس هم از خودش مقداری زیاده روی بود و لزومی نداشت.

تلاش برای تطهیر احمدی نژاد نشان می دهد برخی آقایان فقط دنبال کاسبی خودشان هستند و عنداللزوم فرمایشات رهبری را نیز نادیده می انگارند .

ظاهرا استاد اخلاق، رئوس و فصول درسی را که تدریس می‌کنند، فراموش کرده‌اند. اما نه افکار عمومی و نه نمایندگان مردم در خانه ملت، چنین چیزهایی را فراموش نمی‌کنند.

مظفر:خطاهای احمدی‌نژاد با آب زمزم و کوثر هم پاک نمی‌شود

در این رابطه حسین مظفر معاون نظارت مجلس و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره پروژه تطهیر کردن احمدی نژاد در دولت نهم و دهم از سوی آقا تهرانی در برنامه شناسنامه، گفت: قطعا اقدامات و اشتباهات احمدی‌نژاد در کشور که موجب بروز تنش در جامعه شد، به هیچ وجه قابل پاک کردن و توجیه نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کارنامه احمدی‌نژاد به‌ویژه موضوع خانه‌نشینی و اشتباهات پی در پی وی با هیچ آب زمزم و کوثری قابل پاک کردن نیست و مسئله خانه‌نشینی احمدی‌نژاد یک اقدام بسیار منفی در کارنامه عملکردی وی محسوب می‌شود.

مظفر درباره دلایل بروز حادثه یکشنبه سیاه در مجلس، گفت: قطعا مقصر و شروع‌کننده این اتفاقات خود شخص احمدی‌نژاد است و این‌گونه رفتارها برای شخصیتی مانند رئیس‌جمهور بسیار زننده و غیرمتعارف بود.

معاون نظارت مجلس، با اشاره به حمایت‌های بی‌وقفه جبهه پایداری از اقدامات و اشتباهات احمدی‌نژاد، ادامه داد: این اشکال هنوز هم به اعضای این تشکل سیاسی وارد است، اما این افراد در شرایطی اقدام به نقد اقدامات دولت احمدی‌نژاد پرداخته‌اند، که زمانی طولانی از مدیریت وی بر دولت گذشته است، از این رو هنر بزرگ این بود که اعضای پایداری در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد به نقد می‌پرداختند.

باقری بنابی: جبهه پایداری می‌خواهد به هر طریقی به قدرت برسد

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقری بنابی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت گفت: شورای نگهبان باید نسبت به عملکرد جریان انحرافی و آقای احمدی‌نژاد و کسانی که در پی تطهیر و احیای مجدد تفکر آنها هستند، فعال شود و همانطور که این شورا نسبت به کسانی که در فتنه 88 حساس هستند، باید در خصوص جریان انحرافی نیز همین رویه در پیش گرفته شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از شورای نگهبان خواست به صورت قاطع وارد عمل شود و ضمن تذکر به افرادی که پیرو احمدی نژاد و جریان انحرافی هستند و آن را نمایندگی می کنند، عملکرد آنها را رصد کند و در صورت لزوم برای انتخابات آتی مورد رد صلاحیت قرار دهد.

اغماض درباره رفتارهای احمدی‌نژاد قابل توجیه نیست

وی افزود: جریان انحرافی همچون فتنه88 برای ضربه زدن به نظام در عرض یکدیگر فعالیت می‌کنند ولی متاسفانه گروه‌ها و افرادی در پی آن هستند که کارهایی که احمدی نژاد به خصوص در 4سال دولت دوم خود انجام داده، نادیده بگیرند و آنها را به نحوی جدید تفسیر کنند در حالی‌که آن رویه و کارهایی که این طیف در 8 سال اخیر انجام داده قابل اغماض وقابل توجیه نیست.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس درباره رفتار جبهه پایداری در قبال توجیه کارهای احمدی‌نژاد توضیح داد: تمام جریاناتی که دنبال تفسیر و تاویل رفتارهای انحرافی هستند و در پشت صحنه و روی صحنه فعالیت دارند باید رصد شوند؛ جبهه پایداری نیز به دنبال منافع خودش است و می‌خواهد به هر طریقی به قدرت برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه نباید به چنین تفکری اجازه ورود به مجلس را داد، اضافه کرد: شورای نگهبان و مردم باید در انتخابات آینده افراد معتدل و متخصصی را وارد مجلس کنند و با قاطعیت نسبت به جریان انحرافی و نمایندگان و افرادی که مشی آنها را دنبال میکنند،‌ برخورد کنند تا یک مجلس معتدل و اصولگرای اصلاح طلب برای نجات کشور تشکیل شود.

پیرموذن: پایداری می‌خواهد با ملعبه احمدی‌نژاد،جان بگیرد/مسائل کشور با حاشاکردن حل نمی‌شود

کمال الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت درباره این اظهارات دبیر کل جبهه پایداری گفت: اگر با حاشا کردن مشکلات و مسائل، کشور بی‌درد و مشکل داشتیم؛ اکنون شاهد چنین وضعیتی نبودیم ولی متاسفانه مردم در 2مورد خانه‌نشینی 11روزه و یکشنبه سیاه، خودپنداری‌ها، افراطی‌گری‌ها و برخوردهای رادیکالی و عناد احمدی نژاد را دیدند و شاهد کم‌لطفی وی نسبت به رهبری نظام بودند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه 11 روز خانه‌نشینی به هیچ وجه قابل توجیه نیست، افزود: احدی نمی‌تواند اشتباه عامدانه رئیس دولت سابق در این 11 روز را توجیه و از آن دفاع کند؛ چراکه این عملکرد موجب فاصله‌گیری بسیاری از اصولگرایان و انسان‌های آزاده و ولایی از احمدی نژادی‌ها شد.

وی با اشاره به تلاش پایداری‌ها برای تطهیر رفتار احمدی‌نژاد توضیح داد: افکار عمومی به مسائل اشراف دارد و عده‌ای با روایت‌های خاص خود از مسائل نمی‌توانند آن را به اشتباه بیندازد یا به آن آسیب برساند.

این نماینده مجلس بیان کرد: رفتارهای فراقانونی و غیر قانونی و سلیقه‌ای احمدی‌نژاد آسیب فراوانی به کشور رساند لذا جبهه پایداری باید از این فرد به دلیل آنکه هیچ اصولی را رعایت نکرد، فاصله بگیرد نه اینکه توجیه‌کننده سوءمدیریت و سوءاخلاق او باشد.

پایداری‌ها در حاشیه قرار گرفته‌اند

پیرموذن علت چنین رفتاری از سوی پایداری‌ها را نگرش افراطی آنها دانست و گفت: علت اینکه پایداری می‌خواهد احمدی نژادی‌ها را دریابد این است که آن‌ها به لحاظ رفتارهای افراطی‌شان، در میان معتدلین جایی ندارند و می‌خواهند با فریب افکار عمومی، برای خود کثرتی و تعدادی را حفظ کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس بیان کرد: امروز مجلس و دولت خط اعتدال را دنبال می‌کند و پایداری‌ها در حاشیه قرار گرفته‌اند، لذا می‌خواهند از این ملعبه جانی بگیرند در حالی که وزن آنها در جامعه بسیار کم شده است.

سبحانی نیا:برخی سیاستمداران نمی‌خواهند واقعیت را بپذیرند

حسین سبحانی نیا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره اظهارات دبیرکل جبهه پایداری در توجیه عملکردهای خاص محمود احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی نژاد در آن خانه نشینی بسیار بد عمل کرد و مسئله او مریضی نبود؛ همچنان که بسیاری از دوستان و دوستان مشترک ما و آقای آقاتهرانی نزد آقای احمدی نژاد رفتند و با ایشان صحبت کردند و مشخص شد او اعتراضاتی داشت در حالی که آقای آقاتهرانی در برنامه تلویزیونی خود چنین مسائلی را اصلا مطرح نکرد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث آقای آقاتهرانی چنین بود که احمدی نژاد مریض بود و حالت روانی خاصی برایش ایجاد شده بود و به همین علت خانه نشینی را شروع کرده بود در حالی که خانه نشینی احمدی نژاد یکی از سیئاتی بود که وی مرتکب شد و پایه بسیاری از انحرافات بعد از آن را و فاصله گرفتن دولت از اصولی را که متعهد به انجام آن بود، نهاد.

وی با بیان اینکه آقای آقاتهرانی در روایت خود از آن ماجرا به این نکات اشاره نکرد، ادامه داد: این امر نشان می‌دهد برخی از سیاستمداران اعتماد متقابلی با آقای احمدی نژاد دارند و این اعتماد یا براساس حسن نیت و اعتماد است یا اینکه نمی خواهند آنچه را که واقعیت امر بوده بپذیرند و آن را برای مردم تبیین کنند.

تقلیل یکشنبه مجلس به دعوای احمدی‌نژاد با لاریجانی‌ها قضاوت منصفانه‌ای نبود

این نماینده مجلس افزود: بسیاری متوجه شدند که احمدی نژاد به برخی امور و مسائل اعتراض دارد و این مطالب را به برخی که به دیدن او رفتند نیز گفته بود و این مسائل همان زمان هم در جلسات خاص منعکس شد.

سبحانی نیا همچنین در مورد یکشنبه مجلس بیان کرد: تقلیل یکشنبه مجلس به دعوای احمدی نژاد با لاریجانی‌ها از جمله اتفاقاتی بود که باید در مورد آن به صورت منصفانه قضاوت نشد؛ زیرا بانی آن ماجرا آقای احمدی نژاد بود و علی رغم آنکه به وی گفته بودند که اجازه دهید مسئله خاصی مطرح نشود و فضا آرام باشد اما او آغازگر مسئله بود و آقای لاریجانی نیز حداقل برخوردی بود که می توانست داشته باشد را انجام داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شروع برنامه یکشنبه مجلس با آقای احمدی نژاد بود، وی را آغازگر این مسئله و فضای به وجود آمده دانست و گفت: آقای آقاتهرانی در این زمینه هر دوطرف یک نمره مساوی به احمدی نژاد و لاریجانی داد که این امر غیر منصفانه است.

جعفرزاده ایمن آبادی: احمدی‌نژاد روحیه رضاخانی داشته و دارد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به صحبت‌های مرتضی آقا تهرانی در برنامه تلویزیونی «شناسنامه» گفت: ضمن احترامی که برای آقای آقا تهرانی قائل هستم اما رفتار آقای احمدی‌نژاد در یکشنبه سیاه را صرفا تعارض با آقای دکتر لاریجانی نمی‌دانم و نبوده است.

 نماینده مردم رشت در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: اتفاق یکشنبه سیاه مجلس هشتم به روحیه اقتدارگرایانه، انحصار طلبانه و دیکتاتور مآبانه احمدی‌نژاد بر می‌گردد.

وی تاکید کرد که احمدی‌نژاد قائل به هیچ کس نبود و دنبال آن بود تا دولت، مجلس و حتی قوه قضاییه را در کنترل خود داشته باشد.

جعفرزاده ایمن آبادی کدهای و رفتارهای احمدی‌نژاد را نشان‌دهند روحیه رضاخانی او عنوان کرد و اظهار داشت: احمدی‌نژاد روحیه رضاخانی داشته و دارد. استنباط احمدی‌نژاد این است که به تنهایی می‌تواند کشور را کنترل کند به شرط آنکه تمام قوا زیر نظر او باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد: احمدی‌نژاد تحمل هیچ‌کس ندارد و تغییرات زیاد در مجموعه وزرای دولت نهم و دهم، حاکی از این روحیه احمدی‌نژاد است.

11 روز خانه‌نشینی برای سرکشی بود نه بیماری

وی در ادامه به بخش دیگر صحبت‌های آقاتهرانی درباره 11 روز خانه نشینی احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: 11 روز خانه نشینی او ناشی از روحیه سرکشی و عدم تبعیت از ولایت مطلقه فقیه است.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه درست نیست فردی چون آقاتهرانی دلیل 11 روز خانه نشینی احمدی‌نژاد را بیماری عنوان کند، تاکید کرد: شخص احمدی‌نژاد دلیل خانه نشینی خود را بیماری عنوان نمی‌کند، چطور آقاتهرانی چنین مسئله‌ای را مطرح می‌کند.

وی اظهار داشت: نمی‌گویم احمدی‌نژاد ولایت فقیه را قبول ندارد اما ولایت مطلقه فقیه را قبول ندارد که اگر داشت هیچ وقت 11 روز خانه نشین نمی‌شد و هرگز دستور مقام معظم رهبری را در کشوی میز کارش نمی‌گذاشت.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اعتقاد دارد اخراج کردن وزیر مورد تایید مقام معظم رهبری از جلسه هیات وزیران نشان از عدم تبعیت از ولایت مطلقه فقیه است که باعث شد امروز کار احمدی‌نژاد به اینجا کشیده شود.

قاضی‌پور:خانه‌نشینی احمدی‌نژاد کودتا علیه نظام بود

نادر قاضی‌پور عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، درباره اظهارات دبیر کل جبهه پایداری در رابطه رفتار غیرقانونی احمدی‌نژاد در دولت نهم و دهم، گفت:‌ اخیرا آقا تهرانی در برنامه شناسنامه اعلام کرد که علت خانه‌نشینی احمدی‌نژاد بیماری بوده،‌ اما به نظر وی با این اقدام به دنبال کودتا در کشور بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: زمانی که احمدی‌نژاد با خانه‌نشینی به‌دنبال کودتا بود، من به آقا تهرانی گفتم که شما به‌عنوان مربی اخلاق احمدی‌نژاد باید جلوی اقدامات وی را بگیرید، حال نباید در شرایط کنونی افراد اتفاقات گذشته را توجیه کنند.

حمایت جبهه‌پایداری کورکورانه است

وی تصریح کرد: قطعا زمین و آسمان می‌دانند که احمدی‌نژاد در 11 روز خانه نشینی به هیچ وجه مریض نبود و این اقدام به صورت عمد بوده است.

قاضی پور با اشاره به اظهارات آقاتهرانی درباره یکشنبه سیاه مجلس و اتفاقات پیش روی آن، گفت: همه می‌دانند که مقصر اصلی بروز آن اتفاقات در حاشیه استیضاح وزیر کار خود شخص احمدی‌نژاد بوده و رئیس مجلس در این رابطه هیچ نقشی نداشته است و حتی ما بارها در دولت نهم و دهم شاهد بودیم که دکتر لاریجانی رویکرد حمایتی را نسبت به دولت اتخاذ می‌کردند.

وی با اعلام اینکه برخی جریان‌‌های سیاسی مانند جبهه پایداری به صورت کورکورانه از احمدی‌نژاد حمایت می‌کردند، ادامه داد: قطعا این جریان‌ها در شرایط کنونی باید پاسخگوی رفتارهای سیاسی خود باشند، نه اینکه تنها به‌دنبال تطهیر افراد باشند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، تصریح کرد: این آقایان در شرایط کنونی به جای طرح چنین موضوعات باید به فکر مردم باشند، زیرا همین آقای آقاتهرانی در زمان بررسی لایحه بودجه سال 94 به مدت دو هفته به خارج از کشور سفر کرده بود.

نعمتی: پایداری‌ها باید پاسخگوی اشتباهات احمدی‌نژاد باشند

همچنین بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در رابطه با اظهارات اخیر آقاتهرانی گفت: در بحث خانه‌نشینی 11 روزه احمدی‌نژاد مباحث بسیاری برای گفتن وجود دارد و حتی در شرایط کنونی برخی حامیان وی به‌دنبال تطهیر و دفاع بی‌مورد از اقدامات احمدی نژاد هستند، اما ما معتقد هستیم که بعد از تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت حفظ وزیر اطلاعات، احمدی‌نژاد اقدام به خانه‌نشینی کرد.

نعمتی افزود:‌ اینگونه افراد در آن زمان با احمدی‌نژاد بوده و بر انتخاب وی اصرار داشته و در این رابطه تلاش‌های بسیاری کردند و حتی در تمام اوقات به‌دنبال پوشاندن اشتباهات بزرگ احمدی‌نژاد بودند، حال در شرایط کنونی همان افراد در اظهارات خود اعلام کردند که در صورت تغییر رفتار و سیاست‌های احمدی‌نژاد، از وی در انتخابات 96 حمایت می‌کنند که این اشتباهی دیگر از سوی این آقایان است.

وی ادامه داد: متأسفانه به‌علت فقدان ساختار حزبی در کشور، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی به‌هیچ وجه جوابگوی اقدامات افراد و کسانی که از آن‌ها حمایت کرده‌اند، نیستند، به طور مثال جبهه پیداری در سال‌های اخیر به طور مدام از اقدامات و اشتباهات احمدی‌نژاد حمایت کرد و اعضای این تشکل باید پاسخگوی رفتار وی باشند.

نعمتی با اشاره به اظهارات آقاتهرانی درباره یکشنبه سیاه مجلس و اتفاقات پیش روی آن، گفت: در این رابطه چند موضوع حائز اهمیت است، نخست اینکه شیخ‌الاسلام به عنوان وزیر تعاون در نشست مشترک با نمایندگان مجلس به طور صریح و شفاف قول دادند که مرتضوی رئیس سازمان تأمین اجتماعی را برکنار کنند، اما وی در نهایت از موضع خود برگشت.

وی افزود: از صبح روز استیضاح وزیر علوم به طور کامل واضح بود که احمدی‌نژاد به‌دنبال انجام اقدامات خلاف قانون در صحن علنی مجلس است و وی در نهایت با اقداماتی نظیر پخش فیلم، حرمت مجلس و قانون را شکست، به طوری که احمدی‌نژاد اگر مدارکی در اختیار داشت باید آن‌ها در به قوه قضائیه ارائه می‌کرد و اقدام وی موجب ناراحتی مردم و تکدر خاطر رهبر معظم انقلاب شد.

نعمتی ادامه داد: در برنامه اخیر شناسنامه شاهد بودیم که آقای آقاتهرانی گفت که مقصر بروز حادثه یکشنبه سیاه مجلس هم رئیس مجلس و هم احمدی‌نژاد بوده، این در حالی است دکتر لاریجانی در واکنش به هنجارشکنی احمدی‌نژاد در مجلس فقط پاسخ وی را داد و حتی با وجود اختیارات قانونی، اجازه پخش فیلم را داد.

نایب رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، تصریح کرد: قطعا مردم بر مبنای تصمیمات و اقدامات تشکل‌های سیاسی و کارنامه‌های آن‌ها تصمیم می‌گیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان