بازدید 6962

تلاش برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: فضای ایجاد شده در گام اول یک گام سعودی_ اسرائیلی و در ادامه تلاشی است که نتانیاهو در آمریکا علیه ایران دنبال کرده است.
کد خبر: ۴۸۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴ 07 March 2015
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: فضای ایجاد شده در گام اول یک گام سعودی_ اسرائیلی و در ادامه تلاشی است که نتانیاهو در آمریکا علیه ایران دنبال کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ "هادی محمدی"در رابطه با نگرانی‌های مطرح شده از سوی برخی کشورهای عربی مبنی بر افزایش نفوذ ایران در منطقه گفت: نوع رفتار و ماهیت واکنش‌هایی که در منطقه صورت می‌گیرد ماهیت سعودی اسرائیلی دارد و در ادامه خطی است که نتانیاهو در کنگره آمریکا تلاش کرده که در جهت ایران هراسی به تصویر بکشد.

وی تصریح کرد: در واقع باید اینگونه بگوییم که از این فضا غرب و به وی‍ژه آمریکا هم بهره لازم و کافی را می‌برد، چراکه سفر کری به ریاض و دیدار با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس که به معنای اطمینان بخشی یا اطلاع رسانی به این وزرا اعلام شد، در واقع برای این بود که آمریکایی‌ها بعد از مذاکرات مونتروئه و مذاکرات هسته‌ای یک بلوک منطقه‌ای پر انرژی و پر انگیزه را در مقابل ایران شکل دهند و از فضای حساس ایجاد شده علیه ایران بهره‌های نظامی، امنیتی و تسلیحاتی ببرند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطر نشان کرد: گام آخر این پدیده مطلوب و مورد نظر ایالات متحده برای حفظ جایگاه و هژمونی خود در منطقه است به نحوی که می‌خواهد منافع استمراری خود را برای ایجاد شکاف در بین کشورهای منطقه از دست ندهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل