بازدید 2766

روش‌های کاهش انتقال ایدز از مادر به کودک

کد خبر: ۴۸۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 16 March 2015
نایب رئیس انجمن «متخصصین زنان و مامایی ایران» گفت: شناسایی مادران مبتلا، تجویز داروهای ضد ویروس به مادر حین بارداری و نوزاد پس از تولد، سزارین در 38 هفتگی و اجتناب از شیردهی طبیعی انتقال HIV از مادر به نوزاد را کاهش می‌دهد.

به گزارش فارس، نسیم سنجری اظهار داشت: در گذشته مبتلایان به ایدز اغلب آقایان بودند اما در سال‌های اخیر تعداد و درصد زنان مبتلا به HIV در حال افزایش است به طوری که اکنون زنان بیش از 11 درصد مبتلایان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: اغلب این زنان جوان و در سنین باروری هستند که یکی از راه‌های انتقال ایدز از مادر به کودک حین بارداری یا شیردهی است.

نایب رئیس انجمن «متخصصین زنان و مامایی ایران» گفت: با مراقبت‌های خاص می‌توان انتقال ایدز از مادر به کودک را کم کرد طوری که با رعایت این مراقبت‌ها میزان ابتلای کودکانی که شیر مادر مبتلا به HIV را می‌خورند از 35 درصد به کمتر از 5 درصد رسیده است و در صورتی که نوزاد شیر مادر نخورد به کمتر از 2 درصد خواهد رسید که این اهمیت روش‌های پیشگیرانه انتقال HIV از مادر به نوزاد را نشان می‌دهد.

این جراح و متخصص زنان ادامه داد: این درمان شامل شناسایی مادران مبتلا، تجویز داروهای ضد ویروس مناسب به مادر حین بارداری، سزارین در 38 هفتگی بارداری، اجتناب از شیردهی طبیعی به نوزاد و تجویز داروها ضد ویروس مناسب به نوزاد بعد از تولد HSJ است.

سنجری تصریح کرد: از آنجا که سال 2014 توسط WHO، حرکت در راستای حذف کامل HIV از مادر به نوزاد بوده است حرکتی جهانی برای اجتناب از این انتقال شروع شده است لذا فردا پنج‌شنبه 14 اسفند سال جاری در سالن سعدی برج میلاد کنفرانسی با عنوان نقش متخصصان زنان بخش خصوصی در کاهش انتقال HIV از مادر به نوزاد برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنفرانس توسط انجمن «متخصصین زنان و مامایی ایران» با همکاری مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر و اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و یونیسف برگزار می‌شود.

نایب رئیس انجمن «متخصصین زنان و مامایی ایران» خاطر نشان کرد: این کنفرانس برای متخصصان زنان با 4 امتیاز بازآموزی خواهد بود و ثبت‌نام رایگان و حضوری انجام می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر