بازدید 22865

بهترین ظروف برای نوشیدن آب

طبق تحقیقات به عمل آمده توسط محققان بهترین ظروف برای نوشیدن آب ظروف و کاسه‌های چینی که آب در دیواره‌های آنها دیده شود است.
کد خبر: ۴۸۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۰ 29 July 2015
بهترین ظروف برای نوشیدن آبطبق تحقیقات به عمل آمده توسط محققان بهترین ظروف برای نوشیدن آب ظروف و کاسه‌های چینی که آب در دیواره‌های آنها دیده شود است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ طبق تحقیقات به عمل آمده توسط دانشجویان و محققان دانشگاه یو اس اس در کالیفرنیای جنوبی بهترین ظروف برای نوشیدن آب، کاسه های چینی هستند. به طوری که سر باز بوده و آب در آنها زیاد دیده شود ولی ته آن تنگ‌تر باشد که در واقعیت و حقیقت آب؛ مقدار کمی در لیوان وجود داشته باشد و فرد تصور کند که آب فراوان می‌نوشد و جنبه‌ی روانی برای او ایجاد و رعایت شود.

توصیه می‌شود که ظروفی که برای نوشیدن آب انتخاب می‌کنید به رنگ سفید باشد تا تمیزی ظرف دیده شود. نوشیدن آب در ظروف قلعی و روئی عطش را خیلی سریع کاهش می‌دهد ولی گفته شده که در طب سنتی و اسلامی نوشیدن آب در ظروف در ظروف زرین و از جنس طلا و نقره حرام  است.

نوشیدن آب در ظروف زرین و نقره‌ای تقویت‌کننده محسوب می‌شود ولی باعث ایجاد بیماری‌های قلبی مثل تپش قلب می‌شود و از این جهت توصیه می‌شود که کمتر و در صورت امکان، هرگز در این ظروف آب ننوشید.

نوشیدن آب هم آدابی دارد. به این صورت که باید آب آهسته نوشیده شود و حداقل در سه نفس خورده شود. بین وقفه‌های نوشیدن، فرد ظرف را کنار بگذارد و دوباره شروع به نوشیدن کند. یعنی فرد وقت آنرا بدهد که آب نوشیده شده پایین برود و آهسته آهسته به سمت معده حرکت کند.

از ریختن آب در دهان، فوت کردن در آب، خوابیدن بعد از آب یا در حالت خوابیده از نوشیدن آب پرهیز شود.  بهترین زمان برای نوشیدن آب زمان عطش یا زمانی است که احساس تشنگی شدید با علائمی مثل خشکی شدید گلو و سوزش در گلو دارید.

همچنین از دیگر زمان‌هایی که مصرف آب توصیه می‌شود زمانی است که غذا از معده عبور کرده باشد یعنی حداقل یک تا دو ساعت از غذا‌خوردن گذشته باشد و احساس سبکی و بی‌وزنی در ناحیه شکم برایتان ایجاد شود.

مصرف آب بین غذا یا بعد از غذا در ایجاد درد معده و هضم بسیار موثر است. یکی از مهمترین توصیه‌هایی که به افراد مبتلا به بیماری‌های معده می‌شود این است که همراه غذایشان مایعات ننوشند.

طبق تحقیقات صورت گرفته در آب موادی مثل میکروب‌ها، ویروس‌ها و انگل‌ها؛ مقداری وجود دارد اما این مقدار به بدن هیچ آسیبی وارد نمی‌کنند اما عناصر شیمیایی مثل بی‌کربنات و انواع کاتیون‌ها، آنیون‌ها، کربنات‌ها، سولفات‌ها و فسفات نیز وجود دارد.

ترکیبات دیگری از جمله آهن و منگنز؛ جامدات معلق، سولفات، کلراید، فلوراید، کلسیم، سدیم و عناصر ناچیز در آب دیده می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان