بازدید 4564

آماده‌سازی کتابی درباره بدعت‌های نوین عزاداری

کد خبر: ۵۰۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 23 May 2015
حیدر تربتی کربلایی از آماده سازی کتابی مفصل درباره بدعت های جدید در محافل عزاداری اهل بیت (ع) خبر داد.

حجت الاسلام حیدر تربتی کربلایی محقق و نویسنده در گفت‌وگو با مهر، درباره آثار جدید خود گفت: کتاب جدیدم درباره بدعت هایی است که در مجالس مذهبی به وجود آمده است. اخیرا و طی چند سال گذشته، عده ای پیدا شده اند و در مجالس اهل بیت، الفاظ توهین آمیزی چون سگ را به خود نسبت می دهند و صدای حیواناتی را تقلید می کنند که این کار از نظر مذهبی و فقهی کاملا رد شده است.

وی افزود: در این کتاب که «فضل طینت نور» نام دارد، کار تحقیقی و تخصصی انجام داده ام و مطالب را در سطح عالی حوزه علمیه تشریح کرده ام. این کتاب در حال حاضر آماده چاپ است ولی هنوز ناشر آن مشخص نشده است. من هم کتاب هایی از این دست را براساس وظیفه شرعی ام می نویسم و بودجه ای برای انتشارشان ندارم مگر این که کسی پیدا شود و علاقه مند چاپ چنین آثاری باشد و یا از سهم امام و راه های دیگر بتوان هزینه چاپ آن ها را تامین کرد.  

این محقق دینی در ادامه گفت: حجم کتاب در حال حاضر بیش از 400 صفحه شده و در صورت چاپ می توان گفت بالای 400 صفحه قطع وزیری خواهد شد. معمولا آثارم را به نشر حبیب در شهر قم، می سپارم و احتمال دارد برای این کتاب هم، با این ناشر وارد مذاکره شوم.

تربتی کربلایی همچنین گفت: علاوه بر کتاب مذکور، یک اثر 4 جلدی پرسش و پاسخ دارم که در حال حاضر جلد یک و دوی آن چاپ شده و دو جلد دیگرش در آستانه انتشار هستند. یک اثر 4 جلدی دیگر هم دارم که درباره شهادت به ولایت حضرت علی(ع) است. 4 سال است که روی این اثر کار می کنم و تقریبا تا چند ماه دیگر آماده می شود. امیداورم این کتاب هم در زمان خود، با چاپ شکیل و تذهیب زیبا چاپ شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر