بازدید 4286
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

وظیفه گروه‌های تذکر لسانی، گفتن و رفتن است

کد خبر: ۵۰۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 06 June 2015
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: نقش اساسی مردم در رابطه با فریضه امر به معروف و نهی از منکر، روشن و بدیهی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد زرگر در همایش طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به فرمایش مولای متقیان علی (ع) که فرمودند ستون‌های استوار دین، اجتماعات پر شور مسلمین و نیروهای ذخیره دفاعی، عموم مردم هستند، گفت: در طول تاریخ مخصوصاً تاریخ انقلاب تجربه نشان داده هر جا که از مردم استفاده کرده‌ایم موفق بوده‌ایم.

وی در ادامه افزود: نقش اساسی مردم در رابطه با فریضه امر به معروف و نهی از منکر، روشن و بدیهی است و در اصل هشتم قانون اساسی نیز به صراحت نقش مردم نسبت به یکدیگر و نسبت به دولت، مشخص شده است و همچنین در بخشی که وظیفه دولت نسبت به مردم را بیان کرده، بسترسازی دولت برای مردم در خصوص امر به معروف است که این بار هم مردم نقش دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، با تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون‌های فرهنگی و حقوقی و قضائی مجلس، در ارتباط با تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که در رابطه با نعمت امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه‌ای بر عهده ما و به خصوص معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیاء گذاشته است، البته سایر معاونت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر مانند معاونت‌های وزارتخانه‌ها، سازمان‌های نظامی و قضائی و فرهنگی نیز به کمک یکدیگر در جهت تحقق این فریضه الهی انجام وظیفه می‌کنند.

وی با اشاره به طرح طلایه‌داران معروف که در آن نقش مردم پر رنگ‌تر شده است، اظهار کرد: پیش از این در بسترهای دیگر از نیروهای مردمی استفاده می‌کردیم و اکنون در این بخش با گزینش، آموزش، سازماندهی و بکارگیری نیروهای مردمی در قالب گروه‌های تذکر لسانی بهره‌ می‌گیریم.

زرگر با تأکید بر انتخاب صحیح گروه‌های تذکر لسانی با هدف صرفاً گفتن و رفتن که بسیار اثرگذار است و همچنین درگیری بوجود نخواهد آمد، تصریح کرد: وظیفه معاونت‌های تشکل‌های مردمی کشور، انتخاب نیروهای متدین در چارچوب و گزینش دقیق است که در قالب گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر ناحیه، منطقه، شهرستان و استان سازماندهی می‌شوند.

وی در پایان، به نقش فرهنگسازی، تبلیغات محیطی و ارزیابی اشاره کرد و گفت: آموزش نیروها و فرهنگسازی با برنامه‌ریزی، توجیه افراد تأثیرگذار، جلسات با مسئولان استانی ارزیابی و نظرسنجی از عملکرد و نتایج کار گروه‌ها، وظایفی است که باید به نحو احسن انجام شود تا امر به معروف و نهی از منکر که جزو وظایف ذاتی پیامبران و ائمه اطهار علیهم‌السلام است را به عنوان جانشینان خدا و ائمه (ع) بتوانیم تحقق ببخشیم.

بر اساس این گزارش در این همایش، 4 کارگروه‌ تخصصی از استان‌های کشور با موضوع تبلیغات، شناسایی، جذب و گزینش، آموزش، سازمان و سازماندهی اعضاء گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر و به کارگیری این گروه‌ها، برگزار شد و برنامه‌های ابلاغی معاونت تشکل‌های مردمی، تشریح و کارگروه‌ها توجیه شدند.

همایش همزمان و سراسری طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر از طریق ویدئو کنفرانس در تهران و 31 استان کشور برگزار شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر