بازدید 64613

یک کارخانه محصولات غذایی معروف تعطیل شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تعطیلی کارخانه محصولات غذایی دست‌چین به دلیل تخلفات متعدد بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۵۱۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 27 June 2015
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تعطیلی کارخانه محصولات غذایی دست‌چین به دلیل تخلفات متعدد بهداشتی خبر داد.

جمشید سلام زاده در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تعطیلی و پلمپ خط تولید شرکت تولید آبلیموی دست‌چین عنوان کرد: طی بازدیدی که دو و سه هفته قبل با کارشناسان سازمان غذا و داور از این کارخانه داشتیم، تخلفات بهداشتی متعددی ملاحظه شد که پرونده این تخلفات در کمیسیون تعزیرات دانشگاه تایید و کارخانه تعطیل شد.

سلام زاده درباره مدت تعطیلی این کارخانه گفت: ما باید از سلامت محصولات مطمئن شویم و تضمینی در این باره ارائه شود، بنابراین زمان تعطیلی نیز بستگی به رای کمیسیون تعزیرات دارد، ولی انتظار است با توجه به تخلفاتی که از گذشته نیز درباره محصولات این کارخانه گزارش شده بود برخورد جدی صورت پذیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره نوع محصولاتی که این کارخانه در بهداشت آن متخلف شناخته شده بود، خاطرنشان کرد: این محصولات از جمله آبلیمو و همچنین موارد دیگری را نیز در بر می‌گیرد.

چندی قبل نیز تسنیم در مطلبی عنوان کرده بود که بهمن ماه سال 93 اکیپ گشت مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران به ریاست امید شهرآبادی در بازدید از شرکت صنایع غذایی دست‌چین بهمن واقع در شهرستان پاکدشت، متوجه تولید و پخش آبلیموهای تقلبی با با نام‌های تجاری دستچین، گلدست، نوشن آگین و دادلی شده بودند.

بر اساس این گزارش، رئیس شعبه 54 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در همان روز، حکم به امحا 264 تُن و 400 کیلوگرم آبلیموی تقلبی این شرکت که غیرقابل مصرف انسانی بودن آن در آزمایشات تایید شده بود، داد و 60 تُن سرکه و 30 تُن مربا و خیارشور این شرکت که بدون مجوز ساخت، تولید شده بود به نفع دولت ضبط شد.

پس از صدور حکم اولیه از سوی رئیس شعبه 54 اداره کل تعزیرات استان تهران، برای این شرکت در شعبه یاد شده پرونده تشکیل شد که پس از اظهارنظر کارشناسی معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران مبنی بر غیر قابل مصرف انسانی بودن آبلیموهای تولید شده، شعبه 54، شرکت دست چین را به پرداخت 9 میلیارد و 287 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و ممهور نمودن پروانه واحد به مهرذ تخلف اول محکوم کرد.

رای صادره با اعتراض متهم به شعبه هشتم تجدیدنظر اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارجاع شد که شعبه تجدیدنظر پس از بررسی اسناد و مدارک موجود در پرونده، رای شعبه 54 را تایید و قطعی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۱۳
استفاده کنندگان از پالم هم اعلام کنید
چرا اعلام نمیکنید
چرا قوه قضاییه به وزارت بهداشت جهت اعلام اسامی متخلفین مجوز نمیده
اگر این کار انجام بشه خیلی از تخلفات صنایع غذایی حذف میشه
به نفع دولت ضبط شد يعني اونارو دولت ميفروشه بهمون؟!؟!
الوده هارو كه مصرف انساني نداره؟؟؟
این میزان جریمه چند درصد سود غیر مجاز این شرکت است ؟

این مقدار جریمه درس عبرت خواهد بود یا مشوق برای سودجویان دیگر ؟

آیا محصولات موجود در بازار به شرکت مرجوع خواهد شد ؟

آسیب دیدگان احتمالی این سوءاستفاده چگونه شناسایی و جبران خسارت خواهند شد ؟

آیا با توصیه های مسئولان شرکت مجدد راه اندازی خواهد شد ؟
60 تُن سرکه و 30 تُن مربا و خیارشور
اگه غیر بهداشتی بنفع دولت ضبط شد که باهاش چکار کنن.
سلام هر چند میدانم که انتقادها چاپ نمی شود فقط پس از ارسال پیام میگویید بدلیل حجم زیاد پیام شما مورد بررسی قرارخوهد شد وهرگز هم منتشر نمیشه ولی در خبر بالا به نکته ای برخوردم که نتونستم سئوال نکنم اگر آبلیموها تقلبی بوده چرا معدوم نکردید بلکه بنفع دولت ضبط شده حالا که ضبط کردیدچه کارش کردید.
چرا اینقد دیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا به داد مردم برسد ، بعد می گوئیم سونامی سرطان اومده . یکی از عوارض مواد غیر بهداشتی در مواد غذایی ، بروز انواع سرطان است .
دست چین کجاش معروفه!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
اگر معروف بود که اسمشو نمیگفتند
ممنون ، كه نام اين كارخانه مواد غذائي را نام برديد
توی سایت خبرده نوشته این کارخانه بیش از ده سال جریمه میشده چرا باید به یک کارخانه متخلف ده سال فرصت داده بشه؟!
چه جالب اسمشو نوشتین تبلیغ نشه یه وقت!!!
من هنوزم دارم تحقیق میکنم اون کارخونه ای که شیر وایتکس دار در انواع مختلف پرپالم و کم پالم تولید میکرد اسمشو پیدا کنم ازش شیر نخرم
کسانی که مواد غذایی تقلبی به مردم به طور عمدی میفروشند باید اعدام شوند اقای عزیز جنایت است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل