بازدید 23889

تردد خودروها در تهران بر اساس «رنگ»

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از طرحی خبر داد که طی آن خودروهای تهران بر اساس «رنگ» مجاز به تردد در نقاط مختلف پایتخت می‌شوند.
کد خبر: ۵۱۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 28 June 2015
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از طرحی خبر داد که طی آن خودروهای تهران بر اساس «رنگ» مجاز به تردد در نقاط مختلف پایتخت می‌شوند.

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح رنگ‌بندی خودروها برای تردد در نقاط مختلف پایتخت بر مبنای آلایندگی آنها، در تشریح جزئیاتی از این طرح اظهار داشت: در این طرح خودروهای پایتخت به 4 دسته رنگی آبی، سبز، زرد و قرمز تقسیم می‌شوند.

رئیس پلیس راهور پایتخت ادامه داد: در این طرح، رنگ آبی به خودروهای برقی و هیبریدی تعلق می‌گیرد که بهترین وضع محیط زیستی قرار دارند و از این رو خودروهایی که در این رده رنگی قرار دارند، مجاز به تردد در تمامی نقاط پایتخت هستند.

وی افزود: همچنین خودروهایی که دارای استاندارد آلایندگی یورو 2 به بالا هستند در طبقه رنگی سبز قرار می‌گیرند که این خودروها به جز بخش کوچکی از سطح معابر تهران، در سایر بخش‌های پایتخت مجاز به تردد هستند.

حسینی با اشاره به میزان آلایندگی خودروهای زرد گفت: خودروهایی که دارای معاینه فنی هستند در این رده رنگی قرار می‌گیرند و در انتها، خودروهای آلاینده که در لایه قرمز قرار می‌گیرند و بیشترین محدودیت‌های تردد در پایتخت برای این گروه اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پایان با تاکید بر اینکه این طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده است، خاطرنشان کرد: این طرح که موسوم به طرح «LEZ» است، فعلاً در مراحل اولیه خود قرار دارد و زمانی که به فاز اجرایی برسد، ساز و کارهای اجرای نیز اعلام خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۱
انتشار یافته: ۳۵
حا ایشون خوب هستش.
چند درصد پایتخت نشینان دارای ماشین های خودروهای برقی و هیبریدی هستند. احتما اون 8 نفری که bmw i8 وارد کردن مجاز به تردد در کل پایتخت هستند. اکثر غریب به اتفاق هم که پراید دارن اجازه تردد در کل تهران رو ندارن و جز رده قرمز هستند
من ماشینم پراید 131 سفید رنگ است مدل 92 - قراره ماشین منو چه رنگی کنید؟
خوب پس اون چند تا بنز هیبرید بی ام دبلیو i8 که هیبریده و به تازگی اومدن همه جا می تونن برن . خدا برکت بده مترو رو که ما که هیچ کدوم از رنگا رو شامل نمی شیم با مترو تردد می کنیم
ماشین هیبریدی قیمتش حداقل 200 میلونه
کی مینونه بخره؟؟؟ پولدار
ماشین پولدارها و مدلهای خارجی یقینا جزو رنگ آبی هستند.
حالا چطوری میخان دونه دونه کنترل کنن ببینن فلان ماشین از کدوماس؟
طرح به نفع پول دارها
آیا مسخره کردن مردم کار خوبیست ؟
الان که چند سالیه تردد خودروها بر اساس زوج یا فرد بودن پلاکها بستگی داره هنوز هم نتونستن به یک راهکار درست و حسابی برسن چه برسه به اینکه بخوان بر اساس رنگ بندی طرحی رو اجرا کنن . یعنی منی که پراید دارم طبق این طرح فقط مجاز به تردد در بن بست مش اسماعیل هستم ؟!؟!؟!؟!؟!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آره دوست عزیز ، سوار پراید هوا آلوده کن نشو . من پولم نمیرسه ماشین خوب بخرم ، اصلا نمیخرم و از تاکسی و مترو استفاده میکنم . من که نباید هزینه علاقه شخصی شما رو بدم ....
اگه خود ما مردم این آشغالها رو نخریم ، دو روزه مجبور میشن کیفیتش رو بهتر کنن ...
ابتدا که خبر رو خوندم به نظرم جالب و جدید اومد. اما وقتی دسته بندی رو دیدم ، خنده دار شد!

آخه الان که کل محصولات تولید داخل (مثلا ) یورو 4 هستند. خارجی ها هم که همه یورو 4 به بالا....
بقیه هم که همه معینه فنی دارند و یا با یک تماس تلفنی می گیرند!

خوب این که شد 99% ماشین ها...
این همه طرح و هزینه برای 1 درصد باقی مانده که احتمالا ماشینشان خراب است و راه نمی رود!؟؟
اهان. خرید و فروش طرح رنگی هم شروع میشه مثل خرید معاینه فنی که الان داره اجرا میشه توسط نمایندگی ها خخخخ
در پايتخت همه آبي هستند!!!
دامن زدن به اختلاف طبقاتی .
ایده خوبیه اگه اجرا بشه
بازهم این طرح به نفع پولدارهاست که ماشین خوب دارند و میتونن همه جا برن .
چرا امکانات تهران رو به بقیه شهرها نمیبرن تا مهاجرت معکوس انجام بشه و مشکل بصورت اساسی حل بشه؟این طرحها فقط برای یک مدت کوتاه جالبن
چقدر برای خرید روزانه طرح باید بپردازیم؟
خسته نباشید. اینجوری که ماشینهای داخلی رو نصف روز هم نباید راه بدید خیابون.
میشه یکم بیشتر درباره خودروهای طبقه بندی سبز و زرد هستن توضیح بدین؟ چه خودروهایی در این طبقات قرار می گیرن؟نام ببرین. حتما هر چی خودرو گرانتر و مدل بالاتر باشه در جایگاه بالاتر و استفاده از امکانات شهری بیشتر!!!
باز هم به نفع پولدارها کار کنید آخه قشر ضعیف خودروی برقی و هیبریدی دارند؟ افرادی که ضعیف ترین قشر را تشکیل می دهند و خودروهای ارزان قیمت سوار می شوند نباید از منزل خارج شوند
رو راست باشید بگید افرادی که اتومبیلهای لوکس خارجی بالای صد میلیونی تا یک میلیاردی دارند می تونند در کل تهران تردد کنند و کی این نوع ماشینهارو داره .از ما بهتران
بی خیال تورو خدا
تیترتون به متن خبر مرتبط نیس! باید بنویسین:"تردد خودروها بر اساس میزان آلوده کنندگی آنها"!
البته یک حد حجم سیلندر مثلا 2500 یا اندازه هم مشخص شود چون در غر این صورت فقط پولدارها هستند که با خودروهای پرمصرف وسط شهر جولان خواهند داد.
هزینه رو هزینه
خوب بجای اینکارا ماشین خوب تولید کنید یا اگر نمیشه، وارد کنید
والا بخدا نمیدونم چرا همه گرفتاری ها و همه محدودیت ها مال مردمه
بله از فردا پولدارها با خودروهای لوکس خود در تمانی تهران حق تردد داشته و ما ضعفا خودرویمان مثل خودمان محدود میشود مچکریم....
با سلام باز هم طرحي كارشناسي نشده جهت برخورداري اقشار ثروتمند از بيشترين مزاياي زندگي در شهر خواهشمند است در راستاي حمايت از حقوق خانواده هاي متوسط فكري يا طرحي برقرار نمائيد .تابناك خواهشا منعكس نمائيد.
به نظرم خیلی بهتر از طرح ناعادلانه زوج و فرده.
کار بسیار خوبی است اما مشکلی که هست دوباره افراد ثروتمند با ماشین های خارجی شون کل تهران رو میتونن زیر پا بزارن و اون بدبختی که با ماشین بی کیفیت ایرانیش داره کار میکنه، براش کلی محدودیت ایجاد میشه!
بازهم خوش بحال پولدارها که میتونن در تمام سطح شهر حرکت کنن ... میگم یه برنامه بزارین کلا ما کارمندها شماها را نبینیم !!!
CNG كجاست
این طرح برای پولدارا تهیه شده و هیچ وقت اجرایی نمیشه
جون داداش اسم و شماره اون عزیزی که به قول شما ماشینهای رنگ ابی رو وارد کرده واسمون می نوشتین که دنبالش نگردیم .
یعنی برای رفتن وسط شهر باید تاکسی هیبریدی سوار شد؟
چون هر ماشین توپی هم بیاریم با این بنزین خوبم با 50 تا کارکرد از رنج یورو چند خارج میشه که؟؟؟
کلا محدودیت عبور و مرور در شهر تجاوز به حقوق شهروندی است. باید کلا آزاد بشه عبور و مرور در کل شهر و با راهکارهای دیگر این مسله دنبال بشه. خوب منی که محل کارم وسط طرح ترافیکه چه گناهی دارم که نباید از ماشینم استفاده کنم؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل