بازدید 50272
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

تعارف نان بربری به سخنگوی کاخ سفید/ مجري شبكه سعودي: سَر شيعيان را درو مي‌كنيم/ چه کسانی به ضیافت افطار عارف رفتند/ وزیر احمدی نژاد گم شدن دکل نفتی را تکذیب کرد/ روزانه حداقل 25 مورد کودک آزاری در ایران؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «موافقت عبادي با حضور نيروهاي سپاه ایران در عراق»، «مالیات۹۰۰هزار تومانی طلافروشان! »، «توصیه قرائتی به نقویان» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 29 June 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 

واژه اعتدال را اولین بار ابوموسی اشعری به کار برد !

جعفر شجونی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت شهید سید فخرالدین رحیمی یکی از شهدای هفتم گفته: من به مراسم افطار رئیس جمهور نرفتم، چون علفی نیستم و هدفی هستم و به حضور در این مراسم مایل نبودم.

شجونی با بیان اینکه واژه اعتدال را اولین بار ابوموسی اشعری به کار برد و حضرت علی (ع) را خانه‌نشین کرد، اظهار داشت: جریان اصلاحات بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره)، مرتد سیاسی شده است و برای ثابت‌کردن این موضوع دلایل زیادی وجود دارد. در واقع اصلاح‌طلبان چه چیزی را می‌خواهند اصلاح کنند؟ آیا قانون اساسی نیاز به اصلاح دارد یا اینکه می‌خواهند رهبری را اصلاح کنند؟


صفار هرندي: در صورت امضای نهایی و احتمال عدول از خط قرمزها هرگز سکوت نخواهیم کرد

محمدحسن صفار هرندی در همایش «رفتار شناسی آمریکا و متحدانش» که در مؤسسه آستان قدس رضوی برگزار شد، گفته: طبیعتا در مذاکرات به نتیجه نمی‌رسیم مگر آن که چکش بر سر آمریکا بخورد و از زیاده خواهی‌هایش دست بردارد. عدول از خط قرمزها از تیم مذاکره کننده بعید است، چرا که رهبری این تیم را زحمتکش و شجاع خوانده‌اند. در صورت امضای نهایی و احتمال عدول از خط قرمزها هرگز سکوت نخواهیم کرد.


موافقت عبادي با حضور نيروهاي سپاه ایران در عراق

روزنامه سعودي عکاظ مدعي شد حيدر العبادي نخست وزير عراق با ورود نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران به خاک عراق موافقت کرده است.

به نوشته این روزنامه، ‌منابع عالي رتبه عراقي گفتند در زمان سفر اخير حيدر العبادي نخست وزير عراق به تهران، توافق هايي نظامي ميان ايران و عراق صورت گرفت مبني بر اين که يگانهائي از سپاه پاسداران انقلاب ايران در اقدامي شبيه به يورش زميني،‌ وارد خاک عراق شوند.


روحانیت مبارز از جذب ناطق، هاشمی و روحانی ناامید نیست

مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره رابطه این تشکل با هاشمی و ناطق نوری و روحانی گفته: ما این افراد را افراد شاخص و برجسته‌ای می‌دانیم که هر کدامشان نیایند برای ما نقص و کاستی قابل توجهی است و ما به این موضوع توجه داریم و تلاش‌مان را کرده‌ایم که بتوانیم مجددا اجتماع گذشته را شاهد باشیم. البته بعد از درگذشت آیت الله مهدوی کنی یک بار که جلسه جامعه روحانیت در دفتر آیت‌الله یزدی تشکیل شد، این مسئله رخ داد و به استثنای سه چهار نفر همه در آن جلسه شرکت کرده بودند. این اتفاق، نشان امیدی بود که می‌توان مجددا شاهد وجود این مجموعه افراد در جامعه بود.

تا حالا چند بار این تلاش شده تا این بزرگواران مجددا در جلسات حضور یابند و ما شاهد حضور همه در این جلسات باشیم. تا کنون خیلی نتوانستیم به نتیجه برسیم٬ ولی ناامید هم نیستیم٬ چرا که بنا داریم اگر بتوانیم با توجه به اینکه تعدادی از اعضای جامعه روحانیت نیز که از بنیان‌گذاران بوده‌اند به رحمت خدا پیوسته‌اند، جامعه را با چهره‌های جدید ترمیم کنیم و رویش مجددی را به یاری خدا شاهد باشیم.


ترفند دولت یازدهم برای پنهان کردن استقراض از بانک مرکزی

دولت یازدهم بخشی از کسری بودجه خود را به جای آن که مستقیما از طریق استقراض از بانک مرکزی (و در نتیجه افزایش شاخص بدهی دولت به بانک مرکزی) تامین کند، به طور غیرمستقیم از منابع بانک مرکزی تامین می‌کند. به عنوان مثال، دولت انجام برخی تکالیف مالی خود همچون تامین مالی خرید کالاهای اساسی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت شرکت‌های دولتی منتشره را به بانک‌ها محول کرده است.

به نوشته مشرق، از آنجا که بانک‌ها منابع کافی برای اجرای این تعهدات را ندارند، مجبور می‌شوند از بانک مرکزی اضافه برداشت کنند که نتیجه آن افزایش شاخص بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی است. در حالی که بانک مرکزی دولت یازدهم در ابتدا شعار انضباط بخشی به منابع و مصارف بانک‌ها را مطرح می‌کرد، راه را برای این نوع اضافه برداشت‌ها کاملا باز گذاشته است، زیرا می‌داند که این برداشت‌ها در واقع برای انجام تعهدات دولت صورت می‌گیرد. با این روش، هم مشکل کسری بودجه دولت در تامین اعتبار طرح‌هایی همچون خرید کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی حل می‌شود، هم بدهی دولت به بانک مرکزی افزایش نمی‌یابد. به همین دلیل است که در 11 ماه نخست سال گذشته، به ناگاه شاهد رشد عجیب 290 درصدی بدهی بانک‌های تجاری به بانک مرکزی و در مجموع رشد 43 درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی بودیم.


برای ماجرای ریاست‌جمهوری 96 و احمدی‌نژاد یک سال صبر کنید!

محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی دولت دهم در گفت و گو با روزنامه اعتماد در پاسخ به اینکه «به نظر شما آقای احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست‌جمهوری ورود پیدا می‌کند؟» گفته: درباره این موضوع صحبت کردن خیلی زود است. صبر کنید تا انتخابات مجلس. بعد از انتخابات مجلس بحث آمدن و نیامدن احمدی‌نژاد برای ریاست‌جمهوری آغاز می‌شود.


مالیات۹۰۰هزارتومانی طلافروشان!

علیرضا طاری‌بخش معاون سازمان مالیاتی درباره مالیات طلافروشان گفته: آخرین میانگین ابرازی مالیات بر ارزش افزوده توسط طلافروشان مربوط به زمستان سال گذشته ۹۰۰ هزار تومان بوده است، البته این میزان مالیات نسبت به دوره های قبل کمتر است. بر این اساس، مالیات ابرازی با واقعیت منطبق نیست و سازمان امور مالیاتی براساس حسابرسی ها مالیات واقعی را وصول خواهد کرد.


واکنش شهید بهشتی به پخش شعار علیه بنی صدر از تلویزیون

سخنران مراسم سالگرد شهادت دکتر بهشتی با بیان خاطره ای از آن شهید مظلوم، اظهار کرد: تلویزیون جمهوری اسلامی باید جعبه اخلاق باشد، نه اهانت.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین سروش محلاتی در آخرین روزهای حیات شهید بهشتی، بعد از فرار بنی صدر و شورش منافقین، در برخی نقاط کشور علیه بنی صدر تظاهرات رخ داد؛ از جمله در آبادان که تظاهرات شد و مردم علیه رئیس جمهور گریخته از کشور، شعارهای تندی سر دادند. با این وجود شهید بهشتی که دبیر کل حزب جمهوری اسلامی بود و طیف مقابل بنی صدر به شمار می رفت، زمانی که با خبر شد قرار است صحنه هایی از این تظاهرات که در آن علیه رئیس جمهور سابق شعار داده شود، از تلویزیون پخش شود، به شدت موضع گرفت و با این اقدام مخالفت کرد. این در حالی بود که بنی صدر با آن وضع خاص از کشور فرار کرده بود.


مجري شبكه سعودي: "سَر شيعيان را درو مي‌كنيم" !

فعالان در شبكه هاي اجتماعي در اينترنت فیلمی را از اظهارات مجري تندروي شبكه تلويزيوني وصال سعودي منتشر كردند كه بر "درو كردن سرهاي شيعيان" تأكيد مي كند. خالد الغامدي مجري شبكه سعودي وصال به افراط گرايي و تندروي ديني و نزديكي به شبكه هاي تروريستي داعش و القاعده مشهور است. او در اين برنامه تهدید می کند که در صورتی که می توانست، از سفر زيارتی "شیعیان" به مكه مكرمه و مدينه منوره جلوگیری می کرد و سرهای آنان را قطع می کرد.

وزارت اطلاع رساني كويت جمعه گذشته (پنجم تیرماه) بعد از حمله يک تروريست سعودي به مسجد امام صادق (ع) در منطقه الصوابر، پخش شبكه سعودي وصال در اين كشور را متوقف كرد.


ماجرای سه هزار دوتابعیتی

دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تعداد افراد ۲ تابعیتی در ایران گفت: بر اساس آمار رسیده به دست ما سه هزار ایرانی ۲ تابعیتی داریم که متاسفانه برخی از مسئولین هم شامل این افراد هستند. محمد حسن آصفری در گفتگو با افکارنیوز با اشاره به آخرین وضعیت طرح «تحقيق و تفحص از وضعيت افراد دوتابعيتي و داراي گرين كارت در حوزه مسؤولان و مديران ارشد و شناسايي خلأهاي قانوني» گفت: این طرح که از سال گذشته در مجلس مطرح بود، در اردیبهشت امسال در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مصوب شد و هم اکنون در نوبیت رسیدگی در صحن مجلس قرار دارد.

وی با بیان اینکه داشتن تابعیت ۲ گانه خلاف قانون است، گفت: متاسفانه برخی افراد مخفیانه اقدام کرده و تابعیت کشور دیگری اخذ می کنند که این کار قابل قبول نیست و باید با آنها برخورد شود. بر اساس آمار رسیده به دست ما سه هزار ایرانی ۲ تابعیتی داریم که متاسفانه برخی از مسئولین هم شامل این ۲ تابعیتی هستند.


آماده شدن بنادر شمال برای تهاتر نفتی با روسیه

شرکت ملی نفت طرح توسعه پایانه نکا به عنوان بزرگترین پایانه نفتی ایران در دریای خزر را در دستور کار قرار داده است و پیش بینی می‌شود به زودی امکان پهلوگیری کشتی‌های نفتکش بزرگتر در این پایانه حاشیه جنوبی دریای خزر فراهم شود. یکی از مهمترین نقاط ضعف پایانه نفتی نکا عدم امکان پهلوگیری کشتی های غول پیکر خارجی بوده و از این رو هم اکنون احداث بزرگترین حوضچه نفتی منطقه خزر، بازوها و اسکله‌های جدید جداسازی و پهلودهی کشتی های نفتکش و لایروبی پایانه در حال انجام است.

بنا به ادعای خبرگزاری مهر پیش بینی می‌شود به زودی با اجرای کامل این ۳ طرح ضربتی امکان پهلوگیری کشتی‌های نفتکش خارجی و حتی روسی در پایانه نفتی نکا فراهم شود و قطعا بخشی از نفت ایران از مسیر پایانه نکا به پایانه‌های نفتی روسیه در حاشیه شمالی دریای خزر قابل انتقال خواهد بود.



کدام استان‌ها بیشترین خودرو را دارند؟

سرهنگ روحی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا گفته: بر اساس آخرین آمارها شمار خودروهای سواری در کشور به مرز ۱۱ میلیون دستگاه رسیده است. بیشترین خودروهای سواری شماره گذاری شده به ترتیب متعلق به استان های تهران، اصفهان، فارس و خراسان رضوی است.


تشدید ناامنی در مصر و مجروح شدن دادستان کل

به گفته مقامات امنیتی مصر در جریان یک بمب‌گذاری در قاهره هشام برکات، دادستان عمومی این کشور مجروح شده و برای مداوای جراحات ناشی از این بمبگذاری تحت درمان قرار گرفته است.

براساس گزارش های دریافتی، این بمب‌گذاری کاروان حامل هشام برکات را در حومه شهر قاهره و در بیرون ساختمان آکادمی نظامی هدف قرار داد. این بمبگذاری در حالی صورت گرفته که شاخه داعش در مصر به دنبال به دار آویخته شدن ۶ تن از پیکارجویان این گروه، خواستار انجام حملاتی علیه مقامات قضایی مصر شده بود.



توصیه قرائتی به نقویان

استاد حوزه و دانشگاه در یزد گفت: برخی به گونه ای درباره مبارزه با فساد حرف می زنند که آن اختلاسگر هم خنده اش می گیرد! به نوشته خبرآنلاین نقویان در ادامه سخنان خود به تماس آقای قرائتی با خود و دیدار با وی در منزلش اشاره کرد و گفت: در آنجا درباره انتقادات من بالای منبر پرسیدند و من پاسخ دادم اختلاس و رشوه ادارات ما را فراگرفته، حرف دروغی است؟ آقای قرائتی گفت حرفت حق است ولی هر حقی را باید هر جا گفت؟ خنده ام گرفت و گفتم مولوی می گوید حق نشاید گفت جز زیر لحاف! اگر من و شما اینجا 5 ساعت حرف حق بزنیم، چه فایده ای دارد؟! وی گفت: وقتی کلی می گوییم در مملکت اسلامی نباید اختلاس باشد، اختلاس گر هم می خندد! اما اگر به فلان کس گفتیم با تو هستم، آنوقت است تو را به دادگاه ویژه روحانیت می برند! آقای قرائتی در آنجا به من محبت داشت و گفت کمی آرامتر و من پذیرفتم!




اصلاح‌طلبان با یک لیست وارد انتخابات می‌شوند

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: اصلاح طلبان با یک لیست مشترک به صحنه خواهند آمد تا از تشتت افکار عمومی در انتخاب نهایی ممانعت به عمل آید.حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب­‌نیا در گفت‌وگو با با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی شورای هماهنگی اصلاحات و جلسات کمیته انتخابات، گفت: این جلسات هر یکشنبه با حضور تمام اعضا برگزار می­‌شود که به صورت نوبتی یک هفته به جلسه شورای هماهنگی و یک هفته نیز به جلسه کمیته انتخابات اختصاص دارد. قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود: در ادامه برگزاری سلسله جلسات شورای هماهنگی اصلاحات و کمیته انتخابات،‌ جلسه شورای هماهنگی نیز برگزار شد.وی در تشریح آخرین وضعیت اصلاح‌­طلبان برای حضور قدرتمند در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آن­چه اصلاح‌­طلبان در نظر دارند٬ انسجام و اتحاد جبهه اصلاحات است. دراین راستا اصلاح طلبان با ارائه یک لیست مشترک به انتخابات خواهند آمد تا از تشتت افکار عمومی در انتخاب نهایی ممانعت به عمل آید.

در شان دولت نیست که از مداحان شکایت کند

وزیر بهداشت دولت اصلاحات بیان کرد که برخوردهای اخیر افراطی‌ها نه از نظر توصیه‌های مقام معظم رهبری، نه از نظر اخلاقی، نه از نظر قانونی و نه حتی از نظر دینی پسندیده و مورد قبول است و باید توجیه دیگری برای رفتارهایشان بیابند. مسعود پزشکیان در گفتگو با سایت نواندیش در واکنش به موضع گیری های برخی مداحان و ورود افراطی آنها در مسائل سیاسی گفت: ما از جنبه های مختلفی می‌توانیم به این موضوع بپردازیم و نشان دهیم که این رفتارها با هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست. اگر به این موضوع از منظرعمل به توصیه‌های رهبری توجه کنیم، این افراد که خود را معتقد به اسلام و مقام معظم رهبری می‌دانند، نباید برخلاف توصیه‌های ایشان عمل می‌کنند. نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس خاطر نشان کرد: رهبری ابتدای سال جاری ملت را به همدلی با دولت دعوت کردند، پس این افراد باید همدلی و وحدت را در خیابان‌ها فریاد بزنند و نباید با زبان فحش میان مردم و دولت و همچنین در سطح جامعه تفرقه ایجاد کنند. وزیر بهداشت دولت اصلاحات ادامه داد: این رفتار از لحاظ اخلاقی نیز پسندیده نیست. هرکس باید همان مسئولیتی که برای او تعریف شده، انجام دهد. از حدود خارج شدن و در مراسم مداحی شعارهای سیاسی دادن، رفتار اخلاقی‌ای نیست. این نماینده اصلاح طلب تصریح کرد: از نظر قانونی نیز دولت می‌تواند به خاطر فحاشی‌های صورت گرفته از این افراد شکایت کند، اما دولت چنین رفتاری را در شأن خود نمی‌بیند که از یک فرد به این دلایل شکایت کند، و همین موضوع باعث سواستفاده‌هایی شده که این روزها شاهد آن هستیم.


چه کسانی به ضیافت افطار عارف رفتند

صفحه اینستاگرام منسوب به عارف با انتشار تصاویری از ضیافت افطار شب گذشته وی نوشت:در این ضیافت رئیس دولت اصلاحات، ‌قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، حجتی وزیر جهاد و کشاورزی،‌ حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور،‌ مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور،‌ حجت‌الاسلام محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع پیروان خط امام (ره)،‌ حجت‌الاسلام محسن رهامی،‌ حجت‌الاسلام موسوی‌لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، محمد توسلی، مرتضی حاجی،‌ جعفر توفیقی،‌ محسن مهرعلیزاده،‌ ابراهیم یزدی،‌ میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی، مختاباد عضو شورای شهر تهران،‌ شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان رییس جمهور ، الهه کولایی و برخی از فعالان سیاسی، فرهنگی و هنری حضور داشتند.


روزانه حداقل 25 مورد کودک آزاری در ایران؟

رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی گفت: با توجه به اینکه کودک آزاری معمولا از سوی والدین کودکان در منازل اتفاق می‌افتد معمولا چنین اتفاقاتی را به اورژانس اجتماعی گزارش نمی‌دهند و برای حفظ آبروی خانوادگی سعی دارند بروز این حوادث و اتفاقات را در خانه مکتوم نگهدارند، حتی افراد دیگری غیر از خانواده نیز از روی خجالت و ترس از آبرو تا جایی که امکان دارد بروز حوادث کودک آزاری را پنهان نگه‌ می‌دارند، مگر اینکه اتفاق خیلی شدید و آسیب جدی به کودک وارد شده باشد و به شکایت و دادگاه برسد.

وی در گفتگو با آنا افزود: روزانه حدود 25 مورد تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی صورت می‌گیرد که از این تعداد بیشتر کودک آزاری‌ها از سوی والدین انجام می‌شود و دیگر تماس‌ها با مشاوره تلفنی و ارائه اطلاعات اجتماعی لازم به والدین حل می‌شود. البته برخی از گزارش‌های کودک آزاری ممکن است واقعیت نداشته باشد زیرا در مواردی مادری که به خاطر طلاق از فرزند خود دور شده است برای نادرست دانستن نگهداری فرزند در دست پدر به دروغ گزارش کودک آزاری می‌‌دهد تا بتواند حضانت کودک را خود به دست گیرد.


وزیر احمدی نژاد گم شدن دکل نفتی را تکذیب کرد

رستم قاسمی در گفت‌وگو با تسنیم درباره گم شدن دکل حفاری دریایی با بیان این که طرح این مساله به این شکل بسیار جای تعجب دارد؛ چرا که مگر دکل حفاری خودکار است که گم شود گفت: دکل حفاری دریایی حداقل 50 نفر خدمه دارد و جابه جایی آن تشریفات خاص و ویژه‌ای دارد و گم شدن یک دکل معنایی ندارد.وی با اشاره به اینکه وزارت نفت یک مجموعه حاکمیتی و کارفرمایی است و دکل‌­های حفاری مربوط به شرکت‌های پیمانکاری است گفت: شرکت تأسیسات دریایی که مالکیت عمده آن مربوط به بنیاد تعاون ناجا و صندوق بازنشستگی نفت است، به عنوان پیمانکار شرکت نفت و گاز پارس در پارس جنوبی فعالیت می‌کند و براساس آنچه مدیر عامل سابق این شرکت گفته است، یک فروند دکل حفاری خریداری شده و بخشی از پول آن را پرداخت کرده‌اند و ضمانت‌های لازم را نیز دریافت کرده‌اند.وزیر سابق نفت گفت: ظاهراً به دلایلی برای تحویل دکل به طرف ایرانی مشکلاتی ایجاد شده است که پرونده آن در دادگاه داوری بین ­المللی در حال رسیدگی است و به صورت همزمان دستگاه­‌های نظارتی داخلی نیز مشغول پیگیری آن هستند.


هشدار اینستاگرامی وزیر کشور درباره پدیده شاندیز

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در صفحه اینستاگرام خود تشکیل کارگروه پیگیری موضوع تخلف پدیده شاندیز و صیانت از حقوق مردم و بیت المال خبر داد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

سلام قولا من رب رحیم

جلسه دیگری باحضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مربوط درباره پدیده شاندیز تشکیل شد.

جای تعجب و شگفتی است که چگونه اتفاق پدیده شاندیز با اشکالات و تخلفات بسیار فاحش و بی‌شماری مانند تملک، تغییرکاربری، جوازات، تصرفات، نحوه فروش سهام شرکت،هویت سهامی خاص از یک سو و از طرفی دیگر در نظر نگرفتن مسائل زیست محیطی،حریم رودخانه،ساختار شهر شاندیز و ارتباطات جاده ای در کنار چشم تمام مسئولان مربوطه اتفاق بیفتد و در سطحی گسترده صداو سیما در کنار رسانه‌ها تبلیغ کنند و کمترین اقدام عملی در جهت برخورد قانونی موثر صورت نگرفته باشد!!

مردم عزیزمان تنها به خاطر اعتماد ،فقدان اطلاعات جامع و عدم امکان بررسی دقیق با خرید سهام در این پروژه مشارکت کرده و نهایتا نگران سرمایه خود هستند و البته که حق هم دارند.

دولت با همکاری قوه قضائیه تلاش دارد با رسیدگی به تخلفات و برخورد با مجرمان، حق مردم و بیت المال را تامین نماید.

لذا باهماهنگی وزارت کشور کارگروه پیگیری موضوع تشکیل شده و با بررسی‌های انجام گرفته موارد تخلف و ادعاها شناسایی شده است که امیدواریم با همکاری مسئولان پروژه و پیگیری دستگاه های اجرایی به خصوص قوه قضائیه در مدت زمان مشخص تعیین تکلیف و این مشکل حل شود و بی شک آنچه اولویت دارد صیانت از حقوق سهامداران می‌باشد که همه در این‌باره متفق القول هستند .

لذا انتظار است مردم عزیز برای هرگونه مشارکت اقتصادی و سرمایه گذاری دقت لازم و تحقیق مناسب را انجام دهند. زیرا این اولین و آخرین مورد نبوده و نخواهد بود و موارد متعددی در این سال‌های اخیر اتفاق افتاده و شاید هم دوباره تکرار شود.

دستگاه‌های اجرایی مربوط نیز در نظارت دقیق و اطلاع رسانی روشن وشفاف و برخورد قاطع قانونی با این تخلفات باید مراقبت لازم را داشته باشند .امید دارم با استعانت از خداوند متعال و پیگیری جدی، این مشکل هم حل شود و با متخلفان در هر جایگاه و موقعیتی که هستند اعم از قاصر و مقصر برخورد جدی شود.


بسیج و سپاه طرفدار جدی توافق خوب

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تحلیل بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: رهبری دو نکته مهم را در این بیانات مورد اشاره قرار دادند و اولین آن این بود که غرب به دنبال شکستن گفتمان انقلاب اسلامی و روحیه الگوساز جمهوری اسلامی است. حاجی‌صادقی همچنین با اشاره به این موضوع که همه افراد به دنبال توافق خوب هسته‌ای هستند، گفت: بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز طرفدار جدی توافق خوب هستند که در آن خطوط قرمز نظام و مصالح ملی مورد صیانت قرار گرفته باشد.


مجوز میلیاردی دولت برای زاینده‌رود

با دستور دولت، در مجموع 480 میلیارد ریال برای ساماندهی زاینده‌رود و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مربوط به عرصه‌های منابع طبیعی در اصفهان در اختیار این استان قرار می‌گیرد .به گزارش روزنامه خراسان نوشت: بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه، مقرر شده مبلغ 68 میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای و 412 میلیارد ریال به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور برای اجرای پروژه‌های مقابله با خشکسالی و استفاده بهینه از آب مانند ساماندهی رودخانه‌های زاینده‌رود و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مربوط به عرصه‌های منابع طبیعی در اصفهان در اختیار این استان قرار گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.


آرزوی دعایی برای انتخابات مجلس امسال

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی در گفت‌وگو با ایلنا٬ تصریح کرد: در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی امیدواریم سرنوشت انتخابات نتیجه خوبی مشابه آنچه که در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اتفاق افتاد، باشد.سرپرست موسسه اطلاعات با تأکید بر دستاورد انتخابات سال 92 برای کشور و انتخاب آقای روحانی افزود: جای امیدواری دارد در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز جامعه با رأی مردم به اعتدال و نتیجه‌ای رضایت‌بخش برسد. دعایی خاطرنشان کرد: امیدواریم همه آنهایی که می‌توانند به تحقق اعتدال در انتخابات کمک کنند٬ در این رهاورد مهم و تأثیرگذار مشارکت کنند.


تعارف نان "بربری" به سخنگوی کاخ سفید!

هنگامی که سخنگوی وزارت خارجه‌ در جمع خبرنگاران ایرانی حضور یافت، خبرنگاران به وی نان ‌«بر‌بری» تعارف کردند که با جواب جالبی نیز روبه‌رو ‌شدند. وی در پاسخ به این تعارف گفت: مفت خوری نمی کنم. روز گذشته نیز وی با حضو‌ر در جمع خبرنگاران گفت: خبر از مذاکرات داغ است. هدف ما این است که مذاکرات به نتیجه برسد اما اختلافات و شکاف ها میان مواضع وجود دارد.


مشورت با رهبر معظم انقلاب، علت بازگشت ظریف به تهران

رویترز اعلام کرد، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه این کشور برای مشورت‌های یک روزه با رهبرمعظم انقلاب درباره مذاکرات هسته ای کنونی با قدرت های بزرگ جهان یکشنبه به تهران باز می‌گردد. یک مقام ناشناس ایرانی اعلام کرد‌: «ظریف امشب به تهران باز‌می‌گردد و فردا مجددا به وین خواهد رفت‌». یک مقام ایرانی که خواست ناشناس بماند به خبرگزاری رویترز گفت، ظریف «با رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات وین مشورت» خواهد کرد.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار