بازدید 4089

تمجید سایت جهانی بسکتبال از بازیکن ایران

سایت رسمی مسابقات جهانی بسکتبال از عملکرد محمد یوسف‌وند در این رقابتها تمجید کرد.
کد خبر: ۵۱۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 30 June 2015

به گزارش ایسنا؛ سایت رسمی رقابت‌های بسکتبال جوانان جهان در گزارشی به عملکرد محمد یوسف‌وند کاپیتان تیم ایران اشاره کرد و از نمایش او در این دوره از رقابت‌ها تمجید کرد. در گزارش سایت فیبا آمده است: اگر بخواهیم تیم ایران را از نظر قدرت رهبری بررسی کنیم ایرانی‌ها می دانند که یک رهبر و کاپیتان خیلی خوب در تیم جوانان خود دارند که در این دوره از مسابقات جهانی جوانان وارد میدان می‌شود.

محمد یوسف‌وند کاپیتان ایران همواره در درگیری‌های داخل زمین برای گرفتن توپ حضور پررنگی دارد و این را همه هم‌تیمی هایش می‌دانند که قدرت فیزیکی او به تیم ملی ایران کمک زیادی می کند.

این سنتر توانسته در رقابتهای جهانی 2015 تاثیر خودش را پس از انجام دو مسابقه نشان بدهد. او در هر مسابقه میانگین 19 امتیاز، تاثیرگذاری 33، 16 ریباند، 3.5 توپ‌ربایی و 3 بلاک شات داشته باشد.

پس از آنکه او مقابل آمریکا 16 امتیاز برای تیمش آورد، 11 بار ریباند کرد و 5 پاس گل داد. یوسف‌وند مقابل مصر هم 22 امتیاز، 21 ریباند و 6 توپ‌ربایی داشت.

عملکرد او به عنوان یک کاپیتان قابل قبول است و تعجبی هم ندارد که سنتر 207 سانتی متری ایران در هراکلین یونان و در دومین حضورش در مسابقات جهانی زیر 19 سال چنین نمایشی داشته باشد. این بازیکن که در مسابقات پراگ دو سال پیش در 17 سالگی وارد میدان مسابقات جهانی شد با میانگین 6.4 امتیاز، 5.8 ریباند و 1.4 توپ‌ربایی کارش را تمام کرد.

یوسف‌وند در مسابقات آسیایی زیر 18 سال قطر در سال 2014 موفق شد برای دومین بار وارد ترکیب ایران شود و سهمیه مسابقات جهانی بگیرد. او نقش بسیار مهمی در موفقیت تیم هفت الماس قزوین در لیگ برتر ایران نیز داشته باشد. او در این تیم میانگین 8 امتیاز و 6 ریباند داشت و چهارمین فصل لیگ برتری اش را پشت سر گذاشت.

نوید رضایی‌فر ملی‌پوش بسکتبال جوانان ایران درباره یوسف‌وند گفت: "به هم تیمی ام خیلی احترام می گذارم چون خیلی تلاش می‌کند تا تجربه‌اش را به همه بازیکنان تیم انتقال دهد. او به همه تیم کمک می‌کند تا از هر نظر پیشرفت کنند."

تلاش های یوسف‌وند در دیدار برابر مصر نتوانست از باخت ایران جلوگیری کند. در کوارتر دوم ایران 21 امتیاز عقب افتاد و در کوارتر سوم و نیمه دوم جبران کرد و اختلاف امتیازی را به یک رساند اما در نهایت 62 بر 59 نتیجه را واگذار کرد.

این دومین شکست پیاپی ایران بعد از باخت 83 بر 53 مقابل آمریکا بود. ایرانی ها در کوارتر دوم دیدار برابر آمریکا 22 بر 21 پیش بودند و در کوارتر اول نیز 15 بر 8 پیش بودند. رضایی فر که 20 امتیاز مقابل آمریکا کسب کرده بود گفت که این بازی کمک بسیار زیادی به ایران کرده‌است. "بازی خیلی سختی بود و می‌دانستیم برابر بهترین تیم دنیا بازی می‌کنیم. فکر می‌کنم فاصله امتیازی به دلیل کم بودن تجربه‌ ما بود. "

بازیکنان ایرانی می‌توانند به یوسف‌وند نگاه کنند و مطمئن باشند کاپیتانشان کارش را به خوبی انجام می‌دهد؛ همانطور که در بازیهایی مثل آمریکا و مصر قدرت رهبری‌اش را به نمایش گذاشت. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها