بازدید 67881

وزارت خارجه امریکا: تمدید مذاکرات و تعلیق تحریم ها به مدت یک هفته/ مشخص شدن جدول زمانی لغو تحریم ها/ ظریف: من اینجا هستم تا توافق را به دست آورم/ کری: از دیدار امروز با ظریف دلگرم شدم / تعلیق هفت روزه تحریم های اتحادیه اروپا

امروز نهم تیرماه پایان ضرب الاجل مذاکرات هسته ای است. امروز را در تاریخ می توان به نام «روز سرنوشت» نام‌گذاری کرد؛ هرچند به احتمال بسیار، ‌ساعت 12 امشب ساعت ها صفر ‌و مذاکرات برای چند روز تمدید خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 30 June 2015

امروز نهم تیرماه، پایان ضرب الاجل مذاکرات هسته ای است و می‌توان این روز را‌ در تاریخ، ‌«روز سرنوشت» نام‌گذاری کرد؛ هرچند به احتمال بسیار، ساعت 12 امشب ساعت ها صفر‌ و مذاکرات برای چند روز تمدید خواهد شد. با این حال، گمانه زنی های زیادی در ارتباط با تعداد روزهای این تمدید به گوش می رسد، ولی‌ بعید به نظر می رسد، این تمدید بیش از 9 جولای ادامه داشته باشد.

به گزارش«تابناک»، ایران و گروه 5+1 کمتر از بیست و چهار ساعت تا مهلت تعیین شده خودشان فرصت دارند تا درباره برنامه هسته ای ایران به توافق برسند. این در حالی است که چندین مسأله کلیدی همچنان حل نشده است. با این اوصاف، به نظر می رسد مذاکرات از مهلت تعیین شده نیز بیشتر طول بکشد.

مطابق با قانون کنگره آمریکا، اگر توافق در زمانی پس از نهم جولای انجام شود، کنگره دو ماه فرصت بررسی توافق را خواهد داشت؛ اما در صورتی که پیش از این تاریخ، توافق میان ایران و شش کشور صورت پذیرد، کنگره ایالات متحده تا یک ماه باید اعمال نظر کند.

امروز محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به همراه آقای صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته ای و همچنین آقای حسین فریدون بعد از یک روز سفر به تهران به وین بازگشتند. خبرها حاکی از آن است که همسر دکتر ظریف هم این بار وی را در سفر به وین همراهی می کند.

پیش از این خانم مرضیه افخم و همچنین هیأت رسانه ای وزارت امورخارجه کشورمان به وین سفر کرده اند؛ بنابراین، همه چیز برای رقم خوردن یک حادثه تاریخی فراهم شده است. باید منتظر روزهای آینده بود تا دید ‌آیا ‌دود سفید از فراز هتل کوبورگ وین بلند خواهد شد یا خیر؟

محمد جواد ظریف امروز (سه‌شنبه) پس از ورود به وین، پایتخت اتریش در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه مذاکرات به مرحله‌ بسیار حساسی رسیده است، گفت: در این مرحله با اراده‌ سیاسی و عزم و با کار فراوان امکان پیشبرد کار هست. وی افزود: بیش از همه به اراده‌ سیاسی طرف مقابل برای رسیدن به یک سرانجام قابل قبول نیاز است. ظریف تصریح کرد: مردم ایران تنها توافقی را خواهند پذیرفت که عادلانه باشد و این موضوع را طرف مقابل نیز درک کرده است.

وی ‌با بیان این که در سفر به تهران، مشورت هایی صورت گرفت، گفت: مذاکرات قطعا در حال پیشرفت ‌و به مرحله بسیار حساسی رسیده است. وی حضور صالحی در مذاکرات را بسیار مفید دانست و افزود: این حضور با وجود مشکلات سلامتی ایشان، نشان دهنده جدیت ایران در مذاکرات است.

21:26 منابع روس حاضر در مذاکرات هسته ای در وین اعلام کردند که وزیر خارجه روسیه فردا وین را ترک می کند.

21:11 رئیس دولت آمریکا می‌گوید که وی در صورت مطرح بودن یک توافق بد، از مذاکرات هسته‌ای با ایران خارج خواهد شد.

20:20 منابع نزدیک به هیأت ایرانی گفتند: هیچ تاریخی به طور مشخص بین تیم‌ها به عنوان زمان تمدید و ادامه مذاکرات مطرح نشده است.

19:45 دیدار ظریف و اشتاین مایر پس از 20 دقیقه.

19:25 ظریف پس از دیدار با آمانو با وزیر خارجه آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

19:18 وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای از تمدید مهلت مذاکرات و همچنین تعلیق تحریم های ایران بر اساس برنامه اقدام مشترک تا یک هفته دیگر خبر داد.

19:01 وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید، توافق هسته‌ای با ایران باید در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب برسد.

19:00 به گزارش شبکه الجزیره، اتحادیه اروپا تعلیق تحریم‌های خود علیه ایران را ‌ هفت روز به منظور فراهم شدن زمینه پیشرفت مذاکرات هسته‌ای گروه ۵+۱ و ایران تمدید کرد.

18:35 یک دیپلمات نزدیک به تیم مذاکراتی ایران با بیان این که "پیشرفت اندکی" در موضوع تحریم‌ها حاصل شده است، از مشخص شدن جدول زمانی لغو تحریم‌ها خبر داد و گفت: جزییات این جدول در حال مذاکره است. این دیپلمات ایرانی در عین حال تأکید کرد، تا همه اجزای توافق روشن نباشد، نمی‌توانیم بگوییم روی موضوعی توافق صورت گرفته است. او افزود: کار فشرده و سنگین برای روشن شدن همه ابعاد و جزییات بدون ابهام به شکلی که تضمین‌های لازم در آن مشخص شود ادامه دارد.‌

18:20 آغاز نشست وزیر خارجه و مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی.

17:50 مذاکره کنندگان ایرانی خبرهای مرتبط با تمدید مذاکرات را تأیید نمی‌کنند .فعلا تصمیم گرفته شده مذاکره فراتر از 30 ژوئن ادامه پیدا کند.

17:44 وزیر امور خارجه کشورمان ساعت 17:00 به وقت وین (19:30 به وقت تهران) با همتای آلمانی خود دیدار خواهد کرد.

17:31 علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ایران، و ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا، نشستی دو جانبه برگزار کردند.

17:30 دیدار ظریف و لاوروف به پایان رسید. دیدار ظریف با آمانو ساعت 4 و دیدار با وزیرخارجه آلمان ساعت 5 به وقت وین انجام می شود.

17:27 برخی منابع آگاه از برگزاری نشستی در سطح وزرای خارجه ایران و 1+5 در روز پنجشنبه در وین خبر می‌دهند.

16:57 گاردین: اگر توافق قریب‌الوقوع باشد، وزیر خارجه چین هم به وین می‌رود.

16:40 ديدار وزراي خارجه ايران و روسيه آغاز شد.

آغاز دیدار ظریف و لاوروف/ ظریف: من اینجا هستم تا توافق را به دست آورم/ کری: از دیدار امروز با ظریف دلگرم شدم / عیادت مونیز از صالحی/ احتمال تمدید چند روزه مذاکرات

16:35 لاوروف، وزیر خارجه روسیه، لحظاتی پیش وارد هتل کوبورگ محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران شد.

00: 16 بلومبرگ: جان کری می گویید مذاکراتش با ظریف امیدوار کننده بوده و از سوی ایران تضمین دریافت کرده و رسیدن به توافق امکان پذیر است.

15:37 ظریف پس از دیدار با کری: من اینجا هستم تا توافق را به دست آورم و فکر می‌کنم می‌توانیم.

15:34  لوموند: مدالیته نظام‌های بازرسی «چفت و بست» هر گونه توافق احتمالی است.

45: 15 گزارش‌ها از عقب نشینی آمریکا از موضوع "بازرسی های غیرمتعارف" و پیشرفت مذاکرات بر سر "لغو تحریمها" حکایت دارد.

35: 15 جان کری: از دیدار امروز با ظریف دلگرم شدم.

15:27 دیدار دو جانبه بین تیم‌های مذاکره کننده آمریکایی و ایرانی در هتل پاله‌کوبورگ پایان یافت.

ظریف: من اینجا هستم تا توافق را به دست آورم/ کری: از دیدار امروز با ظریف دلگرم شدم / مونیز از صالحی عیادت کرد/ حمایت تویتری حساب منتسب به رهبر انقلاب از تیم مذاکره کننده/ احتمال تمدید چند روزه مذاکرات

15:02  كمالوندي: حضور صالحي براي سرعت بخشيدن به مذاكرات است. بخش عمده موضوعات فني به نتيجه رسيده است.

15:00 موسویان: هیچ‌ کشوری بازرسی «هر زمان، هرمکان» را نپذیرفته است. مذاکره‌کننده پیشین هسته‌ای کشورمان با اشاره به اینکه برای تهران و واشینگتن فقط یک انتخاب و آنهم «مسیر دیپلماسی» وجود دارد، تأکید کرد که خواسته آمریکا مبنی بر بازرسی «هر زمان، هرمکان»، تاکنون از سوی هیچ کشوری پذیرفته نشده است.

14:40 دقایقی قبل، دکتر ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا با حضور در اتاق محل اقامت دکتر صالحی در هتل کوبورگ از ایشان عیادت و برای ایشان آرزوی بهبود سریعتر کرد.

تصمیم گرفته شده مذاکره فراتر از 30 ژوئن ادامه پیدا کند/ ظریف: من اینجا هستم تا توافق را به دست آورم/ کری: از دیدار امروز با ظریف دلگرم شدم / عیادت مونیز از صالحی

14:30 عضو تیم ایران: اصل رسیدن به توافق خوب را دنبال می‌کنیم. پیشرفت بسیار اندک ولی کارها رو به جلوست. مذاکرات در روزهای آینده ادامه دارد.

14:02 ساعت چهار بعد از ظهر آمانو برای ملاقات با ظریف به کوبورگ خواهد آمد.

13:30 ظریف پس از بازگشت از سفر یک‌ روزه از تهران، دقایقی پیش با جان کری به گفت وگو نشست؛ این پنجمین دیدار ظریف و کری طی چند روز گذشته است.

آغاز دیدار ظریف و کری/ مونیز از صالحی عیادت کرد/ حمایت تویتری حساب منتسب به رهبر انقلاب از تیم مذاکره کننده/ احتمال تمدید چند روزه مذاکرات قوت گرفت

13:00 رهبر انقلاب در توئیتر منتسب به ایشان در جمله ای مذاکره‌کنندگان ایرانی را افرادی قابل اعتماد، متعهد، شجاع و معتقد نامیده است.


آغاز حساس ترین گفت و گوی دوجانبه ظریف و کری در روز نهایی


07:06 مذاکره‌کنندگان هسته‌ای یک هفته دیگر در وین می‌مانند.

06:48 اسپوتنیک: شورای امنیت قبل از آگوست درباره ایران تشکیل جلسه می‌دهد.

06:10 ایهود باراک: بزرگترین ترس من توافق با ایران بدون انجام بازرسی است.

05:31 مقام ایرانی: هرگز اجازه بازرسی از سایت‌های نظامی را نمی‌دهیم/خبر خبرگزاری فرانسه، تحریف عمدی اطلاعات است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۹۳
انتشار یافته: ۳۵
دکتر جان....چشم این ملت بعد از خدا به همت وتلاش وزحمت شماست..مردم قدردان فداکاری وگذشت شما وتیمتتان هستن...به امید توافق خوب ..تو فرودگاه اماده استقبال تاریخی از شما هستیم...به امید پیروزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
اخه ادم مریض تو لایک منفی نزنی نمیشه..چرا خودتونو خراب میکنید.ببینید چطور مردم دارن با لایک زدن به جمله اقا سعید از حرفهاش حمایت وتایید میکنن..کمی خجالت بکشید..
موفق باشین عزیزان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
ایشالا توافق خوبی بکنید و با سربلندی و سلامتی برگردید
به امید خدا
بازرسی فراتر از عرف را نباید بپذیریم. هرگز.
پاسخ ها
بازرس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
چششم
حسن فاضل نجف آبادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
پیداست تو هم انگار تند رو هستی .... خود رهبری سفارشات لازم رو کرده پس لااقل تو سکوت بکن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
شما که از اظهار نظر یک شهروند و لایک بقیه عصبانی هستی تندرو نیستی؟
بنظرم تحلیل امروز کیهان درست بود و متاسفانه امکان توافق ضعیفه
فقط امیدوارم ک دیگه این دور اخر مذاکرات باشه چ توافق بشه چ توافق نشه
دکتر جان یه کاری بکن افراطی ها دستشون از کاسبکاری تحریم ها کوتاه بشه
قرار نیست دلار زیر 2800 بیاد بودجه رو با 2650 بستن
پس من نمیدانم دلیل مذاکرات چیه این همه امتیاز دادیم برای چیه
البته یه بنده خدای حرف قشنگی زد میگفت برای اینکه دلار از این بیشتر بالا نره مثلا نشه 6000 هزار تومن که اون موقع است ما باید همنوع خواری کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
دوست عزیز مثل اینکه شما اساسا موضوع مذاکرات رو اشتباه گرفتی!!
جام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
احتمالاً فکر می کنی 12 سال مذاکرات برای ارزان کردن دلار بوده . نه ؟
معتقدیم که قطعا حصول نتیجه خوب بدون نظر ویژه الهی میسر نیست. لذا حال که ظاهرا کار به انتها نزدیک شده، پیشنهاد میکنم ملت شریف ایران همه با هم در این لحظات تاریخی دلاور مردان عرصه دیپلماسی را از دعای خیر خود بهره مند کنند، تا با عنایت الهی ، در کنار پشتکار این عزیزان ، انشاءالله آنچه خیر ملت بزرگ ایران اسلامی ، و جهان میباشد، بزودی واقع شود. آمین.
پاسخ ها
جام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
خدا پشت و پناهشون .
خدایا هر چه خیر این مردم مظلوم است اتفاق افتد .
پای کری شکست. صالحی رفت زیر تیغ. کمر درد ظریف عود کرد ولی ... تا دولت جعلی سنگ اندازی کنه کارها به کندی پیش میره. لعنت بر سرمایه‌داری صهیونیستی و جیره خورانش
دستاتون بردی بالا به نشانه تسلیم تا رضایت کری حاصل شد. درضمن همین مونیز صالحی را ترور کرده که اکنون به ملاقتش می رود
سلام و درود فراوان بر مرد خستگي ناپذير
دکتر ببري ببازي دوست داريم
خسته نباشيد
اول خدا ، بعد شما
با آرزوی مثبت یک موفقیت تاریخی برای ملت ایران در دولت تدبیر و امید
ماشاالله دکتر جون ،مثل همیشه پر قدرت پیشروی کنید
خداوندا بحق این ماه عزیز تیم هسته ای را موفق به کشور بازگردان وبه رهبر عزیزمان و رییس جمهور پرتلاشمان سربلندی و سلامتی عنایت کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
آمین .
ابولفضل علمدار نگهبانت درپناه خداوند متهال
با آرزوی موفقیت واسه همه شما و آرزوی سلامتی برای آقای صالحی.
اللهم آمین
ایا در محل استقرار اقای ظریف . از امکانات تشخیص مواد رادیواکتیو استفاده میشود؟
ایا آقای ظریف هر ماه برای تست بیماریهای خطرناک تست میشوند؟
ایا مقامات امنیتی بادی گارد به این مساله توجه دارند؟
من نگران این مقام منحصربفرد کشور هستم
من فکر می کنم همسر دکتر ظریف برای این رفته که خانم افخم که در این دور مذاکرات حضور دارند تنها نباشند ... این نشان دهنده اوج تفکر انسانی و اخلاقی دکتر ظریفه که با این همه مشغله فکری و جسمی به فکر راحت بودم و معذب نبودن همکارانش هم هست ...
دمت گرم دکتر جون
دعای قاطبه ملت پشتیبان شماست شما در حال جهاد رودررو با دشمنانید نه چون دیگرانی که از دور فقط شعار می دهند
عزت و ذلت دست خداست...ان شالله که موفق و سربلند وین را ترک کنند
دکتر ظریف بزرگوار:
تو امید دل مایی، ما یعنی ملت بزرگ ایران، ایران یعنی برترین کشور خاورمیانه، خاورمیانه یعنی استراتژیک ترین نقطه جهان، پس امیدوارم بهترین توافق را برای این کشور و ملت شریف و عزیز ایرانت انجام دهید.
امید دارم مثل همیشه پیروز باشید.
شما هرکدامتان تک تیراندازان نقطه صفر مرزی ما با دشمنیت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی