بازدید 3892
۱

شوک فدراسیون فوتبال به لیگ برتر

دیروز بعدازظهر کمیته استیناف فدراسیون فوتبال یک رای تاریخی را صادر کرد. یک رای که شاید نظیر آن بعدها صادر بشود اما مطمئنا نه حدود یک ماه و نیم پس از پایان لیگ برتر.
کد خبر: ۵۱۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 30 June 2015

به گزارش وب سایت نود؛ داستان البته زیاد پیچیده نبود. در همان روزهای برگزاری مسابقات بارها و بارها رسانه‌ها هشدار دادند که موتومیا بازیکن خارجی تیم راه‌آهن غیرمجاز است و‌ آی‌تی‌سی ‌او مشکل دارد، اما گوش کسی بدهکار نبود و همچنان باشگاه راه‌آهن از این بازیکن استفاده می‌کرد.

باشگاه پیکان پیگیر این ماجرا شد و با اسناد و مدارکی که در اختیار داشت به کمیته انضباطی شکایت کرد. کمیته انضباطی اول رای را به نفع راه‌آهن صادر کرد اما کمیته استیناف فدراسیون فوتبال پس از اینکه مدارک را بررسی کرد، تصمیمی تاریخی گرفت تا راه‌آهن به لیگ یک سقوط کند و این پیکان باشد که به لیگ برتر برگردد. متن رای را دوباره بخوانید: «۱-‌بازیکن تیم راه‌آهن به نام مارتین کایونگو موتومبا به شش جلسه محرومیت از فعالیت فوتبالی و پرداخت یکصد و پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. ۲- نتیجه هر یک از مسابقات باشگاه راه‌آهن که از بازیکن مذکور در مقابل تیم‌های پرسپولیس تهران، نفت مسجد سلیمان، پیکان تهران، استقلال خوزستان و سایپا البرز استفاده کرده است، سه بر صفر به نفع باشگاه‌های فوق‌الذکر اعلام می‌شود.»

بند دوم این رای نشان می‌دهد که ادعای بخش بین‌الملل سازمان لیگ درباره پرونده موتومبا بی‌اساس بوده و در ماجرای آی‌تی‌سی وی تخلفی بزرگ رخ داده که این بازیکن آفریقایی در راه‌آهن بازی کرده است. نکته جالب این پرونده سه بر صفر شدن بازی‌های راه‌آهن مقابل حریفانی است که موتومبا در ترکیب این تیم حضور داشته است.

راه‌آهن با موتومبا مقابل پرسپولیس دو بر دو مساوی کرده بود، با نفت مسجد سلیمان یک- یک مساوی کرده بود، پیکان تهران را سه بر دو برده بود، ‌با استقلال خوزستان به تساوی یک - یک رسیده بود و همچنین سایپای البرز را دو بر یک شکست داده بود. درنهایت با توجه به سه بر صفر شدن نتایج بازی‌هایی که اعلام شده، ‌جدول هم دستخوش تغییر می‌شود و به این ترتیب پیکان به لیگ برتر صعود می‌کند.

درواقع سایپا ۴۴امتیازی و پرسپولیس هم ۳۸ امتیازی می‌شود اما در رده‌های هفتم و هشتم می‌مانند. منتها در انتهای جدول تغییرات بسیار است. اول اینکه استقلال خوزستان به رده ۱۳ جدول صعود می‌کند و ۲۹ امتیازی می‌شود و تفاضلش هم منفی هشت می‌شود. پیکان به رده ۱۴ جدول می‌آید و ۲۹ امتیازی می‌شود تا دوباره لیگ برتر امسال شاهد چرخ‌های پیکان باشد. در انتهای جدول نفت مسجدسلیمان که سقوط کرده بود هم ۲۴ امتیازی می‌شود و اما راه‌آهن ۳۱ امتیازی، ‌با توجه به تغییراتی که انجام شده است ۲۲امتیازی می‌شود و در انتهای جدول جاخوش می‌کند تا به لیگ دسته یک سقوط کند. مطمئنا فرهاد کاظمی، سرمربی راه‌آهن هاج و واج مانده و نمی‌داند باید چه تصمیمی بگیرد. آنها در فصل نقل و انتقالات هم فعال شده بودند و بازیکن‌هایی را هم گرفته بودند اما حالا با این تصمیم مشخص نیست بازیکنانی که به راه‌آهن پیوسته‌اند و فکر می‌کردند در لیگ برتر بازی می‌کنند، تکلیف‌شان چیست.

سوال اینجاست که چرا اینقدر دیر حکم صادر شد در حالی که رسانه‌ها فریاد می‌زدند که حضور موتومبا و‌ آی‌تی‌سی‌اش اشکال دارد؟ در حالیکه فدراسیون فوتبال برای موتومبا آی تی سی صادر کرده و سازمان لیگ هم بر بی مورد بودن آی تی سی اصرار می کرده چرا به یکباره کمیته استیناف فدراسیون کاسه کوزه ها را سر فدراسیون و بخش بین الملل سازمان لیگ و خود سازمان لیگ شکسته است؟ چرا از مصاحبه های مهدی تاج دیگر خبری نیست؟‌ اینها همه سوالاتی است که مطرح می شود و تا کنون بی جواب مانده است.

امروز در کنفرانس محمد دادگان اتفاق جالبی افتاد. وی وقتی درباره رای کمیته استیناف صحبت می کرد، با صدای بلند گفت: این رای که صادر شده باعث تعحب همه شده است. مگه در دنیا داریم؟ که خبرنگاران به شوخی جواب دادند مگه می شه؟


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
راه آهن چون صاحب نداره همه میزنن تو سرش!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر