بازدید 5019

مذاکرات محرمانه ونزوئلا و آمریکا

یک منبع آگاه در دولت آمریکا از برگزاری مذاکرات محرمانه میان ایالات متحده و ونزوئلا طی ماه های اخیر برای عادی سازی روابط دو جانبه خبر داد.
کد خبر: ۵۱۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۰ 02 July 2015
یک منبع آگاه در دولت آمریکا از برگزاری مذاکرات محرمانه میان ایالات متحده و ونزوئلا طی ماه های اخیر برای عادی سازی روابط دو جانبه خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، این منبع آگاه درگفتگوی با خبرگزاری رویترز گفت: مذاکرات میان واشنگتن و کاراکاس برای عادی سازی روابط در سطح عالی برگزار شده است.

به گفته این منبع، «تام شانون» مشاور حقوقی وزارت امور خارجه آمریکا نماینده این کشور در مذکرات بوده است. بر این اساس شانون ماه مارس گذشته به منظور دیدار با «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا و ایجاد کانال های ارتباطی به کاراکاس سفر کرده است.

همچنین این دیپلمات آمریکایی با «دیوسدادو کابلو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا که آمریکایی او را دومین مرکز قدرت در کاراکاس می دانند، دیدار کرده است.

رویترز به نقل از منبع آمریکایی اعلام کرد دیدار کوتاه میان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با همتای ونزوئلایی خود در حاشیه نشست سران قاره آمریکا در آوریل گذشته در پاناما در شروع گفتگو میان طرفین موثر بوده است، چرا که به گفته این منبع مادورو به این نتیجه رسیده است که اگر واشنگتن می تواند با کوبا مذاکره کند پس می تواند با کاراکاس نیز وارد مذاکره شود.

این منبع یادآور شد: طرفین در اولین دیدارهای خود تلاش کرده اند زمنیه اختلافات حاد را به منظور رسیدن به راه حل احتمالی مشخص کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل