بازدید 4816

ظریف: غرب باید تصمیم بگیرد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از پیشرفت در مذاکرات خبر داد ولی گفت در نهایت کشورهای غربی باید تصمیم بگیرند در پی توافق هستند یا فشار .
کد خبر: ۵۱۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 03 July 2015
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از پیشرفت در مذاکرات خبر داد ولی گفت در نهایت کشورهای غربی باید تصمیم بگیرند در پی توافق هستند یا فشار .

ظریف صبح جمعه در گفت و گو با خبرنگاران درباره مذاکرات روز گذشته خود با وزیران اروپایی و چین و نیز هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: دیروز گفت گو های خیلی خوبی داشتیم . در سه روز گذشته همه وزرای خارجه به وین آمدند ، برخی وزرا مجددا آمدند. یک دور مسائل را مرور کردیم , پیشرفت زیادی نسبت به ابتدای کار حاصل شده است.

وی در عین حال گفت: اما موضوعات فنی و نگارشی مختلفی وجود دارد و در نهایت تصمیم سیاسی است. من بارها گفته ام کشور های غربی باید تصمیم بگیرند که دنبال توافق هستند یا فشار.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: این دو با یکدیگر جمع نخواهند شد. اصل اراده یا ادعای وجود اراده را بارها شنیده ایم که گفته اند دنبال توافق هستند .

ظریف به روند نگارش متن توافق اشاره کرد و افزود: در برخی موارد نگارش مشکلاتی پیش می اید که شاید نشان دهنده دیوان سالاری های گرایش به سمت حفظ تحریم هاست که باید از این مشکلات عبور کنیم. احساس اراده سیاسی کافی است ولی هنوز این اراده سیاسی به نظام اداری تبدیل نشده است.

وزیر امور خارجه به دیدارش با رییس جمهوری اتریش هم اشاره کرد و گفت: نیاز بود از میهمان نوازی دولت و مردم اتریش تشکر کنیم و رییس جمهوری اتریش را در جریان آخرین وضعیت مذاکرات قرار دهیم. همچنین درباره روابط دو جانبه و شرایط منطقه گفت و گو کنیم.

وی اضافه کرد: گفتگوی بسیار خوبی بود . امیدوارم به برقراری یک نظام صلح آمیز در منطقه کمک کند که امروز با خطر جدی افراد مواجه است .
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان