بازدید 2951

قطعنامه شورای حقوق بشر درمورد جنایات غزه

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با اکثریت قاطع آرا خواستار محاکمه مسئولان جنایت های جنگی علیه غزه در جنگ تابستان ۲۰۱۴ شد.
کد خبر: ۵۱۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴ 03 July 2015
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با اکثریت قاطع آرا خواستار محاکمه مسئولان جنایت های جنگی علیه غزه در جنگ تابستان ۲۰۱۴ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، این پیشنهاد که توسط پاکستان مطرح شد با موافقت ۴۵ کشور از جمله فرانسه، آلمان، انگلیس و مخالفت آمریکا مواجه شد و ۵ کشور نیز به این طرح رأی ممتنع دادند.

بر این اساس ابراهیم خریشه نماینده فلسطین از این طرح استقبال کرد. طبق معمول نیز نماینده رژیم صهیونیستی در شواری حقوق بشر ضمن محکوم کردن این طرح آن را «تحریک آمیز» خواند،

قطعنامه شورای حقوق بشر پس از صدور گزارش سازمان ملل در مورد احتمال وقوع جنایت های جنگی در جنگ اخیر صادر می شود. در این قطعنامه در مورد عاملان جنایات جنگی توضیحی داده نشده، اما بر ضرورت محاکمه مسئولان نقض حوقق بشر و قوانین بین المللی تاکید شده است.

گفتنی است در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه که ۵۱ روز به طول انجامید ۲۱۴۰ فلسطینی که اکثر آنها غیر نظامی بودند، به شهادت رسیدند و بالغ بر ۱۱ هزار نفر دیگر نیز مجروح شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر