بازدید 7019

مخالفت وهابی‌ها با نماز وحدت در بحرین

دعوت برای برگزاری نماز وحدت شیعه و سنی در بحرین با مخالفت برخی مبلغان تفکر وهابی و سلفی در این کشور مواجه شده است.
کد خبر: ۵۱۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳ 04 July 2015
دعوت برای برگزاری نماز وحدت شیعه و سنی در بحرین با مخالفت برخی مبلغان تفکر وهابی و سلفی در این کشور مواجه شده است.

به گزارش العالم‌، برخی علمای مبلغ تفکر وهابی و تغذیه کنندگان فکری تروریست ها ، ضمن مخالفت شدید با برگزاری نماز وحدت شیعه و سنی در بحرین همچنان بر طبل تفرقه و تکفیر می کوبند.

موسسه آشتی و گفت و گوی مدنی در بحرین به منظور مقابله با اقدام های تروریستی که شیعیان منطقه را هدف قرار داده، طرح برگزاری نماز جمعه مشترک میان پیروان تشیع و اهل تسنن را پیشنهاد کرد.

این موسسه اعلام کرد که نماز جمعه امروز با حضور پیروان دو مذهب تشیع و تسنن در مسجد جامع عالی بحرین برگزار می شود و جمعه آینده نیز چنین نمازی در یکی از مساجد اهل سنت برگزار خواهد شد.

این درحالیست که " محمد خالد " از علمای گروه اخوان المسلمین بحرین به ایده برگزاری مراسم نماز جمعه مشترک بین شیعیان و اهل سنت به شدت حمله کرد.

خالد که عضو جمعیت تریبون اسلامی (اخوان المسلمین) و نماینده سابق پارلمان بحرین است، گفت: "بحرین نیاز به نماز واحد ندارد بلکه نیاز به اجرای حکم خدا در قصاص سران فتنه و تروریسم صفوی دارد".

"محمد الزیانی " از افسران سابق نیروهای مسلح بحرین نیز با ایده برگزاری نماز جمعه مشترک اهل سنت و شیعیان در بحرین حمله کرد و گفت: "هرگز پشت سر یک شیعه نماز نمی خوانم. اهمال و بی توجهی به عقاید را بس کنید".

او در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر افزود: "بله، نماز خواندن پشت سر السعید و محمد خالد و محمد الزیانی جایز است و پشت سر المرزوق یا مجید میلاد یا شیخ عیسی قاسم مجاز نیست."

الزیانی افزود: اینها فقهای ما هستند و از آن شرمنده نیستیم.

پس از انفجار جمعه گذشته در مسجد امام صادق (ع) کویت و شهادت تعدادی از نمازگزاران با دهان روزه  " ترکی البنعلی " سرکرده بحرینی گروه تروریستی «داعش» اعلام کرد که بعد از انفجار مسجد «امام صادق» (ع)، جمعه آینده نوبت بحرین فرا می‌رسد.

این سخنان سرکرده بحرینی داعش در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مجازی منعکس شده است.

در حمله تروریستی به مسجد امام صادق (ع) کویت 27 نفر شهید و 227 تن دیگر زخمی شدند.

وقوع انفجار انتحاری در مسجد شیعیان در شهر القدیح در شرق عربستان سعودی هم روز اول خرداد ماه گذشته 21 کشته و  97 زخمی برجای گذاشت.

یک هفته پس از انفجار تروریستی مسجد امام علی (ع) در شهر القدیح ، بار دیگر نمازگزاران جمعه در یکی از مساجد شیعیان عربستان هدف حمله تروریستی قرار گرفتند.

عامل انتحاری قصد داشت خود را در مسجد امام حسین (ع) شهر الدمام منفجر کند ، اما بعد از اینکه به دلیل ممانعت نیروهای دفاع مردمی موفق به این کار نشد خود را در پارکینگ مسجد منفجر کرد و موجب شهادت یک نفر شد.

مدارس دینی وابسته به وهابی ها و سلفی ها در عربستان سعودی نقش محوری در پرورش تروریست های تکفیری طی سالهای گذشته برعهده داشته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل