بازدید 20804

ایده اولیه آیفون از کجا آمد؟

آیفون، یکی از بهترین هوشمند‌های حال حاضر دنیا توانسته است، سود سرشاری ‌برای اپل رقم بزند، تا جایی که اکنون به عنوان سود آور‌ترین محصول اپل شناخته می‌شود؛ هرچند هم‌اکنون داستان رونمایی از این هوشمند در سال 2007 ‌به یکی از داستان‌های مشهور بدل شده است، ‌دانستن این نکته که ایده اولیه ساخت آن از کجا به ذهن استیو جابز رسیده نیز در نوع خود جالب توجه است.
کد خبر: ۵۱۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 04 July 2015
ایده اولیه آیفون از کجا آمد؟آیفون، یکی از بهترین هوشمند‌های حال حاضر دنیا توانسته است، سود سرشاری ‌برای اپل رقم بزند، تا جایی که اکنون به عنوان سود آور‌ترین محصول اپل شناخته می‌شود؛ هرچند هم‌اکنون داستان رونمایی از این هوشمند در سال 2007 ‌به یکی از داستان‌های مشهور بدل شده است، ‌دانستن این نکته که ایده اولیه ساخت آن از کجا به ذهن استیو جابز رسیده نیز در نوع خود جالب توجه است.

به گزارش «تابناک»، یکی از مدیران سابق اپل و همکار و شریک استیو جابز با نام «جان اسکولی» در مصاحبه اخیر خود با نشریه «تک کرانچ» به موضوعات جالب توجهی اشاره کرده ‌که یکی از آنها، مربوط به ایده ساخت آیفون می‌شود. وی می‌گوید ‌در سال 1984 جابز در حال رویاپردازی در خصوص دستگاهی به نام Mac Phone بوده است.

در واقع Mac Phone یک دستگاه از نوع دسکتاپ بوده ‌که دقیقا مشابه یک گوشی تلفن عمل میک‌رده، ولی نسخه‌ای از نرم افزار Mac ‌روی آن نصب بوده است.

اسکولی در این باره می‌گوید، وی بعد از کمک به توسعه و ساخت پلتفرم نیوتن برای اپل، به خوبی درک کرده بود که دنیای بعدی دنیای موبایل است، اما استیو جابز در‌باره آنچه ‌Mac Phone باید به نظر آید، دیدگاه پیشرو داشته است؛ بنا‌بر‌این، ‌از اسکولی می‌خواهد تا طرحی برای این موضوع ارائه کند.

ایده اولیه آیفون از کجا آمد؟

اسکولی می‌گوید: او (جابز) یک طراح نبود یک خیال پردازی خوبی داشت؛ اما نمی‌توانست تخیلات خود را طراحی کند، ولی من در این کار توانا بودم، چون در رشته طراحی تحصیل کرده بودم. در نتیجه جابز تخیل خود را برای من تشریح کرد و من آن را طراحی نمودم.

کار طراحی شروع شد و استیو جابز در هر نمونه به اسکولی می‌گفت، از چه چیز طرح راضی است و از کدام قسمت ناراضی و به همین ترتیب، اسکولی طرح را مطابق نیازهای جابز به پیش می‌برد. گاهی صفحه نمایش باید بزرگ‌تر ‌و گاهی کل طرح از ابتدا ریخته می‌شد.

اما سرنوشت Mac Phone این بود که هیچ گاه تولید ‌و از حد طرح خارج نشد؛ اما ایده اولیه آن سنگ بنایی شد، برای یکی از مهم ترین محصولات اپل در چندین سال بعد. اسکولی در این باره می‌گوید: متأسفانه Mac Phone به اندازه آیفون خوب نبود.

«پیر کروو» که مهندس طراح است بر اساس آنچه اسکولی تشریح کرده، رندری از ایده اولیه Mac Phone به دست داده ‌که به شکلی خارق العاده شبیه به آیفون است، اگر در سال 1984 تولید می‌شد.

اسکولی در این باب بر این باور است: بهترین تعریف از یک نابغه کسی است که پیش از همه ما 20 سال آینده را به خوبی دیده و پیش بینی کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۹
نابغه در خالی کردن جیب مردم.
از لحاظ کانفیگ سخت افزاری در حد گوشی های رده متوسط به پایین هستش البته با قیمت نجومی برای افرادی که عقلشون به گوش و چشمشونه.
تازه همون سخت افزار متوسط رو هم از ضفحه نمایش بگیرید تا پردازنده و رم و ماجول دوربین و ... از شرکتهای دیگه مثل ال جی و سونی و سامسونگ براش تولید میکنن.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
نمیدونم !! ولی این گوشی داغونی که شما وصف کردید الان سه ساله دست منه ولی هنوز کیفیت تاچش پایین نیومده و هنگ هم نمیکنه ولی خیلی گوشی هایی که نام بردید عمرشون به زحمت به دو سال میرسه !
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
عمو جان با همون به قول شما سخت افزار رده متوسط، سرعت و عملكردي رو ارائه داده كه هيچ گوشي اندرويدي به پاش نمي رسه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
واقعا اینطور نیست ... شما حداقل یک هفته با بهترین گوشی سامسونگ و سپس یک هفته با بهترین گوشی اپل کار کنید یا بلعکس ، به خوبی متوجه تفاوت عملکرد و کیفیت می شوید
موارد بسیاری در این تفاوت ها هست ، حرارت گوشی در حین کار با یک برنامه خاص ، عمر باطری ، کیفیت تصاویر و صفحه نمایش و بسیاری مسائل دیگر
شاید روی کاغذ پردازنده و رم یکسان بنظر برسد اما در عملکرد تفاوت های قابل لمس و زیادی وجود دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
همین کانفیگ متوسط بهترین عملکرد رو داره عزیزم.
ایفون ۴ اس قدیمی تا ۱ سال اینده هم اپدیت می گیره.
رقبای دیگه وقتی نمی تونن کیفیت رو نزدیک کنن فقط از عدد های نجومی و دهن پر کن که کاربرد خاصی ندارن استفاده می کنن.
یوسفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
همون سخت افزار میان رده به قول شما با نرم افزارش هماهنگی بی نظیری داره که باعث میشه از گوشی‌های یا سخت افزار قدرتمند و ارزان از نظر شما رقابت کنه ،
در ضمن عمر مفیدش قطعاً هزینه‌ی اولیه ش رو جبران میکنه ، شما یک گوشی 2 میلیونی تهیه می‌کنی و 4 سال مفید برات کار می‌کنه حداقل در حالی که گوشی های دیگه ای تهیه کنی در همین بازه‌ی زمانی 2 تا 1 میلیون هزینه می‌کنی
در هر صورت دوست عزیز متعصب نباش ، منطقی فکر کن ، برای آیندت خوبه
موفق باشی
Navid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
عزیزم تا حالا یه آیفون از یه متری دیدی ؟
من با تمام برند ها ی تلفن همراه کار کردم و داشتمشون چون کارمه ، تنها به عدد نیست که دوست عزیز که سی پی یو هشت هسته یا دوربین بیست مگا پیکسلی بذارن روش !! تمام سخت افزار ها هماهنگ که با سیتم عامل هستن و در عملکرد از همه ی گوشی ها با عدد و رقم های بالا در کانفیگ سریعتر !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
حسود هرگز نیاسود
بسيار زيبا
وقتی چنین اظهارنظرهایی صورت می گیره ، ادم به خودش میگه ، مگه میشه انقدر کسی دیدگاه سطحی داشته باشه!
دوست ناشناس ، اپل داره پول خلاقیت و نواوریش رو میخوره نه پول کانفیگ گوشی هاشو.
هیچ شرکت و کمپانی الکی رشد نمی کنه
از لحاظ چیچی؟؟؟
تو اصلا میدونی کانفیگ چیه بنده خدا
برو همون 1100 تو دست بگیر نظر نده خواهشا
ظاهرا أين شخص محترم قضاوتش احساسي و فقط بر اساس مشخصات ظاهري سخت افزار آن هم بر اساس عدد و رقم و نه كيفيت اجزاي سخت افزار بوده، وقتي اطلاعات شما تا اين حد سطحيه بهتره هرگز نظر ندي،من با انواع تبلتها كار كردم اما در نهايت همه را كنار گذاشته و فقط با آي پد راحت بودم و با اون كار ميكنم انواع گوشيها را دارم اما إز اي فون راحتترم،حتي اي فون ٥ سرعت و راحتي عملكردش از اخرين رده گوشيهاي اندرويدي مانند سامسونگ گلكسي اس ٦ اج كه دارم بهتره ....
جواب کامنت اول
خیلی با حالی، مطمئنم نه از دنیای نرم افزار و نه سخت افزار هیچ اطلاعاتی نداری. ولی اعتماد به نفست و دوست دارم. تو برو هووایی بخر و باش حال کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
به هوواوی توهین نکن!!!
آینده مال هوآویه.
اسکولی آخه اسمه؟
خالی کردن جیب کدام مردم آنهایی که می خرند فرش رو برای ماشین نفروختند آنهایی که میخرند جیبشون خیلی پر است و خالی نمیشه ولی جیب ملیونها نفر در دنیا از این تجارت خیلی پر شده در حالیکه جیب یک نفر هم در این دنیا خالی نشده
بیشتر فروش اپل در آمریکا چین وژاپن است
اومده حرف بزنه راه رفته
مجسمه ساز هم با سنگ بی ارزش مجسمه میلیونی می سازه
گرانبهاست
چون اول بوده
و همه پشت سرش صف کشیده اند طرح آن علامت موبایل در دنیاست و همه سعی می کنند چیزی شبیه به آن طراحی کنند.
شاید او باید بگوید که چه باشد و چه نباشد
شاید پردازنده هشت هسته ای طرح کسی است که نمی داند به کجا باید برسد فقط یک چیز در ویترین گذاشته .
من بلک بری دارم یک پردازنده دو هسته ای 1.7 دارد فقط با خودش قابل قیاس است .
چون میدانند که کجا هستند و می خواهند به کجا برسند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر