بازدید 3127

اهمیت کارمزدها در اصلاح ساختار اعتباری بانک‌ها

مدیرعامل بانک دی گفت: توجه به بانکداری الکترونیک و پیاده سازی نرم‌افزارهای مختلف از جمله چکاوک و سپام در بخش چک و ضمانتنامه‌ها، نشان می‌دهد که نظام بانکی در حال توسعه است.
کد خبر: ۵۱۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 05 July 2015
مدیرعامل بانک دی گفت: توجه به بانکداری الکترونیک و پیاده سازی نرم‌افزارهای مختلف از جمله چکاوک و سپام در بخش چک و ضمانتنامه‌ها، نشان می‌دهد که نظام بانکی در حال توسعه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک دی، دکتر احمد شفیع‌زاده در دیداری صمیمی با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در نظام بانکی شاهد پیشرفت‌ها و تحولات رو به جلویی هستیم، راه‌اندازی سامانه‌های جدید بانکی را باعث شفاف شدن مبادلات و ایجاد انضباط پولی و نظم بخشی به بازار پولی کشور دانست.

وی گفت: خوشبختانه بانک مرکزی موفق شده است بازار غیرمتشکل پولی را مدیریت کند که این مهم در سال 94 به جایگاه مناسبی رسیده و باعث ایجاد انضباط بیشتری در بازار خواهد شد.

مدیرعامل بانک دی توجه به کارمزدها را در اصلاح ساختار اعتباری بانک‌ها موثر خواند و افزود: متاسفانه هم اکنون بحث کارمزد خدمات بانکی مورد غفلت واقع شده است در حالی که اگر بخواهیم بهبودی در ساختار اعتباری بانک‌ها ایجاد شود، باید به نظام کارمزدی روی بیاوریم.

وی اخذ کارمزد از خدمات بانکی را در نهایت موجب کاهش نرخ سود تسهیلات دانست که خواسته مهم فعالان اقتصادی به ویژه در بخش‌های تولید، صنعت و صادرات غیرنفتی است تا بتوانند رقابت پذیر شوند.

شفیع‌زاده با تاکید بر اینکه استفاده‌کنندگان از خدمات بانکی باید هزینه این خدمات را بپردازند، یادآور شد: الان بحث کارمزدها مورد غفلت است در حالی که بخشی از هزینه‌های توسعه بانکداری الکترونیک را می‌توان از این محل تامین کرد، بنابراین باید به عنوان یک اقدام ملی و با هدف پوشش هزینه‌ها به ویژه در بحث بانکداری الکترونیک و کاهش نرخ سود تسهیلات به این موضوع توجه کرد.

به گفته وی با مجموعه اقداماتی که به ویژه در بحث کاهش بنگاه‌داری و کاهش تصدی‌گری بانک‌ها در بحث شرکتداری مطرح شده است، باید جایگزین‌هایی برای این موضوع تعبیه شود تا نظام بانکی بتواند در عرصه اقتصاد کشور نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد لذا باید اصلاح ساختار اعتباری و مبحث اخذ کارمزد، در دستور کار جدی قرار گیرد.

شفیع‌زاده به تقویت زیرساخت‌ها و استانداردها در بانک دی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تمرکز این بانک روی بحث‌های زیرساختی به ویژه در زمینه بانکداری الکترونیک بوده و سرمایه‌گذاری قابل توجهی نیز در این زمینه انجام شده است که نتایج آن به تدریج در سال جاری مشاهده خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توسعه ابزارهای الکترونیک، مشتریان شفافیت، سرعت و سهولت را در تعامل با  بانک دی مشاهده خواهند کرد.

مدیرعامل بانک دی خاطرنشان کرد: توجه به بانکداری شرکتی و اختصاصی هم در دستور کار قرار گرفته است که این موضوع در سال 94 توسعه خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه خدمات سهل‌تر و راحت‌تری باید به بنگاه‌های اقتصادی به ویژه تولیدکنندگان و صادرکنندگان غیرنفتی ارائه شود، تصریح کرد: هم اکنون بانک دی تعاملات خوبی با صندوق ضمانت صادرات و صندوق توسعه ملی دارد که باید توسعه یابد.

به گفته وی همچنین در زمینه مدیریت سرمایه انسانی بانک با هدف حرفه‌ای‌تر کردن کارکنان و افزایش سطح رضایتمندی آنان، اقدامات زیادی انجام شده است.

شفیع‌زاده به صدور مجوزهای ارزی مرحله اول و دوم بانک دی اشاره و اظهار کرد: فعالیت‌های ارزی بانک شروع شده است و سوییفت بانک نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل بانک دی با بیان اینکه مجوز ارزی مرحله سوم این بانک نیز در حال صدور است، گفت: به زودی حلقه‌های مختلف زنجیره فعالیت‌های ارزی بانک تکمیل و صرافی بانک دی نیز در یکی دو ماه آینده بازگشایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: صدور ضمانتنامه‌های ارزی، گشایش اعتبارات و حواله‌های اسنادی ارزی هم در بانک دی شروع شده و مراجعات خوبی از سوی مشتریان صورت گرفته است.

در این مراسم با حضور مدیران عامل بانک و بیمه دی، از سامانه هوشمند خدمات مالی بانک دی به نشانی www.766.ir  رونمایی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان