بازدید 69149

اتفاق مهمی که باعث تغیر مواضع شخصیت های داخلی و خارجی شد

پس از یک اتفاق مهم که در ایران رخ داد، اولین نفر جان کری، وزیر خارجه آمریکا بود که موضع چندین ساله آمریکایی ها در مورد مطالعات ادعایی نظامی برنامه هسته ای ایران را تغییر داد و اعلام کرد، آمریکا در مذاکره با ایران به مطالب و ادعاهای پیشین توجهی ندارد و آنان را مانع انجام یک توافق جامع هسته ای با ایران نمی داند و بدین ترتیب بود که اولین تحول جالب در مواضع شخصیت های سیاسی از یکی از طرف های مهم مذاکره کننده ایرانی آغاز شد.
کد خبر: ۵۱۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷ 06 July 2015
در دو هفته اخیر، شخصیت های سیاسی داخلی و برخی شخصیت های خارجی ـ که عمدتا این روزها درباره پرونده هسته ای ایران با مردان دپلماتیک ایران در حال گفت و گو هستند ـ در اظهارنظرهای خود تحول و گردش محسوسی داشته اند.

به گزارش «تابناک»، پس از یک اتفاق مهم که در ایران رخ داد، اولین نفر جان کری، وزیر خارجه آمریکا بود که موضع چندین ساله آمریکایی ها در مورد مطالعات ادعایی نظامی برنامه هسته ای ایران را تغییر داد و اعلام کرد، آمریکا در مذاکره با ایران به مطالب و ادعاهای پیشین توجهی ندارد و آنان را مانع انجام یک توافق جامع هسته ای با ایران نمی داند و بدین ترتیب بود که اولین تحول جالب در مواضع شخصیت های سیاسی، از یکی از طرف های مهم مذاکره کننده ایرانی آغاز شد.

از آن سو در مذاکرات هسته ای هم، ظریف رئیس تیم هسته ای ایران در پیام ویدیویی منتشره خطاب به غربی ها، خیلی با قاطعیت آنان را به شجاعت برای تصمیم گیری فراخواند و به آنان گوشزد کرد، اگر توافقی انجام نشود به خاطر ترسی و تردیدی است که آنان برای تصمیم گیری دارند. این پیام قاطعانه هم پس از یک اتفاق مهم در کشور، به طرف غربی ارسال شد.

پس از وی در ایران، دو رئیس جمهور اسبق و سابق هم تحول مثبتی در دیدگاه ها و مواضع خود داشتند. آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با نشریه عربی الوفاق در مورد ستون خیمه انقلاب اسلامی به این نشریه گفت: هم‌اکنون آیت‌الله خامنه‌ای در ایران جانشینی به این آسانی ندارد. ایشان محور اساسی حیات انقلاب‌، امنیت کشور و مرکز مدیریت کشور هستند. موضع جدیدی آیت الله هاشمی هم پس از آن اتفاق مهم در ایران، اعلام شد.

اتفاق مهمی که باعث تغیر مواضع شخصیت های داخلی و خارجی شد

همراستا با آیت الله هاشمی، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق سخنان مثبتی انجام داده و گفته، ما هرچه داریم محصول یک انقلاب است. هر دستاوردی که داریم، از ناحیه انقلاب اسلامی به دست آمده و وظیفه خود را تببین آرمان های انقلاب اسلامی و خط امام با هدایت های حضرت آیت الله خامنه ای دانسته است. موضع احمدی نژاد هم مانند موارد پیشین پس از آن اتفاق مهم روی داد.

در کنار این شخصیت های سیاسی، برخی چهره های سیاسی هم که پیشتر بر لیبرال دمکرات بودن خود پافشاری می کردند، با تغییر موضعی باز هم قابل تقدیر از اشتباهات جریان خود گفته اند. مرعشی از سران حزب کارگزاران سازندگی گفته که مهم ترین اشتباه آنها کم کردن پیوندشان با رهبری بوده و اکنون برای انتخابات آینده دغدغه های آنان، دغدغه های رهبری است.

مواضع مثبت و قابل تقدیر اخیر این دو رئیس جمهور سابق در حالی اعلام شده که در ماه های گذشته، این دو در تضاد با هم، سخنرانی هایی می کردند و این احساس را به وجود آورده بودند که انگار قرار است بار دیگر یک دو قطبی غیر عقلایی در کشور پدید آید؛ اما سخنان اخیر این دو، خوشبختانه حول یک محور است و تغییری اساسی و خوشحال کننده از آن دریافت می شود.

دو قطبی سازی در کشور قطعا خواست بدخواهان است. اینک با مواضعی که برشمردیم از شخصیت های مختلف سیاسی، همه آنان بعد از یک اتفاق مهم، رو به وحدت و حرکت سمت یک محور کرده اند تا هم راستا با رهبری بتوانند این دو قطبی های ساختگی و بنیان برانداز را برافکنند.

در مذاکرات هم فضای یأس و تردید، پس از آن اتفاق مهم، جای خود را به فضای امید و قاطعیت داد و طرفین از نزدیک شدن به توافق بیش از هر زمان دیگری خبر دادند.

به نظر شما، آن اتفاق مهم چه بود که خط نفوذی هایی را که قصد دو قطبی سازی بین جریان ها و شخصیت های سیاسی داشتند برملا کرد؟ چه عاملی باعث شد که مذاکرات از یأس و تردید به امید و قاطعیت تغییر وضعیت دهد؟ نظر شما چیست؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷۳
انتشار یافته: ۱۲۲
فقط یک اتفاق است نه تحول....
اطیعو الله و اطیعوالرسول و اولی الامرمنکم.
مواضع شجاعانه رهبری
دعوت رهبری از هردو و مشورت برای پیشبرد وضعیت کنونی
لطفا سریع خودتو بگید خیلی دارم از اینکه نمی دونم چه اتفاقی بوده حرص می خورم نکنه خودتون هم نمی دونید؟
چیزی که ملت ما را از دیگر ملتها متمایز میکند و دشمنان را در حالی که فکر میکنند به نتیجه رسیده اند گیج میکند، همان همبستگی ملی است که در هنگام فشار بیگانگان، جنگ، یا هر تهدیدی که "ایران" را هدف قرار دهد بوجود میاید.
به نظر من فرمایشات حضرت آقا در رابطه با خط دروغین تبلیغی که بر اختلاف نظرات ایشان در جلسات خصوصی و عمومی تاکید داشت، باعث شفاف شدن حمایت ایشان از مذاکرات شد. در واقع این فرمایشات نشان دهنده موضع قاطع نظام در حمایت از مذاکرات و تیم مذاکره کننده است.
به نظر بنده رهبري در خصوص مذاكرات اخير هسته اي و حصول توافق انعطاف مطلوب و ر ضايت بخشي انجام داده اند و اميد است انعطاف رهبري در پشت پرده و حمايت كامل و تمام قد از تيم مذاكره كننده اتفاق مهمي است كه رخ داده است.
أدبيات صحيح و ديبلماتيك و هوشمندانه ي دولت روحاني ،تعريف جديدي از قدرت و برتري سياسي به سياستمداران داخلي و خارجي ارايه داد ودست أوردي تاريخي را براي ايران رقم زد
به نظر بنده دشمنان همیشه دل به تفرقه بین صفوف مردم ومسئولان بسته اند ولی همینکه می بیند روزنه ای برای دلبستن برای تفرقه نیست دیگر راهی جز عقب نشینی وتن دادن به خواسته های بحق مردم نمی بینند امروز روزی است که همه کفار مایوس شده اند
تشييع 175 غواص فدايي وطن
عطر شهدا بار دیگر معجزه کرد.دشمن غدار را زبون و چون چراغی بر دلهای غبار گرفته روشنی بخشید تا هستی خود را مرهون خورشید رهبری معظم انقلاب بدانند
وحدت بین روسای سابق و جدید بهترین عامل است
هوشمندی و درایت فرمایشات اخیر رهبری
توهم زدی؟؟؟؟ اگر خبری هست رک و راست بگید دیگه جناب تابناک
فیلمون کردی با این مقاله ات ؟
حل معما که نیست
خبر و تحلیل هست خودت بگو چی بوده
اتفاق مهم داخلي چي بود؟
با سلام
قدرت خداوندی و سیاست تیم مذاکره کننده
تست هوش می پرسی؟اگه راست میگی خودت بگو
درمواقع حساس اتحادوهمگامی پشتوانه محکمی برای کشورمان است.
بنظرم باید هر چه زودتر توافق بشود. کشور و مردم بیش از این تحمل بلاتکلیفی ندارد
موضع قاطع ومثبت رهبری نسبت به تیم هسته ای و روندمذاکرات تنها عامل این مسایل بود
هیچ اتفاقی! هیچ! غربی ها خسته شده‌اند و دولت روحانی هم خوب عمل کرده و همین!
نظرات صریح رهبر عزیز
سلام،جواب سوال شما نقش بی بدیل رهبری هست.
جواب یک‌کلمه است؛ سخنرانی بی نظیر حضرت آقا ؛ چه درباره خطوط قرمز ایران و چه دفاع جانانه از تیم مذاکره کننده و دولت خدمت گزار
سلام
سخنرانی رهبری در خصوص حمایت قاطع از تیم هسته ای و خواستار بدست آمدن یک توافق خوب
معلومه دیگه فرمایشات مهم رهبری
حمایت مردم و رهبر
سخنان راهگشا، حکیمانه و عزتمندانه مقام معظم رهبری در دیدار مسئولین و کارگزاران نظام که علاوه بر تبیین چند باره خطوط قرمز هسته ای جمهوری اسلامی که باید مدنظر تیم مذاکره کننده کشورمان قرار گیرد، به بیان حمایت محکم خود از مذاکره کنندگان پرداختند و خواستار منطقی بودن انتقادها از آنان گردیدند . این رویکرد پدرانه و حکیمانه رهبری که مسبوق به سابقه نیز است علاوه بر ایجاد روحیه اتحاد، همدلی و همزبانی در داخل و مجموعه دوستداران و علاقه مندان نظام، پیام روشنی نیز به جبهه مقابل داشت مبنی بر رویکرد عزتمندانه نظام بر مقاومت و ایستادگی بر حقوق مسلم ملت و عدم سلطه پذیری و اینکه اگر قرار است توافق بدی صورت گیرد که در بر گیرنده منافع مشروع و به حق ملت ایران نباشد، نظام جمهوری اسلامی و قاطبه مردم زیر بار زورگویی به هیچ قیمتی نخواهند رفت.
وعده خدا حق است آنچه را در مملکت باپیروزی انقلاب وادامه آن تا به امروز ملاحظه کردیم جز تحقق وعده خدا چیز دیگری نبود
دیوونه خبرت رو بگو کوییز میگیری!
تابناک خودت بگو من که چیزی به ذهنم نمیرسه در حال حاضر
احسنت
دوقطبی کردن کشور فقط خواست دشمنه
تصمیمات و گفته های سنجیده رهبر انقلاب
آن اتفاق، اعلان رسمی و شفاف رهبری در مورد علت پذیرش انجام مذاکرات با کشورهای زورگوی غربی حول مسائل هسته‌ای ایران بود. و اینکه دوستان دلواپس تر از رهبر بدانند که رهبری دلواپس مذاکرات نیست و به روند پیشرفت مذاکرات اشراف لازم را دارند.
زنده باد وحدت ، زنده باد عقلانيت ، زنده باد تدبير و زنده باد از خود گذشتگي بخاطر سرزمين گهر بار ايران
آخر شب
همه کم خوابی دارن
دیشب تا صبح نخوابیدیم

این مقاله را بذار برای صبح که سرحال تریم, الان وقتش نیست
بیانات اخیر رهبر انقلاب ایت الله خامنه ای در مورد مذاکرات هسته ای و بسیجیان دیپلماتمان علت اصلی بوده است
درک لزوم وحدت
تشیع شهدا
با اشتیاق خواندم ببینم آن اتفاق مهم چیست؟ به مخاطب واگذار کردید خب میگفتید دیگه
سخنان پر امید رهبر بزرگ ایران امام خامنه ای.برای طول عمر ایشان صلوات
سخنان مقام معظم رهبرى
سلام
بنظر اينجانب ان اتفاق اظهار نظر صريح و بي پرده رهبر انقلاب در حمايت از تيم هسته ايي در بهترين زمان بود كه موجب اتحاد و همدلي همه نيروهاي سياسي حول يك محور شد. انتخاب اين زمان در بيان حمايت حاكي از تيز هوشي ايشان بود چراكه اگر زودتر اتفاق ميوفتاد اجازه مانور سياسي به نيروهاي مخالف داخلي و خارجي مي داد . بنظر ميرسد ايشان برنده نهايي اين نبرد ديپلماتيك مي باشند,
سلام،جواب سوال شما نقش بی بدیل رهبری هست.
سخنراني اقا با مسؤلان كشوري
شهدای غواص
سخنان رهبری درباره شخصیت متدین و شجاع تیم مذاکره کننده و همزمان پافشاری بر خطوط قرمز...(2نمره)
فقط مقام معظم رهبرى
سخنان رهبرانقلاب در حمایت تمام و کمال از تیم هسته ای و روند پیش رو، همچنین ترسیم واضح خطوط قرمز ایران برای طرفهای غربی
جواب سئوال را خودتان می دادید بهتر بود. حداقل توضیحات کامل تری میدادید
مارو سرکار گذاشتین . یک صفحه متنتون رو خوندیم ببینیم اتفاق مهم چیه آخرش از ملت سوال کردین شما میدونین چه اتفاقی افتاده؟ اگر ما میدونستیم که میرفتیم سایت خبری میزدیم . خودتون خبر ندارین چرا مارو سرکار میذارین . معلوم نیست خبره یا نظر سنجی
سلام بجز موضع گیری هوشیارانه وخرد مندانه رهبری هیچ اتفاق دیگری نیفتاده
تدابیر رهبری باعث شده تا همه ایشان را محور قابل اعتماد بدانند
اتحاد مردم ومسوولین ایران رمز موفقیت وپیروزی
مگه ما علم غیب داریم، خوب چی بود بگو دیگه مسخره کردی؟
ماه مبارك رمضان مهمترين دليل هست
چون تو اين ماه شياطين در غل و زنجير هستند و نميتونند در روند مذاكرات براي حل مناقشات هسته اي خللي وارد كنند
به نظرم اظهارات خردمندانه مقام معظم رهبری بود که همراه با انصاف، مصلحت اندیشی، عقلانیت و حکمت بود
مگه نظر کسی رو هم چاپ میکنین؟ الان ما علت رو چی بنویسیم که قابل چاپ باشه
ورود قانونی مجلس و تصویب قانون
به نظرم اظهارات خردمندانه مقام معظم رهبری بود که همراه با انصاف، مصلحت اندیشی، عقلانیت و حکمت بود
فکر میکنم با توجه به شرایط خاص منطقه و جهان، چیزی مهم تر از نشون دادن یک چهره منسجم و متحد از ایرانِ عزیز وجود داشته باشه. امیدوارم جناح های اصول گرا و اصلاح طلب و ... درک کنن!
با هيچ چسبي ، مطالب نوشته فوق به هم جوش نمي خورد . چه اصراري است بعنوان نمونه صحبتهاي اقاي مرعشي به نظر جان كري ربط پيدا كنه ؟
وقتي مطلب براي نوشتن نداريد ، همان سكوت ، بهتر از نوشتن مطالب بي سر و ته است
به نظر من اول بگذاریم توافق حاصل شود سپس در این مورد صحبت کنیم
درايت و هوشمندى رهبرى در حمايت قاطع از تيم مذاكره كننده همزمان با اعلام قاطع خطوط قرمز ايران در مذاكرات
وحدت و پیروی از رهبر
مواضع و سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار با سران نظام
مردم منتظر توافق و برگشت دلار به قیمت واقعی زیر 1000 تومان آن هستند
تجربه ثابت کرده ملت ایران در مسایلی که به کشور و ملت ارتباط مستقیم دارد و بحث و موضوع در رابطه با سرنوشت کشور باشد هیچ گونه کوتاهی نمی کنند.هرچند بنده به عنوان یک ایرانی به عملکرد مسئولان نقد دارم اما در مقابل تهدیدات احتمالی بیگانگان با تمامی توان و مکانات خودخواهم ایستاد و به نظر بنده نظر و نیت هر ایرانی ازاده غیر از این نمی تواند باشد.
درود بر هاشمی.
نمیدونم شما بگو.
وحدت بين مسئولين با محوريت رهبر فرزانه انقلاب
این الان تحلیل بود؟ یک سری اتفاق رو طبق یک فرضیه به هم ربط داده و آخرش از خواننده پرسیده میشه حالا حدس بزنید اون فرضیه چی می تونه باشه؟!
صحبت های رهبر
آن اتفاق مهم برگشتن «آفا محسن» به سپاه بود.
فرمایشات روشنگرانه رهبری
سخنرانی آخری رهبری + استقبال گستردۀ مردم از شهدای غواص که نشون داد خیلیا هنوز به شهید و شهادت علاقه دارن و ترسی از آمریکا ندارن
سخنرانی رهبر معظم
بیانات صریح حکیمانه رهبر معظم انقلاب درحالت از تیم مذاکره کننده
بیانات و رهنمود های رهبر معظم انقلاب بود که گروهها را دعوت به وحدت مواضع در مقابل مواضع غربیها نمودند و خطوط قرمز مذاکرات را مشخص فرمودند و مذاکره کنندگان را مورد تایید خود قرار دادند
وبرهمه واجب است که فرمایشات ایشان را مطیع باشیم
حمایت قاطع رهبری از تیم مذاکره کننده
هرچی هست حتما به سخنرانی های رهبری مربوطه
پذیرش اصل پیشبرد منافع ملی فارغ از مسائل جناحی بودن هیچ قید و شرط و دفاع و حمایت از تفکرات صحیح در مقابله با افکار منفی و عوام گرائی از طرف مسئولین ارشد نظام . ایکاش این نگاه را زودتر باور میکردند
سلام. به نظر من تشییع با شکوه شهدا و استقامت و قاطعیت مثال زدنی رهبر انقلاب دلیل خوبی برای این اتفاق است.
چقدر دوست دارید ما هر چه زودتر وا دهیم
حمايت كم سابقه و به موقع رهبرى از هيئت مذاكره كننده
نمی دانم...دیگه مردم واقعا گیج شدن
سخرانی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای
رهبری بدون شک پرچمدار انقلاب اسلامی است و در خط امام و رهبر بودن باعث پیشرفت مملکت می باشد
ولي اين اظهار نظرها به هم ربطي نداشت، منظور نويسنده مقاله چه بود من نگرفتم مضوع چي بود!!!
فرشتگانی با دست بسته که به آغوش وطن بازگشتند و ما را از غرق شدن در طوفان اختلافات نجات دادند
سخنان رهبری
هدایتهای رهبر عظیم الشأن انقلاب وسخنرانی اخیر ایشان وحمایت قاطع از تیم مذاکره کننده وتبیین خطوط قرمز
آن اتفاق مهم لبیک مردم ایران به شهدا و رهبری بود
چه در نهم دی و چه در ۲۲ بهمن و چه در روز قدس و چه در تشییع شهدای غواص
هنوز که خبری نشده
سیاست مداری دوراندیشی و قاطعیت رهبری
بسیار خوب و موجب دلگرمی بود
وقتی وحدت در حرف این قدر تاثیر گذار است
در عمل چه ها می کند
خاب معلومه دیگه سخرانی حضرت آقا
مطلب رو انقدرتاب دادی تاب دادی تا اسم محمود روهم بیاری!
این وسط محمودچی میگه من متوجه نشدم
حمایت های بی دریغ رهبری از تیم مذاکره کننده و اینکه فرمودند در بین مسئولان و مردم همه موافق توافق خوب و عزت مندانه هستند
واقعا که از ابتدا تا انتها همش گفتی یه اتفاق مهم بعد آرش هم نگفتی این اتفاق مهم چیه. انگار سریال تلویزیوتی میخای بسازی
سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در مشخص کردن خط مشی انقلاب اسلامی و مشخص کردن خطوط قرمز برنامه هسته ای
سخنرانی رهبری؛و تعیین مسیر داهیانه ولایت فقیه که نقشه راه را بدون هیچ کم وکاستی.
سلام
به نظر من تشییع با شکوه پیکر شهدای گمنام و 175 شهید غواص و صحبت های مقام رهبری در مورد این موضوع بوده.
اعلام موضع شفاف و قاطع و حمایت محکم رهبری از تیم مذاکره کننده و سخنرانی ایشان درباره خطوط قرمز و همچنین بیان اینکه آنچه در خفا می گویند با آنچه در علن می گویند یکیست و به شدت دست دلواپسان را بستند
سخنان رهبری
با سلام
رهبر معظم و عزیز انقلاب با توکل بر خدا و استعانت از امام عصر عج راهی را نشان دادند که خواست خدا و ملت بود ، خدا رو شکر که به سخنان اهل بیت رسول الله گوش کرده اند و جامعه را بی ولایت نخواسته اند . اسلام علیک یا اهل بیت رسول الله (ص)
ضمن ارزوی طول عمر و سلامتی برای امام خامنه ای عمل مهم قاطعیت ایشان در ترسیم خطوط قرمز و حمایت مردم از ایشان
بيانات بسيار قاطع رهبري مهمترين اتفاق در اين روزها بوده است و به نظر من هم آقاي هاشمي و هم آقاي احمدي نژاد با فراست و هوشمندي به سرعت منظور و مفهوم فرمايش رهبري را گرفتند و سريع موضع خود را به دور از خودخواهي شفاف كردند
شک نکنید، بی تردید درایت، مدیریت و تدبیر رهبر معظم انقلاب در تعیین خطوط مذاکرات و همچنین حمایتهای مدبرانه ایشان از تیم مذاکره کننده و مواضع حکیمانه و بی نظیر رهبرمان در موقعیت های خاصی که قطعاً آیندگان و غربی ها بیشتر از آن و تاثیراتش سخن خواهند گفت.
سلام
حمايت هاي قاطعانه رهبر انقلاب در چند سخنراني صورت گرفته و حضور شهداي غواص در تهران بيشك تاثير جدي در رفتار تك قطبي شدن مسئولين داشته است
سخنرانی تعیین کننده و قاطع و شفاف و صادقانه اخیر رهبری
سخنان صریح رهبر بزرگ انقلاب در حمایت قاطع و شفاف از تیم مذاکره کننده
من آنها را امین شجاع غیور و متدین میدانم
این راهمه بدانند
حمایت قاطع رهبر از تیم مذاکره کننده و تعیین مجدد خطوط قرمز مذاکرات
حمایت قاطع رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای
باسلام
من نمی دونم اون اتفاق چی بوده ولی حتما مربوط میشه به آیت الله خامنه ای و شاید سخنانی که در چند روز اخیر داشتند (مثلا در شب ولادت امام حسن (ع))
عنایت الهی،
با سلام
به نظر بنده آن اتفاق مهم (از ديد نويسنده) قاطعيت رهبري در دلگرمي دادن به تيم مذاكره كننده و طرد دلواپسان بود
اعلام نظر واضح تر آقای خامنه ای و حمایت قاطع از تیم مذاکره کننده توسط ایشان باعث وحدت شد.
ولایت مداری تمام افراد و گروهها، رمز عقب نشینهای دشمن است.
سلام. بنظرم دیدار رهبر انقلاب با کارگزاران نظام و ترسیم قاطعانه خطوط قرمز ایران توسط ایشان باعث دلگرمی تیم مذاکره کننده ایرانی و تغییر موضع سران کشورهای 5+1 شد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل