بازدید 19025

تجمع علیه یک مدیر شهرداری

جمعی از اعضای یک تعاونی مسکن که متعلق به کارکنان صنایع حمل و نقل هوایی کشور است ظهر امروز در مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند. آنها با پلاکاردهایی که در آن نام و عکس رضا قدیمی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر آمده بود، از شهردار تهران خواستند به کارشان رسیدگی شود.
کد خبر: ۵۱۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 07 July 2015
حدود 200 الی 300 نفر از ساعت 10 صبح تا اذان ظهر امروز در مقابل شورای شهر تهران در خیابان بهشت تجمع کردند. این افراد که خود را اعضای تعاونی مسکن شیده، می نامیدند به خبرنگار ما گفتند که آنها در دو پروژه انبوهسازی 1100 و 4 هزار واحدی، از 11 سال پیش سرمایه گذاری کرده اند ولی تاکنون خانه ای به آنها تحویل نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، آنها شعارهایی بر علیه رضا قدیمی، رئیس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران، سرداده بودند و نام و تصویر او را روی پلاکاردها نقش کرده بودند و می گفتند او در زمانی که مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) و رئیس هیات مدیره تعاونی انبوهسازان بوده، مسئول به تعویق افتادن کارهاست.

تجمع کنندگان با شعارهایی، از مسئولان شهرداری خواستند نسبت به عملکرد آقای قدیمی توضیح دهند. آنها پس از نزدیک به 2 ساعت تجمع و اعتراض، طومارهایی را امضا کردند و در مقابل شهرداری و شورای شهر تهران، قرار دادند.
سرویس مشکلات مردم خبرگزاری خبرآنلاین پیش از این نیز با انتشار مطالبی، مشکل این افراد را بررسی کرده بود.

در همین رابطه با رضا قدیمی، مدیرکل سابق فرودگاه امام و مدیر عامل فعلی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران گفتگو کردیم تا چند و چون این موضوع را از زبان خود او جویا شویم.

پیش از این نیز در جریان انتشار گزارشها و مطالبی درباره این شرکت تعاونی، با مدیران فعلی و سابق این شرکت تعاونی تماس گرفته بودیم که موفق به گفتگو با آنها نشدیم.



آنچه در پی می خوانید گفتگویی است که پس از ختم تجمع اعتراضی اعضای شرکت تعاونی انبوهسازان کارکنان صنایع هوایی با رضا قدیمی انجام شده است.

چرا تجمع کنندگان درباره شما اعتراض دارند که چندسال است از شرکت تعاونی مسکن کارکنان صنایع هوایی رفته اید؟


باید از ابتدا مسئله را به صورت خلاصه برای شما شرح دهم. در سال 1383 زمانی که وزرای محترم وقت آن زمان که آقای خرم در وزیر راه بود و آقای عبدالعلی زاده وزیر مسکن بود، موضوع راه اندازی فرودگاه امام در اراضی جنوب تهران مطرح شد. گفتند برای اینکه انگیزه مطرح شود که اینها بروند آنجا کار کنند، بهتر است برایشان تسهیلاتی در نظر گرفته شود. بنده در سال 83 از مسئولان سازمان هواپیمایی کشور بودم. تفاهم نامه ای بین این دو وزارتخانه امضا شد و زمین به اندازه ساخت قریب 5 هزار واحد مسکونی از سوی وزارت راه داده شد تا و وزارت مسکن خانه بسازد و در اختیار کارکنانی بگذارد که در فرودگاه امام شاغل می شدند. در همین رابطه هیات امنایی منصوب شدند و عضویت در این هیات امنا با رای یا داوطلبانه نبود. بلکه اعضای هیات امنا، منصوب می شدند. این اعضا با امضای معاون وزیر وقت تعیین می شدند که تیمی مشترک از وزارت خانه های راه و مسکن بودند تایید شدند من یکی از آن 5 نفر عضو هیات امنا بودم. از سال 83 تا 89 من آنجا بودم و مسئولیت داشتم. پیش از آن مدیرفروگاه مهرآباد بودم و بعد هم مدیرکل فرودگاه حضرت امام شدم. در طول این مدت، 5 رئیس سازمان نیز تغییر کردند و اینها نیز حکم من را تمدید کردندو از طرف رئیس سازمان هواپیمایی کشور، بنده مدیرعامل شرکت بودم. زمانی متوجه شدم این هیات 5 نفره دارای شخصیت حقوقی قانونی نیست. مثلا فردا قرار است 5 هزار سند به نام من شود و من فوت کنم، ورثه من ممکن است این اسناد را منتقل نکنند و دردسر می شود. لذا با اجازه معاون وزیر وقت، یک شرکت تعاونی انبوهسازی تشکیل دادیم که حق و حقوقی که در املاک بود را به این شرکت تعاونی منتقل کردیم.

در چه سالی این شرکت تعاونی تشکیل شد؟


این در سال 85 و 86 تشکیل شد، اندکی بعد از تشکیل هیات امنا، این شرکت تعاونی انبوهسازان تشکیل شد. ما نیز بودیم و این پروژه ها ادامه پیدا کرد. در ابتدا یک پروژه 310 واحدی در پرند ساختیم که بسیار ممتاز و با کیفیت بود و به صاحبان آن تحویل دادیم. بعد پروژه 1100 واحدی را شروع کردیم.

پیشرفت این پروژه 1100 واحدی چقدر است؟


این پروژه بین 85 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اینهایی که می گویند پروژه زمین مانده و کار نشده، این حرفها اراجیف و دروغ است و پشتش نیز منافع سیاسی است. هر آدم عاقلی برود پروژه را ببیند، متوجه می شود که اینها که می گویند خورده اند و برده اند، دروغ است. کی خورده و کی برده و کجا برده اند؟ هر واحد به نام یک نفر است، نه کلاهبرداری است و نه مالباختگی.

شما تا چه سالی در این شرکت تعاونی مسئولیت داشتید؟


بعد از سال 90 وزارت راه و شهرسازی و مسکن یکی شد و وزیری که آمد اصرار کرد قدیمی در این شرکت تعاونی نباشد. صورتجلسه ای در دفتر وزیر تنظیم شد که قدیمی باید از این شرکت تعاونی برود. دقت کنید شرکت تعاونی ای که پروژه 1100 واحدی اش 90 درصد پیشرفت داشت، را گفتند باید رئیس هیات مدیره اش برود. یک ماه بعد نیز بنده را از مدیرکلی فرودگاه امام برداشتند که آن هم قصه پرغصه ای است. من 20 سال در هوانوردی کارکردم و مسئولیت و مدیریت داشته ام، حالا آمده ام در شهرداری. جمهوری اسلامی کلی برای من هزینه کرده و دوره های متعددی در داخل و خارج فرستاده و حالا می گویند برو شهرداری.

چرا شما را از فرودگاه امام و هیات مدیره این شرکت برداشتند؟ خودتان استعفا نکردید؟


نمی دانم. شاید وزیر وقت از قیافه من خوشش نیامد و من را از تعاونی برداشت. من را وادار کردند استعفا دادم که در صورتجلسه دفتر وزیر هم همه اینها موجود است و از سال 90 در آن شرکت تعاونی سمتی ندارم. مصوبه هیات مدیره وقت و مصوبه مجمع و روزنامه رسمی را دارم که از آن سال در آنجا نقشی ندارم. کلا از مجموعنه وزارت راه بیرون آمده ام. من نمی گویم زمانی که در آنجا بودم، "انشتین" یا "زورو" بودم. از روزی که از آن شرکت تعاونی آمدم، اوضاع آنجا بهم ریخت. عین 2 میلیون مسکن مهری که اوضاعش بهم ریخته است. این پروژه ها در مرحله 85 و 90 درصد پیشرفت فیزیکی است.

آیا پروژه 4000 واحدی هم 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؟


آن پروژه 4000 واحدی نیز در سطح 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در اصل، آن پروژه تنها 700 عضو دارد که برای برخی از آنها فوندانسیون اجرا شده و برخی نیز حتی سفت کاری شده. پروژه 4000 واحد است ولی در اصل 700 عضو بیشتر ندارد. این 1100 واحدی 90 درصد پیشرفت دارد و آن یکی که می گویند 4000 واحد است، در اصل 700 واحد است که صاحبان آن نیز مشخص است.

چرا پس خانه ها را تحویل مالکان نمی دهند؟ اسناد بانکی نشان می دهد میزان جریمه های تاخیربسیار زیاد است و اعضای این تعاونی نگرانند، پروژه مصادره شود؟


طبیعی است پروژه جریمه تاخیر می خورد. ولی کدام بانک می آید این جریمه تاخیرها را بگیرد؟ معمول در همه پروژه های انبوهسازی اینطور است. حالا بانک تقویم می اندازد و نامه می دهد، تا مطالباتش را وصول کند. این را القائاتی است که برخی دوست دارند مردم را تحریک کنند و من را ترور شخصیت کنند. بانک مسکن کدام پروژه را مصادره کرده است که این دومی باشد؟ بانکها ادعا می کنند و نامه می دهند برای وصول مطالبات، ولی همه این جرایم و مطالبات را نمی گیرند. الان 2 میلیون مسکن مهر در کشور است و 2-3 سال است خوابیده، بانکها نامه می دهند ولی جریانی است که این مسئله را مرتبط کند به من و تلاش دارد القا کند مردم مالباخته هستند، نخیر، هیچ کس مالباخته نیست، هر کدام از اعضا یک قرار داد دارند، هر واحد مشخص است متعلق به یک نفر است و هیچ مالباختگی در میان نیست. ولی یک جریانی راه افتاد که از همان زمان خط می گیرند و بیشتر، هدفشان تخریب شخصیت من است.

شما مدام می گویید قصد ترور شخصیت شما را دارند، چه دلیلی وجود دارد اگر املاک مردم را تحویل داده بودید، باز هم بخواهند عکس شما را روی پلاکارد بزنند و در خیابان اعتراض کنند؟


من در فرودگاه امام جلوی جریان قاچاق کالا را گرفتم و 48 پروژه را انجام دادم و جلوی درآمدهای خیلی ها را گرفتم و خیلی ها بهشان خوش نیامد. الان دارند انتقام می گیرند. بعد از زمان من، در فرودگاه امام هیچ آجری روی آجر نگذاشتند. هتلی که اخیرا توسط برادر معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد، من 6 ماه در آن خون دل خوردم و حتی اینها افتتاحیه اش نیز من را دعوت نکردند. همه زحمتهایش را من کشیدم ولی حتی من را دعوت نکردند به افتتاح بروم. جریانی راه افتاده که مشکلات پروژه انبوهسازی مسکن را مربوط کند به من. من 4 سال است آنجا نیستم. مدیرعامل این شرکت هفته ای 2 بار با این نمایندگان اعضای شرکت تعاونی جلسه دارد.

ولی نمایندگان اعضا که می گویند شما و مدیرعامل فعلی شرکت تعاونی، جوابگوی کسی نیستید؟


دروغ می گویند. خودشان رفتند کارهایشان را پیگیری کردند قرار بود پس از 10 روز، کارها از سر گرفته شود و پروژه شروع به کار کند. می خواهند تا 10 روز تمام نشده و فرصت دارند در این 10 روز تا می توانند فتنه کنند. مردم را در ماه مبارک به خیابان می کشند و وادار به اعتراض می کنند. من برای کسانی که این کارها را کردند، حکم از قاضی گرفتم و شکایت رسمی گرفتم و حکم قضایی خوبی هم گرفتم. رئیس هیات نمایندگان اعضای شرکت تعاونی نباید این کار را می کرد و مردم را به خیابان می آورند ولی باز هم دیشب در شبکه های اجتماعی پیامک زد و همه را گفت بیایید این کار را بکنید (تجمع در مقابل شوراس شهر و شهرداری). چیزی که حی و حاضر است، حتی دیشب به آنها گفتم بیایید جلسه بگذارید و مشکل را حل کنید.

تماسهای شما در روزهای اخیر این شایبه را به وجود نیاورده که حالا که موضوع به اعتراض خیابانی و پلاکارد و شعار کشیده، قصد دارید ماجرا را جمع کنید؟


اینها دروغ می گویند من جوابشان را نمی دادم. من در 6 ماه گذشته سه بار با اینها جلسه گذاشتم، اینها خودشان را به خواب زدند و نمی خواهند بفهمند.

مسئله دیگر این است که ظاهرا با سربرگ و آرم و نشان رسمی سازمان هواپیمایی، اعضای این شرکت تعاونی عضو شده اند. الان سازمان هواپیمایی می گوید مسئولیتی رسمی در این میان ندارد و در زمان مدیر قبلی یعنی شما، از نام و نشان و سربرگ این سازمان سواستفاده شده، مسئولیت این پروژه در نهایت با کیست؟ سازمان هواپیمایی، مسئولیت دارد یا نه؟


من با ابلاغ رسمی سربرگدار معاون وزیر منصوب شدم. دو وزیر پای این تفاهم نامه را امضا کردند. وقتی دو وزیر پای تفاهم نامه را امضا کردند، این دیگر رسمیت دارد. رئیس فعلی سازمان هواپیمایی آمده نه تنها کمکی برای حل مشکل این اشخاص نمی کند، بلکه چوب لای چرخ می گذارد. از این دست کارها کم نداریم، یقه او را باید گرفت آدم با انصاف، تفاهم نامه را دو وزیر امضا کرده اند. وقتی دو امضای وزیر دارد و ابلاغ رسمی معاون وزیر در سربرگ بوده، چرا دیگر می گویید سواستفاده از سربرگ و آرم شده؟

آیا سازمان هواپیمایی کشوری در واگذاری این پروژه به کارکنانش، مسئولیت دارد یا ندارد؟
نه این که ارتباط ندارد، قطعا ارتباط دارد، ولی دوستان شانه خالی می کنند. آنها باید کمک به حل مسئله کنند. وقتی مدیری می آید و گذشته را زیر سئوال می برد، درد ما این است. آقایان همه آمدند و باید کمک کنند. آن زمان که این کارها را انجام دادیم، وزیر وقت کمک کند، رئیس سازمان و شرکت فرودگاه ها کمک کرد، الان کمک نمی کنند. این که مردم در خیابان جمع شوند و شعار دهند، جز اینکه گره کورتر شود، اتفاق خاصی نمی افتد. باید 4 نفر عاقل جمع شوند تا مشکل حل شود. بروید در پرند بیرق مخالفت بزنید، 50 هزار نفر جمع می شوند، امروز که فقط 60 نفر جمع شده بودند.

اصلا چرا این پروژه خوابیده؟


اینکه می گویند چرا این پروژه خوابیده، باید پرسیدچرا بقیه پروژه های انبوهسازی خوابیده؟ همه پروژه ورشکسته است، وام را گرفته اند نتوانسته اند به موقع تعهدات خود را برسانند. در این پروژه بابت افزایش قیمت ریالی پول از اشخاص گرفته نشده. بدهی نیز دارد، اصل بدهی است، ضربدر 3 شده با سود و تاخیر در پرداخت که در نهایت برای هر واحد 15 میلیون بیشتر وام گرفته نشده. همین آقابان نمایندگان اعضای شرکت تعاونی 6 ماه پیش نوشتند بانک پروژه را مصادره کرد. نماینده ها را بردیم پیش بانک و بانک گفت ما این حرفها را می زنیم ولی کجا سابقه دارد، ما مصادره کنیم؟ بانک نیز باید حق و حقوق خود را بگیرد. ولی پروژه ای را مصادره نمی کند. احتمال اصل پول را با سودی که دارد و جریمه یک دوره می گیرند. ما 20 سال سابقه مدیریت در صنعت هوایی کشور داشتیم و الان در شهرداری داریم موش و سگ می گیریم، اشکال ندارد. جمهوری اسلامی برای من هزینه کرده تا مدیر شدم، الان یقه چه کسی را بگیرم؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار