بازدید 2288

گفت‌وگوی نمایندگان افغانستان با طالبان در اسلام‌آباد و اظهار بی‌اطلاعی «ذبیح‌الله مجاهد»

«حکمت خلیل کرزی» معاون وزیر امور خارجه افغانستان در سفری از پیش اعلام نشده برای گفت‌وگو با طالبان افغان امروز وارد اسلام‌آباد شد.
کد خبر: ۵۱۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۲ 08 July 2015
رسانه پاکستانی «اکسپرس تریبون» مدعی شد که هیئت افغانستان برای انجام گفت‌وگو با طالبان افغان به اسلام‌آباد سفر کرد، در حالی که سخنگوی این گروه از این مسئله اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

به گزارش تسنیم، «حکمت خلیل کرزی» معاون وزیر امور خارجه افغانستان در سفری از پیش اعلام نشده برای گفت‌وگو با طالبان افغان امروز وارد اسلام‌آباد شد.

یک منبع آگاه گفت: حکمت خلیل کرزی در اسلام‌آباد است و «حاجی دین محمد» والی سابق ننگرهار، نیز وی را همراهی می‌کند.

به گزارش اکسپرس تریبون، معاون وزیر امور خارجه افغانستان در رأس یک هیئت 9 نفره برای گفت‌وگو با طالبان افغانستان، به پاکستان سفر کرده است.

کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان نیز سفر هیئت 4 نفره از شورای عالی صلح به اسلام‌آّباد را نیز تأیید کرده است.

ظفر هاشمی معاون سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان نیز به رسانه‌ها در کابل گفت: 3 نفر از رهبران طالبان افغان نیز برای انجام گفت‌وگو با هیئت افغانستان در اسلام‌آباد حضور دارند.

براساس گزارش این رسانه پاکستانی، گفت‌وگوهای نمایندگان دولت کابل و طالبان افغانستان فردا (چهارشنبه) آغاز می‌شود.

این در حالی است که ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان نیز در گفت‌وگو با اکپرس تریبون از سفر هیئت طالبان و هیئت افغانستان به اسلام‌آباد اظهار بی‌اطلاعی کرد.

گفته می‌شود در این گفت‌وگوها افرادی مانند قاری دین‌محمد و شیرمحمد عباس استانکزی از دفتر طالبان افغان در قطر، نیز حضور خواهند داشت.

با این حال فهرست مشخصی از سوی طالبان و اسلام‌آباد از شرکت‌کنند‌گان در این گفت‌وگوها منتشر نشده است.

این گزارش‌ها در حالی منتشر شده است که چندی قبل سخنگوی طالبان افغانستان در واکنش به اظهارات مشاور امنیتی ملی نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر آغاز مذاکرات صلح در روزهای پایانی ماه جاری میلادی گفت که هر اقدامی برای مذاکرات صلح بدون هماهنگی با دفتر سیاسی طالبان بی‌فایده و شخصی است.

وی با انتشار بیانیه‌ای گفت: طالبان برای پیشبرد اهداف خود تشکیلات اداری دارند و هر بخش وظایف خود را مطابق با اساسنامه و اصول طالبان انجام می‌دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر