بازدید 104864
بسته ویژه خبری تابناک؛

پست اینستاگرامی احمدی‌نژاد بعد از توافق / خاطره تتلو از کلیپ هسته‌ای / پول‌های بلوکه شده ایران چقدر است؟ / تعبیر تازه نوبخت برای دولت آمریکا / روایت موگرینی از مشاجره لفظی با ظریف در وین

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: هجوم کاربران ایرانی به اینستاگرام اوباما؛ تجمع اعتراضی علیه فیلم یک فیلم در برابر وزارت ارشاد و ایراد حقوقی به استعفای جمعی نمایندگان فارس و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 15 July 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


واکنش نامزهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به توافق هسته ای

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از اعلام توافق هسته ای ایران گروه 5+1 از خود واکنش نشان دادند.سناتور «لیندزی گراهام» نخستین فردی بود که به توافق ایران واکنش نشان داد. وی در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ مدعی شد: «این توافق شبیه اعلان جنگ به اسرائیل و اعراب است».وی مدعی شد: «این توافق خطرناک ترین گامی است که من در تاریخ خاورمیانه دیده ام.»وی همچنین افزود که «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا می توانست در مقایسه با «اوباما» مذاکرات بهتری در جهت توافق بهتر با ایران داشته باشد.«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه آمریکا نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی کوتاه در کپیتال هیل، این توافق را «یک گام مهم» خواند و ادعا کرد که آمریکا در حال حاضر باید در جهت جلوگیری از بیشتر از «اقدامات بد» ایران متمرکز شود.

شادترین عکس ثبت شده از امام راحل

صفحه اینستاگرام سید احمد خمینی با انتشار عکسی از امام راحل در کنار یادگار ایشان نوشت: عكس كمتر ديده شده از امام. اين عكس تنها عكسى است كه در آن كسى درحاليكه دست در گردن امام دارد، ديده مى شود ضمن اينكه اين تصوير شادترين عكس ثبت شده از ايشان است. جماران. تابستان يكى از سال هاى نيمه دوم دهه شصت:

بسته چهارشنبه
 
 
اعلام آمادگی هنرمندان ایرانی برای مبارزه با استکبار

جمعی از هنرمندان با حضور در کنار یک بنر و گرفتن عکس آمادگی خود را در مسیر مبارزه با استکبار جهانی اعلام کردند. مراسم افطاری دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی میزبان جمعی از مدیران فرهنگی و هنرمندان بود. این هنرمندان کنار بنری نسب شده در حاشیه مراسم عکس یادگاری، گرفتند و با این کار آمادگی خود را در مسیر مبارزه با استکبار جهانی اعلام کنند. شمقدری، محمد علی رامین، جهانگیر الماسی و ده نمکی از جمله این هنرمندان بوده اند.

فقیرترین کشورهای جهان کدامند؟

جمهوری دموکرات کنگو، زیمبابوه و مالاوی به ترتیب بعنوان فقیرترین کشورهای جهان شناخته شدند. براساس داده های صندوق بین المللی پول که با معیارهای سرانه تولید ناخالص داخلی، قدرت خرید و نرخ تورم در میان کشورهای مختلف بررسی گردید، جمهوری دموکرات کنگو، زیمبابوه و مالاوی به ترتیب بعنوان فقیرترین کشورهای جهان شناخته شدند.در همین حال جمهوری دموکرات کنگو بعنوان فقیرترین کشور جهان شناخته شد و درآمد سالانه هر کنگویی ۳۹۴ دلار و ۲۵ سنت در سال است و بعد از آن کشورهای زیمبابوه با ۹۰ درصد بیکاری و درآمد سالانه هر شخص در حدود ۵۸۹ دلار و ۲۵ سنت و کشور مالاوی با درآمد ۸۹۳ دلار در سال برای هر شخص به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.


پست اینستاگرامی احمدی‌نژاد بعد از توافق هسته‌ای

صفحه اینستاگرام منسوب به احمدی نژاد در اولین پست پس از توافق هسته ای به حدیثی از حضرت علی علیه السلام اشاره کرده است. در گفتاری که وی از حضرت علی علیه السلام نقل نموده آمده است:

امام علی علیه سلام..

سخت بترس از دشمنت بعد از آنکه از درِ صلح‌وآشتی درآمد زیرا او بوسیله‌ی صلح نزدیک می‌شود تا از شیوه‌ی غافلگیری استفاده کند.حتی اگر دشمن، ژست صلح و دوستی هم بگیرد بازهم نمی‌توان دشمنی او را دست‌کم گرفت و به او خوش‌بین بود. از همین روست که مولای متقیان در جمله‌ای دقیق و حکیمانه می‌فرمایند: «سخت بترس از دشمنت بعد از آنکه از درِ صلح‌وآشتی درآمد. زیرا او بوسیله‌ی صلح، نزدیک می‌شود تا از شیوه‌ی غافلگیری استفاده کند، پس احتیاط و دقت را پیشه‌کن و در چنین مواردی زودباور و خوش‌گمان مباش.»

 
واکنش عجیب کوچک زاده به توافق هسته ای

مهدی کوچک زاده نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری پس از اعلام توافق هسته ای عکس زیر را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

بسته چهارشنبه


ناگفته هاشمی رفسنجانی درباره پرونده مهدی هاشمی

هاشمی رفسنجانی ریس مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص سوالی درباره پرونده مهدی هاشمی گفت: نمی‌خواستم وارد این موضوع شوم و الآن هم نمی‌خواهم مطلبی بگویم که تأثیر مثبت یا منفی در روند قضایی پرونده بگذارد، اما چون سؤال کردید به ذکر خاطره‌ای بسنده می‌کنم.وی افزود: پس از اینکه مهدی با ناتمام گذاشتن دکترای خود در آکسفورد، وارد کشور شد و سه ماه توسط زبده‌ترین نیروهای وزارت اطلاعات تحت بازجویی بود، روزی به من خبر دادند: "مهدی می‌خواهد شما را ببیند"، من هم گفتم که بیاید اما گفتند: وی نمی‌تواند و اگر می‌خواهید شما باید به ملاقات وی بروید.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح ملاقات مهدی در زندان و اینکه "با اصرار وی به‌خاطر پرهیز از شنود، زیر باران در محوطه‌ پارکینگ قدم می‌زدیم" افزود: مهدی به من گفت: "اینان می‌گویند دو راه داری، یا در چند خط از رهبری تقاضای عفو کن و یا باید این پرونده طولانی و چند هزار صفحه‌ای را ادامه دهی".رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خود مهدی به من گفت: "علی‌رغم اینکه خود چنین میلی ندارم چون می‌دانم جرمی مرتکب نشده‌ام اما اگر شما و مقام معظم رهبری بخواهید این کار را می‌کنم" که من به وی گفته‌ام: بگذارید با آقا مشورت کنم.هاشمی رفسنجانی با تشریح ملاقات خویش با آیت‌الله خامنه‌ای در این خصوص، گفت: به ایشان عرض کردم: "راضی به این نیستم که وی تقاضای عفو کند و شما بپذیرید، چون در نگاه جامعه انعکاس خوبی نخواهد داشت هم می‌گویند رهبر چرا به تقاضاهای عفو زندانیان دیگر توجه نمی‌کنند و هم می‌گویند هاشمی در پرونده پسرشان اعمال نفوذ کرد".رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه آیت‌الله خامنه‌ای استدلال حرف‌های من را پذیرفت، گفت: بعد از آن بود که به مهدی خبر دادیم: "هرطور که خودت می‌دانی، عمل کن" و مهدی هم بر این نکته تأکید می‌کرد: "چون می‌دانم گناهی نکرده‌ام بگذارید همه بفهمند و اگر هم گناهی کرده‌ام، بگذارید در همین دنیا محاکمه شوم و به مجازات برسم که سخت از مجازات آخرت می‌ترسم".هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: بگذارید به همین مقدار بسنده کنم و بیشتر نگویم تا پرونده قضایی مهدی سیر خودش را بگذراند، البته خود مهدی و وکلای وی حرف‌هایی دارند که به‌موقع خواهند گفت. فقط بگویم یوسف از دامان پاک خود به زندان می‌رود.

خاطره امیر تتلو از پشت صحنه کلیپ هسته‌ای

امیر تتلو در صفحه اینستاگرامش از پشت صحنه ضبط نماهنگ هسته‌ای و دیدارش با سربازان و فرماندهان نیروی دریایی نوشته است.این خواننده که در روز‌های گذشته نماهنگی بنام «انرژی هسته‌ای» را در فضای مجازی منتشر کرده بود، نوشته: «اینجا ایرانه! کشورم، این هم یکی از ناوشکنای خفن مملکته.کاری با اون عده محدود که از قدرتشون سو استفاده می‌کنند و با همه بد اخلاقن ندارم و این مدل آدما همه جا هستن اما تو ارتش و سپاه واقعی با 10 تا از سربازامون پشت سر هم سلام‌علیک کنی و دست بدی تا یک هفته نمیتونی خودکار بگیری دستت!! با فرمانده‌های واقعی حرف بزنی، پختگیو مردونگیو معنیو واقعیشو می‌فهمی، مردای قوی که فرقشون از دست دادنشون معلومه و بزرگیرو به احترام و کمک به بقیه می‌دونند و با عشق ازمون پذیرایی کردند.بعد این ویدئو خیلی بشتر به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم.خدایا بازم شکرت.»

مجلس سه دوره در اختیار تندورها بود

رسول منتجب‌نیا، فعال اصلاح‌طلب و قائم مقام حزب اعتماد ملی در بخشی از گفت‌وگوی مطوّل خود با شماره دوشنبه روزنامه آرمان امروز به مسئله انتخابات مجلس دهم اشاره و اظهار کرده است:بعد از اینکه قوه مهم مقننه سه دوره متوالی در اختیار تندروها و کارنابلدها بود، این بار مجلسی اصلاح‌طلب و با رویکرد اعتدالی تشکیل خواهد شد تا بلکه در کنار دولت تدبیر و امید، بتوانند کشور را از شرایطی که ندانم‌کارها و سوءاستفاده‌کنندگان رقم زده‌اند، رهایی پیدا کند!او همچنین گفته است: باید امیدوار بود که بعد از تشکیل مجلس دهم، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی یکپارچه در اختیار واقع‌گراها قرار بگیرد تا از این طریق بتوانیم برنامه‌هایی کارشناسی را برای آینده تعیین کنیم و همچنین در اجرا هم کار به دست کاردان‌ها برسد و هم اینکه فضا برای سوءاستفاده کنندگان فضایی ناامن باشد.

خاطره غنی سازی با قابلمه توهین به تاریخ علم بود

صادق خرازی گفت : دور کردن تهدید از کشور وظیفه هر ملت و دولتی است .وی با تبیین مشکلات خارجی و داخلی کشور ادامه داد: دولت تمامی تلاش خود را به کار گرفته که در عرصه بین الملل، مشکلات کشور را یکی پس از دیگری رفع کند ولی در عرصه داخلی نباید فراموش کنیم که در هشت سال گذشته بر این سرزمین چه اتفاقاتی افتاد ؟یادمان باشد که با چه ادبیاتی می خواستند در صحنه جهانی مدیریت کنند ؟ یادمان باشد چگونه قدرت مردم و قدرت بازدارندگی نظام را کاهش دادند ؟خرازی افزود: شخصی که گفت " دختر 14 ساله ای در خانه با قابلمه هم می تواند غنی سازی کند " بزرگترین توهین به تاریخ علم در عصر حاضر را رقم زد و محاکمه چنین فردی به خاطر سخنان نامعقولش، حق تاریخی ملت ایران است .وی خطاب به دولت نهم و دهم گفت: آن هایی که تحریم ها را کاغذ پاره دانسته و قدرت بازدارندگی ایران را کاهش دادند، خدمت به این مردم شریف نکردند.وی در بخشی از سخنان خود افزود: احمدی نژاد تمام شد و محال است دوباره به صحنه سیاسی و قدرت بازگردد.

آمار سیف از پول‌های بلوکه شده ایران

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص رقم پول‌های بلوکه شده ایران، گفت: 23 میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی و 6 میلیارد دلار درآمد نفت در کشورهای ژاپن، کره و امارات متحده عربی و هند موجود است.ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با 1+5 و اثرات آن بر بازار ارز، اظهارداشت: کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر که تحت تاثیر اخبار قرار گرفته ممکن است در چند روز آینده هم ادامه پیدا کند، اما با توجه به تعادل در عرضه و تقاضا این مسئله اثر بلندمدت ندارد.به گفته وی برای یکسان‌سازی نرخ ارز 5 تا 6 ماه زمان نیاز است.سیف درباره امکان اتصال سوئیفت به همه بانک‌های کشور، اظهارداشت: سوئیفت به عنوان مرکز نقل و انتقالات بانکی از هم‌اکنون می‌تواند عملیات خود را آغاز کند.

تعبیر متفاوت نوبخت برای دولت آمریکا

محمد باقر نوبخت امروز در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران از تعبیر تازه ای برای دولت امریکا استفاده کرد.نوبخت با اشاره به اینکه می توان با رجوع به متن توافق در خصوص آن داوری و قضاوت کرد، گفت: ما «دولت محترم آمریکا» را درک می کنیم، زیرا این توافق را در شرایطی انجام داد که تحت فشار رقبای سیاسی خود بود و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی از هیچ فشاری برای عدم تحقق توافق فروگذار نکرد.وی افزود: آنچه که واقعیت دارد، توافقاتی است که به صورت مکتوب انجام شده است لذا می شود بر روی آن قضاوت کرد که این موفقیت ها به چه ترتیبی انجام گرفته است.سخنگوی دولت تصریح کرد: اینکه دولت آمریکا یک کار غیرانسانی را که تحریم بود، ادامه نداد به این دلیل بود که ادامه تحریم ها به نفع آمریکاییها نبود.نوبخت تاکید کرد: باید بپذیریم افکار عمومی جهان معتقد است که در این توافق، ایران توانست حقوق هسته ای خود را به طور کامل استیفا کند.

موگرینی ماجرای مشاجره لفظی با ظریف را گفت

موگرینی درباره مشاجره‌اش با محمدجواد ظریف گفت: این یکی از نکاتی بود که نمی دانم چطور به بیرون درز کرد؛ من قبلاً هم توضیحاتی در این باره داده‌ام اما در این مذاکرات همه دنبال حفظ منافع کشورهای خود بودند؛ شاید فرهنگ ما ایتالیایی ها با ایرانی ها نزدیک باشد اما آنجا نژادهای مختلف با فرهنگ‌های مختلف داشتیم.موگرینی افزود: ما بارها در این مذاکرات صدای مان را بالا بردیم اما این به خاطر جدی بودن فضای مذاکرات بود و اینکه همه می خواستیم کار خیلی جدی به سرانجام برسد؛ با این همه، ما با هم بر اساس احترام متقابل سخن می گفتیم و در فضایی جدی بحث‌ها را پیش بردیم.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: همه طرف‌های مذاکره جدی بودند اما طرف ایرانی از همه سخت‌کوش تر بود؛ آنها مدام کار می کردند و این قابل ستایش بود و از آنها برای این تلاش تشکر و تقدیر می‌کنم و این تفاهم یک توافق برد - برد برای دو طرف است و بازنده ندارد.

ایراد حقوقی به استعفای جمعی نمایندگان فارس

رییس سابق اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) واکنش دسته‌جمعی نمایندگان استان فارس در اعتراض به انتصاب استاندار جدید این استان مبنی بر استعفا را از لحاظ قانونی درست ندانست و گفت: وظیفه انتصاب استاندار بر عهده وزارت کشور است و در چارچوب وظیفه و حق نمایندگان نیست.علی مندنی‌پور با بیان این مطلب، اظهار کرد: از آنجایی که اصل 57 قانون اساسی در جهت پیشبرد امور کشور، شفاف‌سازی وظایف و صلاحیت‌های قوای سه‌گانه، قاعده حقوقی و بنیادی تفکیک قوا را به رسمیت شناخته، استعفای جمعی از نمایندگان استان فارس در اعتراض به انتصاب استاندار جدید فارس در قالب قانون نمی گنجد. اصل بر این است، این انتصاب در زمره حقوق و اختیارات قانونی وزارت کشور باشد. این حق ذاتی قوه مجریه (دولت) است که مدیران خود را در رده‌های گوناگون با شاخصه های مورد نظر انتخاب و در جایگاه مدیریتی کشور به کار گیرد.

پیشنهاد عارف به اصولگرایان برای مذاکره

رئیس بنیاد امید ایرانیان با ارائه پیشنهادی به جریان رقیب اصلاحات، گفت: اصلاح‌طلبان حاضرند با حفظ هویت خود برای تقویت مشترکات بین دو جریان سیاسی با رقیب خود تعامل و گفت‌وگو کنند به شرطی که رقیب این پیشنهاد را با حسن نیت بپذیرد.وی ادامه داد: همه گروه‌های سیاسی باید از حاشیه‌سازی و پرداختن به حاشیه‌ها و درگیری‌های بی‌حاصل جناحی پرهیز کنند.عارف با مخاطب قرار دادن اصلاح طلبان گفت: جریان اصلاح‌طلب باید در راه رسیدن به اجماع و وحدت و به حداقل رساندن اختلافات احتمالی درون گروهی تلاش کنند.رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: اصلاح‌طلبان حاضرند با حفظ هویت خود برای تقویت مشترکات بین دو جریان سیاسی با رقیب خود تعامل و گفت‌وگو کنند به شرطی که رقیب این پیشنهاد را با حسن‌نیت بپذیرد

تجمع اعتراضی علیه فیلم یک فیلم در برابر وزارت ارشاد

هم‌زمان با اکران فیلم «رستاخیز» در سینماهای کشور، عده‌ای در برابر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجمع کردند و نسبت به اکران این فیلم اعتراض کردند.به‌گزارش آنا، تجمع‌کنندگان به نمایش چهره‌ حضرت ابوالفضل و آن‌چه مغایرت روایت‌های فیلم با اسناد تاریخی نامیده‌اند، اعتراض دارند و خواستار قطع اکران فیلم هستند.این اعتراضات در حالی است که سازندگان فیلم و همچنین مومنی شریف رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بارها عنوان کرده‌اند که بسیاری تاز موارد مطرح‌شده توسط معترضان در نسخه اکران‌شده حذف و تعدیل شده است.گزارش‌ها حاکی است معترضان تجمعات مشابهی را در شهرهای دیگر کشور تدارک دیده‌اند و از طریق شبکه‌های اجتماعی در حال تبلیغات هستند.

هجوم کاربران ایرانی به اینستاگرام اوباما

لحظاتی پس از حصول توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای 5+1، کاربران ایرانی اینستاگرام به صفحه باراک اوباما هجوم بردند و ذیل آخرین پست اینستاگرام اوباما که مربوط به 16 هفته پیش است، کامنت‌هایی با ربط و بی‌ربط به توافق، درج کردند.به گزارش کافه سینما، تعداد کامنت‌ها بسیار بالاست و تا لحظه تنظیم گزارش بیش از 90 هزار کامنت به چشم می‌خورد که اکثر آنها در ساعات اخیر درج شده‌اند.همه نوع کامنتی با هر نوع ادبیاتی به چشم می‌خورد. از کامنت‌های بی‌ربط باری به هرجهت تا کسانی که از اوباما بابت توافق تشکر کرده‌اند و کسانی که به رئیس جمهور آمریکا توهین کرده‌اند و البته عده‌ای که بابت توهین‌های کاربران، از وی عذرخواهی کرده‌اند.

ادعای عجیب سرمربی پرسپولیس در خصوص تهران

چندی پیش یکی از روزنامه های ورزشی بخشی از اظهارات برانکو ایوانکوویچ در محفلی خصوصی را منتشر کرد. طبق خبر منتشر شده، برانکو با عصبانیت از اینکه بازیکنان زیادی به وی پیشنهاد می شود، با کنایه اعلام کرده که در تهران 10 میلیون دلال وجود دارد! انتشار این اظهارات موجی از حملات علیه باشگاه پرسپولیس و سرمربی این تیم را در پی داشت و کمی بعد نیز برانکو در مصاحبه ای تاکید کرد نیازی نیست که در این باره موضوع صحبت کند، چون هیچ وقت چنین نقل قولی را از خود تایید نمی‌کند و کاملا کذب است. برخی منابع آگاه اما بر این باورند که از برانکو خواسته شده این اظهارات را تکذیب کند و حتی مسئولان باشگاه به وی تذکر داده اند که برای صحبت های خصوصی جایی را انتخاب کند که اهالی رسانه حضور نداشته باشند.

پروین ظریف را کاپیتان پرسپولیس کرد

ورزش ایران در روز سه شنبه تحت تاثیر یک اتفاق مهم سیاسی بود؛توافق هسته ای.این اتفاق آنقدر مهم و بزرگ بوده که علی پروین را هم وادار به حرف زدن در این باره کرده است.سلطان چشم تیله ای سرخ ها که با روزنامه گل حرف زده است در لابلای صحبت هایش یک پیشنهاد جالب هم داده است.او خطاب به پرسپولیسی ها گفته:«بازوبند کاپیتانی را بدهید به ظریف.»     این در حالی است که بعد از ظهر سه شنبه هم عابدینی پیشنهاد کرده بود عنوان بهترین مدافع را باید به وزیر امور خارجه ایران بدهند.

آیت‌الله وحید خراسانی: دعا برای موفقیت دولت را فراموش نمی‌کنم

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی نیت دولت را خدمت به مردم دانست و گفت: به زانو درآوردن قدرت های بزرگ در مذاکرات هسته ای اقدامی بزرگ و ارزشمند است. ایشان تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای را متعهدانه و هنرمندانه عنوان و تاکید کردند که هیچگاه دعا برای موفقیت رییس جمهوری و دولت را فراموش نمی کنند.

روایت اوباما ازجنگ با ایران

رئیسی‌جمهوری آمریکا در ادامه ادعاهایش درباره مذاکرات هسته‌ای ایران این بار پس از حصول دو طرف گفتگوهای هسته‌ای به جمعبندی مذاکرات مدعی شد «تحریم‌ها بود که ایران را به میز مذاکره آورد». به گزارش نیویورک تایمز، باراک اوباما ساعاتی پس از پایان مذاکرات وین در مصاحبه 45 دقیقه‌ای با توماس فریدمن خبرنگار ارشد این روزنامه آمریکایی مواضع خود درباره مذاکرات هسته‌ای ایران را مطرح کرد. خبرنگاری سوال کرد «چرا ایرانیها باید نگران پاسخ نظامی آمریکا در صورت نقض توافق هسته‌ای باشند». اوباما در پاسخ ادعا کرد: «چون ما می‌توانیم اگر بخواهیم و انتخاب کنیم ارتش آنها را از بین ببریم و من فکر می‌کنم آنها آمادگی و میل من برای اتخاذ اقدام نظامی در جایی که آنرا برای منافع امنیتی ملی آمریکا مهم بدانم، دیده‌اند.»

پیشنهاد عارف به اصولگرایان

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سه‌شنبه شب در جمع مردم شهر ری با اشاره به صدور بیانیه مشترک ایران و گروه 1+5 با تبریک موفقیت کشورمان در پایان دادن به چالش ساختگی 12 در ارتباط با پرونده هسته‌ای با ارائه پیشنهادی به جریان رقیب اصلاحات، گفت: اصلاح‌طلبان حاضرند با حفظ هویت خود برای تقویت مشترکات بین دو جریان سیاسی با رقیب خود تعامل و گفت‌وگو کنند به شرطی که رقیب این پیشنهاد را با حسن نیت بپذیرد.

توصیه فیگو به علیرضا حقیقی

علیرضا حقیقی دروازه بان تیم ملی ایران در فرودگاه استانبول با لوئیز فیگو ستاره سابق تیم فوتبال رئال مادرید دیدار کرد. خبر ورزشی در این مورد نوشت: فیگو به حقیقی گفته است: «برو و از شاگردی کی‌روش لذت ببر».فیگو البته به حقیقی یک حرف دیگر هم زده است. روزنامه گل این حرف فیگو را روی جلدش برده: «مقابل آرژانتین عالی بودی».

ظریف المُصدق!

روزنامه ابتکار طرحی ابتکاری از ظریف را در صفحه اول خود منتشر کرد.

بسته چهارشنبه

مذاکرات ۲۳ ماهه، ۳۰ سال سیاست خارجی کشور را پیش برد

احمد توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ ضمن تبریک پیروزی مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در نبرد دیپلماسی به ملت ایران یادآور شد: شاید مهمترین دستاورد این مذاکرات این باشد که کسانی که از 12سال پیش با تهدید و تحریم می‌گفتند ایران نباید حتی یک سانتریفیوژ داشته‌باشد، امروز با احترام بر حق ایران برای استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید می‌کنند.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: توافق هسته‌ای بی‌شک موجب ارتقای قدرت و نفوذمان در منطقه خواهد شد و این در حالی‌ است که قدرت‌هایی که 36سال با تبلیغات گسترده،‌ ایران را حکومتی سخت‌سر جلوه می‌دادند که به هیچ عنوان اهل مفاهمه و مذاکره نیست، امروز گفته‌های خود را نقض می‌کنند.این نماینده اصولگرای مجلس ضمن قدردانی از ۲۳ ماه مذاکره طاقت‌ٰفرسای مذاکره‌کنندگان با ۵ قدرت بین‌المللی و اتحادیه اروپا، تصریح کرد: تلاش دیپلماتیک صورت‌گرفته، بسیار گرانقیمت است و به اندازه ۳۰ سال دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان را فربه می‌سازد.توکلی توافق به‌دست آمده را نتیجه کار تمام دولت‌ها دانست و تشریح کرد: علاوه بر اقدامات صورت‌گرفته در دوران ریاست‌ جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تلاش دولت اصلاحات که به‌ویژه در روزهای پایانی کار خود با فک پلمپ نیروگاه UCF اصفهان مسیر را برای اقدامات دولت محمود احمدی‌نژاد در راستای توسعه نیروگاه‌ها و از سرگیری غنی‌سازی هموار نمود، همگی در موفقیت حاصل‌شده کنونی در دولت «تدبیر و امید»‌ تاثیرگذار بود.توکلی همچنین با اشاره به حمایت‌های مدبرانه و دلسوزانه مقام معظم رهبری از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای و نیز پشتوانه مردمی دستگاه دیپلماسی دولت، نقش این حمایت‌ها را در تحقق موفقیت کنونی حائز اهمیت دانست.

روایت ضرغامی از پخش خبری که باعث ناراحتی رئیس قوه قضائیه شد

ضرغامی در صفحه اینستاگرامش نوشته که یک‌بار در خبر سیما، گزارش خوب و شیرینی از اسب‌هاى ترکمن صحرا پخش شد که بعد از آن اولین خبر مربوط به قوه قضاییه بود.به‌گفته ضرغامی، «آيت الله آملی لاريجانى این سوژه را تا مدت ها رها نکرده و همواره در جلسات، از آن به عنوان مصداق بی احترامی و بی توجهی به دستگاه قضا یاد می کردند. شاید حق با ایشان بود. خدا ایشان را حفظ کند. ایضاً خود مرا، بعد از این پست.» ضرغامی در کنار این نوشته تصویری از خودش را کنار نوه‌اش به اشتراک گذاشته و در مورد ان نوشته:« عکس حسین آقا در صفحه اینستاگرام را نشانش می دهم ولی او از گالری موبایل مادرش، عکس های بهترى را نشانم می دهد! دست به فرمان بچه های کم سن و سال در استفاده از ظرفيت رسانه های نوین، بهتر از ما شده است! تی شرت مربوط به هدیه روز پدر است که مشابهش برای نوه عزیز خریداری شد.»او ادامه داده: «نمی خواهم صفحه ام خیلی رسمی شود. زبان اینستاگرام غیررسمی و خودمانی است. به اخباری از نوع بالا "خبر نرم" می گویم. در میان موج اخبار رسمی رسانه ملی هم، همکاران خبری با قراردادن اخبار و تصاویر شیرین و قدری غیرمتعارف، تندی و زمختی اخبار رسمی را می گیرند.»


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار