بازدید 6490

8 مرداد به عنوان روز جنگل انتخاب شد

در راستای اجرای مصوبه کارگروه مبنی بر تبدیل شدن موضوعات و مناسبت های محیط زیستی به آیین فراگیر مردمی و جنبش اجتماعی و جریان سازی با بهره گیری از ظرفیت های رسانه ملی، با توجه به شروع موج سفرهای تابستانی، مقرر شد در روز پنجشنبه هشتم مرداد ماه برنامه های ویژه ای در روز در کلیه شبکه های صدا و سیما در مراکز ملی و استانی پخش شود.
کد خبر: ۵۱۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱ 24 July 2015
در نشست کارگروه مشترک رسانه ملی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگلها مقرر شد با توجه به شروع موج سفرهای تابستانی و به منظور اطلاع رسانی و آموزش همگانی برای ارتقای حفاظت از جنگل ها، هشتم مرداد با عنوان روز جنگل رمز حیات ، تعیین و برنامه های ویژه ای در شبکه های ملی و استانی صدا و سیما پخش شود.

به گزارش «تابناک»، در این نشست که به ریاست محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما و نماینده تام الاختیار رییس سازمان صدا و سیما و در محل سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد، محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما، بهنام احمدپور مدیر رادیو ایران، علی سیفی مدیر رادیو جوان، امیر تاجیک مدیر شبکه مستند، علی احمدی قائم مقام شبکه خبر، عبدالکریم خیامی رئیس مرکز سیمای استان ها، احمد سفیدی مدیر سیمای سلامت، مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش، اسماعیل کهرم مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، محمد درویش مدیرکل دفترآموزش و مشارکت مردمی ، شینا انصاری مدیرکل دفتر پایش فراگیر، فریبا ابتهاج مشاور رییس سازمان و مجید فدایی سرپرست اداره کل روابط عمومی و دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، ناصر مقدسی قائم مقام سازمان جنگلها و محسن نقیلو مدیرکل روابط عمومی این سازمان حضور داشتند و در باره چگونگی برنامه های کیفی این روز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست مقرر شد در راستای اجرای مصوبه کارگروه مبنی بر تبدیل شدن موضوعات و مناسبت های محیط زیستی به آیین فراگیر مردمی و جنبش اجتماعی و جریان سازی با بهره گیری از ظرفیت های رسانه ملی، با توجه به شروع موج سفرهای تابستانی، مقرر شد در روز پنجشنبه هشتم مرداد ماه برنامه های ویژه ای در روز در کلیه شبکه های صدا و سیما در مراکز ملی و استانی پخش شود.

همچنین با توجه به نقش جنگل ها در تامین آب، هوا و امنیت غذایی، عنوان «جنگل رمز حیات» و شعار «نگذاریم بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد» برای این روز انتخاب شد.

مدیران ارشد این سازمان‌ها در این نشست تداوم همکاری ها برای تحقق اهداف مشترک در حوزه "حفاظت ازمنابع طبیعی و زیست محیطی” و کاهش آسیب ها را خواستار شدند و بر لزوم هم افزایی این دو نهاد در تولید محصولات رسانه‌ای با هدف تنویر افکار عمومی و آموزش مسایل زیست محیطی به عنوان یکی از موضوعات اساسی مهارت زندگی، حقوق شهروندی و مقابله با چالش‌های حوزه سلامت و امنیت تاکید کردند.

اعضای سومین نشست کارگروه مشترک رسانه ملی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگلها همچنین تاکید کردند برای تاثیرگذاری بیشتر ، باید موضوعات و رویدادهای محیط زیستی به یک آیین و جنبش اجتماعی تبدیل شوند و آن را برای فضای کنونی جامعه ضروری دانستند.

همچنین در این نشست کلیه تولیدات فرهنگی نظیر تیزر، کلیپ و فیلم کوتاه از سوی سازمان جنگل ها و سازمان حفاظت محیط زیست در اختیار رسانه ملی قرار گرفت تا به نحو مقتضی درهشتم مرداد از تمامی شبکه های رادیویی و تلویزیونی پخش گردد.

همچنین مقرر شد با همین رویکرد و به منظور ایفای نقش موثر رسانه ملی در ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست، تفاهم نامه همکاری مشترک دو سازمان در جلسه بعد بررسی و نهایی شود .

گفتنی است، کارگروه مشترک رسانه ملی و سازمان حفاظت محیط زیست به صورت ماهانه تشکیل جلسه می‌دهد و طی آن راهکارهای اجرایی طرح مسایل زیست محیطی در رسانه ملی و نقش رسانه‌های ارتباط جمعی از جمله صدا و سیما در گسترش و ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ترغیب مردم و مسئولان در پاسداری از طبیعت و حفاظت از عرصه‌های طبیعی کشور نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر