بازدید 31566
باز هم حادثه خونین جاده‌ای در محور اهواز ـ هفتکل؛

آقایان مسئول، هفت کشته امروز را هم به آمارهایتان اضافه کنید!

تلخ که نه، جانکاه است؛ جانکاه است که بشنویم هنوز برخی راه های ارتباطی شهرهایمان اینقدر اشکال دارند که همواره زمینه ساز اخبار شوم فراوانی می‌شوند و هنوز که هنوز است «جاده مرگ» نام دارند!
کد خبر: ۵۱۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 25 July 2015
تلخ که نه، جانکاه است؛ جانکاه است که بشنویم هنوز برخی راه های ارتباطی شهرهایمان اینقدر اشکال دارند که همواره اخبار شوم فراوانی را زمینه ساز می‌شوند و هنوز که هنوز است «جاده مرگ» نام دارند!

به گزارش «تابناک»، جاده ترانزیتی و پر تردد اهواز ـ هفتکل که مدت هاست منشأ مخابره اخبار دردناک و خونینی از تلفات جاده‌ای شده و «جاده مرگ» لقب دارد، در ساعات گذشته، کانون وقوع چند حادثه دلخراش بود؛ حوادثی که در یکی از آنها «علی هویسی» عکاس جوان و خوشنام خوزستانی جان به جان آفرین تسلیم کرد تا دستمایه ای شود برای انعکاس پر رنگ تر حوادث خونین متعددی که در این جاده رقم می‌خورند و متأسفانه واکنشی به همراه ندارند.

آقایان مسئول، هفت کشته امروز را هم به آمارهایتان اضافه کنید!«تابناک خوزستان» با روایت خبر جان باختن این عکاس جوان، در این باره می‌نویسد: امروز صبح نیز وقوع دو فقره تصادف در جاده ترانزیتی و پرتردد اهواز-هفتکل به ایذه، هفت کشته و دو مصدوم بر جای گذاشت؛ جاده ای که به دلیل چهاربانده نبودن، همیشه جان عده ای از هموطنانمان را قربانی می کند.

برخورد یک دستگاه پژو 405 با یک کامیون در ساعت یک و 40 دقیقه بامداد شنبه دو کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت. همچنین برخورد یک دستگاه کامیون 10 چرخ با یک خودروی پراید در کیلومتر 35 جاده هفتگل - اهواز در ساعت چهار و 20 دقیقه بامداد شنبه، پنج کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت.

پیشتر هم نوشتیم یکی از جاده‌های پرتردد در استان خوزستان جاده اهواز به ایذه است که در مسیر خود از شهرهایی چون هفتگل، باغملک و قلعه‌تل می‌گذرد و بخشی زیادی از جاده ملی خوزستان به استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان را تشکیل می‌دهد.

این جاده که راه ارتباطی روستاهای زیادی به شهرهای مختلف و مرکز استان است دارای مشکلات زیادی است که سال‌هاست از آن رنج می‌برد که این مشکلات سبب به وقوع پیوستن تصادفات زیاد و جان باختن تعداد بیشماری از هموطنان عزیزمان می‌شود، جاده ای ترانزیتی که خوزستان را به چهارمحال و بختیاری و سپس مرکز ایران متصل می کند.

تصادف در محور باغملک هفتگل جان راننده پراید را گرفت، کشته شدن دو جوان در محور ایذه باغملک، هشت زخمی در تصادف جاده ایذه باغملک، تصادف در محور هفتگل به باغملك سي و دو كشته و زخمي بر جاي گذاشت، مرگ دلخراش جوان هفتگلی در محور هفتگل اهواز، عروس و داماد باغملکی به جای ماه عسل راهی بیمارستان شدند؛ اینها تنها بخش کوچکی از تیترهای رسانه‌ها درباره حوادث ناگوار جاده اهواز به به ایذه است.

بخشی از جاده اهواز به ایذه محور سه راهی غیزانیه به هفتگل است که هفتگی و شاید هم روزانه شاهد بروز تصادفات در آن باشیم که دلخراش ترین آن تصادف مرگبار اتوبوس مسافربری با یک کامیون بود که موجب آتش گرفتن اتوبوس و زنده زنده سوختن 17 نفر شد.

بخش دیگری از آن هفتگل به باغملک است که باز هم داستان خود را دارد و تصادفات زیادی در آن رخ داده است و خانواده‌های زیادی در این مسیر عزیزان خود را از دست دادند و عزادار شدند، مسیر باغملک به ایذه همین حکایت را دارد و فقط در بخش کمی از آن بیش از 16 تن از شهروندان قلعه‌تلی در این مسیر کشته شدند.

عبور روزانه صدها و بلکه هزاران وسیله نقلیه سنگین و کامیون و تریلی، باعث وقوع حوادث ناگواری در این مسیر شده است، زیرا این جاده از مهمترین جاده های ترانزیتی در استان و کشور است.

پیش از این دو بار در گزارش هایی به بی توجهی جدی به چهاربانده شدن جاده اهواز-هفتکل- ایذه انتقاداتی را منتشر نمودیم که متأسفانه مسئولان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان پاسخ و واکنشی نشان ندادند.


مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان پیشتر نیز سه محور پرتصادف خوزستان را محورهای اهواز به اندیمشک، اهواز به ایذه و اهواز به بهبهان عنوان کرده بود و وعده چهاربانده کردن آن را داد؛ وعده ای که مدیران قبلی اداره کل راه نیز بارها داده بودند. منوچهر رحمانی که در سال 91 مدیرکل راه و ترابری خوزستان بود هم در همان سال در مصاحبه ای وعده حل مشکل این جاده و احداث جاده جدید را داده بود.

البته این درد دیرینه است و صرفا به دولت تدبیر و امید محدود نمی شود و پیشتر و در سایر دوره های مدیریتی نیز شاهد این کم توجهی بوده ایم اما این روند همچنان در این دولت نیز ادامه دارد و تاکنون کار مؤثری در این زمینه صورت نگرفته است، به ویژه اینکه مدیرکل فعلی راه و شهرسازی استان در دولت قبل هم مدیرکل راه و ترابری بوده است!

روند بی توجهی و وعده های بی سرانجام مسئولان دولتی نسبت به رفع یکی از سه جاده حادثه خیز در استان خوزستان ادامه دارد و معلوم نیست کی و به دست چه کسی قرار است طلسم چهاربانده شدن این جاده شکسته و جان هموطنانمان عزیز شمرده شود؟

وزیر راه و شهرسازی باید به این نابسامانی ها خاتمه بدهد و مدیرکل راه و شهرسازی یا مسائل را شفاف و رو در رو با مردم بگوید یا اگر نمی تواند عطای میز مدیریت را به لقایش بسپارد. باید مشخص شود دلیل بی توجهی های این همه سال های گذشته به این جاده چیست؟ دیگر چه اتفاقی باید بیفتد تا مسئولان استانی و کشوری به فکر مردم این مناطق بیفتند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۳۷
در گزارش سالانه رقابت پذیری جهانیِ مجمع جهانی اقتصاد (WEF)، زیرساخت های ۱۴۴ اقتصاد جهان با معیارهای مختلف – شامل کیفیت شبکه جاده ای و ریلی و کیفیت عرضه برق – مورد ارزیابی قرار گرفتند تا رتبه بندی جهانی بدست آید. ایران در این لیست در رتبه 83 قرار دارد. هنگ کنگ در صدر فهرست کشورهای داری بهترین زیرساخت جای گرفت و سنگاپور و امارات متحده عربی رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.در فهرست ۱۰ کشور برتر در حوزه زیرساخت ها، نام شش کشور اروپایی از جمله هلند و سوئیس در رتبه های چهارم و پنج دیده می شود
آقای آخوندی
را بخدا فکری به حال این جاده بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
جاده های ما از آفریقا و بورکینافاسو بدتره؟ نه نیست. پس چرا آمار ما از همه بالاتره؟
خوب یعنی مشکل اصلی از جاده نیست.
کاش اماری میگرفتند کدام کشور مردمانش بر حسب شانس و اتفاق زنده اند .لابد شما هم حدس میزنید کدام کشور اولین است.
بابا چه ربطی به جاده داره مگر اتوبان قم نیست که مداوما تصادف می شود و تلفات دارد... رانندگی افتضاح شده یه فکری برای این گواهینامه کیلویی بکنید شاید اوضاع بهتر شود. .وقتی با به یک میلیون بدون هیچ ازمون و تمرینی می شود گواهینامه گرفت دیگه اوضاع بهتر از این نمیشه :|
پاسخ ها
بردیا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
در ایتالیا جاده هایی هست که از جاده های 2 طرفه ما باریکتراست چرا در آنجا این اتفاقات نمی افتد؟چند دستگاه پورشه در اروپا به آهن پاره تبدیل شده و چند دستگاه در ایران؟در جاده 2 طرفه گاهی مشاهده میشود که راننده بزور میخواهد سبقت بگیرد درحالیکه از طرف مقابل خودرو می آید و........ در ایران راننده های ما بیشتر اشکال دارند تا خودروها
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
حتما به جاده ربط داره. آزمون گواهینامه باید برای رانندگان کامیون و اتوبوس خیلی سخت گیرانه تر بشه اما این جاده هر چند روز یک بار داره تلفات میگیره.
تا وقتی ... این باشد که به جای فرهنگ سازی، استاندارد کردن جاده و ماشین ، فقط به فکر پول درآوردن باشند و بخواهند منبع درآمد کسب کنند و فقط به فکر جریمه کردن و افزایش آن باشند، تصادفات رانندگی کم نمیشه و بلکه بیشتر هم میشه
تابناک می دانم که این خبر رو نمی زاری
این جاده دو طرفه ست و روزانه چندین تریلی و کامیون از اهواز به اصفهان و شهرکرد و...ازاین مسیر عبور میکند. تنها راه حل معضل این جاده چهاربانده کردن آن است.این جاده از حادثه خیزترین نقاط خوزستان و کشور است
تعداد کشته های جاده های ما از تعداد کشته شدگان سوریها و عراقیها توسط داعش و یمنیها توسط ال سعود بیشتر است . کافیه یه نگاه به امار روزانه مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی بندازید
جاده دو بانده واقعا فاجعه باره
اما در ساعت 1و40 دقیقه بامداد رانندگی کردن ریسک داره چون سیستم بدن انسان در این مواقع بخوبی عکس العمل نداشته وخواب رفتگی زیاد است بنا براین کمی هم بی دقتی رانندگان هم در این عوامل موثره...
دلیل اصلی این حوادث دوطرفه بودن جاده س. تردد خودروها در این محور خیلی زیاده
اکثر جادهای استان وحشتناکند جاده مسجدسلیمان بدترازاینه
از تابناک عزیز خواهش میکنیم که دو بانده کردن جاده شلوغ و پر تردد و بسیار خطر ناکه باغملک - هفتکل و هفتکل تا جاده رامهرمز به اهوازو پیگری کنید.
با تشکر.
من نمیدونم مسئولین خوزستان شب چطور میخوابن با اینکه سالهاست از وضعیت این جاده با خبرن.؟؟
جاده چند درصد در وقوع حادثه نقش دارد ؟میگین محور اصلی وارتباطی سه استانه میگین بیشتر حادثه دیده ها جوان هستند بهتر نیست ریشه ای تر بررسی کنیدالان در محورهایی که حادثه خیز ی آنها برطرف شده وبعضا 4باند است هم تلفات گزارش میشه سالی سه یا چهار سمینار وهمایش و غیره در خصوص اپیدمیولوزی وعلل حوادث با صرف هزینه های کلان در کشور برگزار میشه ولی نمیدانم چرا همچنان خبرهای تاسف برانگیز جاده ها کمتر که نمیشه بیشتر میشه
مسئولین خوزستان آسوده بخوابن...
من وقتی که میخوام این مسیرو برم ( اهواز به باغملک ) شب قبلش واقعا از ترس به زور خوابم میبره ..!!!
تا قبل از إصلاح رانندگي در ايران هيچ كس از تمدن در ايران و إيراني صحبت نكند
یکی از فانتیزیام اینکه جاده اهواز - باغملک درست شه .
باز دم تابناک گرم که هر از چندگاهی از این جاده چیزی مینویسه..
حدودا دو هفته پیش یه تصادف زنجیره ای هم تو این محور اتفاق افتاده..
بنده خیلی وقت در اروپا زندگی مرده ام. باید بگویم آنجا هم جاده های بد هست. مهم فرهنگ رانندگی است که انها دارند و ما نداریم
متاسفانه مسئولان خاطی برکنار نمی شوند و خطاها و حضور افراد ناتوان بر اساس پارتی بازی ادامه دارد و بازی با جان مردم شده شوخی همیشگی مسئولان ستاد ناتوان بحران...
جنوب همیشه وضع جاده هاش همینجور بوده و خواهد بود.نفت و آب بردن جاش جاده های مرگ و خاک تحویلمون دادن
پراید و 405 ارابه مرگ
پشت رل همچنین ماشینایی آدم ها باید فکر کنه کی موعد مرگشه
مسوولانی که پول داشتند و باید فکری می کردند نکردند، حالا تابناک یادت آمده؟ اون زمان ها که پول نفت هدر می رفت این تیترها رو نمی زدی.
البته این به معنای سلب مسوولیت از مسوولان کنونی نیست ولی کم کاری شما رسانه ها نصف مشکل ماست
جاده؟؟؟
گواهینامه کیلویی؟؟

مگه آقای علی دایی با سرعت 200 تا با پرادو چپ نکردن و فقط مصدومیت جزیی دیدن؟ ؟

ماشینهای ایمن سوار بشن نردم آمار کشته ها و مصدومین یک سوم میشه
من روز قبل از ايذه به اهواز را از اين جاده عبور كردم تعداد كاميونها و تريلرها حداقل دو برابر ساير خودروهاست ممنوع شدن عبور كاميونها قدم اول است تا از تلفات بيشتر ممانعت شود در اطراف ايذه كيفيت اسفالت افتضاح است.
بهتره خوزستانی از محور اندیمشک _خرم ابادکه بزرگراهی
مطمئنی است با صرف 1 ساعت رانندگی بیشتر استفاده کنند
متأسفانه باخبرشدیم که یکی از همکاران فرهنگیمان دیشب خود وهمسرش ودو فرزندش در جاده قله تل درسانحه تصادف جانشان را از دست دادند.روحشان شاد.
البته ناگفته نماند متاسفانه علت اصلی آمار بالای کشته های رانندگی در ایران کیفیت و ایمنی بسیار ضعیف خودروهای داخلی بالاخص پراید و پژو میباشد. جای تعجب دارد که چرا و چگونه مدیران کشور اجازه ادامه ساخت این خودروها را میدهند آیا اینهمه کشته شدن هموطنانمان بهای بالایی برای ادامه این روند نیست؟؟؟ تعرفه واردات خودرو صفر شود تا مردم بجای سوار شدن بر این ارابه های مرگ خودروهای ایمن و با کیفیت سوار شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
عزیز دل طرف با بی ام و تو همت تصادف کرد 3 نفر کشته داد ، جای گیر دادن به زمین و آسمون یه فکری به حال رانندگی بشه
مردم ایران بعد چهل ساز داشتن صنعت خودرو هنوز دارن گاری سوار میشن باسه برابرقیمت وبدونه ایمنی وبامنت.مسیولیت این کشته ها تماما برروی شانه های فرقون سازهاست
در عوض پول مملکت صرف چهار بانده کردن جاده های کم ترددی چون کرمان راور و ... می شود.
متاسفانه من دیشب شاهدماجرای هردو تصادف بودم وهنوز تو شوک تصادف پراید و10چرخ هستم که ازسرنشینان پراید که همگی اعضای یک خانواده بودند فقط یک دختر حدود10ساله ازپنجره ماشین به بیرون پرتاب شد که زخمهایش جزعی بود وشاهدسوختن بقیه اعضای خانوادش بود که اون لحظه فقط ازخدا آرزوی مرگ میکردم چون فقط4نفرازهمشهریهام که کارشون تره باره بامن همزمان رسیدیم صحنه دردآوری بود.
جواب اون دوستمون که میگه رانندگی افتضاح شده باید بگم دوست عزیز راننده سواری که 10 کیلومتر از مسیرشو بایدنیم ساعت پشت سر ی خاور با بارطی کنه که اون مسیر یاسبقت ممنوع یااز ترس پلیس وجریمه100هزارتومانی وخوابوندن ماشینش منجر میشه نتیجه اش عصبی شدن راننده وطاق شدن طاقتش میشه پس این وسط مشکل جاده است نه راننده و یادت باشه درکل بچه های خوزستان تورانندگی ودست فرمان حرف اول میزنن وانتقاد شما بایداز مسئولینی باشه که چرادرآمدمملکت بخش عظیمیش تو خوزستانه اما امکاناتش ازروستاهای بقیه استانها کمتره فقط میتونیم بگیم متاسفیم
به پیر به پیغمبر ، جاده ها خرابه هیچ علائمی توی بعضیاشون نیس ادم الله توکلی شبا تو این جاده ها میره....................فکری کنید
به نظرمن عامل اصلی تصادفات رانندگانند انگارخودشان به استقبال مرگ می روند برای رفتن و برگشتن عجله می کنند چه واجب است ساعت 1شب در جاده باشی مگرروز را از آدم گرفتند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل