بازدید 78343
۱
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

شکایت احمدی نژاد از معاون اول روحانی/ تحلیل سلحشور از رستاخیز، بدون دیدن فیلم/ افشای نقشه عربستان برای محاصره کامل ایران/ ذوق‌زدگی خواننده لس‌آنجلسی از حضور در سیما/ مقابله به مثل اینستاگرامی احمدی نژاد با روحانی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «اختلاف اصلی با مرعشی دلیل جدایی محمدهاشمی از کارگزاران؛»، «پشت‌پرده سفر طریف به کشورهای عربی منطقه»، «مشايي در جوار كارخانه احمدي‌نژاد‌ ديده شد!»، «چه کسی رئیس دانشگاه امام صادق خواهد شد؟» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 26 July 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


بازار حرف کدام‌یک را می‌ شنود؟

در حالی که مجوز افزایش قیمت کالاهای اساسی و پرمصرف توسط سخنگویان دولت و سازمان حمایت اظهار بی اطلاعی و تکذیب می‌شود که اظهارات ناهماهنگ مسئولان دولتی منجر به افزایش قیمت واقعی و انتظاری شده است. در کنار وزیر واردات خواندن نعمت‌زاده باید لقب جدید وزیر گرانی را نیز به وی داد. بر اساس توافق هسته‌ای ایران با غرب، مردم انتظار کاهش قیمت انواع کالا و محصولات تولیدی را دارند اما عملکرد و اظهارات وزیر صنعت به گونه دیگری است.بر ‌خلاف خواست عمومی، وزیر صنعت بعد از حصول مرحله اول توافق برجام اعلام کرد که قیمت خودرو‌های داخلی که در زمان تحریم‌ها جهش فوق العاده ای داشته است در زمان برداشته شدن تحریم ها کاهش نمی‌یابد.رسانه‌ای کردن هدفمند موضوع مجوز افزایش 6 درصدی کالاهای اساسی را نیز درست در زمانی که مردم انتظار کاهش قیمت دارند، در این راستا می‌توان توجیه کرد. به گزارش تسنیم، نکته جالب در این ارتباط اینکه اظهار بی‌اطلاعی سخنگوی دولت از مصوبه مجوز افزایش 6 درصدی کالاهای اساسی و مرتبط خواندن آن با تصمیات ستاد هدفمندی یارانه‌ها درحالی اتفاق می‌افتد که تصمیمات ستاد هدفمندی یارانه از تصمیمات دولت خارج نیست.این بلبشو زمانی تکمیل می‌شود که افزایش در قیمت برخی از کالاهای پر مصرف نظیر لبنیات با وجود مشاهدات عینی، توسط مسئولان مربوطه رد شده و مورد قبول قرار نمی‌گیرد. وزیر گرانی زمانی مجوز افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات را اعلام کرد که این موضوع توسط سخنگوی سازمان حمایت تکذیب و اعلام می‌شود که مصوبه ای در این خصوص به دست آنها نرسیده است، اما در‌ عمل قیمت این محصولات بعد از مصوبه رویت نشده، افزایش می‌یابد.حال باید توجه داشت در‌حالی که کالاهایی مانند نان، روغن و حتی کالاهای مصرفی مانند سیمان درخواست افزایش قیمت دارند که درصورت بی توجهی مسئولان قیمت این محصولات نیز در خفا یا خواب آلودگی مسئولان افزایش می‌یابد.



مجلس آینده حتی بدون مؤتلفه باید اصولگرا باشد

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی که در اجلاس دبیران استانهای حزب مؤتلفه اسلامی سخن می‌گفت با تاکید بر ضرورت وحدت اصولگرایان اظهار داشت: جلسات وحدت اصولگرایی میان همه جریان ها و گروهها و شخصیت های اصولگرایی در حال پیگیری است و تاکید ما بر وحدت و تجمیع همه ظرفیت اصولگرایان است. به گفته وی این سه تشکل همه هدفشان ائتلاف و وحدت همه اصولگرایان است و اصولگرایان با توجه به فضای کشور باید به وحدت برسند. حبیبی با تأکید بر اینکه به دنبال شورای هماهنگی اصولگرایان هستیم اظهار داشت: اصولگرایان تجربیات خوبی از گذشته در وحدت و ائتلاف دارند و با استفاده از آن تجربیات به دنبال وحدت اصولگرایان هستیم. وی افزود: جلسات بسیار مفیدی با جبهه پیروان و آقای باهنر در زمینه وحدت اصولگرایان تشکیل شده و بسیاری از شخصیت های کشور این کاری که برای وحدت اصولگرایان در حال انجام است را ممتاز می خوانند اما راه پر پیچ و خمی در پیش داریم و باید از کل ظرفیت اصولگرایان برای ائتلاف و وحدت استفاده کرد. دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص سیاست این حزب در وحدت اصولگرایان گفت: در شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصویب شده که سیاست ما این است که مجلس آینده مجلسی اصولگرا باشد حتی اگر یک مؤتلفه ‌ای در آن حضور نداشته باشد، مهم برای ما پیروزی اصولگرایان است. وی افزود: همه اصولگرایان امروز ضرورت وحدت را درک کرده اند و هیچ تشکلی با سهم خواهی به میدان نیامده است.


تحلیل سلحشور از رستاخیز، بدون دیدن فیلم!

فرج‌الله سلحشور با وجود اینکه می‌گوید فیلم رستاخیز را ندیده، تأکید دارد که این فیلم ـ که موضوع آن درباره واقعه عاشوراست ـ در جهت اهداف حوادث سال 88 ساخته شده است. کارگردان سریال «یوسف پیامبر» در گفت‌وگو با «سینماپرس»، در مورد حاشیه‌های ایجاد شده برای فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش گفت: فیلم را ندیدم اما معتقدم رستاخیز فیلمی است که در جهت اهداف فتنه سال 88 و تحریف مفاهیم حقیقی واقعه عاشورا ساخته شده است، نه ترویج این رویداد و واقعه مهم تاریخی.


وزارت دادگستری همه‌کاره هیچ‌کاره است

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورحمدی در مراسم معارفه مسئولان معاونت‌های حقوقی و مالکیت فکری، امور بین‌الملل و حقوق بشر و معاونت مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت دادگستری اظهار کرد: وزارت دادگستری از وزارتخانه‌های سهل و ممتنع است. تنها وزارتخانه‌‌ای است که در قانون اساسی آمده اما تکلیفش زیاد مشخص نیست. به‌ عبارتی وزارت دادگستری، مانند برخی رشته‌ها که بین‌رشته‌ای هستند، وزارت بین‌دستگاهی است. پورمحمدی افزود: وزارت دادگستری هم همه‌کاره و هم هیچ‌کاره است. البته این مسأله بستگی به آن دارد که مدیران و کارکنان این وزارتخانه با چه نگاهی کار کنند. اگر بین مدیران و کارکنان این وزارتخانه همت نباشد، به‌ سادگی می‌توان از کنار بسیاری مسائل عبور کرد.


بدهی زنجانی دوم چند برابر بدهی بابک زنجانی

امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پرونده اتهامات فردی موسوم به "بابک زنجانی دوم" گفت: این پرونده در مراجع قضائی در حال پیگیری است. وی افزود: اتهامات فردی موسوم به "بابک زنجانی دوم" هنوز به اثبات نرسیده است. عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه متذکر شد: بر اساس اطلاعات و گزارش واصله اتهام اصلی بابک زنجانی دوم عدم پرداخت درآمدهای نفتی به خزانه است. سلطانی با اشاره به اینکه طبق اطلاعات واصله میزان مبلغ درآمد نفتی که این متهم پرداخت نکرده، بسیار بالاتر از بدهی بابک زنجانی است تأکید کرد: البته من به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس مکاتباتی را با بانک مرکزی برای تعیین تکلیف این پرونده و اثبات یا عدم اثبات اتهامات انجام داده‌ایم و منتظر پاسخ بانک مرکزی هستیم، عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی ما به دنبال آن هستیم که ببینیم درآمدهای نفتی از سوی بابک زنجانی دوم به خزانه واریز شده است یا خیر؟، البته بر اساس اطلاعات این پرونده هم‌اکنون وضعیت و محل این مبالغ و درآمدها مشخص نیست.


هشدار توئیتری مقام معظم رهبری به اوباما

توییتر منتسب به رهبر انقلاب با انتشار جمله ای از سخنان ایشان درباره تهدید به حمله رئیس جمهور آمریکا طرحی از اوباما را منتشر کرده که در حال شلیک به خود است.

یکشنبه


افشای نقشه عربستان برای محاصره کامل ایران

سایت "عربی 21"؛ روزنامه "الاخبار" وابسته به حزب الله لبنان در گزارشی سخنان "ایاد علاوی" معاون رییس جمهور عراق درباره نقشه سعودی ها برای مقابله با ایران را منتشر کرد. بر پایه این گزارش، ایاد علاوی به "سلام تمام" نخست وزیر لبنان گفته عربستان در حال اجرای نقشه ای است تا محور مقاومت را از سوریه تا لبنان و یمن هدف قرار دهد و از این طریق ایران را کامل محاصره کند. ایاد علاوی در ادامه به سلام تمام گفت: «عربستان تمام تلاش خود را متمرکز کرده تا در وقت اضافه، توافق هسته ای را با شکست مواجه کند و اوضاع را به ضرر ایران رقم بزند».


آمار منتشره مصرف مشروبات الکلی صحیح نیست

وزارت بهداشت با رد آمار منتشره در برخی رسانه ها در خصوص مصرف مشروبات الکلی اعلام کرد: این آمار صحیح نیست. این وزارتخانه در گزارش خود افزوده است: پیرو انتشار اخباری مبنی بر مصرف الکل در کشور به نقل از دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت که با ارایه آمار و ارقام غیر واقعی در برخی از رسانه ها همراه بود به اطلاع می رساند برغم افزایش پدیده قاچاق، آمار ارایه شده به نقل از او صحیح نیست که به احتمال زیاد سهوی درج شده است.


ذوق‌زدگی خواننده لس‌آنجلسی از حضور در سیما

گفتنی است، اخیرا اتفاق جالبی برای یکی از این خوانندگان خارج از کشور رخ داد که موجب ذوق زدگی اش شده است. هنگامی که برنامه "صرفاجهت اطلاع " تصویر اندی مددیان خواننده لس آنجلسی را در سیمای جمهوری اسلامی پخش کرد، این خواننده چنان به وجد آمد که در پست فیس بوکی خود نتوانست احساس ذوق زدگی خود را بروز ندهد و نوشت "اندی در تلویزیون ایران".

یکشنبه


اخطار لاریجانی به ظریف و صالحی

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر آیین‌نامه‌ای به حضور ظریف در جلسه علنی هفته گذشته مجلس اشاره کرد و گفت: دولت باید جمع‌بندی مذاکرات وین را مانند یک لایحه برای بررسی به مجلس تقدیم کند و گزارش وزیر خارجه در مورد کلیات توافق منطقی نیست. وی افزود: بنده در جلسه‌ای که آقایان ظریف و صالحی در مجلس حضور یافته بودند، این موضوع را اخطار دادم و قرار شد که هیأت‌رئیسه مجلس آن را بررسی کند، اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه طبق قانون اساسی توافق‌نامه باید به طور رسمی در مجلس بررسی و در قالب یک لایحه به مجلس ارائه شود، اظهار داشت: ما در یک گردنه مهم و تاریخی هستیم که باید تلاش کنیم هر چه سریع‌تر این لایحه بررسی و تحریم‌ها نیز به معنای واقعی برداشته شوَد. علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر توکلی، گفت‌: وزیر می‌تواند گزارش را تقدیم مجلس کند، اما لوایح را باید دولت به مجلس ارائه دهد و این تذکر در این جا وارد است.


برخورد پزشکی قانونی با کسانی که با اجساد سلفی می‌گیرند

احمد شجاعی از برخورد انضباطی با جوانانی که با اجساد سلفی گرفته‌اند خبر داد. وی گفت: اگر این اتفاق در سالن‌های تشریح پزشکی قانونی رخ داده باشد قطعا با این افراد برخورد می‌شود. رئیس سازمان پزشکی قانونی تأکید کرد: این افراد قطعا به کمیته انضباطی معرفی می‌شوند و با آنها برخورد خواهد شد. در چند روز گذشته، تعدادی از جوانان در اقدامی غیر اخلاقی و تاسف بار با حضور در اتاق تشریح، با اجساد و یا اعضای بدن اجساد عکس یادگاری و سلفی گرفته‌اند که این امر موجبات ناراحتی عموم مردم را فراهم آورده است.


وزرای احمدی نژاد در اتاق فکر جامعه روحانیت؟

به دنبال فعال شدن حجت الاسلام سیدرضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت برای آنچه وی از آن به وحدت اصولگرایان نام می برد، و تشکیل جلسات با اعضای جبهه پایداری و اخیرا تشکیلات "یکتا" که وزیران دولت احمدی نژاد در آن حضور دارند، عملا فعالیتهای سیاسی ـ انتخاباتی جامعه روحانیت در شخص آقای تقوی خلاصه شده و کلید اقدامات جامعه روحانیت مبارز به دست صادق محصولی(وزیر کشور احمدی نژاد)، کامران دانشجو (وزیر علوم احمدی نژاد)و برادرش فرهاد دانشجو(رئیس اسبق دانشگاه تربیت مدرس) و سیدمحمد حسینی(وزیر ارشاد احمدی نژاد) داده شده است. این اقدام موجب شده است اکثریت بزرگی از اعضای جامعه روحانیت مبارز از ورود به مقوله انتخابات صرفنظر کنند و با سکوتشان اعتراض خود را به واگذاری تصمیمات تشکل خود به یاران احمدی نژاد نشان دهند. شنیده شده افرادی چون باهنر، مصباحی مقدم و. . . خود را از گردونه فعالیتهایی که اخیرا به همراهی بخشی از اصولگرایان از جمله جبهه پایداری و تشکل یکتا صورت گرفته می شود، کنار کشیده اند. به نظر می رسد این تشتت در پی فقدان آیت الله مهدوی کنی و عسگراولادی به وجود آمده و برخی اصولگرایان جدید، به دور زدن تشکلهای اصیل و قدیمی از جمله جامعه روحانیت مبارز، جبهه پیروان خط امام و رهبری، حزب موتلفه، جامعه اسلامی مهندسین و... روی آورده اند و برای این کار، از حجت الاسلام تقوی بهره گرفته اند. از سوی دیگر فعالیتهای سیاسی حجت الاسلام تقوی که به صورت مرتب وبه شکل جلسات رسمس و غیررسمی در استانها برگزار می شود، با توجه به سمت دیگر وی (رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور) شبهاتی را ایجاد کرده است.



مقابله به مثل اینستاگرامی احمدی نژاد با روحانی

امروز در پی انتشار تصاویر استقبال از حسن روحانی در خطه کردستان، اینستاگرام محمود احمدی نژاد امروز اقدام به انتشار چندین تصویر در پست های مختلف از سفر محمود احمدی نژاد به شهر کرد کرد

یکشنبه


مهم تر از انرژی هسته ای انرژی مردم ایران است

روحانی در جمع مردم کردستان گفت: مهم‌تر از انرژی هسته‌ای انرژی ملت ایران است، شما ملت ایران قهرمانانه و با انرژی بی‌پایانتان کاری کردید که امروز قدرت بزرگ جهانی یعنی آمریکا اعتراف می‌کند که ایران تسلیم‌ناپذیر است. اینکه وزیر خارجه آمریکا در مجلس سنای این کشور صراحتاً اعلام می‌کند ایرانیان را تهدید نکنید به معنای آن است که ملت شجاع و قهرمان ایران همواره در تمام مصاف‌های خود در برابر دشمنان و رقبا با اتکا به خداوند پیروز بوده است.


بهبود یک پله ای رتبه اعتباری ایران

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی جماران، کپیتال اینتلیجنس (CI)، اعلام کرد چشم انداز اعتباری ایران از «باثبات» به «مثبت» یک پله رشد داشته است. این تغییر در چشم انداز اعتباری ایران نشان می دهد CI انتظار دارد که تحریم های اقتصادی تحمیل شده بر ایران با توجه به توافق اخیر به زودی لغو شود. بر اساس این گزارش، توافق هسته ای راه را برای آزادسازی دارایی های مالی مسدود شده باز می کند و دسترسی ایران به منابع مالی برون مرزی را تسهیل بخشیده و بهبود قابل توجهی در تجارت و سرمایه گذاری ایجاد می کند. در نتیجه، اجرای کامل برجام، در میان مدت چشم انداز رشد اقتصادی کشور را تقویت کرده و ریسک های مستقل را کاهش می دهد. با این وجود، CI معتقد است با وجود دستیابی به چنین موفقیت دیپلماتیکی، با توجه به نبود جدول زمانی دقیق برای اجرای توافقنامه، خطرات پیش رو همچنان بالاست، در عین حال خطر برخی مخالفت ها از سوی کنگره و برخی کشورهای منطقه ای وجود دارد.


سرعت در گفت وگوها برای بازگشایی سفارت انگلیس

معاون کنسولی وزارت امورخارجه گفت: موضوع بازگشایی سفارت ایران و انگلیس، از مدت‌ها قبل در حال بررسی و گفت‌وگوهایی بین ایران و انگلیس در این‌باره انجام شده است که البته در روزهای اخیر این گفت‌وگوها سرعت بیشتری پیدا کرده است اما هنوز در سطح یک مذاکره است و تاریخ اجرای مشخصی هم ندارد. حسن قشقاوی معاون كنسولي وزارت امورخارجه تصریح کرد: در حال حاضر هیچ تاریخ مشخصی برای بازگشایی سفارت انگلیس مشخص نشده اما این موضوع از مدت‌ها قبل در حال بررسی و گفت‌وگوهایی بین ایران و انگلیس در این‌باره انجام شده است که البته در روزهای اخیر این گفت‌وگوها سرعت بیشتری پیدا کرده است اما هنوز در سطح یک مذاکره است و تاریخ اجرای مشخصی هم ندارد.


از هر سه ازدواج یک مورد به طلاق می کشد

محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری که صبح امروز در این وزارتخانه برگزار شد، درباره روند طلاق و ازدواج در کشور، اظهار داشت: ۲۴ میلیون جوان در کشور وجود دارد که بر اساس ازدواج‌های ثبت شده در سال ۹۳ که ازدواج‌های بالای ۱۵ سال هستند، از ۲۴ میلیون نفر، ۳.۵ درصد در سال گذشته ازدواج کرده‌اند که معادل ۷۴۰ هزار نفر است. رستمی افزود: بر این اساس نزدیک به ۹۵ درصد از جوان‌هایی که می‌توانند ازدواج کنند، ازدواج نکرده‌اند که باید به دنبال دلایل و ریشه‌های این جریان باشیم که نمی‌‌تواند صرفا اقتصادی باشد. وی تصریح کرد: به ازای هر ۴.۴ ازدواج به طور میانگین یک طلاق در کشور وجود دارد که ۵۰ درصد آنها در پنج سال اول اتفاق می‌افتد. معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در استانی مانند سیستان و بلوچستان که مشکلات اقتصادی وجود دارد، نسبت ازدواج به طلاق ۱۵ به یک است ولی در تهران تقریبا از هر سه ازدواج، یک طلاق رخ می‌دهد.


از شجاعت امام در حمایت از هنرمندان یاد بگیریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات در بخش دیگری از سخنان خود درباره اهمیت فرهنگ و هنر پس از انقلاب گفت: امام از جنس فکر و اندیشه و حکمت و فقه و به طور کلی علم و فرهنگ بود و طبیعی بود که با حضور ایشان تحولی در این حوزه ها ایجاد شود.وی یادآوری کرد: مرحوم امام به ابزارهای فرهنگی و هنری نیز توجه داشتند، چون متدینین آن زمان وجوه چندان مثبتی برای آنها قائل نبودند و سینما و هر نوع موسیقی را مهلک می‌دانستند.مسجد جامعی درباره تفاوت امام با دیگران تصریح کرد: شجاعت امام در دفاع از هنر و هنرمندان و احترامی که برای ذات هنر قائل بودند، زمینه ساز رشد فرهنگ و هنر شد. همان سال‌های ابتدای انقلاب فیلمی تهیه کردند که برخی از بدترین صحنه‌های فیلم‌های فارسی قبل از انقلاب را بریده و کنار هم چسبانیده و بین همه پخش کرده بودند که بگویند سینما یعنی چه و چه؟! امام در آن شرایط درباره سینما اظهار نظر مثبت کردند و نمونه ای هم ارائه دادند، بعدها درباره سریال پاییز صحرا گفتند "آموزنده است و پخش آن اشکالی ندارد."


تصمیم یک اقتصاددان به سکوت تا پایان سال

در آستانه پنجاه سالگی، محسن رنانی اقتصاددان و استاد دانشگاه اصفهان در نوشتاری در وب سایت شخصی اش آورده است: امسال دریافتم که «سخنرانی کردن» هم، از یک سو برای من کسوتی و شغلی و شأنی شده است که آثار وجودی مخرب برای خودم دارد، و از سوی دیگر عاملی شده است که زندگی فکری و خانوادگی‌ام را بر‌آشفته است. یک سخنرانی از زمان شروع هماهنگی‌هایش تا به سفر رفتن و اجرای آن و سپس احتمالاً انتشار اخبار یا متن آن، چند روز ذهن و وقت تو را می‌گیرد ـ تازه اگر وقتی منتشر می‌شود آغاز درگیریها و اشتغالات ذهنی نشود. هنوز ارزیابی روشنی از این که سخنرانی‌های من چقدر به ارتقای درک عمومی در مورد اقتصاد و توسعه کشور کمک کرده است ندارم. من البته ماموریت‌ خودم را حضور و تلاش در قلمرو سوم علم تعریف کرده‌ام، یعنی نه برای خط‌شکنی در قلمرو سرحدی علم (قلمرو تولید) وظیفه‌ای برای خود قائلم و نه برای بسط و انتقال نظریه‌های تولید شده در قلمرو سرحدی به قلمرو پیرامون (قلمرو بسط و بازتولید)؛ بلکه سالهاست ماموریت خود را به قلمرو سوم علم اقتصاد (قلمرو مصرف) یعنی کاربردی و ملموس کردن نظریه‌های علم اقتصاد در جامعه‌ ایران تعریف کرده‌ام به‌گونه‌ای که توسط بازیگران معمولی اقتصادی و اجتماعی، از جمله سیاستمداران و تکنوکرات‌ها، و حتی عامه مردم قابل فهم و استفاده باشد. در واقع سطح سوم علم، کارکرد «بصیرت افزایی» عمومی دارد و من مشکل اصلی مدیریت کشورمان را فقدان این سطح از علم هم در جامعه و هم در میان مدیران می بینم، وگرنه دانشگاه های ما پر است از آخرین نظریاتی که توسط نوبلیست‌ها یا دیگر عالمان برجسته علوم تولید شده است. و البته «سخنرانی» یکی از ابزارهای مفید برای بسط علم در این سطح سوم است. بنابراین می‌دانم سخنرانی‌هایم بی‌تاثیر نبوده است اما در مقایسه با «نوشتن»، نمی‌دانم کدام مفیدتر است. در هر صورت، به دلایلی که ذکر شد تصمیم گرفتم از اول ماه رمضان تا پایان سال ۱۳۹۴ هیچ سخنرانی عمومی نداشته باشم. البته در نشست‌های علمی دانشگاهی که جزیی از وظایف حرفه‌ای و دانشگاهی من باشد حضور می‌یابم و اگر لازم باشد سخن می‌گویم اما در مجامع و نشست‌های عمومی که مخاطب عام دارد و معمولا هم خبرش در رسانه‌ها منعکس می‌شود، شرکت نخواهم کرد تا اندکی از هیاهوهای جاری جامعه‌مان فاصله بگیرم و فرصتی باشد برای ارزیابی خویش و ارزیابی مسیر دهساله گذشته خویش و انتخاب مسیری که در نیم فصل آینده زندگی‌ام باید طی کنم. پس فعلا تا پایان سال ۱۳۹۴، خداحافظ سخنرانی. بعدش؟ تا بعد.


انتساب سخنان جعلی به راپرت مرداک

تصویری که امروز در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، بنری را نشان می دهد که در آن به نقل از سخنانی از راپرت مرداک پرداخته که گفته میشود این سخنان جعلی و ساختگی است:

بر روی این بنر به نقل از مرداک نوشته شده

برای نابودی ایران باید در خصوص کلمه مقدسی به نام خانواده هزینه کرد و من قصد دارم موضوع مادر را در دستور کار خود قرار دهم. در ایران مادر خانواده همه چیز را مدیریت میکند و اگر مادر را به لجن بکشیم تمام این جامعه به لجن کشیده خواهد شد.

یکشنبه

واکنش مشاور وزیر به برخورد اخیر با معلمان

سیدعلی مبرباقری مشاور وزیر کشور در روزنامه ایران نوشت: طی این دوسال تشکل‌های مدنی برای نمایش خواسته‌های خویش در سطح خیابان و مراکزی مثل دانشگاه و محوطه مجلس و وزارتخانه‌ها مبادرت کردند. این اجتماعات هر کدام آزمونی برای سنجش میزان پایبندی دولت روحانی به وعده خویش بود بارزترین این تجمعات از سوی صنف معلمان و کارگران به نمایش گذاشته شد. در حالی که برخی از کانون‌های تصمیم گیر به سنت دوران دولت سابق توصیه به مقابله با این تجمعات می‌کردند روحانی در سخنانی مهم اعلام کرد که من نسبت به معلمین حق اعتراض را به رسمیت می‌شناسم، ما حق اعتراض را برای تمام اقشار و اصناف محفوظ دانسته و به رسمیت می‌شناسیم. اینجا بود که روحانی مرز تفاوت خویش با اسلاف خود را به رخ کشید و به راهپیمایی امسال کارگران اشاره کرد و گفت: شما دیدید امسال برای نخستین بار کارگران به خیابان‌ها آمدند و راهپیمایی کردند که این در گذشته سابقه نداشته است. سیاست اعلام شده و اعمال شده روحانی و وزارت کشور او جای تردیدی باقی نمی‌گذارد که رفتارهای تندی که بتازگی با اجتماع معلمان در مقابل مجلس صورت گرفت مورد تأیید دولت نیست بلکه حرکتی انحرافی است. مهار این حرکت‌های انحرافی نیازمند هشیاری فعالان تشکل‌های مدنی و افراد تصمیم گیر است تردید نباید داشت مخالفان سیاست اعتدال و آرامش دولت همچنان مترصد فرصتی هستند تا از این فضای اجتماعات برای اجرای نقشه‌ها و سوداهای سیاسی از جمله امنیتی کردن فضای جامعه بهره بگیرند.


جداشدن مرتضی طلایی از تشکیلات قالیباف

انتخابات جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی برگزار و طی آن اعضای بخش های مختلف مشخص شدند. به گزارش روزنو،بر این اساس؛ ناصر امانی، مهدی ذاکری و نادر نوروزی به عنوان بازرس؛ مصطفی منتظرالمهدی، امین یاوری، مهدی عباسعلی، منوچهر رشادی، مهدی مسکنی، علی دورانی، هادی ذاکری، علی حکمتی پور، محمد رضا خوش کیش، احمد تنگسیری، عابد ملکی، مجید رفیعی، علیرضا شریفی، امیر چیذری، کمیل قبدر لو، یوسف پور آذری، سید مازیار علوی، کمیل درویش، حسین قربانزاده، مرتضی جعفر پور و امیر حسین آل اسحاق به عنوان اعضای شورای مرکزی و مهدی نوروزی، محمد ابویی، قاسم یکله، جعفر کبیری و مویدی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.لازم به ذکر است در انتخابات جمعيت پيشرفت و عدالت ايران اسلامي مرتضی طلایی از سمت دبیرکلی این جمعیت کنار گذاشته شد و شنیده ها از مطرح شدن اسم مظفر و منتظر المهدي براي دبير كلي حکایت دارد.


پیش بینی یک نماینده از سرنوشت برجام در امریکا

نقوی حسینی تصریح کرد: به نظر بنده قطعا "برجام" در آمریکا رد نمی شود چون احتمالا کنگره آن را رد می کند و رئیس جمهور اوباما رأی کنگره را وتو می کند و در نهایت در این کش و قوس در آمریکا تأیید می شود. در ایران هم بالاخره باید بررسی شود و در جمع بندی نهایی اگر با منافع ملی و عدم دخالت در امور کشور و امنیت اماکن نظامی ما حفظ شده باشد تأیید می شود و اگر خلاف اینها باشد رد می شود. سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598، با اشاره به روند بررسی متن "برجام" در ایران و ایالات متحده آمریکا گفت: روند بررسی متن برجام در کشورهای هر دو طرف به این شکل است که در بین کشورهای 5 +1 فقط کنگره آمریکا مدعی بررسی متن برجام می باشد و زمان بررسی متن برجام در کنگره آمریکا 72 روز است که حدودا یک هفته از آن گذشته پس تقریبا 2 ماه فرصت دارند که متن برجام را بررسی کنند، ولی در کشور ما بررسی متن برجام متفاوت است.نقوی حسینی تصریح کرد: به نظر بنده قطعا "برجام" در آمریکا رد نمی شود چون احتمالا کنگره آنرا رد می کند و رئیس جمهور اوباما رای کنگره را وتو می کند و در نهایت در این کش و قوس در آمریکا تایید می شود. در ایران هم بالاخره باید بررسی شود و در جمع بندی نهایی اگر با منافع ملی و عدم دخالت در امور کشور و امنیت اماکن نظامی ما حفظ شده باشد تأایید می شود و اگر خلاف اینها باشد رد می شود.


چه کسی رئیس دانشگاه امام صادق خواهد شد؟

اصلاح اساسنامه دانشگاه امام صادق(ع) در دستور هیأت امنای جدید این دانشگاه قرار گرفت.بعد از تغییرات صورت گرفته در هیات امنای دانشگاه امام صادق(ع) و انتصاب آیت الله آملی لاریجانی به ریاست هیات امنای این دانشگاه، راهبردهای کلان دانشگاه امام صادق(ع) در 12 بند مورد تصویب و ابلاغ شد. بر اساس این راهبردها بررسی و اصلاح اساسنامه دانشگاه امام صادق(ع) در دستور کار هیأت امنا قرار گرفته که احتمال می رود تا پایان مردادماه، اساسنامه جدید این دانشگاه نیز ابلاغ شود.پارس از برخی منابع خبری کسب اطلاع کرد که در جلسه اول هیأت امنای هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) هیچ بحثی در مورد تعیین رییس جدید این دانشگاه، انجام نشده لیکن برخی گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، حجت الاسلام دکتر سعید مهدوی کنی به ریاست این دانشگاه منصوب می شود و احتمالا وی این سمت را تا پایان مرداد 1398، به مدت چهار سال، عهده دار خواهد بود.



آگهی فروش خودرو 5.5 میلیاردی در تهران

یک سایت فروش خودرو به تازگی یک دستگاه خودرو «بوگاتی ویرون» را در تهران آگهی کرده است.
فروشنده در توضیحات خودرو نوشته: بوگاتی ویرون، سریع‌ترین سوپراسپرت دنیا را بصورت گذر موقت در ایران برانید. چهره، امکانات و تکنولوژی ساخت همانند 2015. بدون محدودیت تردد در کشور، قابل تردد در همه‌جا. رنگ سفید - نقره ای کروم خاص با کیت گرند اسپرت. سرویس کامل با ضمانت تامین قطعات و تردد یکسال کامل بدون وقفه. موتور 16.4 قدرتمند. تصاویر مربوط به خودرو در امارات است. تحویل 10 روزه با پیش‌پرداخت 5 درصد با ضمانت ملکی مطمئن؛ ضمانت بازخرید. در پایان این آگهی آمده است: خواهشاً خواهشاً خواهشاً خریدار واقعی تماس بگیرد. اطلاعات فقط جهت خرید. قیمت 5.5 میلیارد!



برخورد با کسانی که با اجساد سلفی می‌گیرند

در پی انتشار عکس‌های سلفی در اتاق تشریح با اجساد، رئیس سازمان پزشکی قانونی از برخورد شدید انضباطی با این دانشجویان خبر داد و گفت: اگر این اتفاق در پزشکی قانونی افتاده باشد با آنها به شدت برخورد می‌شود.به گزارش فارس، احمد شجاعی از برخورد انضباطی با جوانانی که با اجساد سلفی گرفته‌اند خبر داد. وی گفت: اگر این اتفاق در سالن‌های تشریح پزشکی قانونی رخ داده باشد قطعا با این افراد برخورد می‌شود.رئیس سازمان پزشکی قانونی تأکید کرد: این افراد قطعا به کمیته انضباطی معرفی می‌شوند و با آنها برخورد خواهد شد.در چند روز گذشته تعدادی از جوانان در اقدامی غیر اخلاقی و تاسف بار با حضور در اتاق تشریح، با اجساد و یا اعضای بدن اجساد عکس یادگاری و سلفی گرفته‌اند که این امر موجبات ناراحتی عموم مردم را فراهم آورده است.


آمار عجیب و غریب از حساب های بانکی جعلی در کشور

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام جزئیات ارزهای آزادشده پس از مذاکرات، فاز جدید حمایت از تولید توسط بانک‌ها را به عنوان خبر خوش به فعالان اقتصادی اعلام کرد و از شناسایی ۸ میلیون حساب جعلی بانکی خبرداد. ولی الله سیف درباره حساب های جعلی بانک گفت: ۳۰۰ میلیون حساب در نظام بانکی وجود دارد که ۳۸ میلیون آن حساب هایی است که دارای شماره شناسه و کد ملی تطبیق داده نشده است و از این تعداد ۳۰ میلیون حساب راکد و ۸ میلیون حساب فعال است که ارقام آن کوچک می باشد و هنوز شناسایی نشده اند.


مشايي در جوار كارخانه احمدي‌نژاد‌ ديده شد!


شایعه بازداشت اسفندیار رحیم مشایی اولین بار اواخر هفته گذشته منتشر شد. شایعه ای که مي‌گفت مشايي را در ادامه پرونده حمید بقایی، معاون اجرايي احمدي‌نژاد بازداشت كرده اند. طی روزهای گذشته این شایعه در فضای مجازی و مطبوعات بارها تایید و تکذیب شد. تا سرانجام روزنامه قانون، روز گذشته موفق شد به اخبار موثقی در رابطه با فعاليت‌هاي اين روزهاي مشایی دست پیدا کند. ابتدا تصویری از مشایی در رسانه ها منتشر و در ادامه پیگیری‌ها مشخص شد رئيس‌ دفتر احمدي‌نژاد دو روز پیش وارد شهر زادگاهش يعني‌رامسر شده است. وی دیروز در منزل مادری خود حضور داشت كه به دلیل بیماری و کسالت مادر، راهی خانه مادری شده‌ بود تا از او مراقبت و عيادت كند. خانه مادری مشایی در رامسر و در محله قدیمی تولد اواست. اسفنديار رحيم مشايي در خانه ای که طبق آدرس ها در مقابل کتابخانه‌اي و در جوار کارخانه ای به نام چای احمدي‌نژاد است، سکونت دارد. وی در جواب به سوال ما كه چه پاسخي به شايعه بازداشت خود داريد، اعلام ‌مي‌كند الان در سفر هستم و قصد پاسخگویی به سوالات خبرنگاران را ندارم. ولي در ادامه مشایی، شایعات مربوط به بازداشتش را رد کرد و گفت که روز سه شنبه به تهران بازخواهم‌ گشت. شایعات مربوط به خبر بازداشت مشایی دیروز و بعد از خبر باز هم تأیید نشده خروج سعیدلو از کشور قوت گرفته بود. سایت بهاران که نزدیک به اعضای دولت بهار محسوب می شود نخستین بار با انتشار تصویری از مشایی این خبررا رد کرد و حال باید منتظر بود که بعد از بازگشت مشایی به تهران اتفاقات به کدام سمت خواهند رفت.


پشت‌پرده سفر طریف به کشورهای عربی منطقه

ظریف برای شکستن جریان سازی‌های ضد ایرانی عربستان عازم منطقه شده. حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه در گفت وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره سفر وزیر خارجه کشورمان به سه کشور عربی منطقه، دو هفته پس از امضای توافق هسته ای، گفت: سفر دوره ای آقای ظریف، وزیر خارجه ایران به کشورهای قطر، کویت و عراق در چهارچوب تحولات اخیر منطقه و توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 قابل تجزیه و تحلیل است؛ از آنجایی که عربستان سعودی پس از توافق هسته ای ایران یک سری جریان سازی هایی را برای تقابل با ایران ایجاد کرد، لذا ایران و وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شکستن این فضا و جلوگیری از تشکیل یک جبهه عربی به رهبری عربستان در مقابل ایران، این سفر را انجام داده است.


اکثریت مجلس در دست ناطق و هاشمی

محمدرضا خباز د رمورد نقش هاشمی در انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان نیز گفت: آفتاب آمد دلیل افتاب، از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بیش از دو سال می گذرد و دوسال قبل وقتی اقای هاشمی و رئیس دولت اصلاحات بیاینه به نفع اقای روحانی دادند زمینه موفقیت روحانی را تضمین کردند. اگر در مجلس اینده لیستی اماده شود و آقای هاشمی و رئیس دولت اصلاحات به عنوان نیروهای فراجناحی و اصلاح طلب یا اینکه هاشمی و رفسنجانی و دونفر از برجستگان اصولگرا همانند لاریجانی و ناطق نوری نیز آن لیست را امضا کنند قطعا اکثریت قریب به اتفاق کرسی ها مجلس را می توانند در اختیار بگیرند.


شکایت احمدی نژاد از معاون اول روحانی

سایت دولت بهار از رسانه‌های نزدیک به رئیس دولت‌های نهم و دهم نوشت: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور شکایت کرده است. این شکایت نامه از سوی عادل حیدری وکیل احمدی نژاد ارائه شده است. سایت دولت بهار دلیل شکایت را " استمرار افتراها و اکاذیب نسبت داده شده از سوی آقای اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم علیه دولتهای نهم و دهم" اعلام کرده است. وکیل دکتر احمدی نژاد در گفت و گو با دولت بهار در این باره گفته است: آقای اسحاق جهانگیری در سال های اخیر با هدف تخریب باورهای مردم و تشویش در اذهان عمومی، اقدام به طرح اتهامات بی اساس علیه دولت قبل کرده که در سطح وسیعی در رسانه های مکتوب و شبکه های مجازی و صوتی و تصویری منتشر شده است.


ناطق و احمدی‌نژاد هم نظر شدند

یکشنبه

شورای نگهبان به یاوه‌گویی‌ تندروها توجه نکند

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا ضمن تأکید مجدد بر حق‌الناس بودن رأی مردم، خاطرنشان کرد: خواسته ما از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی این است که اعتنایی به این یاوه‌گویی‌ها و سخنان بی‌اساس گروه‌ها و جریان‌های بی‌پشتوانه نکنند و تنها خود را موظف به اجرا و پیاده‌ کردن مْرِّ قانون بدانند.


راه اندازی کمپین «فابیوس عذرخواهی کن»

سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه فرانسه به ایران پس از ۱۲ سال سرآغاز مطرح شدن دوباره پرونده ای شد که ۳۲ سال پیش، بیش از ۳۰۰۰ هزار نفر از هموطنان هموفیلی ما را با مصیبت جبران ناپذیری درگیر کرد. بر همین اساس کمپین «فابیوس عذرخواهی کن» تنها فعالیتی تبلیغاتی برای وادار کردن وزیر امور خارجه کشوری نیست که خود را مهد تمدن حقوق بشر می‌داند اما اساسی ترین اصول نزاکت دپیلماتیک را رعایت نکرد و از یک عذر خواهی ساده نیز دریغ کرد.

جمعی از فعالان اجتماعی با راه‌اندازی این کمپین قصد دارند تلاشی هر چند کوچک برای دریافت غرامت قربانیان و عذر خواهی رسمی «لوران فابیوس» برای انجام چنین جنایتی داشته باشند.

در همین راستا با توجه به درگیر بودن بیش از ۳ هزار نفر از هموطنانمان با این بیماری مهلک، از تمام قربانیان این فاجعه انسانی و دغدغه‌مندانی که به نسبت به پایمال شدن این حق انسانی معترض هستند، دعوت می‌شود با امضا و پیوستن به کمپین «فابیوس عذرخواهی کن» حداقلِ مطالبه خود را از دولت فرانسه بعد از گذشت ۳۲ سال از این فاجعه اعلام کنند.


چرا بهترین داور ایران در برترین‌های لیگ جایی نداشت

به نظر می‌رسد دردسرهای بازی جنجالی تبریز برای داور خوب کشورمان تمام ناشدنی است. مراسم بهترین های لیگ برتر ایران دیشب در حالی برگزار شد که فغانی و تیم داوری‌اش جایی در آن نداشتند. پیش از این، از فغانی و کمک‌هایش در کلاس‌های داوری فیلم برداری شده و با آن ها به عنوان داورهای برتر مصاحبه‌ای صورت گرفته بود. اما بعد از ماجراهای تبریز و اعتراضات تبریزی‌ها، تصمیم بر این می‌شود این گروه در بین بهترین های لیگ نباشد. مسئولان برگزار کننده تصمصم می گیرند تا در بخشی جداگانه از داورهای ایرانی جام ملت ها تجلیل به عمل آورند که این اقدام هم با مصاحبه فغانی منتفی شد. فغانی پیش ازاین گفته بود «مسئولین با عوام فریبی، تمام تقصیرها را گردن من انداختند.» همین کافی بود تا کلا نامی از فغانی در بین مدعوین هم نباشد. داوری که همین چند ماه پیش فینال جام ملت های آسیا را سوت زد.


مرگ دانشجوی المپیادی بر اثر مسمومیت دارویی در دانشگاه

یک دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان صبح چهارشنبه (31 تیرماه) در خوابگاه این دانشگاه درگذشت. روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با تایید این خبر، دلیل فوت این دانشجو را مسمومیت دارویی اعلام کرد. غلامرضا اسلامی 24 ساله، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق بوده است. او دارای مدال نقره المپیاد ریاضی دانشجویی کشور در سال 1392 بوده و رشته مهندسی برق و ریاضی را در مقطع کارشناسی گذرانده است. این دانشجو به دلیل شاگرد اول بودن در رشته خود با عنوان دانشجوی استعداد درخشان بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده بود. یکی از دوستان غلامرضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان درباره علائم بیماری این دانشجو گفت: غلامرضا در شامگاه سه‌شنبه تشنج کرد او را به بهداری دانشگاه بردیم و پس از 6 ساعت مرخص و به خوابگاه برگشت. وی با بیان اینکه پزشک بهداری معتقد بود که غلامرضا اسلامی مسمومیت دارویی پیدا کرده است، افزود: پس از مرخصی باز هم حالت تهوع شدید داشت و نزدیک صبح به خواب رفت، سپس در خواب دوباره به او تشنج دست داد که تا رساندن به بیمارستان فوت شد. غلامرضا اسلامی اهل مسجد سلیمان بود.


هاشمی رفسجانی: دولت قبل برای صهیونیست ها نعمت بود

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، مصاحبه ای را منتشر کرده که روز قبل از اعلام توافق هسته ای انجام شده است. در بخشی از این مصاحبه آمده است: دشمنی بعضی از کشورهای غربی با ایران ریشه در تفکرات دینی مردم ایران مخصوصاً پس از انقلاب اسلامی دارد که با تمام اندیشه‌های آنان متفاوت است، از طرفی دیگر ایران در زمان رژیم پهلوی با تمام منابع و امکانات در اختیار غربی‌ها بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی پای آنان از کشور قطع شد، پس دشمنی آنها برقرار بود، نکته مهم در این میان مخصوصاً در پاسخ به سؤال شما که چرا در هشت سال گذشته چنین اوضاعی پیش آمد، جمله معروف یکی از مسئولان اسرائیلی است که سیاست‌های دولت قبل را یکی از نعمت‌های خدادادی برای رژیم جعلی صهیونیست می‌دانست. اگر یادتان باشد، آن روزها اسرائیل به خاطر جنایات زیادش در حق کودکان و زنان فلسطینی، منزوی بود و اغلب غربی‌ها نگاه منفی به عملکرد غاصبان قدس داشتند. اگر برخی سیاست‌ها در دولت قبل نبود، رژیم صهیونیستی در همان انزوای سیاسی دچار مشکل می‌شد اما دامن زدن به هولوکاست فرصتی برای مظلوم‌نمایی آنها بود. از طرف دیگر حامیان اسرائیل نیز دنبال بهانه می‌گشتند و همه‌ اینها دست به دست هم داد تا آن قطعنامه‌ها صادر و تحریم‌های ظالمانه اعمال شود.


اختلاف اصلی با مرعشی دلیل جدایی محمدهاشمی از کارگزاران؛

محمدهاشمی عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران به روزنامه اعتماد گفت:درباره جزییات فرآیند خروج‌تان از حزب کارگزاران هم توضیح دهید. به هر حال شما رییس شورای سیاستگذاری این حزب بودید اما تنها با بیان توضیحات کلی از حزب کنار رفتید. چرا؟در همان حد تاکنون توضیح داده‌ام. بالاخره من در محاسبات رفتاری و شخصی‌ام به مواردی در زندگی شخصی اعتقاد دارم و تحلیل‌هایی دارم و تصمیم می‌گیرم.

شما به اضافه شدن افراد به شورای مرکزی اعتراض داشتید؟

نه. من رای دادم. من آن زمان رییس هیات موسس و عضو شورای مرکزی بودم اما زمانی که افزوده شدن برخی آقایان مطرح می‌شد به دلیل اینکه شناخت بایسته را نداشتم یا سکوت یا مخالفت می‌کردم. من رای می‌دادم اما بعدا در میدان عمل به این نتیجه رسیدم که حزب کارگزاران کمی با ریشه‌ها و سابقه‌ای که داشته است فاصله گرفته و عدول کرده و در مسیر دیگری افتاده است. البته من چند بار تذکر دادم و الان هم که خارج از حزب هستم تذکر می‌دهم. گفت‌وگو‌ها و حرف‌های‌شان را دیدم و به دبیرکل و دیگر افراد تذکر داده‌ام. همین الان هم اگر بخواهند اظهارنظر می‌کنم و نظرم را به آنها می‌گویم. من دیدم که اگر درون حزب باشم و بخواهم درباره مسائل اظهارنظر کنم ممکن است در حزب تشنج ایجاد شود. من برای عقاید آنها و آنها برای عقاید من احترام قایل هستند. ممکن است برخی امر و نهی‌ها و اظهارنظر‌ها خوشایند افراد نباشد.

نشانه‌های عدولی که اشاره کردید را بگویید؟

اظهارنظری توسط یکی از بزرگان حزب انجام شد که اعلام کرد حزب کارگزاران حزبی است لیبرال دموکرات مسلمان. ما در جامعه اسلامی هستیم و این واژه‌ها با هم نمی‌خواند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۳
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل