بازدید 24326

جزئیات تجمع پزشکان مقابل نظام پزشکی

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در مورد تجمع امروز پزشکان مقابل سازمان توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۵۲۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 27 July 2015
مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در مورد تجمع امروز پزشکان مقابل سازمان توضیحاتی ارائه کرد.

رضا لاری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تجمع امروز پزشکان در مقابل سازمان نظام پزشکی گفت: برخی پزشکان امروز به دلیل ناراحتی‌های پیش آمده در این حرفه و قتل دکتر پیرزاده به سازمان نظام پزشکی مراجعه کرده و درخواست تضامین حرفه‌ای لازم برای کار را داشته باشند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ، فضای نامناسب رسانه‌ای و برخی از مشکلاتی که در یک سال جامعه پزشکی با آن درگیر بوده است را از دیگر دلایل اعتراض امروز پزشکان عنوان کرد و افزود: توقع پزشکان رسیدگی به مسائل و مشکلات‌شان بود.

وی با بیان اینکه رییس سازمان نظام پزشکی نیز در جمع پزشکان معترض حاضر شد، اظهار کرد: دکتر زالی در جمع پزشکان توضیحاتی درباره سفر به استان اردبیل پس از قتل دکتر پیرزاده برای پیگیری پرونده و ملاقات با مقامات امنیتی استان ارائه کرد.

لاری‌پور ادامه داد:‌ رییس سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به خوشنامی و تلاش‌های دکترپیرزاده، عنوان کرد که موضوع فوق از سوی مقامات قضایی و دادستانی استان اردبیل با دقت لازم پیگیری می‌شود.

مشاور رییس سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: پزشکان حاضر در این تجمع نیز درخواست‌های خود را مطرح کرده و بیان داشتند که رفتار رسانه‌ها و صداوسیما نسبت به پزشکان نامناسب بوده و شان پزشکان رعایت نمی‌شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: پزشکان گفتند که اگر بخش کوچکی از جامعه پزشکی تخلفی مرتکب می‌شود، نباید این موضوع به جامعه بزرگ پزشکی تعمیم داده شود که موجب تحت تاثیر قرار دادن روابط بیمار و پزشک شود چراکه ‌آسیب و خدشه به رابطه پزشک و بیمار، آسیب‌های جبران ناپذیر دیگری را به همراه خواهد داشت.

لاری‌پور افزود: در نهایت پزشکان تصمیم گرفتند نامه‌ای را خطاب به بالاترین مقامات کشور نوشته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند. در پایان نیز دکتر زالی ضمن تاکید براینکه قتل دکتر پیرزاده به رابطه حرفه‌ای پزشک و بیمار ارتباطی نداشته است، از جامعه پزشکی درخواست کرد که برخی از رفتارهایی که موجب برداشت‌های نامناسب درجامعه می‌شود را مورد دقت قرار دهند.

مشاور رییس سازمان نظام پزشکی در پایان ضمن دعوت جامعه پزشکی به‌ آرامش گفت:از جامعه پزشکی تقاضا می‌شود که برخی رفتارهایی که دلخوری ایجاد می‌کند را انجام ندهند. شاید مسئله قتل دکتر پیرزاده مربوط به رابطه پزشک و بیمار نباشد و به نارضایتی اخیر جامعه نسبت به پزشکان صورت گرفته باشد. دستگیری یکی از پزشکان خانم در بیمارستان ممسنی استان فارس نیز نگرانی‌های ایجاد کرده بود که باید تاکید کرد افرادی که در خط مقدم خدمت در مناطق محروم هستند، تلاش زیادی می‌کنند و اگر خدای نکرده نارضایتی ایجاد شود، حس خوب متقابل بین پزشک و بیمار و خدمات پزشکان خدشه‌دار می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر