بازدید 9386

سرقت اینترنتی نتیجه اعتماد به همکار

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که از حساب شهروند همدانی اینترنتی سرقت می کرد، خبر داد.
کد خبر: ۵۲۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰ 28 July 2015
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که از حساب شهروند همدانی اینترنتی سرقت می کرد، خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان همدان، سرهنگ اکبر امینی افزود: با مراجعه و ارائه شکوائیه شهروند همدانی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد از حساب بانکی شهروند همدانی طی چندین مرحله به صورت اینترنتی خرید انجام شده است.

این مقام انتظامی افزود: با انجام اقدامات فنی و با بکار گیری روش های پلیسی، فردی که با برخورداری از دانش بالای رایانه ای قصد پاک کردن رد پای خود را داشت، شناسایی و در عملیات غافلگیرانه ای دستگیر شد.

سرهنگ امینی گفت: متهم ابتدا عمل مجرمانه خود را انکار می کرد ولی پس از مواجهه با مستندات انکارناپذیر رایانه ای به بزه انتسابی اقرار کرد.

وی اضافه کرد: متهم در بازجویی های فنی به عمل آمده بیان کرد، همکارش به دلیل اعتمادی که به وی داشته برای انجام امورات بانکی اطلاعات حساب خود را در اختیار وی قرار داده است.

رئیس پلیس فتا همدان توصیه کرد: دارندگان کارت عابر بانک پس از لو رفتن رمز عبور ، نسبت به تغییر رمز اقدام کنند.

وی تاکید کرد: همچنین شهرندان اطلاعات حساب بانکی خود را به عنوان یک سند محرمانه محسوب و در اختیار افراد دیگر قرار ندهند و در صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را با شماره تلفن 0812182675 در میان بگذارند.

بیش از 20 پرونده تخلف مربوط به فضای مجازی در سه ماه امسال مختومه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل