بازدید 2557

پارلمان ترکيه روز چهارشنبه نشست اضطراري تشکيل مي دهد

عصمت یلماز رئیس پارلمان ترکیه با چهار حزب عمده سیاسی این کشور تماس گرفت و از آنان برای شرکت در نشست روز چهارشنبه دعوت کرد.
کد خبر: ۵۲۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۰ 28 July 2015
پارلمان ترکیه پس از درخواست حزب جمهوری خواه خلق برای بحث درباره عملیات نظامی علیه شورشیان کرد و داعش روز چهارشنبه نشست اضطراری تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از آنکارا، عصمت یلماز رئیس پارلمان ترکیه با چهار حزب عمده سیاسی این کشور تماس گرفت و از آنان برای شرکت در نشست روز چهارشنبه دعوت کرد.

ترکیه اخیرا حملات هوایی علیه داعش و حزب پ ک ک انجام داده است. آمریکا، اتحادیه اروپا و ترکیه گروه پ ک ک را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده اند.

جنگنده های ترکیه جمعه شب و ساعات اولیه روز شنبه مقرهای گروه پ ک ک را در شمال عراق برای اولین بار طی دو سال و نیم گذشته بمباران کردند.

احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز اعلام کرد پلیس این کشور 590 نفر از جمله 37 خارجی مظنون به ارتباط با گروههای تروریستی در ترکیه بازداشت کرده است.

به گفته داوود اوغلو 302 نفر روز جمعه و 288 نفر دیگر نیز روز شنبه بازداشت شده اند.

حملات هوایی جنگنده های ترکیه به دنبال حمله انتحاری بیستم ژوئیه در استان شانلی اورفا در جنوب شرق این کشور صورت گرفته است که در آن 32 نفر کشته شدند. مقامات ترکیه داعش را مسئول این حمله معرفی کرده اند.

به دنبال این انفجار نیز چهار افسر پلیس ترکیه در حملات مختلف کشته شدند که گروه پ ک ک مسئولیت دست کم قتل یکی از این افسران پلیس را به عهده گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر