بازدید 48825
مدیری و عطاران و یک فصل دیگر در راه است؛

اتفاق مهمی که رامبد جوان با «خندوانه» در تلویزیون رقم زد

اتفاق اصلی که رامبد جوان رقم زد، از همه محورهای ذکر شده پراهمیت‌تر بود و آن هم تولید برنامه برای گسترش نشاط عمومی در یکی از شبکه‌های فرعی تلویزیون و رساندن این برنامه به کارکرد حداکثری اش بود؛ واقعه‌ای که نشان می‌دهد، همچنان می‌توان از ظرفیت کنونی تلویزیونی بهره‌برداری کارآمدتری کرد...
کد خبر: ۵۲۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 28 July 2015
اتفاق مهمی که رامبد جوان با «خندوانه» در تلویزیون رقم زد
برنامه «خندوانه» که در ابتدا جدی گرفته نمی‌شد، این روزها آنچنان از اهمیت بالا و سطح توجه عمومی وسیعی برخوردار شده که بسیاری از چهره‌های مطرح، اشتیاق حضور در این برنامه را دارند و مدیران رسانه ملی نیز سرمایه گذای بلندمدت ‌ روی این برنامه را در دستور کار قرار داده‌اند؛ اتفاقی که رامبد جوان رقم زد و نشان داد، می‌توان حتی در شبکه‌های غیراصلی تلویزیون نیز تأثیرگذار شد و نشاط عمومی را تقویت کرد.

به گزارش «تابناک»، «ایده اجرای برنامه خندوانه یک بار در سال ۸۳ توسط رامبد جوان به شبکه ۲ سیما داده شده بود، ولی بخاطر تأمین نشدن بودجه و مسائل اینچنینی ساخت آن به تعویق افتاد. از دو هزار مقاله‌ای که دربارهٔ خندیدن و خنده در جهان تألیف و نوشته شده بود تقریباً ۹۰۰ مورد استخراج و بن مایه علمی برنامه خندوانه شد و بارزترین بخش این مقالات، توجه به اثرات حیرت انگیز خنده در انسان‌ها بود‌»؛ این بن‌مایه برنامه‌ای است که بیشترین اقبال را در میان تولیدات تلویزیونی به خود جلب کرده است.

رامبد جوان که پیش از این نیز در تلویزیون تجربه‌های متفاوتی ‌داشته و از اکثر این تجربیات سربلند بیرون آمده بود، این تاک شو را در ابتدا با ایده‌های محدود آغاز کرد؛ اما به مرور و با گسترش وسعت مخاطبانش، بر دامنه تنوع این برنامه افزود، به گونه‌ای که اکنون برخی کاراکترهای این برنامه نظیر «جناب خان» جزو جذابیت‌های غیرقابل تفکیک از اصلیت این برنامه شده‌اند و به رشد سریع مخاطبان این برنامه دامن زده‌اند تا این برنامه که در ابتدا جدی گرفته نمی‌شد، اکنون مهم‌ترین برنامه در حال پخش تلویزیون لقب گیرد.

اتفاق مهمی که رامبد جوان با «خندوانه» در تلویزیون رقم زد

جوان در طول تولید این برنامه کوشیده با جلوگیری از حواشی، بر عمر آن بیفزاید و در این زمینه نیز موفق بوده تا جایی که به تازگی تأکید کرد علاوه بر 70 قسمت ‌مانده از فصل دوم ـ که میهمان چهره هایی نظیر مهران مدیری و رضا عطاران خواهد بود ـ تولید فصل سوم این مجموعه نیز قطعیت یافته و در واقع مدیران تلویزیون درصدد حفظ سرمایه تازه رسانه ملی برآمده‌اند و امکان برنامه‌ریزی برای گسترش کیفی بیش از پیش این مجموعه را با تعیین عمر طولانی فراهم ساخته‌اند.

توجه عمومی نسبت به این برنامه در همین مدت به سطحی رسیده که درخواست کنندگان شرکت در جمع تماشاچیان این برنامه از یک میلیون نیز فراتر رفته و در طول این برنامه، مخاطبان از میان متاقضیان گزینش می‌شوند و به همراه رامبد جوان در تعدادی از برنامه‌ها می‌خندند؛ اتفاقی منحصر به فرد که تاکنون در تلویزیون سابقه نداشته ‌و نشان می‌دهد همچنان می‌توان در تلویزیون، حتی با حفظ ‌خط قرمزهای مرسوم، گل کرد.

حالا برنامه‌هایی که بسیاری از چهره‌ها ترجیح می‌دادند مهمانش نشوند، با سیلی از میهمانان ایستاده در صف مواجه شده که می‌خواهند همراه با مردم بخندند و چهره‌ خودمانی‌شان را از طریق این برنامه به نمایش بگذارند؛ اتفاقی که البته به افزایش جذابیت و تنوع این برنامه نیز کمک کرده، هرچند نقدهایی درباره انتخاب برخی از میهمانانش همچنان وجود دارد.

با این حال اتفاق اصلی که رامبد جوان رقم زد، از همه محورهای ذکر شده پراهمیت تر ‌و آن هم تولید برنامه برای گسترش نشاط عمومی در یکی از شبکه‌های فرعی تلویزیون و رساندن این برنامه به کارکرد حداکثری اش بود؛ واقعه‌ای که نشان می‌دهد، می‌توان همچنان از ظرفیت کنونی تلویزیونی بهره برداری کارآمدتری کرد و تنها باید آنتن را به دست چهره های دارای ایده‌های نو و تجربه‌های موفق سپرد.

بریده‌ای از این برنامه جذاب را تماشا کنید.

تعداد بازدید : 132
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۷۴
ستون اصلی برنامه ش جناب خان هستش ، قبلش هم برنامه ش خوب بود ، اما در حد همون شبکه نسیم . اما واقعا با حضور جناب خان ، خیلی به بیننده هاش اضافه شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
ها ما ايطور چيزايي تو خودومن داريم
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
جناب خان:میخوام وام بگیرم پرداخت هم نمیکنم فوق آخرش بهم میگن "ج-خ"خخخخخخخخخخ
خیلی باحاله فقط جناب خان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
جناب خان شخصیت جذاب تلویزون تو ال 94 هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
اونقت باید بگیم ایرج طهماسب هم کار مهمی نکرده چون جذابیت برنامش به عروسکهاشه!
sadeghfafi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
ها کوکا پرچم خوزستان بالان
با تشکر از آقای جوان بخاطر برنامه پر مخاطبشان
توصیه می کنم که رفتارشان با تماشاچیان از سر تکبر نباشد چیزی که بعضی مواقع بصورت دستور دادنهای توام با پرخاش همراه است و یا وقتی بعضی مهمانها در خوردن هندوانه در مقابل چشم آن همه مهمان اکراه دارند جواب ایشان به مهمان برنامه آمیخته با توهین به تماشاچیان است.
البته این موارد می تواند ناشی از خستگی برنامه سازی باشد. ولی بیاد بیاورید که مردم ما از تکبر بیزارند.
مثال بارز آن در مورد آقای محمد علی کشاورز بعد از برخورد نامناسب با مجری یه برنامه بود که از محبوبیت ایشان در مقایسه با آقای مشایخی کمی کم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
نشستن ایشان روی نیمکت ها گاهی شکل دراز کشیدن به خود می گیرد
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
منهم موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
عزیزم شما از جانب خودتان حرف یزنید نه مردم
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
این منفی ها نشون میده همه اومدن برات
واقعا برنامش عالیییییییییییییییییییییییییه.واقعا بعضی وقتا که اصلا حوصله ندارم و اعصابم داغونه ، خندوانه که میبینم اینقدر میخندم که یادم میره ناراحت بودم.واقعا از آقا رامبد و دوستان همکارش متشکرم.
جناب خان عاااليه!
پاسخ ها
صبا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
خواهشن جناب خانش زیاد بشه
ممنون رامبد جان
درود بر جناب خان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
ممنونم کاکا
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
ناشناس نارگیله آبادان برزیله
واقعا برنامه خندوانه عالیه من طرفدترشم و عاشق جناب خان هستم از اقای رامبد جوان میخواهم که برنامه خندوانه سری3و4و5و6و7و8و9و10 هم داشته باشه البته با حضور جناب خان
صدا وسیما چهارتا برنامه درست و حسابی داشته باشه مردم کمتر میرن سراغ شبکه های ماهواره ای...

ولی اگه دقت کنین توی خبر نوشته یک بار سال ۸۳ به خاطر نداشتن بودجه!!!!!! برنامه ساخته نشده
نمیدونم صدا و سیما چطور با مشت خالی میخاد با شبکه های ماهواره ای رقابت کنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
عزیزم مشتشون خالی نیست اولویت هاشون چیزای دیگه ای که ربطی به خوشحالی و انتظارات من و تو نداره
فقط جناب خان
خدا خير و بركت به كساني بدهد كه باعث خوشحالي مردم مي شوند چه هنرمند چه ورزشكار و چه سياست مدار و هر كدام از هموطنان كه باشد
من با دیدن این برنامه از تلویزیون داخلی واقعا لذت می برم و بیینده پرطرفدار این برنامه هستم.. چقدر خوب و ماهرانه دارن موضوعاتی مثل کتاب خواندن، صرفه جویی در مصرف آب، برق و ... رو فرهنگ سازی میکنن... واقعاً دست مریزاد .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
بیننده پرطرفدار این برنامه؟؟ منظورتون بیننده این برنامه پرطرفدار بوده فک کنم!!
اگر جناب خان حذف بشه میبینید چیزی از برنامه باقی نمیمونه و بدونجناب خان برنامه خیلی آبکی و معمولیه.
یا لطیف/ برای این برنامه همین افتخار بس که بدون گناه اعم از: تمسخر، غیبت و یا تهمت و تحقیر دیگران میتوانیم لحظاتی شاد داشته باشیم و تجدید روحیه برای شروع فردایی بهتر و با نشاط تر، برای ما بس است.
درود بر جناب خان
آخش آخش ديگه بيشتر ازاين مالو شلمنده نكنيين ..آره آره .....به اهلام هم گفتوم ببين مو چقده معروف شدوم همه مونو مي خوان جز تو آخش آخش ....خوب گفتوم رامبد ...
من كه ديونه جناب خانم نباشه بهم حال نميده
راسي اعتراف كنم كه اصولا تلويزيون داخلي نمي بينم اما ساعت پخش خندوانه يادم نميره سريع ميوم اينور ....آخه ما همچين چيزاي تو خودوم داروم .....
این برنامه بنظر یک وجه ای از صدقه دادن در راه خدا را نشان می دهد.آوردن نشاط به جامعه و خانواده هاو لبخند بر لبان مردم ولو برای چند دقیقه
به نظر من خیلی هم خنده دار نیست
به برنامه های آقای مهران مدیری نمی رسه اگر بذارن درست کارش رو انجام بده
95 درصد مردم بخاطر جناب خان خندوانه را نگاه میکنن . کارکتری که نقش یک آبادانی را بخوبی در قالب طنز بزرگنمایی و ایفا میکند .

مقدار زیادی هم از موفقیت این کارکتر بخاطر ظرفیت بالای مردم این شهر و عموما" جنوبی هاست .
تصور کنید که این کارکتر با لهجه بعضی شهرهای دیگر صحبت میکرد و خصوصیات منتصب در ذهن مردم ایران به مردم آن شهرها را همانگونه که در مورد آبادانیها بزرگ نمایی میکند بروز میداد.

اتفاقی که در سالهای نزدیک گذشته بعضا" باعث دلخوری و همچنین اعتراض برخی هموطنانمان شد .
احتمالا تا می بینن این برنامه گرفته مجریش رو عوض کنن.
خیلی با برنامه های دیگه که مجریهاش هم دوست دارن زودتر تمام بشه فرق می کنه. واقعا آقای فرشته ببخشید رامبد برای این برنامه انرژی می زاره
به جای این همه اخبار از تمامی شبکه ها اگر چند تا برنامه اینچنینی در شبکه های مختلف گذاشته بشود بعلاوه حضور روانشناسان اجتماعی در تلویزیون و ایجاد برنامه های شاد،افسردگی عمومی با یک هزینه بسیار اندک از جامعه رخت میبندد و اندکی آشتی مردم با تلویزیون رقم خواهد خورد.
آفرين به تابناك بابت گفتن حقيقت
جوانه نارگلیه ... جناب خان نارگیله ...

عاشقشونممممممممممممم
جناب خان 98درصد جذابیت خندوانه است. تمام
نکته این برنامه اینه که تماشاگر برنامه را از خودش می داند. انگار برنامه مال خودش است. کاملا به انسان احساس نزدیکی با افراد و برنامه دست می دهد یک هم کاری دسته جمعی.
برنامه ی نو و جالبیه . فقط گاهی وقتها خنده ها زورکیه ! چه خود رامبد جوان ، چه تماشاچیا ، چه مهمونا .
آدم می ترسه با ادامه ی برنامه به مدت طولانی این تصنع های گاه به گاه همه ی برنامه رو بپوشونه .
من به شخصه از تمام عوامل برنامه خندوانه تشكر ميكنم ، بنده در ابتدا از طريق يكي از شبكه هاي اجتماعي با اين برنامه آشنا شدم و با ديدن جناب خان كلي همراه با خانواده خنديديم و همين مسئله باعث شد تا گيرنده ديجيتال تهيه كنم كه بتوانم شبكه نسيم را داشته باشم و حالا هر شب با خانواده اين برنامه شاد را ميبينيم و لذت ميبريم ، حتي همگي عضو قطره قطره هم شديم ، بازم از همه عوامل و آقاي جوان و جناب خان تشكر ميكنم .
بد نیست .اما یه کم زیادی سمبولیک کار شده .نقطه عطف برنامه حضور جناب خان وبازیگرانی که به برنامه دعوت میشن
از وقتی خندوانه میبینم دیگه غم بیکاری یادم رفته . بخند خندوانه بخند خندوانه بخند خنده داره . واقعا مچکریم رامبد
برنامه خندوانه فقط فرهنگ خندیدن رو جاری نمی کنه بلکه داره در خیلی از موضوعات فرهنگ سازی می کنه که توجه بیشتر عموم رو می طلبه.از فرهنگ صحیح مصرف انرژی تا کتاب خوانی.خیلی ها رو می شناسم که با جذب شدن به این برنامه ماههاست ماهوارشون رو روشن هم نکردند.پس اگر قدری فضا رو باز کنیم میشه...
واقعا متاسفام كه جنين برنامه بي محتوا الگو قرار داده شده است بفرمایید چه نشاطی این برنامه می اورد اموزش رقتارهای غلط و برخوردهای ناردست و خلاصه اینکه واقعا جای تاسف است که سطح اموزشها به این نقطه های منفی رسیده است
با تشکر از رامبوووووووووووووووود! برنامه خوبیه ولی اگرحضور جناب خان در برنامه همیشگی باشد جذابیت برنامه بیشتر می شود قبلا که بدون حضور جناب خان بود یک برنامه معمولی بود اما الان روز بروز و فقط بخاطر همین حضور بر تماشاگران اضافه شده است
تاااک شوووو!!!؟؟ با لحن جناب خان
واقعا یاد سریالهایی که عطاران ساخته بخیر
متهم گریخت خانه بدوش و ...
چند ساله سریال کمدی خوب از تلویزیون ندیدیم...
سیاه نارگیـــــــــله...عقابه نارگیــــــله
دمشـــــــون گرم^_^
اگر آقای رامبد خنده های مصنوعی اش را بذاره کنار خیلی بهتره،متاسفم واسه کارگردان که اینو درک نمیکنه.خنده های مصنوعی الکی که میخواد به زور به بیننده بگه کار ما خیلی طنزه.
برنامه رو با جناب خان دوس داريم لطفا به ايشون مرخصي نديد
نقلىد از بی بی سی است.
جناب خان اصلا خوب نیست. امیدوارم که از سری آینده خندوانه را بدون لوس بازی شاهد باشیم.
البته اگر در بعضی بخش ها تجدید نظر کند خیلی بهتر است:
1 - خنده تصنعی اول برنامه (که خنده خود رامبد از همه تصنعی تر است! در صورتی که با وجود انبوه وقایع خنده آور در طول برنامه نیازی به این کار نیست)
2 - تئاترها با حضور دو یا گاهی سه شخصیت جوان در ابتدای برنامه بسیار بی نمک است و فقط ظاهراً به قصد پر کردن وقت برنامه صورت می گیرد
3 - در انتخاب میهمانان دقت شود که میهمانی انتخاب نشود که بسیاری نسبت به آن جبهه منفی دارند.
سایر قسمت ها واقعاً عالی هستند.
فقط این که کاش به جای بازیگرا ، بیشتر از ورزشکارا و هنرمندا و شاعرا و نویسنده ها و ادامای بازاری و موفق دعوت میکرد...چون تکبری که تو خیلی از بازیگرا هست ، حال ادم بدترو میکنه که البته این تکبر تو ورزشکارای جدید هم هست اما کم هست...
راستش رو بخواید من وقتی جناب خان هست نگاه میکنم اون هم وقتیکه مهمانتون خوزستانی باشه که فکر میکنم خیلی عالیتر میشه.
برای ادم های بی درد خندوانه است ما را که نخند اند ولی پیامکهاش 150تومان برای شرکت کنندگان در مسابقاتش اب میخوره این برنامه مورد حمایت سایت تابناکه چون نظرات منتقدنش را منعکس نمی کنه
ضمن تشکر از رامبد خان جوان و تیم همراه و جناب خان عزیز***جدا ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کردید
برنامه خیلی بانشاطیه امیدوارم حالا حالا ها ادامه داشته باشه.
برنامه خیلی بانشاطیه امیدوارم حالا حالا ها ادامه داشته باشه.
تم موسیقی جنوب و جناب خان ایده نو و باعث گیرایی برنامه شده است.
به نظر من بیشتر خنده ای که تو برنامه میشه ظاهری هستش .نه فقط خانواده ما، خانواده دیگر که پرسیدم همینو میگفتن.فقط جناب خان داره به برنامه حال میده جناب خان نباشه اصلا نگاه نمیکنم.
برنامه عالی هست ممنون
سلام - این برنامه عالیه و خوبیش این هست که همه مسائل جامعه را و مسائل روز را مد نظر دارند و برای همه اقشار جامعه طراحی شده میشه گفت یک برنامه خانوادگی هست . دست مریزاد
برنامه خندوانه خیلی خوب بود تا زمانی که تبلیغاتش برای برخی شرکتها خیلی زیاد شده تا جایی که فقط مونده بود بنشینه روی زمین و روی گوشی روش خرید شارژ رو نشون بده تازه کار به جایی کشیده که تمام طنزپردازهاش هم در بخش کمدین گریزی به این موضوع می زنن و این باعث شده من و خونوادم کمتر این برنامه رو می بینیم.
يکي ديگر از نقاط مثبت اين برنامه فرهنگ سازي مثل خط کشي عابر پياده مصرف آب و برق و بستن کمربند ايمني. وظيفه اي که صدا و سيما کلا فراموش کرده بود و کرده است.
جالبه بدونید گوینده جناب خان آقای محمد بحرانی اهل شهرستان کازرون در استان فارس میباشد
این برنامه با اومدن جناب خان اوج گرفت و گرنه بدون حضور چناب خان مخاطبی نخواهد داشت.
برنامه خندوانه خیلی خوب بود تا زمانی که تبلیغاتش برای برخی شرکتها خیلی زیاد شده تا جایی که فقط مونده بود بنشینه روی زمین و روی گوشی روش خرید شارژ رو نشون بده تازه کار به جایی کشیده که تمام طنزپردازهاش هم در بخش کمدین گریزی به این موضوع می زنن و این باعث شده من و خونوادم کمتر این برنامه رو می بینیم.
سلام. من از طرفتار های خندوانم. هر شب میبینمش. اما نمیدونم چرا تا یه برنامه گل میکنه ساعت پخششو میندازن آخر شب . همون ساعت 9 که قبل ماه رمضون پخش میشد عالی بود. ضمنا رامبد بعضی مواقع سریع عصبی و پرخاشگر میشه که خیلی تو ذوق میزنه.بهتره یه مدت بره مرخصی که بعدش با قدرت هر چه تمام تر بیاد سر کارش.
برید ببینید با 780چقدر پو ل جمع میشه بعدا" گندش در میاد
میدونید چرا همه میگن جناب خان ..جناب خان....چون جناب خان داره با خوندن متن های شاد به همراه موسیقی مردم را شاد میکنه .....و این یعنی اگر شادی را از مردم نگیرید مردم ما هم منطقی هشتند ....به خدا شادی را گرفتن ازمون.....
جناب خان نارگیله
عالیییییه
برنامش عالیه.فقط این اقای جوان چند بار گفته من ترکم.خوب که چی؟نباید تبلیغ قومیت بکنه.برای خیلی ها هم جذابیت نداره که ترکه یا فارسه.ممنون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار