بازدید 3022

ایران مشخص می‌کند بازرسی‌ها کی و کجا باشد

ما اوباما را به سخت ترین بازرسی های ممکن در تاریخ ملزم کرده بودیم
کد خبر: ۵۲۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۰ 29 July 2015
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه «ما اوباما را به سخت ترین بازرسی های ممکن در تاریخ ملزم کرده بودیم» گفت: اما رئیس جمهوری آمریکا بدون توجه به نظر ما بازرسی های برنامه ریزی شده را در نظر گرفت.

به گزارش ایرنا، «ادی رویز» در جلسه روز سه شنبه در نشست مشورتی با وزیران خارجه و انرژی آمریکا درباره توافق هسته ای افزود: اوباما از ابتدا مخالف طرح بازبینی توافقنامه توسط نمایندگان آمریکا بود.

وی ادامه داد: جای تعجب نیست اوباما بدون توجه به نظر نمایندگان مجلس آمریکا، به روسیه، چین و ... اجازه داد به این توافقنامه رای دهند؛ او با با این کار نقش نمایندگان آمریکا را به حاشیه کشیده است.

وی با بیان اینکه توافقنامه دارای اشکالات زیادی است، ادامه داد: از جمله این اشکالات اینکه «طبق این توافقنامه ایران مجبور نخواهد بود

تکنولوژی کلیدی ساخت بمب را از بین ببرد؛ برخلاف سیاست منع اشاعه، اجازه گسترده غنی سازی داده شده است؛ همچنین به ایران اجازه تحقیقات و ساخت در سطح صنعتی پس از رو به اتمام رفتن مدت توافقنامه نیز داده شده است.»

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان افزود: ما اوباما را به سخت ترین بازرسی های ممکن در تاریخ ملزم کرده بودیم اما اوباما بازرسی های برنامه ریزی شده ای در نظر گرفته است که ایران، روسیه و چین این اختیار را خواهند داشت که به بازرسان بگویند کی و کجا امکان بازرسی وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: 24 روز تعیین شده برای بازرسی های «هر لحظه از هر مکان» مدت زمان زیادی است و حتی این نظارت نیز لغو خواهد شد.

پیشرفت های هسته ای ایران ما را شگفت زده کرد


ادی رویز افزود: همانگونه که کاخ سفید می داند، ایران با پیشرفت در همه زمینه های ممکن در فناوری هسته ای، در تاریخ خود ما را متحیر کرده است.

وی با یادآوری اینکه توافقنامه هسته ای سبب برداشته شدن تحریم ها و دسترسی ایران به منابع مالی گسترده خواهد شد، گفت: ایران در آخرین لحظه خواستار برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی و موشک های بالستیک شده است و همزمان با قدرتمند شدن این کشور، ما برای اقدامات متقابل ضعیف تر خواهیم شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار