بازدید 10849
۱

قتل زن جوان در هاله‌ای از ابهام

کد خبر: ۵۲۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹ 29 July 2015
مردی که متهم است همسرش را به‌دلیل اختلافات خانوادگی به قتل رسانده در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

 به گزارش شرق، این پرونده سال ٩٢ تشکیل شد. آن زمان مردی به مأموران خبر داد همسرش به نام ریتا در خانه خفه ‌شده و به قتل رسیده ‌است. این مرد گفت وقتی صبح از خواب بیدار شد جسد همسرش را پیدا کرد.

 این مرد که رامین نام دارد در اولین توضیحاتی که به مأموران داد گفت: «همسرم به واسطه شغلی که داشت بعضی‌ شب‌ها به خانه نمی‌آمد و من هم شرایط او را می‌دانستم. صبح که از خواب بیدار شدم دیدم در ورودی خانه باز است فکر کردم همسرم نیمه‌‌شب به خانه آمده و یادش رفته‌ است در را ببندد اما بعد جسدش را در خانه پیدا کردم و به مأموران خبر دادم».

با حضور مأموران در خانه و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد این زن جوان براساس گفته‌های خانواده‌اش با شوهرش اختلافاتی داشت و ریتا درباره  این اختلافات با آنها صحبت کرده‌ بود بنابراین به دامادشان مشکوک هستند. زمانی که رامین بازداشت شد، در تحقیقات به قتل اعتراف نکرد و گفت با همسرش مشکلی نداشته و آنچه خانواده او گفته‌اند تهمت ‌است.

متهم گفت: «ما چندسالی بود که با هم زندگی می‌کردیم و زندگی خوبی هم داشتیم. تصمیم خودمان بود که فعلا بچه‌دار نشویم و هیچ مشکلی با هم نداشتیم. اختلافات ما مانند سایر زوج‌ها خیلی پیش‌پا‌افتاده بود. من زنم را دوست داشتم و هیچ‌وقت هم به قتل او فکر نکردم».

توضیحات این مرد و رد اتهام از سوی او در حالی بود که پزشکی قانونی به مأموران اعلام کرد ریتا به دلیل فشار بر عناصر حیاتی گردن جانش را از دست داده‌ و مرگ او بر اثر عوارض طبیعی نبوده ‌است. در همین حال رامین نتوانست به مأموران بگوید چرا همسرش در خانه به قتل رسیده و او متوجه نشده ‌است.

 رامین سعی کرد به این سؤال پاسخ دهد اما مأموران توضیحات وی را قانع‌کننده ندانستند. او گفت: «شاید نیمه‌شب کسی وارد خانه شده، همسرم را به قتل رسانده و فرار کرده ‌است من هم چون خواب بودم باخبر نشدم».

شکایت اولیای‌ ‌دم و گفته‌های آنها درباره اینکه دخترشان با رامین اختلاف داشت و همچنین ابهام در ادعاهای رامین باعث شد بازپرس قرار مجرمیت او را صادر کند و در نهایت تحقیقات منجر به صدور کیفرخواست شود.

روز گذشته متهم برای پاسخ به اتهام قتل که از سوی اولیای‌ دم و بازپرس به او وارد شده‌ بود و دفاع از خود به شعبه ١٠ دادگاه کیفری استان تهران برده ‌شد.

بعد از اینکه نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و توضیحات خود را ارائه داد اولیا‌‌ی‌دم دوباره خواسته خود را مبنی‌بر صدور حکم قصاص برای متهم مطرح کردند و گفتند: «ریتا قربانی اختلاف با شوهرش شده ‌است و ما همچنان خواهان مجازات او هستیم». وقتی نوبت به رامین رسید او گفت: «من اتهام را قبول ندارم و زنم را نکشته‌ام. ما مشکل خاصی با هم نداشتیم.

 با توجه به اینکه همسرم زنی بود که شغلی خاص داشت و بعضی شب‌ها در خانه نبود باز هم کاری به‌کارش نداشتم و مسئله‌ای با هم نداشتیم. شب حادثه هم من در خانه بودم. فکر کردم همسرم مثل همیشه صبح زود قصد رفتن به سر کار را داشته و یادش رفته در را ببندد، وقتی به سمت در رفتم متوجه شدم جسد همسرم روی زمین افتاده ‌است و بعد هم به مأموران خبر دادم. من او را نکشتم و از ابتدا  که بازداشت شدم هم توضیح دادم قتل او کار من نیست».هیأت قضات با توجه به دفاعیات متهم و وکیل‌مدافع او برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۱
خب من نفهمیدم چی شد؟
خانم چه شغلی داشته بعضی شبها خونه نمیومده؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان