بازدید 4769
وزیر دفاع آمریکا:

توافق دیپلماتیک بر گزینه نظامی ارجحیت دارد

«اشتون کارتر» تاکید کرد که از نظر دولت باراک اوباما، توافق دیپلماتیک با ایران نسبت به استفاده از گزینه نظامی ارجحیت دارد.
کد خبر: ۵۲۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱ 29 July 2015
«اشتون کارتر» تاکید کرد که از نظر دولت باراک اوباما، توافق دیپلماتیک با ایران نسبت به استفاده از گزینه نظامی ارجحیت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، اشتون کارتر که به همراه وزرای امور خارجه، دارایی و انرژی آمریکا در کمیته امور نظامی مجلس سنا حضور پیدا کرده بود، افزود علیرغم توافق هسته ای با ایران، نیروهای آمریکایی می توانند به منظور برقراری ثبات در خاورمیانه، دفاع از رژیم صهیونیستی و آنچه که مقابله با سلطه ایران بر منطقه خواند، در خاورمیانه حاضر باشند.

وی در عین حال تصریح کرد که اجرای توافق هسته ای به آمریکایی ها از طریق در اختیار داشتن اطلاعات بیشتری درباره برنامه هسته ای ایران و هرگونه انحراف احتمالی نظامی کمک می کند. کارتر در عین حال مدعی شد که توافق هسته ای با ایران یک عامل مهم ریسک و بی ثباتی در منطقه خاورمیانه را از بین می برد. این سومین جلسه‌ای است که مقامات ارشد دولت آمریکا در کنگره حاضر می‌شوند تا نمایندگان و سناتورهای منتقد را برای تایید توافق با ایران قانع کنند.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز ۲۳ تیر در وین اتریش به توافقی تاریخی برای حل و فصل نهایی موضوع هسته ای ایران دست یافتند.

براساس قانونی که نمایندگان کنگره پیش از توافق هسته ای تصویب کردند، کنگره ۶۰ روز فرصت دارند تا توافق هسته ای با ایران را بررسی و تایید یا رد کنند؛ با این حال باراک اوباما می گوید در صورتی که نمایندگان توافق هسته ای را رد کنند، این موضوع را وتو خواهد کرد.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل