بازدید 5663
۶

تبانی برخی پزشکان و داروخانه‌ها در تجویز دارو

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، اظهارداشت: تبانی برخی پزشکان و داروخانه ها در تجویز بی مورد دارو برای بیماران تخلف محسوب و باعث ایجاد هزینه های اضافی برای بیمه ها می شود.
کد خبر: ۵۲۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 30 July 2015
مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، اظهارداشت: تبانی برخی پزشکان و داروخانه ها در تجویز بی مورد دارو برای بیماران تخلف محسوب و باعث ایجاد هزینه های اضافی برای بیمه ها می شود.

به گزارش مهر، دکتر مهدی پیرصالحی، گفت: این مسئله از مصادیق فساد، تخلف عمده، سوء استفاده از امکانات بیمه ها و سیستم های درمانی دولت است، البته این موضوع به صورت گسترده  اتفاق نمی افتد اما متاسفانه مواردی  از این قبیل وجود دارد و این ارتباطات شکل می گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: حجم خدمات گیرندگان بسیار زیاد است و سیستم بیمه نیز از لحاظ پرسنلی و نظارتی محدودیت دارد.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، گفت: البته سازمان های بیمه گر در این زمینه بی تفاوت نیستند اما نظارت شبانه روزی به دلیل محدودیت امکانات امکان پذیر نیست.

وی افزود: سازمان غذا و دارو اصل را بر اعتماد گذاشته است اما برخی افراد از این اعتماد سوء استفاده می کنند که قطعاً چنانچه مستنداتی وجود داشته باشد هم بیمه و هم سیستم های نظارتی دیگر به شدت با آن برخورد می کنند.

پیرصالحی ادامه داد: در برخی موارد مشاهده می شود که پزشکان برای منافع مشترک حتی  بیمار نیاز به دارو نداشته و نسخه می نویسند و  گه گاهی از دفترچه بیمار سو استفاده می شود به طوریکه خود بیمار  نیز از این مسئله اطلاعی ندارد. برای نمونه عکس برداری صورت نگرفته یا دارویی تحویل داده نشده  اما برای بیمه سند ارائه می شود.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در پایان با بیان اینکه در برخی مراکز درمانی این مورد برای داروهای گران قیمت زیاد اتفاق می افتد، تصریح کرد: به همین منظور سازمان های بیمه گر یک برنامه نظارتی جامع را با هدف جلوگیری از اینگونه موارد در دست اجرا دارد، همچنین سیستم ردیابی و رهگیری (track and trace) که به صورت پورتال سازمان غذا و دارو در نظر گرفته شده  که به شکل گسترده ای از این مسئله جلوگیری می کند و امکان ردیابی دارو را می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۶
به صورت گسترده اتفاق نمی افتد؟!! تنها چیزی که هست اینه که این مشکل تازه داره بیان میشه در صورتی که این مساله از خیلی وقته وجود داشته و داره به شدت گسترده میشه.
تباني با مراكز راديولوزي وازمايشگاه ها كه هزينه كمر شكني بر دولت وبيمه ها وترد مي كند را فراموش كرده ايد
پزشكي عمومي است در شهر ما گرگان كه با يك دارو خانه اي خاص كار مي كنه كه از مطبش تا آن داروخانه مورد نظر كلي فاصله و همچنين در اين بين نزديك 15 داروخانه هست ولي اين آقا با اينكه يك پزشك عمومي هست و نسخه اي كه تجويز مي كنه چيزخاصي نيست به بيمار نشاني آن داروخانه را با يك كاغذي (معرفي نامه )مي دهد !! من خانمم را براي دردكمركه يك بيماري شناخته شده و فراگيريست و داروهايش هم درتمام داروخانه ها موجود مي باشد را نزد ايشان بردم و او هم بانوشتن شمار زيادي آمپول كه خانمش هم كار تزريقات مطب شوهرش راانجام ميده كار مي كنه به همان دارو خانه معرفي كرد هنگاميكه به دكتر گفتم داروخانه زيادي همين اطرافه چرا بايد اينهمه راه تا آنجا بروم ايشان در پاسخ گفت كه اين داروخانه ها داروي عوضي مي دهند و من به ايشان گفتم كه داروهارا هنگاميكه گرفتم به شما نشان ميدم كه ديگر چيزي نگفت!!! يعني با اينكار اين دكتر هم براي خانمش يك درآمدي با نوشتن آمپولهاي زياد بدست مي آورد و هم از پورسانتي كه بابت معرفي بيماران به آن داروخانه خاص كلي پول مي گيرد !!!!!!!!! وخانم من هنگاميكه اين را متوجه شد گفت نيازي نيست كه نسخه اين دكتر را بگيريم .
بیشتر در دارو های پوست و تقویتی خارجی این کار صورت می گیره
من به نمایندگی از همکارانم کتمان نمیکنم که این مشکل وجود ندارد ولی همین مقدار کم تخلف که وجود دارد بخشی ا زآن بدلیل رفتار بیمه ها در کسورات بیمورد و سختگیرانه همچنین تاخیر در پرداختهاست.
اره من به کرات این کار ا از پزشکان عزیز دیدم.به من میگن دارو را از فلانجا بگیر منم میرم از یکجای دیگه میخرم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار