بازدید 20071

حکم اعدام 3 متجاوز در کرج اجرا شد

کد خبر: ۵۲۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 30 July 2015
سه مرد جوان که در پوشش مسافربر، زنی را در کرج ربوده و پس از سرقت اموالش او را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، سحرگاه دیروز در ملاعام در کرج اعدام شدند.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده روزهای پایانی پاییز سال 91 با شکایت زن جوانی به اتهام ربوده شدن و آزار و اذیت توسط سه مرد جوان به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

شاکی در اظهاراتش گفت: شب حادثه بیمار بودم و برای گرفتن داروهایم راهی داروخانه شدم. در خیابان منتظر تاکسی بودم تا این که پس از 30 دقیقه یک خودروی پژو مقابلم توقف کرد که دو مرد در صندلی عقب نشسته بودند. من هم اعتمادکردم و سوار شدم. پس از طی مسافتی راننده تغییر مسیر داد.

وی ادامه داد: به رفتار راننده اعتراض کردم، اما توجهی نکرد. بشدت ترسیده بودم. با التماس از مرد جوان خواستم خودرو را متوقف کند اما دو مرد دیگر که گمان می کردم مسافر هستند، با چاقو تهدیدم کردند. راننده با عبور از جاده ساوجبلاغ به سمت بیابان های این شهر تغییر مسیر داد و با توقف در بیابان، سه نفری مرا از خودرو پیاده کردند.

شاکی خاطرنشان کرد: آنها بشدت کتکم زدند و مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند. بعد مقداری پول، گوشی تلفن همراه و چند قطعه طلا را که همراهم بود، سرقت کردند. مردان شیطان صفت پیکر نیمه جانم را داخل خودرو انداختند و پس از طی مسافتی کنار جاده رها کردند. یک راننده عبوری مرا به مرکز درمانی رساند و موضوع را به خانواده ام اطلاع داد. چند بار خواستم خودکشی کنم و به این زندگی پایان دهم که خانواده ام متوجه شده و مرا نجات دادند. فقط چند شماره از پلاک خودروی متهمان را توانستم به خاطر بسپارم.

آغاز تحقیقات

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، کارآگاهان سه شماره به دست آمده از خودروی مردان آزارگر همراه تصاویر چهره نگاری آنها را در اختیار گشت های انتظامی قرار دادند و ماموران در قالب چند گروه، جستجو برای متوقف کردن خودروی مورد نظر و دستگیری متهمان را آغاز کردند. در این مرحله ماموران با توجه به شماره پلاک مورد نظر صدها خودرو را بررسی و با گذشت 20 روز از وقوع این حادثه هولناک، خودروی مورد نظر را در یکی از محله های جنوبی شهر کرج، شناسایی و راننده را نیز دستگیر و به اداره پلیس آگاهی منتقل کردند.

اعتراف به آزار زن جوان


در ادامه وقتی زن جوان، متهم را از میان ده متهم دیگر شناسایی کرد، او بناچار اعتراف کرد این زن را همراه دو پسر جوان، با انگیزه سرقت ربوده و در بیابان مورد آزار و اذیت قرار داده اند. با اعتراف تکان دهنده متهم از شب سیاه، دو جوان که با هم پسرخاله بودند نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و دستگیر شدند.

متهمان پس از اعتراف به جرم خود روانه زندان شدند. پرونده آنها نیز برای محاکمه و صدور رای به شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی رنجبر فرستاده شد. متهمان به نام های محسن، امید و جلیل دوم شهریور سال گذشته محاکمه و به اعدام در ملأعام محکوم شدند.

این حکم مدتی بعد به تائید قضات شعبه 24 دیوان عالی کشور رسید و برای اجرا به واحد اجرای احکام دادگستری استان البرز ارسال شد. با گذشت بیش از سه سال از وقوع این حادثه تلخ، سه مرد آزارگر سحرگاه دیروز از زندان برای اجرای حکم به منطقه 45 متری گلشهر کرج منتقل و مقابل دیدگان مردم به دار مجازات آویخته شدند و پرونده زندگی آنها برای همیشه بسته شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج در حاشیه مراسم اعدام این سه آزارگر به خبرنگار جام جم گفت: این سه متجاوز، زن بی دفاع و بی گناهی را قربانی امیال پلید خود کرده بودند. در این پرونده ماموران انتظامی در مدت 20 روز عملیات شبانه روزی این سه مجرم را دستگیر کردند و در ادامه قوه قضاییه نیز قاطعانه با این متهمان برخورد و حکم اعدام آنها در ملأعام را صادر کردکه این حکم امروز مقابل دیدگان مردم به مرحله اجرا درآمد.

هشدار به مجرمان

سرهنگ سیدحسین سیدحقیقی خاطرنشان کرد: افرادی که سودای چنین جرایم شیطانی را در سر می پرورانند، آگاه باشند و بدانند که پلیس و قوه قضاییه قاطعانه با آنها برخورد می کند و سزای مجازات این گونه افراد مانند سه زندانی فوق، اعدام است. پس از ارتکاب چنین جرایمی دست بردارند. همچنین از خانواده ها می خواهیم نظارت بیشتری بر رفت و آمد فرزندان و نیز ارتباط آنها با همسالان خود داشته باشند تا فرزندانشان مرتکب چنین اشتباهاتی نشوند و هنجارشکنی نکنند.

از پرتاب سنگ تا درخواست حلالیت


پلیس از شب قبل از اجرای حکم، از طریق نصب پلاکارد در حوالی محل اجرای حکم و از طریق گشت های محلی پلیس، مردم را در جریان این حکم قرار داده بود.

مردم از ساعت 4 بامداد با توجه به اطلاع رسانی پلیس و قوه قضاییه از محله های دور و نزدیک خود را به محل اجرای حکم رسانده بودند.

ساعت 4 و 45 دقیقه با افزایش جمعیت چند نفر قصد برهم زدن نظم محوطه اجرا را داشتند که ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با شلیک تیر هوایی نظم محل مورد نظر را دوباره به حالت عادی بازگرداندند.

با افزایش جمعیت، مسئولان قضایی نیز برای اجرای حکم وارد محوطه اجرا در زمین خاکی شدند.

ساعت 5 و 10 دقیقه را نشان می داد که تعدادی از حاضران با پرتاب سنگ قصد داشتند از اجرای حکم جلوگیری کنند.

حکم مجازات سه جوان اعدامی قرائت شد و ساعت 6 و 10 دقیقه، سه اعدامی، وارد محوطه اجرای حکم شدند. با ورود محکومان مردم خواستار اجرای حکم شدند.

جلیل، یکی از اعدامیان با فریاد از شاکی خواست که او را حلال کند.

ساعت 6 و 18 صبح حکم اجرا شد و مردم از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به خاطر برخورد با متجاوزان تشکر کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۹۸
انتشار یافته: ۳۳
باید اعدام بشن
الآن باز یه عده نظر میذارن باید فرهنگ سازی بشه!
اعدام هم بخشی از پروسه فرهنگ سازیه +
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
اينهايي كه منفي دادن اينگونه برداشت مي شود كه آرزو دارند چنين بلااييي سر خودشان بيايد.
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
باید فرهنگ سازی بشه!
ان شالله با همه این مدل برخورد شود والله زن و بچه هامون آسایش ندارند تا سر نونوا نمیتونن برن
زنده باد
به نضر من عدا را حل کافی نیست با ید روی فر هنک مردم کارشود
پاسخ ها
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
چقدر معصوم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
شما فعلا رو املات کار کن، کاری به فرهنگ نداشته باش، آره عموجون!
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
نظرتو یه بارم بخون ببین خودتم فهمیدی چی گفتی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
اگر اسمت معصومه بود باز هم همین نظرو داشتی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
معصوم جون حرفت درسته ولی داغتو نبینم خواهشا موقع تایپ کردن عینکتو بزن. مرسی
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
باشه باشه بهش می گم
کار ندارم فرهنگ خرابه جوونا بیکارن یا هر کوفت دیگه ولی سزای متجاوز مرگه .
ما همیشه روی مسئله رو لاپوشانی می کنیم ، و درسته که یک نفر مورد هتک حرمت قرار گرفته ، ولی عواملی که این سه جوان نگون بخت و به این کار وا داشته را همیشه می پوشانیم ، باید مجرم مورد بازخواست و محاکمه قرار بگیرد ولی تا مساله بصورت ریشه ای حل نشه ، ما شاهد اعدام های متعدد در این جامعه عصبی خواهیم بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
کسی که عصبیه میره خودش رو میکشه تجاوز نمی کنه. در کشورهای در حال توسعه اکثر مردم مشکل روحی دارند این شد دلیل برای هتک حرمت؟! آدمی که ذاتش خراب باشه به هر بهانه ای هرغلطی میکنه بیخودی دنبال دلیل نگردید.
به نظر من اعدام با روش تیرباران یا گردن زدن با شمشیر تأثیر بیشتری می تواند داشته باشد.
لطفا تصاویر مربوطه را هم ضمیمه کنید.
نه به اعدام
پوشش بد هم هوس انگیزه وکسی که این طور باشه قطعا خودش هم مقصره.این هم تبعات گوش ندادن به حرف اسلام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
آدم مریض کلا جنس مخالف رو با هر پوششی هوس انگیز می بینه برای همین وجودش در جامعه خطرناکه.
سه نفر اعدام..به خاطر چی...
بابا بسه.چقد اعدام...
میفرستادیشون چهل سال زندان..نه اعدام
اگه به جاي اون خانم مادر يا خواهر خودت بود بازم ميگفتي فرهنگ سازي بايد بشه
اموزش -رفاه- امکانات اموزشی و فرهنگی کم هزینه واشتغال هزینه کرداز بیت المال برای جوانان راه حل است
باید فرهنگ سازی بشه. این جوری هم خوبه.
چرا باید بعد از سه سال به مجازات برسن؟
بهتر این بود که 3 محکوم را گردن میزدند تا با طناب عدام شوند
ان شا الله قوه قضاييه هم با مفسدان اقتصادي هم بشدت برخوردكنه
فقط تجاوز به یک زن بوده یا جرایم دیگری هم داشتند . چون باید طرف خیلی اتهامات مختلف داشته باشه تا مفسد فی الارض شناخته بشه و در ملا عام اعدام بشه . احتمالا پرونده اینها قطورتر از این باشه . بهر حال خدا رحمتشون کنه مخصوصا اونکه حلالیت میطلبیده . حتما اون لحظات آخر اصلاح شده و توبه کرده .
به نظر من بایستی پیش از انجام کارهایی نظیر اعدام و شلاق بایستی اینگونه افراد شناسایی بشوند و سریعاً به مناطق دور دست تبعید شوند. اعدام زشت ترین صورت ممکن هست. اما بعضی اوقات تنها چاره هست
گشت های نیروی انتظامی وکنترل مناطق حومه شهر باید در دستور کار جدی مسئولان این نیرو لحاظ شود.
در این که کارنادرستی کردن شکی وجود نداره و باید مجازات میشدند..ولی فرهنگ سازی باید از طریق آگاه سازی جامعه و بهبود فضای اقتصادی و ازدواج آسان بعلاوه تقبیح فرهنگ برهنگی که متاسفانه دامن خیلی از زنان جامعه رو آلوده کرده صورت بگیره..
خدارو شکر. ممنون از قوه قضاییه
با اعدام این جوانان نگونبخت و متجاوز قطعا امنیت در جامعه ما صد چندان خواهد شد دست قوه قضاییه درد نکند
بجای اعدام کردن سعی کنید نیازهای جوانان را برطرف کنید تا جرم کمتر بشه . چراکه این همه اعدام تاکنون نتیجه ای نداشته و جرم ها بیشتر هم شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل