بازدید 4204

نتانياهو از کري به علت سفر نکردن به سرزمین‌های اشغالی انتقاد کرد

کری قصد دارد به مصر، قطر و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کند، اما در این رژیم صهیونیستی که تا همین اواخر نزدیک ترین متحد آمریکا در خاورمیانه محسوب می شد- توقفی نخواهد داشت.
کد خبر: ۵۲۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 30 July 2015
جوئیش پرس نوشت نتانیاهو از تصمیم وزیر امور خارجه آمریکا برای سفر نکردن به تل آویو در جریان سفرش به منطقه برای قبولاندن توافق هسته ای ایران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش جوئیش پرس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مطلع شد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد برای قبولاندن توافق هسته ای ایران به خاورمیانه(غرب آسیا) سفر کند، اما به اسرائیل نمی آید.

کری قصد دارد به مصر، قطر و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کند، اما در این رژیم صهیونیستی که تا همین اواخر نزدیک ترین متحد آمریکا در خاورمیانه محسوب می شد- توقفی نخواهد داشت.

نخست وزیر اسرائیل در واکنش به این موضوع گفت: «واقعا کری هیچ دلیلی برای آمدن به اینجا ندارد».

البته باید خاطر نشان کرد کری و تیمش در داخل نیز با فشارهای بسیاری درباره توافق هسته ای با ایران مواجه اند.

روز چهارشنبه و در جلسه استماع کمیته خدمات نظامی سنا درباره توافق ایران، تام کاتن سناتور جمهوری خواه از ایالت آرکانزاس از کری و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا درباره به اصطلاح «توافق های جانبی» میان ایران و آژانس بین المللی انزژی اتمی سازمان ملل سوال کرد. آژانس مسئول بازرسی سایت های هسته ای ایران است.

کاتن، در این خصوص که چرا محتوای توافق های جانبی برای مردم آمریکا منتشر نشده است در حالی که ایرانی ها از محتویات این توافق ها مطلع هستند، کری را تحت فشار قرار داد.

وی از کری خواست توضیح دهد چرا این توافق طبقه بندی شده است و اطلاعات آن در اختیار مردم آمریکا قرار نگرفته است.

پاسخ کری به این سوال این بود «زیرا ما به فرایند آژانس بین المللی انرژی اتمی احترام می گذاریم و تا کنون از طرف آنها اجازه پیدا نکرده ایم تا اطلاعات مربوط به توافق قابل اعتماد را منتشر کنیم».

وی گفت احترام به طرف مقابل قابل ستایش است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان