بازدید 75087
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

ایران به کدام درخواست فابیوس پاسخ مثبت نداد؟/ تهدید محترمانه و محرمانه برای یک خواننده/ روایت احمدی نژاد از هجوم 6 جهتی به دولت نهم و دهم/ نظر سردار نقدی در مورد سفر مقامات اروپایی به ایران/ پس از حبیب، شادمهر هم برمی گردد؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«کتابی که آخوندی به فابیوس هدیه کرد»،«شرط نعمت زاده برای تجارت با فرانسوی ها»،«شکایت جدید از حمید بقایی»،«درآمد یک نصاب ماهواره، چقدر با درآمد یک جراح فاصله دارد؟» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 30 July 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ایران به کدام درخواست فابیوس پاسخ مثبت نداد؟

روزنامه سعودی الحیات چاپ لندن، مدعی شد ایران به دعوت لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه برای همکاری درباره انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان پاسخ مثبت نداد.روزنامه الحیات نوشت: تهران به دعوت لوران فابیوس برای درخواست از متحدان لبنانی اش درباره تسهیل انتخاب رئیس جمهور جدید در این کشور پاسخ مثبت نداد.منابع مطلع ایرانی به الحیات گفتند: فابیوس در دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی اش بحران ریاست جمهوری در لبنان را مطرح کرد و از او خواست تلاش لازم را برای پایان دادن به این بحران انجام دهد. ظریف به فابیوس اطلاع داد تماس با طرف های لبنانی نزدیک به تهران و راضی کردن آنان به حل بحران ریاست جمهوری برعهده وزارت امور خارجه ایران نیست. ظریف به فابیوس پیشنهاد کرد این مسئله را در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران مطرح کند.این روزنامه افزود: با اینکه فابیوس در دیدار با روحانی هم مسئله انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان را مطرح کرد، روحانی به این مسئله اشاره نکرد و فقط به طور کلی درباره پیامدهای توافقنامه هسته ای سخن گفت.منابع مطلع فرانسوی همراه فابیوس هم تاکید کردند وزیر امور خارجه فرانسه به این نتیجه رسید تا زمانی که توافقنامه هسته ای در مرحله اجرا قرار دارد، تهران برای استفاده از همه برگه های منطقه اش از جمله مسئله لبنان عجله ای ندارد.


کتابی که آخوندی به فابیوس هدیه کرد

وزیر راه و شهرسازی که دیشب میزبان وزیر خارجه فرانسه بود در پایان دیدارش، کتاب " پنج هزار سال مهندسی ایران "‌ را به فابیوس هدیه کرد. این کتاب مجموعه ای از پژوهش‌های مستند علمی و تصاویر باکیفیت است که به تاریخ ساخت‌وساز در ایران اختصاص دارد و به مخاطب نشان می‌دهد آثاری که امروزه بعد از قرن‌ها در ایران بر جای مانده‌اند چگونه خلق شدند و گذشت زمان آن‌ها را دستخوش چه تغییر و تحولاتی کرد. این کتاب شامل ۶ فصل است با موضوعات مهندسی یک امپراتوری، آب که بخش عمده آن مربوط به قنات است، باد که به بادگیرها و آسیاب‌های بادی می‌پردازد، خاک و طراحی دو شهر «اردشیر خوره» و «اصفهان» عصر صفوی آتش، دانش و دانشگاه در ایران که با دانشگاه جندی شاپور اغاز اغاز می‌شود و به مدرسه دارالفنون می‌رسد. مقدمه این کتاب را وزیر راه و شهرسازی که عضو شورای کانون مهندسان فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران نوشته است.


میزان قاچاق در دولت یازدهم دو برابر شده است!

غلامرضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «نسیم» با انتقاد از عدم اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دولت یازدهم اظهار کرد: این دولت اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تا حد زیادی متوقف کرده است، به طور مثال یکی از مواد این قانون این بود که همه کالاها باید برچسب و شناسنامه داشته باشد تا از مبدا واردات تا خرده فروشی قابل شناسایی باشد، ولی آقای نعمت زاده که وزیر شدند این کار را متوقف کردند. وی افزود: با این کار آقای وزیر، طبعا امکان شناسایی کالای قاچاق و غیر قاچاق از بین رفت و شاهد این هستیم که حجم کالای قاچاق در دو سال اخیر افزایش پیدا کرده و سخن از 25 میلیارد دلار قاچاق به میان می آید که اگر قرار باشد، ما این قدر کالای قاچاق داشته باشیم با توجه به این که حدود 50 میلیارد دلار واردات رسمی داریم یعنی معادل 50 درصد واردات کالاهای رسمی، واردات کالای قاچاق داریم.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: این میزان قاچاق همه تصمیمات دولت برای حمایت از تولید ملی را به هم می زند، چون کالای استانداردی که در داخل تولید می شود باید مورد حمایت قرار بگیرد و نباید برای تضعیف آن واردات را افزایش دهیم.مصباحی مقدم در تشریح آسیبهای افزایش قاچاق به نسیم عنوان کرد: مسئله استاندارد و مسئله بهداشت کالاهایی که وارد کشور می شود باید مورد توجه قرار گیرد، و در گمرک کنترل شود، اگر قرار باشد کالاها به صورت قاچاق وارد شود، چه اطمینانی به این کالاها از نظر استاندارد و بهداشت می توانیم داشته باشیم؟


جمعیت ایران در 35 سال آینده؟

سازمان ملل متحد پیش بینی کرد جمعیت ایران تا 35 سال آینده (سال 2050 میلادی - 1429 خورشیدی) به 95 میلیون نفر افزایش می یابد. جمعیت ایران هم اکنون نزدیک به 80 میلیون نفر است.به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، بر اساس گزارش سازمان ملل، ایران در 35 سال آینده، در رتبه بندی پرجمعیت ترین کشورهای جهان از رده 17 فعلی به رده 21 تنزل می یابد.سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد تا سال 2022 هند با عبور از چین به پرجمعیت ترین کشور جهان تبدیل خواهد شد.سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد هند در کمتر از 7 سال آینده به بزرگترین کشور جهان از نظر تعداد جمعیت تبدیل می شود و پس از هند، چین در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت.جمعیت چین و هند بیش از یک میلیارد نفر است و پیش بینی می شود تا سال 2022 جای خود را در رتبه بندی پرجمعیت ترین کشورهای جهان تعویض کنند.


تهدید محترمانه و محرمانه برای یک خواننده

وزارت ارشاد طی نامه ای که به یکی از خوانندگان کشورمان ارسال کرده، او را بسیار محترمانه تهدید به تعلیق فعالیت کرده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ حامد زمانی خواننده پاپ ایرانی که موضوع اغلب کارهای او مذهبی و یا در واکنش به اتفاقات سیاسی روز ایران است، با انتشار تصویری از نامه ارسالی وزارت ارشاد به این خواننده در صفحه اینستاگرامش از تهدید محرمانه وزارت ارشاد مبنی بر ممانعت از ادامه فعالیت این خواننده خبر داد.

بسته پنج شنبه


روایت احمدی نژاد از هجوم از 6 جهت به دولت نهم و دهم

محمود احمدی‌نژاد" رئیس دولت‌های نهم و دهم در همایش حامیان خود که صبح امروز در دانشگاه ایرانیان تهران برگزار شد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: احمدی‌نژاد با بیان اینکه در اینجا قرار نیست پاسخ هجمه‌های گسترده به دولت‌های نهم و دهم را بدهیم، گفت: امروز هرکس در وجودش انگیزه نادرستی دارد، بهانه‌ای برای هجمه و توهین به دولت‌های نهم و دهم پیدا می‌کند. هر کس هرچه در دست دارد، می‌زند، یک نفر سنگ و دیگری لگد می‌زند، یکی با شمشیر و دیگری با نیزه می‌زند، در واقع از ۶ جهت هجوم آورده‌اند.رئیس دولت‌های نهم و دهم علت اصلی هجمه‌ها و فشارهای وارده به دولت‌های نهم و دهم را ایستادگی بر مبانی انقلاب و کوتاه نیامدن از آرمان‌ها ذکر کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب دو علت را برای حمله به دولت‌های نهم و دهم ذکر کرده‌اند که در آخرین دیدارشان با هیات دولت دهم نیز این دو مورد را متذکر شدند؛ یکی زنده کردن ارزش‌های انقلاب و سردست گرفتن آن‌ها و دیگری خدمت به مردم. ما معتقد نیستیم کامل بودیم و صد در صد توانستیم آرمان‌ها را حفظ کنیم، اما برگ سبزی بود تحفه درویش و با همه توانمان روی آرمان‌ها ایستادیم.رئیس جمهور سابق با بیان اینکه ما موجودیتی نداریم الا به همان میزانی که در مسیر امام عصر (عج) قدم برمی‌داریم، تاکید کرد: در دنیا خیلی‌ها از عدالت و آزادی سخن گفتند اما در عمل پوست مردم را کندند، امروز می‌بینیم چه خفقانی در جهان وجود دارد. با این وجود، آینده بسیار روشن است و پیروزی انتظار ما را می‌کشد. هر روز که در مسیر ارزش‌ها و آرمان‌های امام (ره) حرکت می‌کنیم، پیروز هستیم و پیروزی چیزی جز این نیست، باید دست به دست هم بدهیم و کمی حوصله کنیم، خواهیم دید اگر مقداری دل بدهیم به خط امام (ره) چه ثمراتی خواهد داشت.وی با تاکید بر ایستادگی بر باورهای امام، گفت: ما اهل دعوا و فحاشی نیستیم، این اعمال متعلق به عقب افتاده‌های تاریخ است، ما به کسی جز آمریکا هجمه نمی‌کنیم. امام و رهبری فرمودند حواستان باشد که با چه کسی طرفیم، معلوم است که خیلی‌ها را دشمن جلو می‌اندازد و برخی‌ها هم به انگیزه‌ها و بهانه‌های مختلف وارد می‌شوند اما نباید فراموش کرد که دشمن ما آمریکاست.


شرط نعمت زاده برای تجارت با فرانسوی ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سابقه همکاری ایران با شرکت های پژو و رنوی فرانسه، اظهار داشت: این شرکت ها باید چارچوبی را برای سرمایه گذاری مشترک به صورت 50 - 50 برای تولید خودروی جدید در ایران تدوین کنند و از راههای جدید بازاریابی آن را عملیاتی سازند.وزیر امور خارجه فرانسه نیز با تاکید براینکه می خواهیم با شما همکاری داشته باشیم، گفت: امروز شرایط تغییر کرده و باید با توجه به نیازهای یکدیگر مناسبات خود را توسعه دهیم.لوران فابیوس با اشاره به روابط صنعتی دو کشور، افزود: فرانسه آمادگی دارد در یک فضای برد - برد عمل کند و این همکاری ها می تواند در زمینه تکنولوژی های نوین باشد.وی اظهار داشت: به شرکت های فرانسوی توصیه شده قراردادها را آماده سازند که به محض لغو تحریم ها، فعالیت های اقتصادی صنعتی با ایران آغاز شود.


شکایت جدید از حمید بقایی

مشاور ارشد رئیس‌جمهور از شکایت شورای هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از حمید بقایی معاون اجرایی رئیس دولت دهم به دلیل برخی ساخت و سازها در مناطق آزاد و خودروهایی که گرفته‌اند و هنوز پس نداده‌اند، خبر داد.اکبر ترکان در گفت‌وگو با جماران، در خصوص شکایت مناطق آزاد از بقایی، اظهار کرد: بحث‌هایی در ارتباط با این شکایت در زمینه قضایی داشتیم که اقداماتش در حال طی شدن است؛ از جمله در مورد ساخت و ساز ساختمان‌ها و خودروهایی که گرفته‌اند، ولی تاکنون پس نداده‌اند.وی افزود: درباره مواردی که از آنها یاد شد، از بقایی شکایت کرده‌ایم که این موضوع در قوه قضاییه در حال رسیدگی است. امیداریم هرچه سریع‌تر به نتیجه مطلوب در این موضوع برسیم.دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: مگر کسی حق دارد از حقوق دولت اغماض کند. کسی نمی‌تواند بگوید من از حق دولت گذشتم. برای همین ما در خصوص مسائلی که از آنها یاد شد شکایت کرده‌ایم و منتظر اعلام نظر قوه قضائیه در خصوص این پرونده هستیم.بر اساس این گزارش، 19 خرداد سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت حمید بقایی معاون اجرایی و رئیس سابق مناطق آزاد دولت قبل خبر داد که تا به امروز دلیل این بازداشت مشخص نشده است. در همین باره جوانفکر مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد علت بازداشت بقایی را شکایت نهاد و مسأله صندوق شهیدان رجایی و باهنر اعلام کرد.حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دهم که هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد، چندین سال در دولت‌های نهم و دهم مسئولیت دبیری شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را بر عهده داشت که به گفته مسئولان این مرکز در دولت یازدهم از جمله اکبر ترکان، تخلفاتی در دوره مدیریت بقایی در مناطق آزاد صورت گرفته است.


اقدام «پورشه» علیه نژادپرستی

شرکت خودروسازی پورشه یک کارمند خود را به دلیل نوشتن مطالبی علیه پناهجویان، اخراج کرد.عصرایران به نقل از العربیه نوشت: دفتر نمایندگی شرکت پورشه در اتریش یک کارمند خود را به دلیل نوشتن مطالبی و آرزوی مرگ برای پناهجویان اخراج کرد.او در شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکس یک کودک پناهجوی سوریه، آرزو کرد بر روی پناهجویان شراره‌های آتش پاشیده شود. پلیس این نوشته را یک اقدام نژادپرستانه توصیف کرده است.یک گروه از داوطلبان آتش‌نشانی در اتریش با پاشیدن آب در هوای گرم، از ده‌ها آواره در یکی از مراکز پذیرش آوارگان استقبال کرده بود.این کارمند پورشه در واکنش به عکس یکی از کودکان پناهجو زیر آب ابراز امیدورای کرده بود به جای پاشیدن آب، شراره‌های آتش به سمت آوارگان پاشیده می‌شد.


واکنش ضرغامی به ورود مک دونالد به ایران

عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما با توجه به شایعاتی درباره ورود مک دونالد به ایران مطلبی را در فضای مجازی منتشر کرد.ضرغامی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:«مک دونالد و پپسی‌کولا به عنوان نمادهای سیاسی آمریکا، ده‌ها سال است که با ورود به کشورهای هدف، فضای تحول فرهنگى سیاسی به نفع آمریکا را القا می‌کنند.امروز در ایران و در دیگر کشورها، انواع فست‌فودهای مشابه و بهتر هم عرضه می‌شود؛

مراقب باشیم آمریکایی‌ها ساندویچ را جایگزین رفع تحریم‌ها نکنند!!

حالا فست فود را بی‌خیال!

خدایی‌اش یک املت پرگوجه ى فلفل‌دار با بربری کنجدی، جایگزین دارد؟»


نظر سردار نقدی در مورد سفر مقامات اروپایی به ایران

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در اختتامیه هشتمین دوره لیگ علمی بین‌المللی پایا در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی اظهارداشت: همه بشریت به نسل جدید چشم دوخته تا بار مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرد، امروز دنیا گرفتار سختی‌ها،‌نکبت‌ها و ظالم‌های فراوان است،.سردار نقدی با بیان اینکه اصلی‌ترین عامل تولید قدرت علم است، گفت: امروز به دنبال مذاکرات،‌رؤسای کشورهای اروپایی صف کشیدند که به تهران بیایند ولی عکس‌های یادگاری با رؤسای کشورهای اروپایی دردی از اقتصاد ما دوا نمی‌کند، آنها باید به ما صنعت بدهند ولی به دنبال این هستند که اقتصاد خود را از ورشکستگی نجات دهند،‌ اروپا در ورشکستگی اقتصادی است و آنها به دنبال ثروت‌های ما هستند.رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه هدف حضور امروز اروپاییان در تهران با هدف تحریم‌ها هیچ تفاوتی ندارد، تصریح‌کرد: در تحریم‌ها اموالمان را بلوکه کردند و امروز که باید اموال را برگردانند می‌خواهند به طریق دیگری دلارها را از دست ما خارج کنند،‌ تکنولوژی آنها هم همیشه مصیبت‌بار بوده و هیچ وقت نگذاشته است ما روی پای خودمان بایستیم.


تسهیلات جدید دولت برای واردات میز بیلیارد!

گروههای مشخص شده برای کالا در سالهای گذشته، همواره با تغییراتی همراه بوده و برخی اقلام گروه 10 به گروههای دیگر منتقل شده و بالعکس. مثلا در اوایل سال گذشته نیز اعلام شد که با دستورات مسئولان دولتی بیش از 40 قلم کالا از اولویت 10 به گروه 9 یا سایر گروهها تغییر یافته ‌اند.به گزارش صبحانه، دولت دهم در نیمه دوم سال 91 پس از اتفاقات ارزی، تصمیم گرفت واردات کالاهای اولویت 10 ممنوع شود. در این فهرست که با عنوان کالاهای لوکس معروف است، از تجهیزات خاص فاقد استفاده ضروری در کشور تا برخی اقلام لوازم خانگی و عمدتا کالاهای ساخته شده تجملاتی برای خانوارها جای دارد.اما این گروهها در سالهای گذشته، همواره با تغییراتی همراه بوده و برخی اقلام گروه 10 به گروههای دیگر منتقل شده و بالعکس. مثلا در اوایل سال گذشته نیز اعلام شد که با دستورات مسئولان دولتی بیش از 40 قلم کالا از اولویت 10 به گروه 9 یا سایر گروهها تغییر یافته ‌اند. در جدیدترین تصمیم مسئولان اجرایی نیز، تعدادی از کالاها از گروه 9 به 10 و تعدادی نیز از آخرین گروه به گروه نهم منتقل شده اند. طبق نامه سازمان توسعه تجارت به مسئولان سازمان صنعت و معدن استانهای مختلف کشور که نسخه ای از ان به دست صبحانه رسیده، مقرر شده تعدادی از کالاهای اعلامی، با انتقال به گروه 10، قابلیت استفاده از ارز سیستم بانکی را ندارند و ثبت سفارش آنها صرفا از طریق ارز متقاضی امکانپذیر است.نکته قابل توجه در فهرست مذکور، ذکر لوازمی چون کفش برای اسکی روی برف و کفش برای تخته برف سواری (اسنوبورد)، باتری قلمی، متوسط و بزرگ، میز بیلیارد به همراه اشیاء و متفرعات استاندارد مربوطه، کارت های بازی، میز اسنوکر و اشیاء مربوطه، اشیا برای جشن های کریسمس، اسکیت روی یخ و زمین و چوب های ماهیگیری است که ضرورت ارائه تسهیلات به آنها توسط دولت در شرایطی که هنوز وضعیت ارزی کشور بهبود چشمگیری پیدا نکرده، جای سوال دارد.

بسته پنج شنبه

درآمد یک نصاب ماهواره، چقدر با درآمد یک جراح فاصله دارد؟

سایت پارسینه درآمد سالیانه برخی مشاغل را در کشورمان که از یک پایان نامه دانشگاهی اقتباس کرده به شرح زیر منتشر کرده است

۱- دکتر مهندس مدیر کارخانه صنعتی: ۶۰۰ میلیون تومان

۲- دکتر فوق تخصص جراحی پلاستیک و قلب ۸ میلیارد تومان

۳- دندانپزشک فوق تخصص جراحی فک و صورت ۱٫۲ میلیارد تومان

۴- فوتبالیست و مربی فوتبال ۳ میلیارد تومان

۵- استاد تمام ممتاز ۱۵۰ میلیون تومان

۶- معلم کنکور درس زیست شناسی ۱٫۲ میلیارد تومان

۷- معلم خصوصی کنکور رشته های ارشد ۶۰۰ میلیون تومان

۸- دکترای عمومی پزشکی ۱۲۰ میلیون تومان

۹- معلم ابتدایی با مدرک کارشناسی ۲۵ میلیون تومان

۱۰- کارگر حرفه ای جوشکار برج ها ۸۰ میلیون تومان

۱۱- سرآشپز حرفه ای ۲۵۰ میلیون تومان

۱۲- خلبان کاپیتان پایه۱ جهانی ۳۰۰ میلیون تومان

۱۳- دندانپزشک عمومی ۴۰۰ میلیون تومان

۱۴- آرایشگر زنانه ۳۰۰ میلیون تومان

۱۵- طراح لباس عروس ۱٫۲ میلیارد تومان

۱۶- استادیار دانشگاه ۵۰ میلیون تومان

۱۷- نصاب ماهواره ۲۰۰ میلیون تومان

۱۸- نویسنده مشهور ۲۵۰ میلیون تومان

۱۹- بازیگر مشهور سینما ۸۰۰ میلیون تومان

۲۰- برنامه نویس کامپیوتر ۳۰۰ میلیون تومان

۲۱- مجری مشهور اخبار ۱۵۰ میلیون تومان

۲۲- تعمیرکار اتوموبیل ۶۰۰ میلیون تومان


شکایت جدید از "احمدی‌نژاد"

یک عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس از شکایت این کمیسیون از رئیس جمهور سابق خبر داد."نادر قاضی‌پور" عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ از شکایت کمیسیون متبوع خود از "محمود احمدی‌نژاد" رئیس‌جمهور سابق خبر داد و گفت: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی به دلیل برگزار نکردن جلسات شورای گفتگو در دولت گذشته شکایتی را از احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان تنظیم کرده است.وی تصریح کرد: براساس نظر این کمیسیون قرار است، بنده به عنوان نماینده مجلس این شکایت را پیگیری کنم، همچنین بنا است که گزارش پیگیری این شکایت به طور مرتب به اعضای این کمیسیون ویژه مجلس ارائه شود.


تعبیر توافق هسته ای به صلح حدیبیه

چاووشی با بیان اینکه ایران نوع جدیدی از دیپلماسی را در جهان نمایان کرد، گفت: این نوع دیپلماسی، همان دیپلماسی پیامبر اسلام (ص) است که ایران در عصر حاضر آن را نمایان ساخته است و باید گفت دیپلماسی امروز برگرفته از دیپلماسی پیامبر اکرم (ص) است.وی افزود: توافق هسته‌ای را باید با صلح حدیبیه مقایسه کرد همان صلحی که پیامبر با کفار بست، آن زمان هم عده‌ای از مسلمانان در ابتدا مخالف این صلح بودند ولی چند سال بعد برکات این صلح نمایان شد و مسلمانان توانستند مکه را فتح کنند.معاون سیاسی استاندار تهران با اشاره به اینکه این توافق با رهنمودهای رهبری و حمایت‌های مردم و تدبیر دولت به دست آمده، احضار کرد: اگر قرار بود در توافق هسته‌ای به همه آن چیزی که می‌خواستیم دست می‌یافتیم به هیچ چیز دست پیدا نمی‌کردیم و حاصل جز جنگ نبود.وی در ادامه تصریح کرد: البته فرماندهان نظامی ما پشت رهبر بودند و می‌گفتند اگر مجبور شوند بین قبول زورگویی و مقاومت یکی را انتخاب کنند گزینه آنها مقاومت است.


فعالیت حزبی جبهه یکتا غیرقانونیست

سخنگوی وزارت کشور گفت:‌ جبهه یکتا تاکنون درخواست تاسیس حزب یا جبهه از وزارت کشور را نداشته بنابراین هرگونه فعالیت حزبی آنان بدون داشتن مجوز از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، غیرقانونی است.حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت جبهه یکتا و اینکه آیا این تشکل سیاسی درخواست تاسیس حزب از وزارت کشور را داشته یا خیر؟ گفت:‌ "یکتا" هیچ درخواستی برای تاسیس حزب یا جبهه از کمیسیون ماده 10 احزاب نداشته است.وی افزود: هرگونه فعالیت حزبی یکتا بدون داشتن مجوز از کمیسیون ماده 10 احزاب، غیرقانونی است.


انتقاد امارات از سفر موگرینی به ایران

امارات از اتحادیه اروپا به خاطر تلاش برای شریک کردن ایران در ایجاد ثبات در منطقه انتقاد کرد."انور قرقاش" وزیر مشاور در امور سیاست خارجی امارات مدعی شد: سیاست «ستیزه جویانه» تهران به تنش میان کشورهای منطقه کمک می کند.به گزارش العربیه، این وزیر اماراتی همچنین گفت که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که سه شنبه به تهران سفر کرد، از فهم اهداف ایران بازمانده و تمجدیش از پایبندی تیم این کشور به ادامه مذاکرات هسته ای، بی جا بوده است.موگرینی پیش از سفر به ایران در سرمقاله روزنامه بریتانیایی گاردین نوشت که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا او را مامور کرده اند تا راه های همکاری با ایران را فراتر از توافق هسته ای و قدرت های جهانی، بیابد.موگرینی نوشته بود: «همکاری میان ایران، همسایگانش و جامعه جهانی می تواند زمینه ای بی سابقه برای صلح در منطقه از سوریه گرفته تا یمن و عراق، ایجاد کند.»


پس از حبیب، شادمهر هم برمی گردد؟

شادمهر عقیلی بعد از مهاجرت به آمریکا، در حال رایزنی با یکی از شخصیت‌های کشور برای بازگشت به ایران است.به گزارش نامه نیوز، در جریان دیدار اهالی هنر با یکی از شخصیت‌های نظام، یکی از دوستان شادمهر عقیلی، خواستار پیدا کردن راهی برای بازگشت این خواننده و آهنگ ساز معروف به کشور شده است.شادمهر عقیلی بعد از مهاجرت از کشور نتوانست روزهای موفقی در آمریکا داشته باشد به خاطر همین در تلاش است با استفاده از جایگاه این چهره برجسته نظام، راهی برای بازگشت به کشور و کار در ایران پیدا کند.آنگونه که از شواهد پیداست، شادمهر عقیلی به شدت از ترک ایران پیشمان است. شایان ذکر است که حبیب دیگر خواننده ایرانی که سال‌ها در خارج از کشور زندگی می‌کرده است، مدتی به ایران بازگشته است.


در مذاکرات، شش تایی شدیم!

جواد کريمی قدوسی٬ در گفتگویی با سایت محلی "صبح توس”ممنوعيت نگهداری سوخت در راکتورهای آب سنگين و آب سبک و توقف پيشرفت در علوم هسته‌ای را دو گل خورده ايران عنوان کرده است. وی از محدود شدن موشک‌های بالستيک ايران و لغو تحريم‌ها پس از راستی‌آزمايی به عنوان گل‌های سوم و چهارم گروه ۱+۵ به ايران نام برده است. کريمی قدوسی اضافه کرده که گل‌های پنجم و ششم را هم پيش‌تر حسن روحانی اعلام کرده و با اشاره به سخنان اخیر حسن روحانی مبنی بر این‌که در مذاکرات «ایران ۳ گل زده و دو گل خورده»، اظهار داشت: «دو گل دیگری که خورده‌ایم این است که برای همیشه نمی‌توانیم سوخت مصرف‌شده خودمان را در راکتورهای آب سنگین و آب سبک نگه داریم… ما برای همیشه تعهد داده‌ایم به جز غنی‌سازی سراغ هیچ بخش دیگری از علم هسته‌ای نرویم و در غنی‌سازی در بحث جوش هسته‌ای و لیزر هم وارد نشویم. ایران باید به مفاد قطعنامه شورای امنیت عمل کند، آن‌جا ما تعهد داده‌ایم به سراغ علم‌های دیگر نرویم که گل دیگری است که خورده‌ایم.»کریمی قدوسی با بیان این‌که «دو گل دیگر نیز در زمینه‌ی امنیتی خورده‌ایم» افزود: «در مسأله امنیتی، موشک‌های بالستیک و عدم حمایت تسلیحاتی به مقاومت، رخنه‌هایی بوده است که دشمن در آینده از این رخنه‌ها دروازه‌ای برای مقابله با ملت ایران خواهد ساخت.» وی درباره‌ی نتیجه‌‌ی نهایی نیز اظهار داشت: «اگر گل‌های دیگری که خورده‌ایم به دو گل آقای رییس جمهور و هم‌چنین دو گل در زمینه امنیتی اضافه کنیم، در مجموع ۶ گل خورده‌ایم.»


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان