بازدید 3385

نامه بان‌کی‌مون به العربی درباره بحران یمن

دبیر کل سازمان ملل طی نامه‌ای به دبیر کل اتحادیه عرب به راهکارهای حل بحران یمن اشاره کرد.
کد خبر: ۵۲۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷ 30 July 2015
دبیر کل سازمان ملل طی نامه‌ای به دبیر کل اتحادیه عرب به راهکارهای حل بحران یمن اشاره کرد.

به گزارش تسنیم، "نبیل العربی" دبیر کل اتحادیه عرب روز پنجشنبه نامه‌‌ "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل را از "اسماعیل ولد الشیخ احمد" فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن دریافت کرد که طی آن تعدادی از پیشنهادها و راه‌کارها برای خارج شدن یمن از بحران کنونی مطرح شده است.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دبیر کل اتحادیه عرب گفت که دیدگاه سازمان ملل با اتحادیه عرب در این باره که راه حل سیاسی تنها راه حل موجود برای بحران یمن است مطابقت دارد.

وی در این کنفرانس خبری به مهمترین نکاتی که اتحادیه عرب برای حل سیاسی بحران یمن ارائه کرده اشاره کرد که یکی از آنها اعزام ناظران بین‌المللی تحت نظارت سازمان ملل است.

وی درباره نقش ناظران در تثبیت آتش بس در یمن گفت: ما درباره ارتش یا ناظران نظامی صحبت نمی‌کنیم بلکه درباره ناظرانی از سازمان ملل و با همکاری اتحادیه عرب و برخی کشورهای اسلامی صحبت می‌کنیم.

العربی نیز در این کنفرانس خبری گفت که اعزام ناظران عرب تحت چارچوب سازمان ملل همواره موضوعی بوده که وجود داشته اما برای این کار باید یک آتش بس و آغاز روند سیاسی وجود داشته باشد تا اعزام ناظران امکان پذیر باشد.

همچنین «عماد عون» مسئول رسانه‌ای گروه خاورمیانه در سازمان آکسفام، اعلام کرد 6 میلیون نفر در یمن در آستانه گرسنگی قرار دارند و در حالی‌که در سایه تداوم جنگ و محاصره بنادر، روزانه 25 هزار نفر به گرسنگان در این کشور افزوده می‌شود و کمک‌رسانی به نیازمندان سخت‌تر شده است.

طبق اعلام کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، طی دو ماه اخیر حملات به کارکنان امدادرسانی در یمن افزایش یافته است.

از سوی دیگر، «استفان اوبراین» رئیس عملیات بشردوستانه سازمان ملل متحد، از سفر قریب‌الوقوع خود به یمن برای بررسی بیشتر اوضاع انسانی در این کشور خبر داد. طبق اعلام نماینده دولت مستعفی یمن در سازمان ملل، این سفر در 9 ماه اوت انجام خواهد شد.

اوبراین در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: «ما باید تلاش‌های خود را برای تثبیت آتش‌بس در یمن که مورد قبول تمام طرف‌ها باشد، افزایش دهیم تا کمک‌رسانی به نیازمندان تضمین شود.»

طبق اعلام سازمان ملل، بیش از 500 هزار نفر از مردم یمن از ماه مارس تاکنون آواره شده اند و حدود 12 میلیون نفر نیز در تلاش برای پیدا کردن غذای کافی برای زنده ماندن هستند.

طبق این گزارش، عربستان سعودی به همراه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس (به جز عمان) و برخی دیگر از کشورهای عربی از 26 ماه مارس بمباران سنگین علیه مناطق مختلف یمن را با هدف بازگرداندن دولت «عبدر ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت و سرکوب جنبش «انصارالله» آغاز کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل