بازدید 12017

فقط واردات این چهار قلم میوه آزاد است

بازار میوه و تره‌بار با وجود ممنوعیت واردات، مملو از میوه‌های متنوع خارجی است که معاون وزیر جهاد کشاورزی در این باره اعلام کرد: به غیر از چهار میوه‌ گرمسیری موز، آناناس، نارگیل و انبه، واردات همه میوه‌ها به کشور ممنوع است.
کد خبر: ۵۲۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 31 July 2015
بازار میوه و تره‌بار با وجود ممنوعیت واردات، مملو از میوه‌های متنوع خارجی است که معاون وزیر جهاد کشاورزی در این باره اعلام کرد: به غیر از چهار میوه‌ گرمسیری موز، آناناس، نارگیل و انبه، واردات همه میوه‌ها به کشور ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، به بازار میوه و تره‌بار در میادین مختلف شهر که سر بزنیم آنچه در میان خیل انبوه میوه‌های تولید داخل به چشم می‌خورد، میوه‌های خارجی است که گاه شاید نامی از آنها نشنیده باشیم و این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که با وجود این همه میوه‌های تولید داخل، واردات چرا؟!

البته به گفته محمدعلی طهماسبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی واردات همه میوه‌های خارجی به غیر از چهار قلم میوه گرمسیری موز، آناناس، نارگیل و انبه ممنوع است و البته واردات میوه‌های مجاز هم با رعایت همه اصول و ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای صورت می‌گیرد.

وی به ایسنا گفت: با توجه به اینکه تولید چندانی از این چهار قلم میوه در کشور وجود ندارد و مردم به مصرف آن تمایل دارند، نمی‌توان واردات آن‌ها را ممنوع کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی اظهار کرد: مصرف این میوه‌ها محدود بوده و نمی‌تواند آسیبی به ذائقه مردم و تولید ملی بزند.

طهماسبی تصریح کرد: به غیر از این چهار قلم میوه گرمسیری، واردات بقیه میوه‌ها به کشور از جمله سیب فرانسه، گلابی، آوکادو و دیگر میوه‌هایی که در بازار میوه و تره‌بار مشاهده می‌شود، ممنوع است و قاچاق محسوب می‌شود.

به گفته طهماسبی به منظور جلوگیری از هر گونه انحصار و رقابتی کردن امر واردات این چهار نوع میوه با رعایت اصول قرنطینه‌ای، نیاز به هیچ‌گونه مجوز و مراجعه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی ندارد و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی واردات که دارای صلاحیت‌های لازم هستند، می‌توانند در چارچوب ضوابط و مقررات به واردات آن ها اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید از عرضه این میوه‌های قاچاق که مورد تایید مسئولان دولتی هم نیست، در همان مبادی ورودی کشور یا میادین عمده فروشی در استان‌های مختلف جلوگیری کنند و ضمن برخورد با متخلفان و قاچاقچیان، اجازه ورود میوه‌های رنگارنگی که هیچ اطمینانی از سلامت، کیفیت و قیمت آن‌ها وجود ندارد را ندهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان