بازدید 82238
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

مناظره‌ای که تلویزیون از آن ترسید/ پاسخ جالب عراقچی به یک نماینده مجلس/ شرط خطیب تهران برای حضور اروپایی ها در ایران/ جزییات شبنامه منتشره در مجلس/ تفسیر رئیس دفتر رئیس جمهور از مرگ بر امریکا

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: صالحی تکلیف مجلس در مورد برجام را مشخص کرد؛ هر ایرانی ۵۰ برابر یک اروپایی یارانه انرژی می‌گیرد؛ آنها که سابقه دزدی و ارتشا دارند از انتخابات بترسند و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱ 31 July 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


مناظره‌ای که تلویزیون از آن ترسید

کارگردان مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری سال 92 در تلویزیون، از مناظره به عنوان یک ساختار جذاب تلویزیونی یاد کرد که اکثر تلویزیون‌های دنیا دوست دارند از این قالب برنامه‌سازی برخوردار باشند و در عین حال گفت: متاسفانه مناظره‌های سال 84 ریاست جمهوری، تلویزیون را از این ساختار ترساند و باعث شد تا تلویزیون در این عرصه عقب‌نشینی کند. حسین فردرو در عین حال یادآور شد: تلویزیون این کار را خیلی جدی در دهه‌ی 70 شروع کرد؛ زمانی که آقای لاریجانی رئیس صدا و سیما بودند. با افتتاح شبکه چهار، آرشیو صدا و سیما مملو از مناظره‌های بسیار جدی گروه‌های مختلف اعم از ‌اصلاح‌طلب و جناح‌های دیگر شد.حسین فردرو - کارگردان مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری سال 92 در تلویزیون - در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره‌ی افزایش مناظره‌های تلویزیونی و اینکه اساسا یک مناظره تاثیرگذار باید چگونه باشد؟ گفت: در حال حاضر که تحرکاتی از تولید و پخش مناظره‌ در تلویزیون شروع شده، دو عامل مورد توجه است؛ یکی اینکه فضای گفتمان شکل گرفته است و دوم این که اگر تلویزیون این کار را نکند، مخاطبان به برنامه‌های مناظره شبکه‌های خارجی توجه می‌کنند. اگر صدا و سیما وارد عرصه شود، فضای گفت‌وگوهای سیاسی تلویزیون‌های خارج از کشور هم تصحیح می‌شود. چون آن‌ها اکثر آنها اطلاعاتشان را از مطبوعات، رسانه‌ها و صدا و سیمای ما می گیرند.


پاسخ جالب عراقچی به یک نماینده مجلس

سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه در نشست اخیر خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که از شبکه خبر پخش شد، به سئوالات آنان پیرامون مذاکرات هسته ای پاسخ دادند. در بخشی از این مناظره حمد بخشایش‌اردستانی خطاب به عراقچی گفت: با کاسته شدن از 19 هزار سانتریفیوژ در سایت نطنز، چه تعداد از بچه های اردستان و اطراف بی کار و اخراج می شوند؟وی در ادامه با طرح سئوال دیگری گفت: چرا تصمیم گرفتید در فردو که زیر زمین است کار تحقیقاتی کنید، آخر چه کسی در زیر زمین کار تحقیقاتی می کند؟ کار تحقیقاتی باید در دانشگاه انجام شود؟ عراقچی در پاسخ گفت: واقعا از شما بعید است، شما گمان می کنید پای هر سانترفیوژ یک کارمند ایستاده ؟ ! و آیا گستره صنعت هسته ای ما همین 19 هزار سانتریفیوژ است ؟

اصلاح طلبان باید پیروز انتخابات پیش رو باشند

رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: اصلاح طلبان باید پیروز انتخابات پیش رو باشند و بهترین راهبرد تحقق این موضوع دستیابی به اجماع نظر در مورد کاندیداهاست.محمدرضا عارف در جمع شماری از اصلاح طلبان زنجان افزود: اصلاح طلبان باید با وحدت و یکپارچگی به یک اجماع نظر در مورد کاندیدای مورد نظر خود دست یابند و برای انتخاب وی تلاش کنند. وی یادآور شد: انتخابات سال 92 نشان داد که می توان با اتحاد و یکپارچگی، آرا و مشارکت مردم را جلب کرد و به پیروزی دست یافت. عارف اظهار کرد: پس از حوادث سال 88 اصلاح طلبان در یک انزوا و رکود فرو رفتند به گونه ای که حتی فضا برای حضور در انتخابات 90 مهیا نبود.

رابطه توهین کنندگان به لاریجانی و دولت قبل

ابوذر نديمي در گفت و گو با خبرآنلاين درباره دليل حمله برخي اعضاي تندرو طيف پايداري در مجلس به رئيس پارلمان اظهار كرد: سه نكته اساسي در كاركرد نمايندگي مجلس مطرح است كه اولين آن «رعايت اخلاق» است. نديمي در پاسخ به اينكه دليل حمله به لاريجاني و اهانت به رئيس مجلس چيست، خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد، مخالفان به سه دليل به دكتر لاريجاني اعتراض دارند و در واقع سه دسته هستند. عده اي از اين معترضان در دولت گذشته ريشه دارند و دليل مخالفتشان، داستان های فی مابین دولت قبل و آقاي لاريجاني است. علت مخالفت دسته اي ديگر نيز کدخدامنشی هایی است که آقای لاریجانی در جريان رويدادهاي داخلي و خارجي به نفع نظام می کند. به عنوان نمونه به دلیل اشرافی که وي به پرونده هسته ای داشته و تقریبا در همه این سال ها چه در جايگاه دبير شوراي عالي امنيت ملي و چه در جايگاه رياست 7 ساله خود بر قوه مقننه، به ایشان می گویند که کدخدامنشی نکنید و طرف ما باشيد.

اجاره ماهانه نیم‌میلیارد تومان در تهران

یکی از گران‌ترین ساختمان‌های اداری برای رهن و اجاره در محله جردن با اجاره ماهانه 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که این مبلغ معادل 16 میلیارد و 666 میلیون تومان رهن کامل است. به منظور صرفه‌جویی در پرداخت هزینه اجاره واحدهای اداری، برخی از مالکان این واحدها، ملک خود را به صورت همزمان در قالب اتاق‌های مجزا به مشاغل مرتبط با هم اجاره می‌دهند، به طوری که برخی از افراد که نیاز به فضای کاری گسترده‌ای ندارند می‌توانند با اجاره یک اتاق اداری در پرداخت مبلغ اجاره صرفه‌جویی کنند.

آنها که سابقه دزدی و ارتشا دارند از انتخابات بترسند


رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: آنهایی باید از حضور در انتخابات بترسند که سابقه ارتشا و دزدی دارند. حجتالاسلام محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاحطلب در گفت وگو با آنا، درباره اظهارات اخیر برخی شخصیت ها و اظهار نگرانی از حضور اصلاحطلبان در انتخابات 94 و همچنین اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه احزاب و چهره های اصلاحطلب در انتخابات پیش رو خط قرمز شورای نگهبان هستند، گفت: ما نباید خیلی از این اظهارنظرها را جدی بگیریم و خود را به آن مشغول کنیم. ما باید در تلاش باشیم که مردم را با مواضع خود آشنا کنیم تا ان شاءالله فضای انتخابات در جامعه شود.

تلاش کشورهاي غربي براي تجزيه ترکيه

رهبر حزب سعادت ترکیه نسبت به تلاش کشورها غربی برای تجزیه این کشور هشدار داد. مصطفی کامالاک روز جمعه با اشاره به ناارامی های اخیر در ترکیه گفت، کشورهای غربی به منظور تامین منافع رژیم صهیونیستی در منطقه طرح تجزیه ترکیه با ایجاد جنگ داخلی در این کشور را برنامه ریزی کرده اند. کامالاک همچنین با انتقاد از اجازه دولت ترکیه به امریکا برای استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک به بهانه واهی مبارزه با گروه ترویستی داعش تأکید کرد، این گروه با حمایت مالی و تسلیحاتی امریکا و کشورهای غربی در منطقه رشد کرد. رهبر حزب سعادت ترکیه همچنین با اشاره به انجام مذاکرات صلح دولت انکارا باحزب کارگران کردستان (پ ک ک) تصریح کرد، جای حل مسأله کردها در ترکیه مجلس این کشور با تشکیل یک کمیسیون تحقیق است.

اعتراف کشیشی کانادایی به تلاش برای برای بر اندازی حکومت کره شمالی

یک کشیش کانادایی به اقدام برای براندازی نظام سیاسی کره شمالی اعتراف کرده است. روز جمعه، ۹ مرداد (۳۱ ژوئیه)، تلویزیون کره شمالی تصویر هیون‌ سون‌لیم، کشیش کانادایی کره‌ای تبار را پخش کرد که با شرکت در یک نشست خبری، ضمن اعتراف به "جنایات متعدد در جهت براندازی نظام سیاسی" کره شمالی از اقدامات خود ابراز ندامت می‌کرد. خبرگزاری کره شمالی گفته است که آقای هیون، که کشیش یک کلیسای مشایخی واقع در تورنتو در کاناداست، "با صداقت و از روی صمیمیت" به تمامی اتهاماتی که علیه او اقامه شده بود اعتراف کرد. این کلیسا محل عبادت حدود سه هزار تن از اهالی منطقه است. به گفته منابع کره شمالی، هدف این فرد "سرنگونی نظام اجتماعی و سیاسی جمهوری دموکراتیک خلق کره در پوشش فعالیت‌های بشردوستانه و گردآوری اطلاعات برای استفاده از آنها در موعظه‌های خود در خارج" بوده است. همچنین، او متهم شده که درصدد ایجاد یک تشکل دینی برآمده تا مردم کره شمالی را "اغفال کرده و برباید." ظاهرا منظور از "ربودن" شهروندان کره شمالی، کمک به فرار آنان از کشورشان است.

هر ایرانی ۵۰ برابر یک اروپایی یارانه انرژی می‌گیرد

صندوق بین المللی پول سرانه یارانه مصرف انرژی در ایران را ۷۸۹ دلار در سال اعلام کرد، تنها کمتر از ۶ کشور جهان و ۵۰ برابر متوسط یارانه سرانه انرژی در کشورهای اروپایی است.‌ آمارهای منتشر شده از سوی صندوق بین المللی پول نشان می دهد مردم ایران یکی از بالاترین ارقام یارانه انرژی در جهان را دریافت می کنند. بر اساس برآوردهای این نهاد بین المللی هر ایرانی سالانه ۷۸۹ دلار یارانه بابت مصرف انرژی دریافت می کند که در میان ۱۵۳ کشور بررسی شده، بیشتر از ۱۴۶ کشور است. تنها مردم ۶ کشور در جهان هستند که یارانه سرانه بیشتری بابت مصرف انرژی نسبت به ایرانی ها دریافت می کنند. دولت قطر بیشترین یارانه را بابت مصرف انرژی به شهروندان خود اختصاص می دهد. سرانه یارانه انرژی در این کشور ۱۵۴۴ دلار در سال است. پس از این کشور،‌ بحرین با یارانه سرانه ۱۳۲۶ دلاری در رتبه دوم و امارات با یارانه سرانه ۱۳۱۹ دلاری در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند. سه کشور دیگری که یارانه بیشتری نسبت به ایران بابت مصرف انرژی پرداخت می کنند عبارتند از عربستان با ۱۱۸۹ دلار، ترکمنستان ۹۸۵ دلار و کویت ۷۹۸ دلار. ونزوئلا نیز با پرداخت یارانه سرانه ۷۶۵ دلاری یک پله پایین تر از ایران در رتبه هشتم قرار گرفته است.

صالحی تکلیف مجلس در مورد برجام را مشخص کرد

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به ارائه متن دوم ترجمه برجام به مجلس و انتقاد برخی از نمایندگان مجلس نسبت به ترجمه نخست این متن، گفت: در این رابطه متن برجام به چند بخش تقسیم و هر یک از دستگاه های متولی وظیفه ترجمه آن را برعهده گرفتند، به طوری مثال سازمان انرژی اتمی بخش های فنی و وزارت بخش های حقوقی مربوطه به برجام را ترجمه کردند.وی با اعلام اینکه متولی مسائل مربوط به برجام و حتی ترجمه آن وزارت امور خارجه است، افزود: کارشناسان سازمان انرژی اتمی در چند وقت اخیر تلاش بسیاری کردند که در بخش فنی ترجمه فارسی عین متن برجام باشد، حال اگر وزارت خارجه اعلام کرده که متن انگلیسی برجام مبنا و اصل است، باید به این موضوع توجه کرده و آن را مد نظر قرار داد.رئیس سازمان انرژی اتمی، در واکنش به درخواست نمایندگان مجلس مبنی بر تصویب متن برجام در پارلمان به عنوان یک موافقت نامه بین المللی، گفت: این متن هنوز موافقت نامه، کنوانسیون یا معاهده بین المللی تلقی نمی شود، از این رو است که این متن را برنامه جامع اقدام مشترک نام گذاری کرده اند، حال در هر صورت وزارت خارجه متولی این حوزه بوده و باید در این رابطه تصمیم گیری کند.

پیدا شدن برخی شعبان بی مخ ها

پرویز سروری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت:‌ به تعبیری باید گفت هر دم از این باغ بری می‌رسد تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد و کسانی که با ادعای دموکراسی و گفتن و دانستن حق مردم است پا به عرصه قدرت گذاشتند و شعارهای پرطمطراق آن‌ها گوش عالم را کر کرده بود که قرار است دموکراسی به صورت آزاد بیان شود، حالا به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند. وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آزادترین کشور در بیان اندیشه‌ها بوده اما وی که به نوعی همه خاستگاهشان در غرب شکل می‌گیرد و تفکر سکولار و لیبرال دارند و شعارهای پرطمطراق داده بودند اما امروز می‌بینیم تغییر رویکرد داده‌اند و همین اصلاح‌طلبانی که تا دیروز فریاد خفقان جلوگیری از بیان اندیشه‌ها اعتراض می‌کردند امروز آستانه تحمل‌شان پایین آمده است. رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تأکید کرد: به نظر من می‌رسد که برخی شعبان بی‌مخ‌های سیاسی در کشور ما در حال پیدا شدن هستند که این‌ها در هر موضعی و موضوعی دست به قلم می‌برند و موضع‌گیری می‌کنند و مطالب را به باد انتقاد می‌گیرند. سروری در ادامه با طرح چند پرسش ادامه داد:‌ آدرس دادن و اطلاعات غلط به مردم تا کی قرار است ادامه پیدا کند؟ کدام بیلبورد در تهران نصب شده است؟ که اگر نصب هم می‌شد از نظر من هیچ مانعی نداشت، اما کدام بیلبورد و پوستر نصب و چاپ شده است؟ کدام اطلاع‌رسانی از این طریق انجام شده که این چنین مطالب سیاسی می‌شود. وی ادامه داد: در ماجرای خون‌های آلوده بر اساس قانون باید خسارت به خانواده‌ها مرتبط با این پرونده پرداخت می‌شد حقوقی که به سایر کشورها از جمله افغانستان نیز پرداخت شد.

نه جام زهری در کار است و نه جشن پیروزی

حسن رحیم‌پور ازغدی در طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام(ره) در مرقد ایشان درباره تحریف مکتب و خط امام هشدار دادند، اظهار داشت: ما به بررسی بخشی از عناصر اصلی مکتب معرفتی، اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی، حقوقی و فرهنگی امام خواهیم پرداخت.رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مرقد امام به 5، 6 اصول اصلی مکتب امام اشاره کردند که ممکن است در معرض افراط و تفریط و تجدیدنظرطلبی و تحجرگرایی قرار بگیرد.عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آنهایی که صلح امام حسن و جام زهر را بیان می‌کنند بی سواد هستند. متن صلح امام حسن این است که رژیم معاویه نامشروع است و باید سالیانه پول‌‌هایی به طرفداران اهل بیت داده می‌شد و حتی پس از توافق امام حسن فرمودند اگر با من همراهی می‌کردند تا آخر می‌جنگیدم؛ کجای این توافق سازش بوده است؟ وی گفت: تشیع منطق بازی با الفاظ نیست بلکه بحث زمان و شرایط در زمان امام حسن و امام حسین مطرح بوده است، امام خمینی نیز بعد از پذیرش قطعنامه انقلابی‌ترین سخنان را مطرح کرد بنابراین در بحث مذاکرات نباید اینگونه مسائل را مطرح کنیم. مذاکرات نه افراط نه تفریط نه جام زهر و نه جشن است و همه چیز باید در محضر ملت به صورت شفاف بین شود.

شرط احمد خاتمی برای حضور اروپایی ها در ایران

سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در سخنان خطبه‌های این نماز، در خصوص موضوع مذاکرات هسته‌ای، با بیان اینکه این مسئله، موضوع روز کشور ماست و ما بر مواضع ولایت و تبیین مسائل تاکید می‌کنیم، اظهار داشت: ما باید در ابتدا قدردان رئیس‌جمهور و هیات مذاکره‌کننده باشیم. این عزیزان با نیت خیر وارد صحنه شدند و کار نفس‌گیری را دنبال کردند. ما قبلا آنها را رزمنده جبهه دیپلماسی نامیدیم و الان هم به همان باوریم.امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اما با دیگر کشورها بنا نداریم دروازه‌های کشور را ببندیم اما از مسئولان تقاضا داریم طوری برخورد کنند که این احساس دروغین به غربی‌ها دست ندهد که حس کنند ما به آنها نیاز داریم. آنها به ما نیاز دارند. ملت بزرگ ایران منیع‌الطبع است و به فضل خدا هیچ نیازی به آنها نداشته و نخواهد داشت.خاتمی تاکید کرد: برخی از این وزرای کشورهای غربی به اینجا هم که می‌آیند با کمال پررویی بر مواضع خود اصرار دارند و می‌گویند برویم به ایران در خصوص اسرائیل تذکر دهیم که این را فابیوس به صراحت گفته بودوی افزود: از مسئولین انتظار داریم به همان اندازه که غربی‌ها به موضع باطل خود اصرار دارند، به مواضع حق خود اصرار کنند و مثل امام بگویند اسرائیل باید از بین برود. تقاضای ما از مسئولین این است با پشتیبانی این ملت مطلقا از موضع خود عقب‌نشینی نکنند که نخواهند کرد.امام جمعه موقت تهران ادامه داد: وزرای اروپایی هم اگر می‌خواهند بیایند، بیایند اما باید توبه نصوح داشته باشند و از مواضع خصمانه دست بردارند. در همین مذاکرات این فابیوس دل ملت ایران را خون کرد و خودش را در حمایت از اسرائیل کشت.خاتمی خاطرنشان کرد: لذا اگر می‌خواهید با این ملت دوست شوید حریم این ملت را رعایت کنید و با دشمنان این ملت دوست نباشید.وی همچنین با اشاره به تجاوز عربستان به یمن گفت: 124 روز است رژیم جلاد عربستان کشور یمن را شخم می‌زند و دیگر زیرساختی باقی نمانده است و حاصل آن 23 هزار کشته و مجروح است. امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی هم تنها چیزی که برای‌شان مطرح نیست حقوق بشر و تنها چیزی که برای‌شان مطرح است منافع استکبار است. خاتمی در پایان سخنانش به موضوع مظلومیت مسلمانان بحرین نیز اشاره کرد و گفت: بحرین تبدیل به زندان مردمش شده است و مسلمانان در این کشور شکنجه و کشته می‌شوند ولی مردم مظلوم بحرین بدانند که خون شهیدان پشتیبان پیروزی‌شان است.

توضیحات در مورد شبنامه منتشره در مجلس

یک نماینده مجلس گفت: در شبنامه منتشر شده در مجلس٬ برجام ترجمه‌ای سلیقه‌ای توسط وزارت امور خارجه خوانده شده بود.کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با ایلنا، تصریح کرد: برخی افراد به دلیل اینکه توفیقات دولت و مردم را می‌بیند، از این موفقیت‌ها عصبانی هستند، لذا حرف‌هایی می‌زنند که نشان دهنده همین عصبانیت و ناراحتی است؛ نمونه این حرف‌ها ادعای حذف اصلاح طلبان است که گوینده آن عمر سیاسی‌‌اش به پایان رسیده است و حتی جبهه پایداری این فرد را قبول ندارد، در صحبت‌هایی که با سخنگوی این جبهه داشتم، او هم به این مورد اشاره داشت.این نماینده مجلس نهم همچنین درباره پخش شبنامه‌ در مجلس درباره ترجمه متن برجام خاطرنشان کرد: در شبنامه‌ای که سه‌شنبه و چهارشنبه در مجلس پخش شده٬ به عنوان ترجمه سلیقه‌ای متن برجام، از متن ارائه شده توسط وزارت امور خارجه یاد شده است و ظاهرا برخی با انتشار این شبنامه‌ها قصد دارند در میان این نمایندگان در این‌باره ذهنیت منفی ایجاد کنند. پیرموذن خاطرنشان کرد: عده‌ای با اظهارات توهین‌آمیز و پخش شبنامه در مجلس، گویی قصد انتقام از دولت و نمایندگان برآمده از اراده ملت و تلخ‌ کردن کام ملت را دارند.

انگلستان خط قرمز ایران نیست

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به حواشی پیش‌ آمده در خصوص سفر وزیر امور خارجه فرانسه به کشورمان، یادآور شد: بی‌شک ما موظفیم با تمام دولت‌ها و کشورهایی که بیرون از خط قرمز ما قرار دارند، تعامل کنیم. وی افزود: ما در قرن و جهانی زندگی می‌کنیم که این روابط بین‌المللی در پیشرفت و توسعه کشورها موثر است و هر کشور و دولتی که به دور خود دیوار بکشد، فرصت‌ها را از دست می‌دهد.این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصول توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 تصریح کرد: هم اکنون فرصت بسیار خوبی در اختیار داریم تا چه در ابعاد اقتصادی و سیاسی، و چه در مسائل اجتماعی و فرهنگی کار کنیم.وی افزود: جمهوری اسلامی به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی نیازمند افزایش روابط خود با جهان است و نمی‌شود قدرتی منطقه‌ای باشیم اما هر کشوری را به بهانه‌ای در محدوده خط قرمز خود قرار دهیم. منصوری‌آرانی خاطرنشان کرد: به هر حال امکان دارد با هر کشوری مشکلاتی داشته باشیم که امری طبیعی است٬ اما اگر بخواهیم به‌صرف این مسائل تصمیم بگیریم، تعداد زیادی از کشورها از روابط ما حذف می‌شوند. به‌عنوان نمونه عراق در 8 سال جنگ تحمیلی مستقیماً علیه ما جنگیده، پاکستان و افغانستان در مقاطعی به طالبان یاری رسانده‌اند، روسیه و چین به قطعنامه‌های شورای امنیت رای داده‌اند؛ بنابراین اینگونه نمی‌شود در خصوص سیاست خارجی تصمیم گرفت.وی افزود: اکنون فرصت بسیار خوبی است که با استفاده از فرصتی که در پی توافق به دست آمده، رفت‌وآمد و تعاملات خود را با جهان گسترش بخشیم.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی جایگاه ویژه‌ای برای صنعت گردشگری در نظر گرفته شده که ارزآوری بسیار خوبی برای کشور دارد و این رفت‌وآمدها می‌تواند که به انتقال پیام انقلاب نیز یاری برساند.رئیس هیات دوستی پارلمانی ایران و انگلستان با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درخصوص بازگشایی سفارت انگلستان در تهران گفت: ما قریب به 40 هزار ایرانی ساکن انگلستان داریم که با مردم آن کشور در تعامل و رفت‌وآمدند و در بسیاری از موضوعات اقتصادی می‌توانیم با یکدیگر همکاری کنیم.منصوری‌آرانی خاطرنشان‌کرد: ما نمی‌توانیم و نباید کشورهای همچون انگلستان را که در مناسبات سیاسی و اقتصادی بین‌المللی بسیار تاثیرگذارند به راحتی از زنجیره روابطمان خارج کنیم.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان یادآور شد: ایران و انگلستان می‌توانند در حوزه‌های علمی، فناوری، صادرات و حتی مسائل فرهنگی و اجتماعی با هم تعامل کنند. البته باید دقت کنیم منافع ملی آنها منجر به خدشه‌ برداشتن منافع ملی ما نشود. منصوری‌آرانی در پایان خاطرنشان کرد: در دکترین سیاسی ما که توسط رهبری تعیین و تفسیر می‌شود، انگلستان به عنوان خط قرمز مشخص نشده و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

تکذیب انتخاب عارف به‌ عنوان مسئول انتخابات اصلاح‌طلبان

یک منبع آگاه در دفتر محمدرضا عارف در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن تکذیب خبر انتصاب یا انتخاب عارف به عنوان مسئول هماهنگ‌کننده و مدیریت انتخابات اصلاح‌طلبان٬ تصریح کرد: با توجه به شفافیت مواضع اصلاح‌طلبان٬ اگر انتخاب یا انتصابی صورت گرفته بود٬ حتما اطلاع‌رسانی می‌شد و مسلما رسانه‌ای که در این مورد کشف خبر کرده و مبادرت به انتشار چنین مسأله‌ای کرده٬ بهتر است به اخبار واقعی بپردازد.وی افزود: آقای عارف شخصیت مورد وثوق اصلاح‌طلبان هستند و بین جریان‌های سیاسی به خصوص اصلاح‌طلب همواره نقش همگرایی خودشان را ایفا کرده‌اند اما به هیچ عنوان مسئله انتخاب وی به سمت هماهنگ‌کننده و مدیریت انتخابات اصلاح‌طلبان صحت ندارد.

تفسیر جدید رئیس دفتر رئیس جمهور از شعار مرگ بر امریکا

نشریه نیویورکر در گزارشی به بررسی سر دادن شعار مرگ بر آمریکا در ایران در آخرین هفته‌های مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 و دلیل ادامه آن در بیش از سه دهه گذشته پرداخت و در این راستا با برخی مقامات و کارشناسان ایرانی گفت‌وگوهایی را انجام داده است.محمد نهاوندیان، رییس دفتر حسن روحانی رییس‌جمهور ایران در این‌باره به نیویورکر، گفت: اگر شما از تمام کسانی که این شعار را می‌گویند بپرسید، به گونه‌ای نمادین علیه سیاست‌های مداخله‌جویانه در ایران است که سبب برکناری محمد مصدق، نخست‌وزیر منتخب ایران شد.به نوشته این نشریه آمریکایی، نهاوندیان که یک اقتصاددان است و سال‌های زیادی را در آمریکا سپری کرده در اینجا به ماجرای کودتای 28 مرداد (سال 1953) اشاره دارد که با حمایت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) صورت گرفت و به برکناری دکتر محمد مصدق، نخست‌وزیر وقت ایران منجر شد.رییس دفتر روحانی ادامه داد: از نظر آن‌ها، چیزی که با آن مخالفند این است که یک دولت به سمت هواپیمای حامل مسافران بی‌گناه شلیک کند، منظور آن‌ها مردم آمریکا نیست. نهاوندیان تأکید کرد: آن‌ها در واقع با چنین سیاستی، با این رویکرد و با این تکبر و خودبینی مخالفند. منظور از این شعار یک ملت نیست، بلکه آن‌ها با این سیستم رفتار مخالفند.نیویورکر در گزارش خود یادآور شد: نهاوندیان در اینجا نیز به حادثه سقوط یک هواپیمای مسافربری ایران در سال 1988 اشاره می‌کند که توسط نیروی دریایی آمریکا هدف حمله قرار گرفت و در نتیجه آن مسافران این پرواز جان خود را از دست دادند.


شکایت صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت قبل

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: دولت از سال 91 سهم خود را برای فرهنگیان به صندوق ذخیره واریز نکرده است و ما هم به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌ایم.به‌ گزارش ایسنا، شهاب‌الدین غندالی در جمع مدیران آموزش و پرورش استان همدان، با اشاره به وضع معیشتی معلمان اظهار کرد: معلم سرمایه اجتماعی کشور است و باید از نظر مالی و معیشت در رفاه کامل باشد سپس راهی کلاس درس شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر