بازدید 2425

فرانسوی‌ها به دنبال جبران گذشته هستند

کد خبر: ۵۲۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 31 July 2015
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سفر فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ایران را فرصتی برای استفاده دو کشور از ظرفیت های یکدیگر عنوان کرد.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: اقداماتی که فرانسه در مذاکرات پیشین و برهه های دیگر انجام داده هر کدام در جایگاه خود ثبت می شود اما فرانسه به خوبی این را می داند که ایران کشوری با ظرفیت بالا است . آنها همان موقع هم سعی می کردند بیشترین امتیاز را از ایران بگیرند چرا که احساس می کردند ایران با دست پر و ظرفیت بالا در مذاکرات حضور یافته لذا باید تلاش کنند که امتیازات بیشتری بگیرند.

وی افزود: سفر وزیرخارجه فرانسه به تهران نیز نشان‌دهنده توجه ویژه فرانسوی ها به ظرفیت های ایران است. البته آنها باید اعتماد سازی کنند و اعتماد مردم و دولت را جلب کنند چرا که این امر می تواند در همکاری های بعدی این کشور موثر باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد:‌ من از صحبت های وزیر امور خارجه فرانسه پیش از سفر به ایران احساس می کنم قصد آنها این است که هم گذشته را جبران کنند و هم تعاملی را در زمینه های مختلف سیاسی ،‌اقتصادی و فرهنگی برقرار کنند.

نماینده مردم کاشان با بیان اینکه هر سفر و گفت‌وگویی فرصتی را برای طرفین ایجاد می کند تصریح کرد: هم فرانسه و هم ایران در ابعاد مختلف ظرفیت های بالایی دارند که باید به آن توجه شود البته ما در روابطمان هم نقاط منفی و هم نقاط مثبت داشته ایم. بزرگترین روابط ایران و فرانسه نیز حضور حضرت امام در نوفل لوشاتو بود که از آن به عنوان نقطه عطف در روابط دو کشور یاد می شود.

وی در پایان با اشاره به روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و فرانسه همچنین گفت:‌ با توجه به اینکه فرانسه در کشورهای عربی – اسلامی حضوری با قدمت بالا داشته لذا می توانیم با این کشور در زمینه های مختلف در حوزه های عربی آفریقایی نیز فعالیت کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار