بازدید 43573
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

ادعای بازداشت یکی دیگر از نزدیکان احمدی نژاد/ جزییات دیدارهای خصوصی لاریجانی با ناطق‌نوری/ درخواست علما و طلاب برای برگزاری رزمایش موشکی/ پوست خربزه اصلاح طلبان زیرپای دولت/ ماجرای تازه از رابطه زنجانی و تامین اجتماعی/کلاهبرداری اینترنتی سه دختر روس از داعش!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«قطعی شدن حضور لاریجانی در لیست اصولگرایان»،«پوشاندن عکس رئیس جمهور از سر در شهرداری»،«اینبار 200 نفر اصلاح طلب در مجلس داریم!»،«تعجب از پخش یک مستند جنجالی از صداوسیما» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 01 August 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


قطعی شدن حضور لاریجانی در لیست اصولگرایان

غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس،با اشاره به فعالیت جامعه روحانیت مبارز برای همگرایی در بین اصولگرایان اظهار داشت: جامعه روحانیت مبارز با جبهه پایداری، حزب موتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران، جمعیت رهپویان و جناب آقای لاریجانی به صورت خاص دیدار داشته و بنا داریم با دیگر شخصیت‌ها و گروه‌هایی که تحت عنوان اصولگرایی فعالیت می‌کنند جلسه بگذاریم و دیدگاه‌های آنها را نیز داشته باشیم.وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با جلوگیری از هرگونه تشدد و تفرق در مجموعه اصولگرایان شرایطی را فراهم آوریم تا این مجموعه با لیست‌های واحد در تهران و شهرستان‌ها به میدان بیایند.سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص جزییات جلسه جامعه روحانیت مبارز با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لاریجانی در جلسه ویژه‌ با جامعه روحانیت مبارز اعلام کرد که به محوریت جامعتین پایبند بوده و هیچگونه نگرانی از این بابت نیست.وی تصریح کرد: لاریجانی در این جلسه دیدگاهی را مطرح کرد که وقتی با دیگران هم مطرح شد مورد استقبال قرار گرفت و امیدوارم هیچ جای نگرانی از این بابت پدید نیاید.وی در پاسخ به این سوال که با وجود پایبندی لاریجانی به محوریت جامعه روحانیت، ولی برخی از اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت موضوع ائتلاف با لاریجانی را مطرح می‌کنند،‌ آیا امکان ائتلاف وجود دارد؟ اظهار داشت: اینگونه اظهارات دراصل القائاتی است که با هدف خاصی از ناحیه بعضی‌ها انجام می‌گیرد.سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مجموعه اصولگرایان مجموعه‌ای معتدل هستند،‌ تصریح کرد: اگر امروز شعار اعتدال داده می‌شود، شعار اعتدال با حفظ اصول از دیدگاه‌های اساسی و ریشه‌ای مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی بود و ایشان خود یک شخصیت اعتدالی بود.وی تاکید کرد: شعار اعتدال امروز توسط کسانی که مکرر افراط و تندروی در مذاق آنها به صورت نهادینه وجود دارد داده می شود و اعتدال را می‌خواهند برای خودشان مصادره کنند.


جمهوریت را به توان 10 قبول داریم

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی سعیدی ظهر امروز در آیین معارفه مسئول جدید نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) در استان، فرمانده تیپ 12 قائم آل محمد (عج) و نیز شمار زیادی از روحانیان، مسئولان و پاسداران در حسینیه شهدای ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان برگزار شد، به بررسی ریشه چالش‌هایی که در طول قریب به چهار دهه عمر انقلاب اسلامی با آن مواجه هستیم، پرداخت. نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مشروعیت الهی، شأنیت امام است و مقبولیت شأنیت مردم محسوب می‌شود؛ نقش ذات باری‌تعالی تعیین حاکم و نقش مردم نیز شکل دادن حاکمیت دینی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد و البته این دو با هم فرق دارد.سعیدی اضافه کرد: حاکم الهی بیش از یک‌هزار سال است که برای شکل دادن حکومت دینی آماده بوده؛ اما امروز بخش دوم که مردم هستند، باید آماده شوند؛ ظهور منجی عالم بشریت الزاماتی دارد که در برهه کنونی باید به آن‌ها توجه شود.وی ادامه داد: منظور ما این نیست که جمهوریت را قبول نداریم؛ جمهوریت را به توان 10 قبول داریم و از همه کسانی که جمهوری‌خواه هستند نیز بیشتر به جمهوری اعتقاد داریم؛ چراکه رهبری و قانون شرط لازم و مردم شرط کافی برای شکل‌گیری حکومت دینی هستند.نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نقش مردم تولید قدرت بوده و نه تولید ولایت که مختص به ذات باری‌تعالی است.سعیدی گفت: اگر مردم پذیرفتند و حاکمان ولایت خود را از ذات باری‌تعالی دریافت کردند، حکومت دینی شکل می‌گیرد وظیفه پیامبر غیر از ابلاغ رسالت، اداره حکومت و مردم نیز بوده است.


نظر آیت الله جنتی در رابطه با علت ماندن کارها روی زمین

آیت‌الله جنتی در دیدار با اعضای «ستاد اجرایی طرح قرآنی شمیم وحی» و استاد حامد شاکرنژاد قاری ممتاز بین المللی کشورمان با تجلیل از فعالیت گسترده این ستاد، گفت: مایلم اقدامات شما بیش از پیش به سمع و نظر مردم برسد و دستگاههای مسئول مانند صدا و سیما موظفند در این راستا عمل کنند و نسبت به انعکاس این فعالیت‌های قرآنی توجه بیشتری داشته باشند. دبیر شورای‌نگهبان گفت:‌ ما هر چه موفقیت داریم به دلیل حضور افراد متخصصی است که اهل عبادت و معنویت نیز هستند. موفقیت‌هایی که در مسائل هسته‌ای و فناوری‌های پیچیده علمی و صنعتی رخ داده است، عمدتاً توسط همین افراد بوده است. اگر در بسیاری از جاها کارها بر زمین مانده و درست عمل نشده برای این است که حزب‌اللهی‌ها و افراد صالح حضور نداشتند.


بیکاری فارغ‌التحصیلان۱۰برابر زیردیپلم‌ها

معاون وزیر کار از اجرای طرح ویژه بازتوانمندسازی دانش آموختگان دانشگاهی برای ورود به بازار کار خبر داد و گفت: بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، ۱۰ برابر بیکاری افراد زیردیپلم است.کورش پرند با اعلام اجرای طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی گفت: اين طرح به عنوان یک برنامه راهبردی تکمیل کننده و جبران ساز مهارت ها و صلاحیت های اساسی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی پیشنهاد و در شورای عالی اشتغال مصوب شد.معاون وزیر کار با تاکید بر اینکه این طرح با هدف رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص اجرايی مي شود اظهارداشت: آئین نامه اجرایی این طرح هم اکنون در کمیسیون های تخصصی هیات دولت در حال طی مراحل قانونی برای تصویب است.


پوشاندن عکس رئیس جمهور از سر در شهرداری

پیش از این هم در مناسبت‌های مختلف شاهد بودیم که شهرداری مشهد با نصب بنرهای مختلف بالای سر درب ورودی خود، روی عکس رئیس جمهور را می‌پوشاند، در حالی که با در نظر گرفتن ابعاد بنر، خیلی راحت می‌شود جلوی این اتفاق را گرفت، کما اینکه در دوره شهردار قبلی مشهد هیچ‌گاه عکس «محمود احمدی‌نژاد» زیر بنرهای مناسبتی غیب نمی‌شد! به گزارش پارسینه این اتفاقات در حالی می‌افتد که «صولت مرتضوی» شهردار فعلی مشهد از طیف اصولگرایان و حامیان احمدی‌نژاد بوده و در وزارت کشور دولت هشتم و نهم، مسئولیت‌های زیادی داشته است و همین مساله شائبه عمدی بودن این ماجرا را به وجود آورده‌ است!


روایتی از درخواست کری در مورد تحریمهای کنگره

یکی از اعضای برجسته وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با منتقدان توافق هسته‌ای به پرسش‌های آنان پیرامون خطوط قرمز پاسخ داد. به گزارش «پارس»، این مقام آگاه در روند مذاکرات هسته ای، اهداف ترسیمی نظام را پذیرش غنی سازی، تحمیل اراده جمهوری اسلامی به طرفین غربی و لغو تحریم در حد توان دانست. وی افزود: « در حین مذاکرات جان کری گفت اگر انتظار دارید که تحریم‌های کنگره آمریکا را لغو کنیم بهتر است مذاکرات را به پایان برسانیم چون کنگره مجوز چنین کاری را نمی‌دهد؛ این تصمیم در داخل کشور نیز پذیرفته شد.»


ردیف جدید دولت در قبوض موبایل

دو دوره‌ای است که در قبوض تلفن همراه بخشی به نام درآمد عمومی دولت اضافه شده است که برخی مشترکان از بابت آن ابراز بی اطلاعی می کنند. براساس مصوبه مجلس، تعرفه پیامک تمام اپراتورهای موبایل از اول فروردین امسال 10 ریال افزایش یافت. به این ترتیب اپراتورها موظف شدند علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ 10 ریال از مشترکان دریافت و آن را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کشور واریز کنند.بنابراین تعرفه فعلی پیامک‌های فارسی و انگلیسی از سوی اپراتورهای مختلف به شرح جدول زیر است:

شنبه

عقب ماندگی میلیارد پوندی انگلیس در تجارت با ایران

«اندر کریچلو» در یادداشتی در روزنامه «دیلی تلگراف» نوشت: به نظر می رسد بزرگترین شرکت های تجاری انگلیسی در مقایسه با دیگر همتایان اروپایی خود زمان را برای انعقاد قراردادهای تجاری با ایران به ارزش میلیاردها پوند از دست داده باشند.در حالی که جوهر توافق تاریخی میان جمهوری اسلامی و گروه 1+5 متشکل از کشورهای انگلیس، آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و آلمان تقریبا در حال خشک شدن است، رقبای ما در پاریس تضمین هایی را از سوی تهران برای انعقاد قرارداد دریافت کرده اند.در حالی که مقامات بریتانیایی درگیر موضوع عبور مهاجران غیر قانونی از کانال «کاله» در شمال فرانسه هستند، همتایان فرانسوی آنها در حال دیدار با تصمیم گیرندگان کلیدی در تهران اند.


در پسا تحریم به شرایط 89 و 90 برمیگردیم

فرشاد مومنی اقتصاد دان و استاد دانشگاه گفت: حالا که پس از آن‌همه فرصت‌سوزی در دوره بعد از سال‌های ١٣٨٤ در اقتصاد ایران که در ابعاد بی‌سابقه‌ای تجربه شد، بالاخره فضا و فرصت‌های جدیدی یافته‌ایم، باید قدرشناس آن باشیم و همه در حد توان تلاش کنیم که به‌نحو بایسته و مقتضی از این شرایط بهره‌برداری شود. در این مسیر‌ به‌نظر می‌رسد شاید یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام شود، معرفی فرصت‌هایی است که شرایط جدید نصیب ما کرده است. به یک اعتبار، آنچه در دوره پساتحریم اتفاق می‌افتد، این است که ما به شرایطی شبیه سال‌های ٨٩ و ٩٠ برمی‌گردیم با این تفاوت که به‌واسطه سیاست‌های تنش‌‌زدایانه‌، که دولت جدید به‌کار گرفته، در مقایسه با آن دوره، هزینه‌های مبادله برای ما در استاندارد بین‌المللی کاهش یافته و میل و رغبت برای همکاری با ایران نیز به همان نسبت، افزایش پیدا کرده‌ است. اینها فرصت‌هایی است که در سال ٩٠ نداشته‌ایم.


اینبار 200 نفر اصلاح طلب در مجلس داریم!

دبیرکل حزب مردم سالاری در جمع اصلاح‌طلبان سیرجان گفت: در مجلس آینده لیست ۲۹۰ نفری اصلاح‌طلبان به صورت واحد می‌آید و این بار ۲۰۰ نفر اصلاح‌طلب در مجلس است. وی افزود: مجلس متخصص می‌خواهد و پاک دست، نه اینکه محمدرضا رحیمی یک میلیارد و 500 میلیون تومان از بیت‌المال خرج کند تا خط سیاسی رای آورد و یا سعید مرتضوی پول پخش کند و هیچ حسابی نباشد. کواکبیان ابراز داشت: اگر مجلسی بخواهد اینگونه باشد، نمی‌تواند برای مردم کار کند، مجلس باید مشکل مردم را برطرف و از سیرجان حمایت کند.


هیچ وقت نمی توانیم به آمریکا پسته صادر کنیم

اسدالله عسگراولادی در پیش‌بینی صادرات پسته و فرش به آمریکا با توجه به لغو تحریم‌ها، اظهار کرد: هیچ وقت نمی توانیم به آمریکا پسته صادر کنیم. زیرا موضوع صادرات پسته به آمریکا بسیار فراتر از لغو تحریم‌ها است. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و تهران تصریح کرد: آمریکا از سال 64 تا کنون 315 درصد سود بازرگانی برای پسته ایرانی وضع کرده و اجازه واردات پسته ایرانی را به کشور خود نمی‌دهد. عسگراولادی با اشاره به این که کشور آمریکا سال 64 با نرخ دلار در ایران و تفاوت ارز دولتی و آزاد مخالفت می‌کرد، بیان کرد: این کشور خواهان برابری نرخ ارز در ایران بود ولی ایران در نهایت نرخ ارز را یکی اعلام نکرد. همین موضوع باعث شد که آمریکا سود بازرگانی 315 درصدی برای واردات پسته وضع کند. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که پسته ایران هیچ وقت به آمریکا صادر نخواهد نشد.


توضیحات قرارگاه ثارالله در مورد اخلال در مراسم رئیس جمهور

معاون امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه طبق مقررات، برقراری امنیت و حفاظت از روسای قوا با سپاه است، گفت: وزارت اطلاعات نیز در حوزه اطلاعاتی خود فعال است و نیروی انتظامی نیز در لایه‌های مختلف در این مراسم‌ها حضور دارند. اما هماهنگی‌های لازم را سپاه انجام می‌دهد. در شب سخنرانی رئیس‌جمهور شعارهایی داده شد، آنچه تاکنون اطلاعات قرارگاه ثارالله که مسئولیت این مراسم را به عهده داشته است و براساس مشاهده‌های و فیلم‌ها و صحبت‌های موجود ارائه داده، این است که در حین سخنرانی رئیس‌جمهور یک نفر از افرادی که در یکی از شرکت‌ها کار می‌کند، از جای خود بلند می‌شود تا نوشته‌ای را از روی کاغذ قرائت و پیشنهاد خود را مطرح کند. افرادی تصور می‌کنند که این شخص می‌خواهد در سخنان رئیس‌جمهور اخلال وارد کند، برای همین شعار «مرگ بر منافق» می‌دهند و منظورشان آن فرد بوده و طبق گزارش سپاه این افراد شناسایی و از آنها تحقیق و با اخذ تعهد آزاد می‌شوند. ذوالفقاری تصریح کرد: در مورد سخنرانی سیدحسن خمینی نیز در ابتدای سخنرانی ایشان برخی گفتند «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» و آقای سیدحسن خمینی خطاب به آنها گفت «حتماً هم همین‌طور است» ضمن اینکه شعارهای امسال در صحن حرم امام(ره) یک‌طرفه نبود.


هیچ آسیب اجتماعی طی سالهای گذشته کاهش نیافته

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن ابراز تاسف از روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در کشور گفت: هیچ کدام از آسیب‌های کشور در سال‌های اخیر کاهش نیافته بلکه به صورت مداوم رو به گسترش بوده‌اند و این مساله هم در تعداد زنان سرپرست خانوار‌ و هم کاهش سن ابتلا به جرائم و اعتیاد و غیره صدق می‌کند.


ادعای بازداشت یکی دیگر از نزدیکان احمدی نژاد

غلامعلی‌جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با هفته نامه «طلوع صبح» افشا کرده که یکی دیگر از نزدیکان احمدی نژاد و اعضای دولت او بازداشت شده که در حال حاضر به دلایل مختلف از خبری شدن و اعلام نام او خودداری می‌شود.


درخواست علما و طلاب برای برگزاری رزمایش موشکی

جمعی از علما و طلاب حوزه قم طی بیاینه‌ای و با هدف پاسخگویی به زیاده خواهی غرب در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در زمینه توان موشکی ایران، خواستار برگزاری رزمایش موشکی توسط نیروهای مسلح کشورمان شدند. جمعی از طلاب و فضای حوزه علمیه قم در بیانیه ای با توجه به گنجانده شدن بندی در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ایجاد محدودیت در زمینه توان موشکی کشورمان خواستار حفظ دستاوردهای دفاعی کشورمان در حوزه موشکی و ادامه یافتن رزمایش در این حوزه شدند. در این بیانیه آمده است: موشک‌های راهبردی بی‌شک یکی از ارکان قدرت دفاعی ایران اسلامی و از پایه‌های بازدارندگی نیروهای مسلح ما هستند. صدور همین تجربه‌ی موفق به خطوط مقدم انقلاب اسلامی در لبنان و فلسطین بود که نسخه‌ی مظلومانه‌ی «سنگ در مقابل تانک» را به رویه‌ی مقتدرانه‌ی «موشک جواب موشک» مبدل ساخت و این روزها عملیات «توفان قاطعیت» حرامیان آل‌سعود در یمن مظلوم را به «نسیم ناتوانی» فروکاسته است.


ماجرای تازه از رابطه زنجانی و تامین اجتماعی

آنطور که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرده، هنوز چک‌های این سازمان که در اختیار بابک زنجانی بود، دریافت نشده و این چک‌ها قابلیت تضمین‌شوندگی و بکارگیری در یکسری معاملات دیگر را دارند. تقی نوربخش در پاسخ به اینکه "آیا رابطه بابک زنجانی با سازمان تامین اجتماعی بار مالی یا خسارتی برای سازمان تامین اجتماعی داشته است؟" اضافه کرد: خسارت مالی‌اش این است که خیلی از این چک‌ها با وجود اینکه سه سال از آن زمان می‌گذرد، برگشت داده نشده است. وی در پاسخ به اینکه "آیا این چک‌ها، هنوز حالت نقدشوندگی دارند و می‌توان آنها را به اجرا گذاشت و پول دریافت کرد؟" گفت: حداقل حالت تضمین‌شوندگی و بکارگیری در یکسری معاملات دیگر را دارند. حالا احتمالاً یا دست خود ایشان است یا دست دادستانی. ما بالاخره اقدامات حقوقی خودمان را انجام دادیم ولی این اتفاق در سازمان تأمین اجتماعی افتاده است.


اینبار بیلبورد در حمایت از توافق هسته ای

در این طرح ها عبارت " یک ملت هستیم چه در مذاکرات وچه در مبارزه" همراه با تصویر از یک دیپلمات و یک سرباز تلفیق شده است. به تازگی در بیلبوردهای شهری تهران طرح هایی در زمینه توافق هسته ای منتشر شده است. در این طرح ها بر لزوم وحدت در زمینه مذاکرات هسته ای تاکید شده است.


شنبه


روند نامناسب خروج یا حذف نیروهای ارزشی از صدا و سیما

رییس رسانه ملی نسبت به خروج نیروهای ارزشی از این سازمان هشدار داد. محمد سرافراز در جلسات اخیر شورای مدیران و معاونین رسانه ملی نسبت به کنارگذاشته شدن یا خروج نیروهای ارزشی از سازمان صدا و سیما هشدار داده است. گفته می شود در یکی از معاونت های اصلی این سازمان به شدت این موضوع مشهود است به طوری که موجب نارضایتی برخی دلسوزان نظام شده است. با وجود هشدارهای سرافراز، متاسفانه این روند در این معاونت رسانه ملی همچنان مشهود است. علاوه بر کنارگذاشتن یا خروجِ مشهود نیروهای ارزشی، انتصابات مسئله دار نیز مورد تذکر جدی قرار گرفته است.


تعجب از پخش یک مستند جنجالی از صداوسیما

مستند جنجال‌برانگیز «چنارستان» از شبکه مستند سیما پخش شد، بهانه پخش این مستند روز «جنگل» بود. در تقویم روز هشتم مرداد‌ماه به عنوان روز «جنگل» ثبت شده و شبکه مستند به این مناسبت مستند‌های ویژه‌ای را پخش کرد. در این بین اما پخش مستند «چنارستان» نه از نظر موضوع و نه از نظر پیام فیلم ربطی به جنگل نداشت.روزنامه جوان نوشت، کسانی که این مستند را در جشنواره سینما حقیقت تماشا کرده بودند می‌دانند که این مستند به‌رغم اینکه در ظاهر به نام چنارهای خیابان «ولیعصر(عج)» تهران ساخته شده، به تاریخچه این خیابان پرداخته و نوع نگاه سازنده فیلم آنقدر یک طرفه است که اعتراض به آن از همان زمان اکران در جشنواره آغاز شد.ه نظر نمی‌رسید با وجود اعتراض‌هایی که به محتوای «چنارستان» صورت گرفته است، این مستند در یک روز خاص سر از تلویزیون در بیاورد. با وجود آنکه شبکه مستند تلاش کرده بود با حذف 20 دقیقه از مستند که شامل تصاویری از شاه، فرح، اتفاقات سال 88، تشییع جنازه رضاشاه و مدح رضاشاه توسط یکی از حضار است، آن را به اثری قابل پخش در تلویزیون تبدیل کند، اما آنچه نتوانسته آن را سانسور کند روح پهلوی دوستی است که بر «چنارستان» حاکم است. به راستی آنقدر آرشیو شبکه مستند از آثار تولید شده درباره جنگل و تخریب جنگل‌های کشور خالی است که مدیران پخش شبکه مستند به سراغ اثری رفته‌اند که موضوع آن کاملاً در انتقاد از جمهوری اسلامی است؟! کارگردان «چنارستان» آنقدر خود را از محیط اجتماعی کشور دور کرده است که در هنگامی که می‌خواهد از اعزام رزمنده‌ها به جبهه سخن بگوید آن را با تعبیر «اعزام سرباز به جنگ» نام می‌برد.


یک برنامه تلویزیونی تعطیل شد

«کتابنامه» یکی از معدود برنامه‌های صدا و سیما هم که با هدف معرفی و تبلیغ کتاب‌ تولید می‌شد، به محاق رفت. این برنامه ۱۲ دقیقه‌ای که تا ۶ روز پیش هر روز سه نوبت از شبکه چهار سیما پخش می‌شد، تعطیل شده است. «علیرضا حائری» تهیه کننده برنامه «کتابنامه» ضمن اعلام و تائید خبر تعطیل شدن این برنامه به خبرنگار مهر گفت: مدیر جدید شبکه چهار این تصمیم را گرفته و گفته که این برنامه فعلاً پخش نشود. درواقع به ما گفته شده که فعلا تولید نکنید و ما هم دست نگه داشته‌ایم. توضیحی درباره علت متوقف شدن تولید برنامه «کتابنامه» داده نشده و من هم هنوز علت آن را نپرسیده‌ام البته به زودی این کار را انجام می‌دهم.


پیمان نانوشته احمدی نژاد با اصلاح طلبان و هاشمی

امیر حسین قاضی زاده عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی و سخنگوی سابق جبهه پایداری در پاسخ به سوال «رسانه های اصلاح طلب به جای تشریح عملکرد دولت فعلی تقریبا هر روز تیتری از تخلفات دولت گذشته دارند این اقدام در چه راستایی است؟» گفت:می ترسم که تبلیغات رسانه های اصلاح طلب بر ضد احمدی نژاد باعث شود که آقای احمدی نژاد مجددا به سر کار برگردد یعنی همان چیزی که اصلاح طلبان از آن وحشت دارند. به نظر می رسد پیمان نانوشته ای میان آقای احمدی نژاد و اصلاح طلبان و آقای هاشمی وجود دارد که هر دوره ای به گونه ای عمل کند که در دوره بعد رقیب روی کار بیاید.


حمله وزیر احمدی نژاد به دولت روحانی

روزنامه شرق در گزارش خود از مراسم یاران احمدی‌نژاد در دانشگاه ایراناین نوشت: حول‌وحوش ساعت ١٢ ظهر، بر تعداد خستگان از سفر یا سخنرانی‌ها، اضافه می‌شد و سخنان «علی نیکزاد» هم تندتر. او که آخرین سخنران پیش از ناهار و نماز بود، به تندی به سیاست‌های دولت یازدهم در حوزه مسکن می‌تاخت. او که تنها وزیر احمدی‌نژاد در کاروان ثبت‌نام «اسفندیار رحیم‌مشایی» برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم بود، مانند رئیسش ادعایی جهانی کرد: «من تمام تجربیات ساخت مسکن در دنیا را خوانده‌ام». او در سخنان خود چپ و راست به دولت حمله می‌کرد: «ما در بیابان مسکن ساختیم، شما لطف کنید شیر آب آن را وصل کنید»؛ «اگر نمی‌توانید پروژه‌ها را جمع کنید، خب یکی را که بلد است بیاورید جمع کند»؛ «تمام راه‌حل‌ها را بررسی می‌کنند آخرش می‌رسند به راه‌حل‌های دولت نهم و دهم، بعد عصبانی می‌شوند و زیرمیز می‌زنند». او از شغل این‌روزهایش در «ستاد اجرائیات فرمان امام(ره)» گفت که مشغول آپارتمان‌سازی است.


ناطق نوری: پورنجاتی و مسجدجامعی و ابراهیم نبوی را سر کار گذاشتم

زمانی که به (وزارت کشور) رفتم معاون سیاسی شخصیتی متدین و مومن بود که بعدها وزیر ارشاد نیز شد، با اینکه ایشان با من هم حزبی بودند و در شورای مرکزی در کنار ما قرار داشتند بعد از قدردانی از ایشان خواستم که تشریف نیاورند و از جوانان دعوت و استفاده کردم، البته این وزارتخانه معاونان دیگر هم داشت که با آمدنم از آنها تشکر و در نهایت خداحافظی کردم و آقای عباس آخوندی که آن زمان هنوز باجناق من نشده بود و یک جوان دانشجو بود را به عنوان معاون سیاسی منصوب کردم و همچنین احمد پورنجاتی، احمد مسجدجامعی و حتی ابراهیم نبوی (طنز نویس که به ان سوی مرزها رفته و الان با ما نیست) را در سمت‌های مختلف قرار دادم. حتی وقتی دوران من تمام شد آقای مهندس موسوی نخست وزیر وقت به من گفته بود یکی از کارهای خوبی که شما در وزارت کشور انجام دادید همین جوانگرایی در وزارت کشور بود.


توصیه باهنر به اصلاح‌طلبان

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان باید شرایطی را که نظام برای همه قرار داده قبول داشته باشند و فرایند انتخابات، قانون اساسی و خطوط قرمز را رعایت کنند.محمدرضا باهنر در جمع گروهی از اصولگرایان کرمان گفت: ما چهار انتخابات شامل انتخابات خبرگان، ریاست جمهوری، شورای شهر و مجلس شورای اسلامی را در کشور داریم که به طور متوسط هر سال یک انتخابات برگزار می‌شود و معمولا با هر انتخاباتی شش ماه فضای کشور سیاسی شده است.وی معتقد است: اصلاح‌طلبان بعد از خرابکاری‌های مجلس ششم خیلی توان و روحیه و امید برای انتخابات هفتم؛ هشتم و نهم نداشتند و عملا قوی در انتخابات وارد نشدند ولی در مجلس دهم بسیار با جدیت کار را شروع کردند لیکن باید شرایطی را که نظام برای همه قرار داده قبول داشته باشند و فرایند انتخابات،قانون اساسی و خطوط قرمز را رعایت کنند و مرز خود را با فتنه و انحراف روشن کنند.وی افزود: اصلاح‌طلبان در انتخابات دهم مجلس به این خرد رسید‌ه‌اند که اگر بخواهند رای داشته باشند باید در نظام قرار بگیرند تا به قدرت برسند.


جزییات دیدارهای خصوصی لاریجانی با ناطق‌نوری

علی لاریجانی درباره جزییات دیدارهایی که با ناطق نوری داشته به ایسنا می گوید: دیدار بین رجال سیاسی طبیعی است و عجیب و غریب نیست. معمولا ما کمتر با این موضوع و با این محوریت با یکدیگر دیدار می‌کنیم، بلکه در خصوص مسائل مختلف با یکدیگر بحث می‌کنیم. بنده آقای ناطق نوری را رجل شناخته شده، فهیم و پرظرفیت کشور می‌دانم و از گذشته با ایشان دوستی عمیق و صمیمانه داشته و دارم و از نظرات ایشان استفاده کرده‌ام البته با دیگران نیز چنین دیدارهایی داشته‌ام و درباره مسائل داخلی، منطقه، هسته‌ای، اقتصادی و گاهی درباره انتخابات با یکدیگر صحبت‌هایی داشته‌ایم. این گونه رایزنی‌ها خیلی طبیعی است، بنده در قم و تهران هم با برخی رجال سیاسی و مذهبی مباحث مختلفی دارم. البته طبیعی است که درمورد مسائل مهم و روز هم گفت‌وگو می کنیم. همین گفت‌وگو در بسیاری موارد ایده‌هایی به انسان می‌دهد که در راه و کارش به انسان کمک می‌کند. مهم این است فضای کشور از حالت صُلبیت خارج شود و همه احساس کنند می‌توانند فکر تولید کنند، مشارکت به وجود آورند و حرکت ایجاد کنند. در این مسیر هیچ اشکالی ندارد که افراد با یکدیگر اختلاف نظر هم داشته باشند اما باید برای آینده و آتیه ملت ایران هم‌فکری کنند، نقاط مشترک دینی، انقلابی و فکری کم نداریم، این مسائل باید بسترهایی برای گفت‌وگو باشد نه چنگ زدن به یکدیگر.


نقش مک‌دونالد در فروپاشی شوروی؟!

محمد کاظم انبارلویی عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ضرورت مدیریت واردات در دوران پساتحریم و اجتناب از اتکاء بیش از حد به جذب سرمایه گذاری خارجی در این دوران،اظهار کرد: اگر دولت بخواهد راه صحیحی را در دوران پس از تحریم طی کند، باید ضمن پرهیز از جذب بی ضابطه سرمایه گذاری خارجی و مدیریت واردات، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در صدر اولویت ها و برنامه های کاری‌اش قرار دهد.به نوشته میزان وی تصریح کرد: خطوط کلی اقتصاد ما، چه در دوران پساتحریم و چه در دوران ماقبل تحریم، در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نهفته که در اواخر سال 92 از سوی مقام معظم رهبری به روسای قوا ابلاغ شد و در آن بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های عظیم درونی و بومی تاکید شده است.انبارلویی با انتقاد از برخی نشریات زنجیره‌ای که سطح دستاوردهای توافق هسته‌ای را به گشایش شعبه‌های مک دونالد در کشور تنزل داده‌اند، گفت: متاسفانه برخی رسانه‌های داخلی که منتسب به یک جناح خاص هستند، منافع و مصالح ملت ایران را لحاظ نمی‌کنند؛ بلکه تمام سعی و تلاش خود را مصروف و معطوف در نمایندگی منافع اقتصادی کمپانی‌ها و سرمایه داران غربی و مصالح سیاسی ابرقدرت‌های سلطه گر می‌کنند.عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نقشی که بِرند مک دونالد و سایر مظاهر مادی و اقتصادی غرب در فروپاشی و اضمحلال اتحاد جماهیر شوروی داشت، اظهار کرد: زمانی که شوروی به سبب اتخاذ استراتژی نادرست، به لحاظ اقتصادی و سیاسی در نهایت ضعف و سستی قرار داشت، هجوم تبلیغات، نمادها و سمبل‌های غربی مانند مک دونالد، به لحاظ فرهنگی نیز فروپاشی شوروی را تسهیل و تسریع کرد.


پوست خربزه اصلاح طلبان زیرپای دولت

محمدحسن اصفری به سایت نماینده می گوید: رأس دولت علاقه‌مند به توسعه کشور هستند، اما بعضی از کسانی که با عناوین مشاور و رده‌های پایین‌تر هستند بدشان نمی‌آید از مذاکرات و توافق استفاده ابزاری و سیاسی کنند. توصیه من به دولت این است که حواسش باشد، بعضی از جریانات تند اصلاح‌طلب به دنبال انداختن پوست خربزه زیر پای دولت هستند و می‌خواهند از این توافق و مذاکرات برای آینده خود کلاهی بدوزند. به همین دلیل سعی می‌کنند بجای استفاده از توافق در بخش اقتصادی، آن را به سمت جنبه‌های سیاسی سوق دهند و این یک آسیب برای دولت است.دولت باید متوجه باشد که هیچ‌کس در ایران مخالف توافق نیست، معتقدم اگر کسی مخالف توافق است در مسیر صهیونیست‌ها و دشمنان نظام قدم برمی‌دارد.


کلاهبرداری اینترنتی سه دختر روس از داعش

سه دختر جوان روس که با هویت جعلی در شبکه‌های اجتماعی خود را هوادار داعش معرفی و برای سفر به مناطق جنگی کمک مالی درخواست کرده بودند، روی هم توانستند ۲۰۰ هزار روبل (حدود ۳ هزار یورو) جمع‌آوری کنند. آنان این پول را بالا کشیدند، بدون آنکه به چنین سفری اقدام کنند.یکی از مقامات وزارت کشور جمهوری چچن در شمال قفقاز اعلام کرد که این سه دختر هم‌اکنون در حصر خانگی بسر می‌برند ولی دادگاهی برای رسیدگی به این کلاهبرداری تشکیل نخواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان