بازدید 2246

تشدید اختلافات جبهه النصره با آمريکا و ترکيه

کد خبر: ۵۲۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳ 02 August 2015
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد اختلافات گروهک تروریستی جبهه النصره با سازمان های اطلاعاتی آمریکا و ترکیه تشدید شده است.

به گزارش این شبکه، ارتش سوریه توانست شهرک مرج الزهور را در حومه شهر حماه به کنترل خود درآورد. ارتش سوریه در روزهای گذشته توانسته بود بر مناطق زیزون و ایستگاه برق سیطره یابد. ده ها نفر از عناصر مسلح گروه جبهه النصره در عملیات ارتش سوریه در شهرک قلعه المزیف در شمال غرب شهر حماه کشته و زخمی شدند. جنگنده های سوریه مواضع گروه داعش را در منطقه جزل در حومه شهر تدمر هدف قرار دادند و شماری از عناصر این گروه بر اثر این حملات کشته و زخمی شدند.

حمله انتحاری به مواضع جبهه النصره در شهر حار در حومه ادلب چند کشته و زخمی برجا گذاشت. از سوی دیگر همچنان گروه جبهه النصره فرمانده گروهی را که نیروهای اطلاعاتی آمریکا در ترکیه برای مبارزه با داعش آموزش دادند در اسارت خود دارد. این تحولات باعث تنش در روابط جبهه النصره با سازمان های اطلاعاتی آمریکا شده و همچنین این اختلافات احتمال تضعیف گروه جیش الفتح را مطرح کرده است.

دیمه ناصیف خبرنگار این شبکه در دمشق درگزارشی در این زمینه افزود:ندیم الحسن یکی از نیروهای آموزش دیده آمریکا در ترکیه است که قرار بود با داعش(گروهک تکفیری صهیونیستی داعش) در سوریه بجنگد. پس از این که ندیم حسن به همراه نیروهای خود وارد شهر اعزاز سوریه شد توسط عناصر گروه جبهه النصره به اسارت درآمد. این گروه پس از به اسارت درآوردن این افراد تاکید کرد دلیل بازداشت این افراد برای مقابله با تلاش آنان جهت جمع آوری اطلاعات از مواضع جبهه النصره بوده است.

اختلافات میان گروه جبهه النصره با سازمان های اطلاعاتی ترکیه و آمریکا تشدید شده است. جبهه النصره می ترسد پس از داعش با حملات آمریکا روبرو شود. آنچه نگرانی های جبهه النصره را بیشتر کرده اظهارات احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه بوده که تاکید کرده است جبهه النصره به مانند داعش یک گروه تروریستی است. جنگنده های ائتلاف از پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه مواضع داعش را هدف قرار می دهند و هدف اعلام شده بمباران کردن مواضع داعش در حومه حلب ، بیرون راندن عناصر این گروه از این منطقه و سپس تبدیل کردن این منطقه به منطقه حائل با ترکیه است. شاید جبهه النصره از این عملیات حمایت ولی احساس می کند آمریکایی ها می خواهند جبهه النصره نقشی در آینده این منطقه نداشته باشد. همچنین سازمان های اطلاعاتی ترکیه تلاشی می کنند ارتشی از نیروهای ترکمن سوریه علیه جبهه النصره تشکیل شود.

عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: تا این لحظه اثبات نشده است که گروه های به اصطلاح آموزش دیده آمریکایی می خواهند تروریست ها را هدف قرار دهند.

شادی احمد کارشناس سیاسی سوری گفت: درگیری های امروز میان جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی یادآور درگیری جنگ سالاران در افغانستان پس از خروج اتحاد جماهیر شوروی سابق از افغانستان است. هدف این گروه ها از این درگیری ها برای به دست آوردن منافع در شمال سوریه است و باعث تغییرات در معادلات این منطقه خواهد شد.

خبرنگار این شبکه افزود:مازن قسوم بنیانگذار گروه سپاه شام با سرنوشتی بدتر از ندیم حسن روبرو شد. قسوم توسط شرکای خود در گروه جیش الفتح متحد جبهه النصره کشته شد. جیش الفتح که توسط سازمان های اطلاعاتی ترکیه برای درگیری های ادلب تشکیل شده بود عملیات مختلف ترور را میان النصره و گروه احرار شام آغاز کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان