بازدید 1812

محمودعباس: ادامه اشغال سرزمين فلسطين علت اصلي جنايتها در حق فلسطينيان است

این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد: «من امیدوار بودم که کابینه اسراییل از تعرضات و تجاوزهای روزانه ای که بر ضد فلسطینیان صورت می گیرد جلوگیری کند. امروز دیگر هیچ کسی جرأت نمی کند پیاده در خیابان ها و جاده ها حرکت کند.»
کد خبر: ۵۲۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 02 August 2015
رییس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه اعلام کرد اشغال سرزمین فلسطین و ادامه شهرک سازی ها در اراضی فلسطینی علت اصلی همه جنایاتی است که در حق ملت فلسطین رخ می دهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن «پترا» از رام الله در کرانه باختری رود اردن، محمود عباس گفت:‌ «در صورتی که چنین حوادث خطرناک و جنایاتی در حق مردم فلسطین ادامه یابد اشغالگران شاهد موضع متفاوت کادر رهبری فلسطین خواهد بود.»

محمود عباس در دیدار با هیئتی از حزب اسراییلی «مرتس» به ریاست زهافا جلئون افزود این یک اقدام واقعا زشت است که یک کودک فلسطینی سوزانده و کشته می شود مادر وی نیز در وضع بسیار خطرناکی قرار دارد زیرا دچار نود درصد سوختگی شده است. این جنایت در حق پدر و برادر این کودک فلسطینی نیز صورت گرفته است.

وی اظهار داشت جنایت شهرک نشینان اسراییلی در روستای دوما در نابلس یک جنایت ضد بشری و جنایت جنگی است. ما هنوز جنایت سوزاندن محمد ابو خضیر را فراموش نکرده بودیم که جنایت دلخراش مشابه جدیدی رخ داد بنابراین ما چگونه می توانیم در آینده با برخی همکاری کنیم.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: «من مواضع شما (اعضای حزب اسراییلی مرتس) و مواضع ملت فلسطین را می دانم و شنیده ام که جنایت دوما در سطحی گسترده در اسراییل محکوم شده است و عاملان آن به تروریسم متهم شده اند. من شنیده ام که بسیاری در اسراییل جنایت دوما را ضد بشریت توصیف کرده اند و همین کلام را از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر شنیده ام. من همین سخن را از رووین رولین رییس اسراییل شنیدم ولی سوال این است که بعدا قرار است چه اتفاقی رخ بدهد.»

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد اگر این حادثه تروریستی نیز مانند دیگر جنایات اسراییلی ها نادیده گرفته و گفته شود عامل یا عاملان آن جنون داشته اند یا وضع روانی مناسبی نداشته اند این موضوع متاسفانه خیر و خوبی را بشارت نمی دهد. من تصور می کردم کابینه اسراییل عاملان جنایت دوما را بازداشت و آنان را برای محاکمه و مجازات به دستگاه قضا سپرده است.

این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد: «من امیدوار بودم که کابینه اسراییل از تعرضات و تجاوزهای روزانه ای که بر ضد فلسطینیان صورت می گیرد جلوگیری کند. امروز دیگر هیچ کسی جرأت نمی کند پیاده در خیابان ها و جاده ها حرکت کند.»

محمود عباس گفت: «از کدام صلح و امنیت سخن می گویند در حالی که این تعرض ها و جنایت ها ادامه دارد. علت اصلی ادامه این جنایات ادامه اشغال سرزمین فلسطین و شهرک سازی در اراضی فلسطینیان است. آیا نتانیاهو می تواند حتی به این موضوع فکر کند که شهرک سازی ها، نادیده گرفتن صلح و مذاکرات ، صلح را محقق خواهد کرد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر