بازدید 6807
نانسی پلوسی:

آرای لازم را برای تصویب توافق هسته‌ای داریم

رهبر اقلیت دموکرات در کنگره آمریکا که از توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ حمایت کرده می گوید اطمینان دارد این توافق به تصویب کنگره خواهد رسید.
کد خبر: ۵۲۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳ 03 August 2015
رهبر اقلیت دموکرات در کنگره آمریکا که از توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ حمایت کرده می گوید اطمینان دارد این توافق به تصویب کنگره خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، حامیان توافق هسته ای با ایران در کنگره آمریکا می گویند اطمینان دارند در صورتی که این توافق از سوی نمایندگان رد شود، وتوی باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور با تعداد آرای لازم برای جلوگیری از تصویب مجدد این طرح حمایت می شود.

باراک اوباما گفته است اگر کنگره آمریکا مصوبه ای داشته باشد که مانع اجرای توافق اتمی ایران شود، آن را وتو خواهد کرد. ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه در روز ۲۳ تیرماه به توافقی جامع برای حل و فصل نهایی موضوع هسته ای ایران دست یافتند. براساس طرحی که کنگره آمریکا تصویب کرده، این توافق باید به تایید نمایندگان آمریکایی برسد.

نانسی پلوسی رهبر گروه اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده است که حمایت نمایندگان دموکرات به تعداد کافی از وتوی رئیس جمهور این کشور در صورتی که اکثریت جمهوریخواه بخواهند به این توافق رای منفی دهند، وجود دارد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: هر روز تعداد بیشتری از اعضای مجلس نمایندگان تایید می کنند که از طرح وتوی رئیس جمهور حمایت می کنند. براساس قانون اساسی آمریکا، در صورتی که طرحی در کنگره آمریکا تصویب شود، رئیس جمهور می تواند به عنوان مجری قانون این طرح را وتو کند و تنها در صورتی این وتو بی تاثیر خواهد شد که دو سوم از نمایندگان بار دیگر به این طرح رای مثبت دهند.

براساس گزارش رویترز، در صورتی که توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ توسط نمایندگان کنگره که اکثریت آنها را جمهوریخواهان تشکیل می دهند، رد شود، دست کم باید ۴۴ نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان و ۱۳ نماینده دموکرات در مجلس سنای آمریکا به مخالفان توافق هسته ای با ایران بپیوندند.

در روزهای پس از توافق هسته ای، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و لابی صهیونیستی در آمریکا فشار شدیدی را بر روی نمایندگان کنگره آمریکا وارد کرده اند تا مانع از تصویب این طرح توسط مجالس نمایندگان و سنا شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل