بازدید 17840

با مصرف این روغن به جنگ سرطان سینه بروید

توصیه می‌شود که برای بیمه‌کردن سلامت خود از سرطان‌های خطرناک مصرف این روغن‌ها را در برنامه‌غذایی خود بگنجانند.
کد خبر: ۵۲۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۰ 04 August 2015
توصیه می‌شود که برای بیمه‌کردن سلامت خود از سرطان‌های خطرناک مصرف این روغن‌ها را در برنامه‌غذایی خود بگنجانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرطان سینه یکی از انواع سرطان‌هایی است که در میان زنان بسیار شایع است. فاکتورهای بسیاری در بروز و گسترش این بیماری دخیل هستند که رژیم‌های غذایی یکی از مهمترین این موارد به شمار می‌رود، بطوریکه تغییر این رژیم‌ها می‌تواند بطور چشمگیری در پیشگیری و درمان سرطان سینه موثر باشد.
 
گفتنی است که اسید‌های چرب امگا3 که در ماهی‌ها و محصولات دریایی به وفور یافت می‌گردد، نقش مهمی را در این امر بازی می‌کند.

بر اساس مطالعات مصرف مرتب این مواد‌غذایی (2بار در هفته) خطر ابتلا به سرطان سینه را تا 14 درصد کاهش می‌دهد.

گفتنی است که چربی‌های امگا3 و امگا6 از ضروری‌ترین مواد موردنیاز بدن به شمار می‌روند که با تولید سلول از مغز و سیستم عصبی حفاظت می‌کند.

امگا3 را می‌توان از گیاهان، ماهی قزل‌آلای وحشی به دست آورد.

باید گفت که ماهی‌های چرب حاوی اسید‌های EPA و DHA هستند که برای بدن بسیار مهم بوده و سلامت افراد را تضمین می‌کند. بخش زیادی از این اسید‌ها در روغن دانه کتان، گردو موجود است.

حال مصرف این اسید‌ها چقدر باید باشد؟
اگر در سلامت کامل به سر می‌برید توصیه می‌شود وعده ماهی خود را به 2 تا 3 بار در هفته برسانید (6 اونس معادل 180 گرم) همچنین خوردن ماهی به مقدار کافی پروتئین، سلینوم و ویتامین D بدن شما را تامین می‌کند. اما اگر از بیماری‌های مزمن رنج می‌برید ممکن است که در کنار مصرف ماهی به برخی مکمل‌ها نیز احتیاج داشته باشید.

لذا توصیه می‌شود که روزانه 1 گرم روغن ماهی با کیفیت بالا را در کنار مصرف 2 تا 3 بار ماهی در طول هفته داشته باشید. مصرف این مقدار از مواد‌غذایی این اطمینان را به شما می‌دهد که به میزان یک روز درمانی DHA برای شما فراهم گردد.

در آخر باید افزود که اگر تمایل دارید از خطرات ناشی از سرطان ها به خصوص سرطان سینه در امان بمانید لازم است مصرف امگا6 را به حداقل رسانده و مصرف ماهی‌های چرب را 2 تا 2 بار در وعده‌های غذایی خود بگنجانید. همچنین از کیفیت مکمل‌های روغن ماهی مطمئن گردید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر