بازدید 2148

مرجع رسیدگی به تخلف شورای شهرکرج،هیات نظارت است

کد خبر: ۵۲۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 03 August 2015
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: مرجع رسیدگی به تخلف در انتخابات شورای اسلامی شهر کرج، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها است و پس از اظهار نظر این هیات، پرونده این شکایت در کمیسیون اصل 90 بسته می شود.

به گزارش  ایرنا: محمدعلی پورمختار درباره روند رسیدگی به تخلف در انتخابات شورای اسلامی شهر کرج در سال 92 افزود: کمیسیون اصل 90 سه شنبه گذشته جلسه ای با اعضای شورای مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی برگزار کرد و در این جلسه براساس مستندات و توضیحاتی که ارایه شد، مرجع صالح برای رسیدگی به این گونه شکایات همین شورای مرکزی نظارت بر انتخابات مشخص شد.

وی ادامه داد: چون هیات حل اختلاف بعد از تشکیل شوراها مصداق پیدا می کند و لذا به همین دلیل مرجع رسیدگی به شکایات هیات مرکزی نظارت است، بنابراین مقرر شد که این هیات شکایات رسیده را بررسی و درباره آن اعلام نظر کند.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس خاطرنشان کرد: البته اظهار نظری نیز از سوی معاونت سیاسی استانداری البرز و معاون سیاسی فرمانداری شهر کرج شده است که پس از ارایه به کمیسیون اصل 90 و بررسی آن مشخص شد که این اظهارنظر با یکدیگر و با مستندات در اختیار کمیسیون در تعارض هستند.

پورمختار ادامه داد: به همین دلیل قرار شد تا شورای مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی نظر خود را در این زمینه اعلام کند تا این پرونده بسته شود.

لازم به ذکر است: تعدادی از نامزدهای بازمانده از انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان کرج با ارسال شکایتی به کمسیون اصل 90 مجلس خواهان رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در جریان این انتخابات در سال 92 شده اند.

**سیل اخیر نشان داد که هشدارها درباره ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه ها را باید جدی گرفت

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین درمورد ساخت و ساز در حریم رودخانه ها و سیل اخیر که منجر به تخریب خانه های غیرمجاز در این حریم شد، گفت: پیامدهای سیل اخیر نشان داد هشدارهایی که درباره زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها داده می شود را باید جدی گرفت و حریم رودخانه ها را نباید تصرف غیرقانونی کرد.

پورمختار از مسوولان وزارت نیرو خواست که برای جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه ها اقدامات قانونی را انجام دهند.

وی افزود: البته ما این هشدارها را درباره حریم دریاها نیز می دهیم که باید مسوولان در این زمینه ورود کرده و نسبت به اعمال قانون درباره ساخت وسازهای غیرمجاز در این حریم اقدام کنند.

**بزودی گزارش فساد در فوتبال در صحن علنی قرائت می شود

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که چه زمانی گزارش رسیدگی به فساد در فوتبال به هیات رییسه مجلس تقدیم می شود، اظهارداشت: مهم نیست که چه زمانی این گزارش تقدیم می شود، مهم این است که قطعا این کار انجام می شود.

پورمختار اظهار داشت که به زودی گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس درباره فساد در فوتبال برای قرائت به هیات رییسه مجلس تقدیم می شود

لازم به ذکر است: کمیسیون اصل 90 مجلس حدود دو سال بر روی گزارش فساد و تبانی در فوتبال کار کرده است.
این گزارش حدود 70 صفحه است و به گفته هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس خلاصه ای حدود 10صفحه درمجلس قرائت می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل